Niin valitettavasti steiner koulun henkeen kuuluu
yleinen koulukiusamisen hyväksyminen. Siihen ei haluta puuttua, koska se koetaan olevan lapsen kehityskyvälle hyväksi, lapsi ikäänkuin oppii
puolustamaan itseään. Sekä sitä pidetään kai jonkinlaisena ansiona tai sanktiona lapselle.
Opettajt, rehtorit, teveydenhoitohenkilökunta
ei halua siihen puuttua.
Myöskään erilaisia
oppimishäiriöitä ai haluta tunnustaa. Lapset
jaetaan neljään eri ryhmään, esim koleerikko jne.
Opettjat ovat usein epäpäteviä, ja toimivat jotenkin 10 senttiä maan pinnan yläpuolella, jossain henkimaailmassa.
kiusaamisen hyväksyntä
17
1660
Vastaukset
- sitäkö se oli?
Suuressa sijaisperheessä oli kaksi juuri samanikäistä pienokaista. Näki jo silmillä, että toinen oli vahvempi, mutta tuo kouluttamaton steinerilainen sijaisvanhempi sanoi, että ne näyttävät tasaväkisiltä. Minun mielestäni eivät. He saivat ilmeisesti paljon viihtyä kahdestaan. Niin, oli siellä lukemattomia muitakin sijoitettuja lapsia.
- Yksi äiti
lasteni luokissa on puututtu kiitettävästi kiusaamiseen, mutta nyt on alkanut mättää nimenomaan siinä, että oikeasti oppimisvaikeuksissa olevat pidetään koulussa muiden oppilaiden hyvinvoinnin uhallakin ja mieluumin sitten syyt laitetaan muiden niskoille ja he sitten lopulta vaihtavat koulua.
Ja ottakaa asia kyseisten vanhempien kanssa esille. Monilla opettajilla on helvetillinen hyvyyden halu, eivätkä he halua myöntää riittämättömyyttään. Eli eivät välttämättä tuo koko tilannetta häirikkölapsen vanhemmlle esille...
- koettu on
Steinerfaija kirjoitti:
Ja ottakaa asia kyseisten vanhempien kanssa esille. Monilla opettajilla on helvetillinen hyvyyden halu, eivätkä he halua myöntää riittämättömyyttään. Eli eivät välttämättä tuo koko tilannetta häirikkölapsen vanhemmlle esille...
Tosiaankin opettajat luulevat selviytyvänsä mahdottomista haasteista.
Oletetaan että luokalla olisi viisikin ongelmaista lasta 20 muuta. Tunnit voivat olla kaaosta, mutta kuinka ollakkaan opettaja ilmoittaa vanhemmille kaiken sujuvan loistavasti ja oppilaiden olevan ihania.
Todellisuus on aivan toista. Menin seuraamaan oppituntia ja olin hämmästynyt. Minulla oli aavistus että kaikki ei ole aivan niinkuin opettaja kertoo. MIKSI IHMEESSÄ ASIOITA KAUNISTELLAAN?
Voidaanko opettajaa syyttää vastuun pakoilemisesta? On erittäin vakavaa vääristellä totuutta isolle joukolle vanhempia ja jättää tosiasioita kertomatta. Usein vedottiin perheen yksityisyyteen, mutta onko se kuinka yksityistä antaa vakavasti tunneongelmaisen lapsen riehua päivästä toiseen luokassa? Luokassa siitä tulee kaikkien asia, tietyllä tavalla.
Koska näin omin silmin luokan tapahtumat, päätti opettaja kieltää luokkaan tulemisen. Myöhemmin opettaja kertoi että oli ajatellut minun käyvän kyttäämässä vain yhden häirikköoppilaan käytöstä.
Aika outoa. On luonnollista että vanhempi pitää tärkeänä oman lapsensa turvallisuutta ja rauhallista oppimisympäristöä. Sydämestäni voin sanoa että olin todellan huolissani koko luokan oppilaista.
Uskontotunnille minua ei päästetty ollenkaan, vaikka siihen tuskin olisi laillisia perusteita opettajalla ollut. Koulu on julkinen laitos, vai onko sittenkään?
Tampereella siis kyseiseen luokkaan pääsi kuuntelemaan vain rehtorin kautta, luvalla. Että näin vahvat suojautumismekanismit otettiin käyttöön. Otetaan vielä huomioon että kävin luokassa kaksi kertaa syyslukukauden aikana eli en todellakaan rampannut jatkuvasti.
Erään väkivaltatilanteen jälkeen opettaja lähetti minulle viestin, jossa kertoi lapseni joutuneen iskun kohteeksi.Sen sijaan että hän olisi myöntänyt oppilaan ongelman hän kertoikin itse olevansa syypää tähän väkivaltaan.
Ilmeisesti tämä opettaja oli kuitenkin monessa asiassa väärässä, koska hän ei enää opeta kyseistä luokkaa.
JOTEN, vanhemmat ajakaa ihmeessä lastenne parasta!!!!!!
Tuntuu että steinerkoulussa yritetään väkisin elää jossakin hyvyyden maailmassa sen hinnalla että ongelmat vain paisuvat.
Ovatko realiteetit kadoksissa?
Minusta on vakavaa sulkea silmät ja korvat todellisilta ongelmilta. Mitä tämä kertoo ihmisistä jotka tekevät näin?
Menee pohja pois kaikelta...
Surullisen valitettavaa.
On myös vanhempia jotka eivät haluakaan nähdä luokan ongelmia. He eivät ole kykeneväisiä kohtaamaan raakaa todellisuutta. Heidän keinonsa selviytyä raskaasta tilanteesta on puolustaa opettajaa. Näin heidän ei tarvitse miettiä olivatko he oikeassa lapsen koulun valinnan suhteen. Jotkut ihmiset eivät halua myöntää totuutta, koska se tekee liian kipeää.
Opettajakin on vain ihminen, jolla on omat heikkoutensa. Meille on opetettu kuinka opettaja tietää kaiken ja on aina oikeassa. Tähän tuudittautuminen ei vie pitkälle. On otettava terve järki käyttöön, vaikka meitä ei olekaan kasvatettu epäilemään jokaisen opettajan auktoriteettiä, opetustapaa jne.
Minullekin on tultu sanomaan ivallisesti: "onko sulla kaikki hyvin...? " koska toin luokan epäkohdat esiin.
Minua kohtaan on sanallisesti hyökätty ja yritetty vaientaa. koettu on kirjoitti:
Tosiaankin opettajat luulevat selviytyvänsä mahdottomista haasteista.
Oletetaan että luokalla olisi viisikin ongelmaista lasta 20 muuta. Tunnit voivat olla kaaosta, mutta kuinka ollakkaan opettaja ilmoittaa vanhemmille kaiken sujuvan loistavasti ja oppilaiden olevan ihania.
Todellisuus on aivan toista. Menin seuraamaan oppituntia ja olin hämmästynyt. Minulla oli aavistus että kaikki ei ole aivan niinkuin opettaja kertoo. MIKSI IHMEESSÄ ASIOITA KAUNISTELLAAN?
Voidaanko opettajaa syyttää vastuun pakoilemisesta? On erittäin vakavaa vääristellä totuutta isolle joukolle vanhempia ja jättää tosiasioita kertomatta. Usein vedottiin perheen yksityisyyteen, mutta onko se kuinka yksityistä antaa vakavasti tunneongelmaisen lapsen riehua päivästä toiseen luokassa? Luokassa siitä tulee kaikkien asia, tietyllä tavalla.
Koska näin omin silmin luokan tapahtumat, päätti opettaja kieltää luokkaan tulemisen. Myöhemmin opettaja kertoi että oli ajatellut minun käyvän kyttäämässä vain yhden häirikköoppilaan käytöstä.
Aika outoa. On luonnollista että vanhempi pitää tärkeänä oman lapsensa turvallisuutta ja rauhallista oppimisympäristöä. Sydämestäni voin sanoa että olin todellan huolissani koko luokan oppilaista.
Uskontotunnille minua ei päästetty ollenkaan, vaikka siihen tuskin olisi laillisia perusteita opettajalla ollut. Koulu on julkinen laitos, vai onko sittenkään?
Tampereella siis kyseiseen luokkaan pääsi kuuntelemaan vain rehtorin kautta, luvalla. Että näin vahvat suojautumismekanismit otettiin käyttöön. Otetaan vielä huomioon että kävin luokassa kaksi kertaa syyslukukauden aikana eli en todellakaan rampannut jatkuvasti.
Erään väkivaltatilanteen jälkeen opettaja lähetti minulle viestin, jossa kertoi lapseni joutuneen iskun kohteeksi.Sen sijaan että hän olisi myöntänyt oppilaan ongelman hän kertoikin itse olevansa syypää tähän väkivaltaan.
Ilmeisesti tämä opettaja oli kuitenkin monessa asiassa väärässä, koska hän ei enää opeta kyseistä luokkaa.
JOTEN, vanhemmat ajakaa ihmeessä lastenne parasta!!!!!!
Tuntuu että steinerkoulussa yritetään väkisin elää jossakin hyvyyden maailmassa sen hinnalla että ongelmat vain paisuvat.
Ovatko realiteetit kadoksissa?
Minusta on vakavaa sulkea silmät ja korvat todellisilta ongelmilta. Mitä tämä kertoo ihmisistä jotka tekevät näin?
Menee pohja pois kaikelta...
Surullisen valitettavaa.
On myös vanhempia jotka eivät haluakaan nähdä luokan ongelmia. He eivät ole kykeneväisiä kohtaamaan raakaa todellisuutta. Heidän keinonsa selviytyä raskaasta tilanteesta on puolustaa opettajaa. Näin heidän ei tarvitse miettiä olivatko he oikeassa lapsen koulun valinnan suhteen. Jotkut ihmiset eivät halua myöntää totuutta, koska se tekee liian kipeää.
Opettajakin on vain ihminen, jolla on omat heikkoutensa. Meille on opetettu kuinka opettaja tietää kaiken ja on aina oikeassa. Tähän tuudittautuminen ei vie pitkälle. On otettava terve järki käyttöön, vaikka meitä ei olekaan kasvatettu epäilemään jokaisen opettajan auktoriteettiä, opetustapaa jne.
Minullekin on tultu sanomaan ivallisesti: "onko sulla kaikki hyvin...? " koska toin luokan epäkohdat esiin.
Minua kohtaan on sanallisesti hyökätty ja yritetty vaientaa.Käytännön kokemuksesta voin sanoa, että kiihkoilemalla ei saa omaa asiaansa vietyä yhtään mihinkään suuntaan. Asiat pitää ottaa esille isossa porukassa ja sopia yhdessä toimenpiteistä. Samalla saadaan kaikkien näkökanta esille.
Parikin kertaa olen itse huomannut olevani tilanteessa, jossa olen luullut vaikka mitä ja kun olen ottanut asian puheeksi kyseisen lapsen vanhemman kanssa homma on selvinnyt.
Opettaja ei tosiaan voi puhua kolmannelle osapuolelle yhdenkään lapsen asioista. Koulussa on kuraattori ja muut mekanismit näitten asioitten hoitoon.
Jos luottamus opettajaan on kokonaan mennyt, eikä keskusteluyhteyttä enää ole, kuraattori neuvoo silloinkin. Myös koulupsykologi voi auttaa vanhempien ja opettajien välisissä keskusteluissa.- ed**
Steinerfaija kirjoitti:
Käytännön kokemuksesta voin sanoa, että kiihkoilemalla ei saa omaa asiaansa vietyä yhtään mihinkään suuntaan. Asiat pitää ottaa esille isossa porukassa ja sopia yhdessä toimenpiteistä. Samalla saadaan kaikkien näkökanta esille.
Parikin kertaa olen itse huomannut olevani tilanteessa, jossa olen luullut vaikka mitä ja kun olen ottanut asian puheeksi kyseisen lapsen vanhemman kanssa homma on selvinnyt.
Opettaja ei tosiaan voi puhua kolmannelle osapuolelle yhdenkään lapsen asioista. Koulussa on kuraattori ja muut mekanismit näitten asioitten hoitoon.
Jos luottamus opettajaan on kokonaan mennyt, eikä keskusteluyhteyttä enää ole, kuraattori neuvoo silloinkin. Myös koulupsykologi voi auttaa vanhempien ja opettajien välisissä keskusteluissa.Keskustellessani kuraattorin ja opettajan kanssa huomasin kuinka varovasti kuraattorin piti ujuttaa opettajalle uusia toimintamalleja vanhojen toimimattomien tilalle. Opettaja ei ollut vastaanottavainen.
Tässä kohtaa minun havaintoni on ollut se että sekä kuraattori ja terveydenhoitaja kuuluvat samaan "piiriin" he ajavat SAMAA ASIAA eli eivät uskalla poiketa ajattelussaan tai mielipiteissään, vaikka syytä olisikin. He ovat hyvin varovaisia ja tukevat kaikki toisiaan.
Minulle kävi näin: Terveydenhoitaja myönsi rehoittavan ongelman koulussa - ongelmaiset lapset tuodaan steinerkouluun peruskoulun sijasta.
Kuraattori oli juuri palkattu ja pelkäsi työnsä puolesta poikkeavansa liiaksi "yleisestä ajattelusta". Niimpä hän yritti neutraalisti vain olla apuna minun ja opettajan keskustelussa.
Myöhemmin tajusin että minun olisi pitänyt ottaa joku ulkopuolinen henkilö kuuntelemaan tämä keskustelu.
Opettaja ei koskaan järjestänyt tilanteita, joissa väkivaltatilanteita olisi selvitetty vanhempien kesken. Hän ikäänkuin pesi kätensä ja unohti vastuunsa tässä kohtaa.
Koulupsykologin apua käytettiin useaan kertaan. Terveydenhoitaja ja koulupsykologi joutuivat huomauttamaan opettajaa hänen toimintamalleistaan, mikä ei tietenkään johda mihinkään jos opettaja on ehdoton omassa linjassaan.
En ole koskaan vaatinut tietää kenenkään yksityisasioita, mutta vaadin sen sijaan selitystä miksi luokassa on jatkuvasti väkivaltaa ja häiriköintiä????? Ajatellaan nyt vaikka niin hullusti että pahasti ongelmaiset lapset saavat riehua luokassa ja heidän käytöksensä pitää hiljaa hyväksyä??? Jonkinlaista selitystä vanhemmat voivat vaatia, mutta huomattiinhan se kuinka vaikeaksi se kävi.
Onko lapseni tarkoitus saada maailmasta sellainen sekasortoinen kuva, mitä hänen luokkansa ongelmaisten lasten kera ilmentää??????
Raha tässäkin haisee. Kaikki otetaan sisään ja ongelmat paisuvat. Ongelmia piilotellaan, jotta yhä useampi vanhempi uskoisi sinisilmäisesti steinerkoulun hyvän tarkoituksen.
Kenelle tahansa opettajalle erityisongelmaisten lasten opettaminen on haasteellista, entä sitten kun siihen lisätään vielä 20 muuta oppilasta?
Aika mahdoton yhtälö!!!!!
Miten tästä selviää opettaja selväjärkisenä tai oppilaat?
Luottamus menee viimeistään siinä kohtaa kun huomaa rehtorin valehtelevan päin naamaa.
Surullista! ed** kirjoitti:
Keskustellessani kuraattorin ja opettajan kanssa huomasin kuinka varovasti kuraattorin piti ujuttaa opettajalle uusia toimintamalleja vanhojen toimimattomien tilalle. Opettaja ei ollut vastaanottavainen.
Tässä kohtaa minun havaintoni on ollut se että sekä kuraattori ja terveydenhoitaja kuuluvat samaan "piiriin" he ajavat SAMAA ASIAA eli eivät uskalla poiketa ajattelussaan tai mielipiteissään, vaikka syytä olisikin. He ovat hyvin varovaisia ja tukevat kaikki toisiaan.
Minulle kävi näin: Terveydenhoitaja myönsi rehoittavan ongelman koulussa - ongelmaiset lapset tuodaan steinerkouluun peruskoulun sijasta.
Kuraattori oli juuri palkattu ja pelkäsi työnsä puolesta poikkeavansa liiaksi "yleisestä ajattelusta". Niimpä hän yritti neutraalisti vain olla apuna minun ja opettajan keskustelussa.
Myöhemmin tajusin että minun olisi pitänyt ottaa joku ulkopuolinen henkilö kuuntelemaan tämä keskustelu.
Opettaja ei koskaan järjestänyt tilanteita, joissa väkivaltatilanteita olisi selvitetty vanhempien kesken. Hän ikäänkuin pesi kätensä ja unohti vastuunsa tässä kohtaa.
Koulupsykologin apua käytettiin useaan kertaan. Terveydenhoitaja ja koulupsykologi joutuivat huomauttamaan opettajaa hänen toimintamalleistaan, mikä ei tietenkään johda mihinkään jos opettaja on ehdoton omassa linjassaan.
En ole koskaan vaatinut tietää kenenkään yksityisasioita, mutta vaadin sen sijaan selitystä miksi luokassa on jatkuvasti väkivaltaa ja häiriköintiä????? Ajatellaan nyt vaikka niin hullusti että pahasti ongelmaiset lapset saavat riehua luokassa ja heidän käytöksensä pitää hiljaa hyväksyä??? Jonkinlaista selitystä vanhemmat voivat vaatia, mutta huomattiinhan se kuinka vaikeaksi se kävi.
Onko lapseni tarkoitus saada maailmasta sellainen sekasortoinen kuva, mitä hänen luokkansa ongelmaisten lasten kera ilmentää??????
Raha tässäkin haisee. Kaikki otetaan sisään ja ongelmat paisuvat. Ongelmia piilotellaan, jotta yhä useampi vanhempi uskoisi sinisilmäisesti steinerkoulun hyvän tarkoituksen.
Kenelle tahansa opettajalle erityisongelmaisten lasten opettaminen on haasteellista, entä sitten kun siihen lisätään vielä 20 muuta oppilasta?
Aika mahdoton yhtälö!!!!!
Miten tästä selviää opettaja selväjärkisenä tai oppilaat?
Luottamus menee viimeistään siinä kohtaa kun huomaa rehtorin valehtelevan päin naamaa.
Surullista!Kuraattori yritti auttaa sinua ja opettajaa saamaan keskuteluyhteyttä -> Kuraattori on steineruskovaisten kätyri ;o)
Oikeasti on olemassa opettajia, jotka eivät suotu käsittämään, että omat keinot ja voimat eivät riitä kaikkeen. Asiallisella ja rakentavalla keskustelulla voi tehdä paljon hyvää, mutta jos toinen ei tosiaan suostu ottamaan mitään kritiikkiä vastaan on se vaikeaa.
Nämä väkivaltajutut ovat kuitenkin aina "asianomistajarikoksia" eli ainoa, joka voi asettaa vaatimuksia on väkivallan uhrina olleen lapsen vanhempi.
Tilanteet käsitellään ja niissä pitää päästä kaikkia tyydyttävään lopputulokseen. Jos joku lapsi on oikeasti käytöshäiriöinen, pitää koulupsykologin ja kyseisen lasten vanhempien kanssa sopia diagnoosin tekemisestä. Sen jälkeen on kunnan vastuulla järjestää lapselle paikka erityisluokassa.
Näin on tehty ja sen jälkeen nousee hemmetillinen äläkkä, että steinerkoulu hankkiutuu eroon ongelmatapauksista ja sysää ne kunnan niskoille.
Eli teki steinerkoulu sitten niin tai näin se on aina salatieteilijöiden uskonlahkon ylläpitämä indoktrinaatiolaitos, joka on kykenemätön tekemään mitään oikein.
Jostain kumman syystä sieltä tuntuu vaan valmistuvan kokonaisia ihmisiä. Varmaan sitten siitä koulusta huolimatta. Sen ansiotahan mikään ei voi olla ;o)- ExSteiner
Steinerfaija kirjoitti:
Kuraattori yritti auttaa sinua ja opettajaa saamaan keskuteluyhteyttä -> Kuraattori on steineruskovaisten kätyri ;o)
Oikeasti on olemassa opettajia, jotka eivät suotu käsittämään, että omat keinot ja voimat eivät riitä kaikkeen. Asiallisella ja rakentavalla keskustelulla voi tehdä paljon hyvää, mutta jos toinen ei tosiaan suostu ottamaan mitään kritiikkiä vastaan on se vaikeaa.
Nämä väkivaltajutut ovat kuitenkin aina "asianomistajarikoksia" eli ainoa, joka voi asettaa vaatimuksia on väkivallan uhrina olleen lapsen vanhempi.
Tilanteet käsitellään ja niissä pitää päästä kaikkia tyydyttävään lopputulokseen. Jos joku lapsi on oikeasti käytöshäiriöinen, pitää koulupsykologin ja kyseisen lasten vanhempien kanssa sopia diagnoosin tekemisestä. Sen jälkeen on kunnan vastuulla järjestää lapselle paikka erityisluokassa.
Näin on tehty ja sen jälkeen nousee hemmetillinen äläkkä, että steinerkoulu hankkiutuu eroon ongelmatapauksista ja sysää ne kunnan niskoille.
Eli teki steinerkoulu sitten niin tai näin se on aina salatieteilijöiden uskonlahkon ylläpitämä indoktrinaatiolaitos, joka on kykenemätön tekemään mitään oikein.
Jostain kumman syystä sieltä tuntuu vaan valmistuvan kokonaisia ihmisiä. Varmaan sitten siitä koulusta huolimatta. Sen ansiotahan mikään ei voi olla ;o)No kiitos kiitos.
Olen imarreltu että voin kutsua itseni "kokonaiseksi", sillä sieltähän minä 'valmistuin'.
Ei kuule... Kyllä tuo 'kokonainen' / tai vastaavasti 'pirstoutunut' (jos se nyt vaikka olisi kokonaisen vastakohta) johtuu aika monesta muusta asiasta elämssä kuin siitä, onko käynyt RSS:ää vai ei.
Tunnen montakin x-steineroppilasta, eikä sitä autuasta 'kokonaisuutta' nyt heidän tapauksessa ensimmäisenä mieleen tule...
Miksi ei tulisi peruskoulustakin kokonaisia ihmisiä? Siksikö, että he eivät koskaan ole eukanneet elämässään? ExSteiner kirjoitti:
No kiitos kiitos.
Olen imarreltu että voin kutsua itseni "kokonaiseksi", sillä sieltähän minä 'valmistuin'.
Ei kuule... Kyllä tuo 'kokonainen' / tai vastaavasti 'pirstoutunut' (jos se nyt vaikka olisi kokonaisen vastakohta) johtuu aika monesta muusta asiasta elämssä kuin siitä, onko käynyt RSS:ää vai ei.
Tunnen montakin x-steineroppilasta, eikä sitä autuasta 'kokonaisuutta' nyt heidän tapauksessa ensimmäisenä mieleen tule...
Miksi ei tulisi peruskoulustakin kokonaisia ihmisiä? Siksikö, että he eivät koskaan ole eukanneet elämässään?Ihan hyvin, fiksuna ihmisenä tajusit, että tarkoitin sitä, että steinerkoulustakin tulee kokonaisia ihmisiä. Enkä missään vaiheessa väittänyt, enkä ole koko tällä palstalla hillumiseni aikan väittänyt, etteikö kunnallisesta peruskoulustakin tulisi kokonaisia ihmisiä.(Se olisikin aika kumma, koska olen itsekin sen jälkimmäisen tuotos ;o)
Tarkoitin vaan sitä, että on epäreilua mollata steinerkoulua ja väittää, että sinne lapsensa laittava suurinpiirtein syyllistyy pahoinpitelyyn...- ExSteiner
Steinerfaija kirjoitti:
Ihan hyvin, fiksuna ihmisenä tajusit, että tarkoitin sitä, että steinerkoulustakin tulee kokonaisia ihmisiä. Enkä missään vaiheessa väittänyt, enkä ole koko tällä palstalla hillumiseni aikan väittänyt, etteikö kunnallisesta peruskoulustakin tulisi kokonaisia ihmisiä.(Se olisikin aika kumma, koska olen itsekin sen jälkimmäisen tuotos ;o)
Tarkoitin vaan sitä, että on epäreilua mollata steinerkoulua ja väittää, että sinne lapsensa laittava suurinpiirtein syyllistyy pahoinpitelyyn...tuota kommenttiasi en väitä vastaan lainkaan. Steiner on kutakuinkin aika jees kouluna, mutta paljon riippuu siitä miten paljon tuo hihhulikerroin pääsee valloilleen eri aikakusina.
Minulla kävi henkkohatisetsi tuuri juuri siihen aikaan kun itse kävin ko. koulua. Illoin oli opettajakaarissa kaarti "normaaleja", jalat maassa opeja, jotka pelastivat todella paljon... Muuten olisikin jatkomahikset voineet olla paljon huonommat. - jolla perheessään
paljon vaikeuksia. Vanhempi laittoi vaikeudet koulun piikkiin (kävi kuulemma haukkumassa) ja siirsi lapsen steinerkouluun. Jotta näinköhän ne ongelmat ratkaistaan. Olisi hyvä, jos vanhemmat viihtyisivät lastensa kanssa kotona edes jonkin verran.
- RaijaKo
Tällainen "kiusaamisen hyväksyntä" on laitonta. Koulukiusaamisesta voi saada oikeusjutun aikaiseksi vielä vuosienkin päästä. Miksette tee ilmoitusta? Miksi ette vaadi koulua vastuuseen?
Vai onko sittenkin tärkeämpää haukkua steinerkoulua tällä palstalla keinolla millä hyvänsä?- .......................
Omassa tapauksessa olen tehnyt kaikkeni.
Minusta tämä nettikeskustelu on hyvä tapa tuoda
ongelmia esille - tietoisuus näistä asioista leviää.
Kiihkoisuudesta tässä tuskin on kysymys. Asiat pitää nähdä asioina. Kiihkoisuus on voimakas tunnetila. Minusta kenenkään ei pidä tulla kiihkoiseen tilaan siitä että näitä epäkohtia tuodaan esille. Täytyy nähdä tulevaisuuteen ja uskoa että yhä useampi vanhempi tietää steinerkoulusta hieman enemmän näiden kirjoitusten perusteella.
Haukkuminen on sitten asia erikseen. Mielestäni haukkuminen on raukkamaista ja typerää.
Useat ihmiset puhuvat täällä asiaa - on eri asia kuinka nämä kirjoitukset kukin kohdallaan kokee ja näkee.
Edellinen kirjoittaja koki nämä asiat kiihkoiluna ja haukkumisena.
Minusta tämä voi johtaa jopa asioiden kehittymiseen, parempaan suuntaan kaikkien lastemme hyväksi. - becco
....................... kirjoitti:
Omassa tapauksessa olen tehnyt kaikkeni.
Minusta tämä nettikeskustelu on hyvä tapa tuoda
ongelmia esille - tietoisuus näistä asioista leviää.
Kiihkoisuudesta tässä tuskin on kysymys. Asiat pitää nähdä asioina. Kiihkoisuus on voimakas tunnetila. Minusta kenenkään ei pidä tulla kiihkoiseen tilaan siitä että näitä epäkohtia tuodaan esille. Täytyy nähdä tulevaisuuteen ja uskoa että yhä useampi vanhempi tietää steinerkoulusta hieman enemmän näiden kirjoitusten perusteella.
Haukkuminen on sitten asia erikseen. Mielestäni haukkuminen on raukkamaista ja typerää.
Useat ihmiset puhuvat täällä asiaa - on eri asia kuinka nämä kirjoitukset kukin kohdallaan kokee ja näkee.
Edellinen kirjoittaja koki nämä asiat kiihkoiluna ja haukkumisena.
Minusta tämä voi johtaa jopa asioiden kehittymiseen, parempaan suuntaan kaikkien lastemme hyväksi.No asioilla on monta totuutta, steinerkouluissa on paljon hyviäkin juttuja, niinkuin peruskoulussa, mutta myös päin vastoin. Koen hyvänä juttuna sen että vanhemmat ovat keskimääräisesti enemmän yhteydessä toisiinsa, sekä tietysti että lapsi saa aika kattavan taiteellísen pohjan. mm. kuvataide ja teatterityö. Opettajia on laidasta laitaan, jotkut hyviä ja jotkut hyvin epäpäteviä Paljon riippuu opettajasta tai opettajista sekä rehtorista. Niin tämä koulukiusaaminen on yleistä kaikissa kouluissa, mutta ainakin eräässä pk-seudun steinerkoulussa siihen ei haluttu puuttua mitenkään, ei opettajan tai saatika rehtorin,hän pesi täysin kätensä koko asiasta. Rehtori ei ollut mielestään millain tavoin vastuussa asiasta, eikä edes halununnut ottaa mitään kantaa asiaan. Kouluterveyden kommentti oli... "onhan se ikävä juttu" kysymyksessä oli hyvin vakava koulukiusaaminen.
- weeci
becco kirjoitti:
No asioilla on monta totuutta, steinerkouluissa on paljon hyviäkin juttuja, niinkuin peruskoulussa, mutta myös päin vastoin. Koen hyvänä juttuna sen että vanhemmat ovat keskimääräisesti enemmän yhteydessä toisiinsa, sekä tietysti että lapsi saa aika kattavan taiteellísen pohjan. mm. kuvataide ja teatterityö. Opettajia on laidasta laitaan, jotkut hyviä ja jotkut hyvin epäpäteviä Paljon riippuu opettajasta tai opettajista sekä rehtorista. Niin tämä koulukiusaaminen on yleistä kaikissa kouluissa, mutta ainakin eräässä pk-seudun steinerkoulussa siihen ei haluttu puuttua mitenkään, ei opettajan tai saatika rehtorin,hän pesi täysin kätensä koko asiasta. Rehtori ei ollut mielestään millain tavoin vastuussa asiasta, eikä edes halununnut ottaa mitään kantaa asiaan. Kouluterveyden kommentti oli... "onhan se ikävä juttu" kysymyksessä oli hyvin vakava koulukiusaaminen.
Niin jälleen on akuutti aihe tämä koulukiusaaminen. Sitä tapahtuu peruskouluissa sekä steiner-kouluissa. Kuka haluaa ottaa vastuuta? Ei ainakaan terveydenhoitaja, opettajat? rehtori ? Niin kävi ainakin meille
silloinen myös nykyinen, "onhan se ikävä juttu", sanoi terveydenhoitaja kiusaamisesta ja silloinen rehtori ei halunnut puuttua asiaan mitenkään. Luokan opettaja vaivalloisesti pyyteli anteeksi jälkikäteen omaa suhtautumistaan, ja annoin hänelle anteeksi, koska hän edes yritti.
Nykyisin nuoremman lapseni opettajaa arvostan, hänellä on langat käsissä, tatsi kohillaan ja lapselta ja myös muilta lapsilta tulee kehuja hänelle. Hän on opettajana onnistunut. Asioissa on monta totuutta.
- steinermutsi
Lasteni luokalla kiusaamiseen puututaan koko ajan. Vanhemmat tekevät jatkuvasti yhteistyötä, ja opettaja koulun oppilashuoltoryhmä puuttuvat yhteispalavereilla vaikeampiin tilanteisiin. Oma kokemukseni peruskoulusta oli se, että vanhempiin ei todellakaan otettu yhteyttä, saati että kiusaajan vanhemmat olisivat edes tulleet paikalle asioita selvittämään. Steinerkoulussa on taas toiminut "koko kylä kasvattaa"-periaate ja asiat on saatu selvitettyä aina niin, että myös kiusaajat ovat oppineet prosessista jotain.
Ykkössyyni suositella koulua olisi juuri kiusaamisasioihin puuttuminen sekä se, ettei välinpitämättömiä kasvattajia ole mukana toiminnassa.Steinerkoulujen yhteistyö kun ei ole paria vuosittaista palaveria lukuunottamatta kovinkaan kiinteää...
Ei ole kovin homogeeninen tuo steinerkoulukenttä...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik113465MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681868Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5411566Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin801178Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja61992Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33958Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt209872- 170823
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59816Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768