kipsattu jalka

ilis

nilkkamurtuma vaatii nk saapaskipsi joka laitetaan tänään. onko kokemuksia siitä voiko autolla ajaa, kaasujalka kyseessä

16

7207

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokemukseni

      Minulla oli saapaskipsi muutama vuosi sitten lievän nilkkamurtuman takia 6 viikkoa. Ei sillä tosiaankaan voi ajaa autoa. Nilkka oli ihan jäykkä siellä kipsin sisällä.

      Minäkin kuvittelin, että menen jopa töihin sen kanssa. Mutta kun aluksi piti olla kaksi viikkoa niin, että ei saanut yhtään varata sillä jalalla, niin en uskaltanut juuri lähteä koikkelehtimaan keppien kanssa mihinkään, vaan aika meni kotona yhdellä jalalla hyppiessä. Joka paikkaan oli portaita, pelotti, että kaatuu.

      Parin viikon kuluttua sai varata vähän sille jalalle ja muistaakseni sitten viimeiset pari viikkoa sai varata kokonaan.

      • kipsin

        kanssa voi olla töissä. (Tosin riippuu töistä.)


      • sinne
        kipsin kirjoitti:

        kanssa voi olla töissä. (Tosin riippuu töistä.)

        töihin pääsee, jos pitäisi mennä autolla tai polkupyörällä. Julkista kulkuneuvoa ei ole.


      • ilils
        sinne kirjoitti:

        töihin pääsee, jos pitäisi mennä autolla tai polkupyörällä. Julkista kulkuneuvoa ei ole.

        kiitos vastauksista ja voin nyt sitten itsekin todeta ettei tässä vielä auton rattiin ym voi mennä, varauskielto totaalinen kipasdattuun jalkaan ja on yllättävää kuinka vaikeata on selvitä yhden jalan ja kahden kepin avulla.


      • on...
        ilils kirjoitti:

        kiitos vastauksista ja voin nyt sitten itsekin todeta ettei tässä vielä auton rattiin ym voi mennä, varauskielto totaalinen kipasdattuun jalkaan ja on yllättävää kuinka vaikeata on selvitä yhden jalan ja kahden kepin avulla.

        Ja se yksi jalka väsyy paljon nopeammin kuin kaksi. Mutta kyllä sinä siitä selviät.

        Tsemppiä !


      • hankalaa
        on... kirjoitti:

        Ja se yksi jalka väsyy paljon nopeammin kuin kaksi. Mutta kyllä sinä siitä selviät.

        Tsemppiä !

        tuo kepeillä kävely.


      • HeZee
        hankalaa kirjoitti:

        tuo kepeillä kävely.

        Voin allekirjoittaa täysin tuon, että kävely on erittäin hankalaa keppien kanssa! Sain kipsin viikko sitten ja nyt alkaa vasta tajuamaan miten noita keppejä käytetään :D Itku pääsi, kun kuulin että nilkka on murtunut, kun tajusin kuinka avuttomaksi tunsin itseni. Ei ole kivaa ei..
        Miten muut on pärjänneet kipsin kanssa? Oletteko esim. menneet kauppaan ja kaupungille tai muuten ulkoilemaan? Tuntuu, että seinät kaatuu päälle, kun joutuu olemaan vain sisällä :(


      • ilis
        HeZee kirjoitti:

        Voin allekirjoittaa täysin tuon, että kävely on erittäin hankalaa keppien kanssa! Sain kipsin viikko sitten ja nyt alkaa vasta tajuamaan miten noita keppejä käytetään :D Itku pääsi, kun kuulin että nilkka on murtunut, kun tajusin kuinka avuttomaksi tunsin itseni. Ei ole kivaa ei..
        Miten muut on pärjänneet kipsin kanssa? Oletteko esim. menneet kauppaan ja kaupungille tai muuten ulkoilemaan? Tuntuu, että seinät kaatuu päälle, kun joutuu olemaan vain sisällä :(

        kaupassa käynti ei onnistu niin kauan kuin on vaan toisen jalan varassa ja auton käyttö ei onnistu. Asun omakotitalossa jossa portaita myös ulos ja nyt on ystävien avustuksella ensimmäiset hyppelyt pihalla suoritettu. portaat alas ja ylös suoriutuu laatikon avulla, askelma kerralla. rankkaa mutta palkitsevaa ja nyt kun joudun taas olemaan yksin useampi päivä voin kuitenkin mennä pihalle.


      • HeZee
        ilis kirjoitti:

        kaupassa käynti ei onnistu niin kauan kuin on vaan toisen jalan varassa ja auton käyttö ei onnistu. Asun omakotitalossa jossa portaita myös ulos ja nyt on ystävien avustuksella ensimmäiset hyppelyt pihalla suoritettu. portaat alas ja ylös suoriutuu laatikon avulla, askelma kerralla. rankkaa mutta palkitsevaa ja nyt kun joudun taas olemaan yksin useampi päivä voin kuitenkin mennä pihalle.

        Kysyisin vielä niiltä, joilla on tai on ollut kipsi, että mitä ootte puuhastelleet päivisin? Oon itse niin menevä ja touhukas ihminen, että ainakin mulle tuntuu, että seinät kaatuu päälle täällä sisällä ollessa.
        Tv:tä ei jaksa kattoo koko ajan ja netistäkin loppuu kiinnostavat sivut hyvin nopeeta :D

        Kaikki vinkit on tervetulleita! Kiitos :)


      • fiia-a
        HeZee kirjoitti:

        Kysyisin vielä niiltä, joilla on tai on ollut kipsi, että mitä ootte puuhastelleet päivisin? Oon itse niin menevä ja touhukas ihminen, että ainakin mulle tuntuu, että seinät kaatuu päälle täällä sisällä ollessa.
        Tv:tä ei jaksa kattoo koko ajan ja netistäkin loppuu kiinnostavat sivut hyvin nopeeta :D

        Kaikki vinkit on tervetulleita! Kiitos :)

        täällä kans yks kipsijalkainen ilmoittautuu.. neljä vkoa takana ja vielä kolme edessä. nyt sentään saan jo puolella painolla varata ja ens viikolla sais jo ruveta kävelemään koko painolla, onneks, on huomattavasti helpottanut kulkua.
        mulla oli ekat kolme vkoa apuvälinelainaamosta lainassa rollaattori, sen kanssa kulkeminen oli huomattavasti helpompaa kuin keppien kanssa ja koriin ja istuimelle sai laitettua kaikenlaista tavaraa, kuten ruokalautasen ja lasin yms. ja lapsetkin oikein kilpailivat kuka pääsee äidin kyydissä aamuisin vessaan. ;)
        seinät täälläkin kaatuilevat, kirjat on kaikki luettu, nettipelit pelattu ja telkkariohjelmat katsottu, onneks on saanut tallennettua leffoja joita sitten voi päivisin katsella. jotkut päivät menee ihan hyvin, toisina tuntuu et hajoo pää kun ei mihinkään pääse, onneks nyt on lumet sulanut ja pihalle pääsee edes pieneksi ajaksi. mutta kyllä niin paljon odotan et pääsis taas töihin, tosin siihen taitaa mennä vielä ainakin 1,5 kk... en tajunnutkaan ennen sairaslomalle joutumista miten paljon pidän työstäni.


      • HeZee
        fiia-a kirjoitti:

        täällä kans yks kipsijalkainen ilmoittautuu.. neljä vkoa takana ja vielä kolme edessä. nyt sentään saan jo puolella painolla varata ja ens viikolla sais jo ruveta kävelemään koko painolla, onneks, on huomattavasti helpottanut kulkua.
        mulla oli ekat kolme vkoa apuvälinelainaamosta lainassa rollaattori, sen kanssa kulkeminen oli huomattavasti helpompaa kuin keppien kanssa ja koriin ja istuimelle sai laitettua kaikenlaista tavaraa, kuten ruokalautasen ja lasin yms. ja lapsetkin oikein kilpailivat kuka pääsee äidin kyydissä aamuisin vessaan. ;)
        seinät täälläkin kaatuilevat, kirjat on kaikki luettu, nettipelit pelattu ja telkkariohjelmat katsottu, onneks on saanut tallennettua leffoja joita sitten voi päivisin katsella. jotkut päivät menee ihan hyvin, toisina tuntuu et hajoo pää kun ei mihinkään pääse, onneks nyt on lumet sulanut ja pihalle pääsee edes pieneksi ajaksi. mutta kyllä niin paljon odotan et pääsis taas töihin, tosin siihen taitaa mennä vielä ainakin 1,5 kk... en tajunnutkaan ennen sairaslomalle joutumista miten paljon pidän työstäni.

        KIva kuulla, että on kohtalotovereita! :)
        Mulla puhelinlasku on kasvanut tän sairasloman aikana.. PItää soitella ja tekstailla kaikille, kun muuten heitä ei pääse näkemään. Onneksi täälä käy vieraita moikkaamassa mua. Vähän piristystä :)


      • tanya.v
        HeZee kirjoitti:

        Voin allekirjoittaa täysin tuon, että kävely on erittäin hankalaa keppien kanssa! Sain kipsin viikko sitten ja nyt alkaa vasta tajuamaan miten noita keppejä käytetään :D Itku pääsi, kun kuulin että nilkka on murtunut, kun tajusin kuinka avuttomaksi tunsin itseni. Ei ole kivaa ei..
        Miten muut on pärjänneet kipsin kanssa? Oletteko esim. menneet kauppaan ja kaupungille tai muuten ulkoilemaan? Tuntuu, että seinät kaatuu päälle, kun joutuu olemaan vain sisällä :(

        tiedän tunteen ihminen on avuton ja apua tarvii muilta olla vailla


      • 197
        tanya.v kirjoitti:

        tiedän tunteen ihminen on avuton ja apua tarvii muilta olla vailla

        Onko sinulla He-Zee jo jalka täysin kunnossa? Minulla moniosainen murtuma:telaluu, ulkokehränen, kantaluun pirstaleinen... 2,5v takana ja leposärky on kova työpäivien jälkeen. Tramalilla mennään :( ! Onneksi vapaapäivinä en tartte lääkkeitä. Mutta loppualämä pilalla, on kyllä fakta.


      • Anonyymi
        kipsin kirjoitti:

        kanssa voi olla töissä. (Tosin riippuu töistä.)

        No eihän kyllä voi. Ellei ole toimitusjohtaja läskiperse, jonka ei tartte nousta koskaan tuolilta. Tavallinen duunari, joka tietysti hyppii ylös tuolista yhtenään pysyy vaan kotona ja hoitaa paikat rauhassa kuntoon. Ei tartte ylitunnollisena mennä esittämään mallikansalaista tai mennä jauhamaan työkyvyttömänä paskaa kahvihuoneeseen. Työ ei ole elämä, eikä elämä ole työtä varten.


    • vm43

      Kahden kipsauksen kokemuksia.
      Ensimmäinen tapahtui työikäisenä ja kopi oli kipsissä 2,5kk.
      Toisen tapahtuessa olin jo eläkkeellä.
      Onnekseni molemmilla kerroilla kyse oli vasemmasta nilkastani.

      Ensimmäinen kerta haittasi mutta ei estänyt työssä käymistä.
      Kainalosuvojen kanssa oli hieman hankala liikkua tehtaalla mutta muut puuhat, kuten koulutusmatkat ja toimistotyöt sujuivat mainiosti.
      Osa työmatkoista sujui omalla autolla, 250km.
      Osa kotimaan lennoilla jolloin sain erinomaisen kohtelun ja hoivan.

      Eläkemurtumani saapaskipsi haittasi oloani myös 2,5kk.
      Kävin edelleen kuntosalilla 5krt/viikko mutta tietenkin tekemiset olivat rajallisia.
      Ei mitään maasta- tai rinnallevetoja. Ei kyykkyjä mutta muita kuten nuorison suosimia välinelutkutuksia voi tehdä hyvinkin.
      Yhdellä jalalla kinkkaus aiheutti nivelrikon toiseen polveen jonka kanssa nykyisin temppuilen. Syvemmillä polvikulmilla tulee vastaan kipuraja.
      Sen puitteissa olen kyykännyt ja tehnyt myös prässejä sekä potkukonetta.
      Maastavetoa rajoittaa toistaiseksi takareiden reväh.tymä mutta tangolla pystyn tekemään hack-kyykkyä 180kg:oon saakka

      • 197

        Eikö sinulla ole ollut yhtään kipuja jälkeenpäin? Itse kävin salilla kun olin saikulla tenniskyynärpään takia. En rasittanut kättä enkä nilkkaa liikaa. Mutta kun olen töissä, leposärky kova ja särkylääkkeet väsyttävät, joten salilla käymisestä voin vain haaveilla :(.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      135
      5589
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3455
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1893
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      23
      1865
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      24
      1720
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      73
      1558
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      14
      1463
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1356
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1347
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      23
      1308
    Aihe