Aattelin tämmönen "vika havaittu-vian laatu selvitetty-vika korjattu" -keskustelu vois olla hyvä juttu kun muuten jutut on aika levällään. Eikä sitten mitään kyselyjä et "mikähän mun pasuunassa on ku kuuluu moottoritilasta pörinää ja lässynlää". Tämmöisillä vois säästää turhia huolestumisia ja osaisi asennoitua oikein jos/kun jotain ilmenee.
Voisin vaikka tässä aloittaa yhdellä, joka ilmeni omaani (vm05, 1.9TDI Passat Variant Comfortline, ajettu 80tkm). Eli moottorinhäiriövalo syttyi, tietokoneeseen teksti "Emissions workshop!". Mitään ulkoisia merkkejä viasta ei ollut (lämpötilan nousua, tärinää, meteliä, savutusta). Kiikutin merkkihuoltoon ja diagnoosina oli polttoaineen lämpötila-anturin epäkuntoisuus. Vaihdettu -> huolettomia kilometrejä. Tämä tapahtui siis pari päivää sitten.
Passatin viat, niiden selvitys ja korjaus
16
8161
Vastaukset
niistä elektroniikkapeleistä saa olla yhtenään maksamassa korjaamolle. Vanhassa vara parempi...
Sellaisen osan rikkoutuminen jota autossa ei ole, ei haittaa mitään!- Imsinööri Tare
Meidänkin Passatissa sytty häiriövalo palamaan.Se sammui kun otin akun kokonaan poijes.Mut nyt se sit ei strtaa ollenkaan eikä mikään valo pala missään.
- takasin
Imsinööri Tare kirjoitti:
Meidänkin Passatissa sytty häiriövalo palamaan.Se sammui kun otin akun kokonaan poijes.Mut nyt se sit ei strtaa ollenkaan eikä mikään valo pala missään.
ja kytke piuhat kiinni, alkaa valot taas loistaa ja kone hyrskyttää
- passatV
Jep. Ensimmäinen ja viimeinen Passat: 1.9 TDI vm 07, moottorivaihdot 22tkm, 68 tkm kohdilla. Syynä vääntynyt kiertokanki. Telakalla yht 5 viikkoa. Eipä uskalla pitää takuuajan jälkeen autoa. Tulipahan kokeiltua "laatuauto".
- Belrus
Sulla ei ilmeiseti kestä kuin metrinen ratakiskon pätkä.Jos se on pidempi sinä väännät sen mutkalle.Taasen jos on lyhempi niin hukaat sen.
- aiheutti
kyseiset moottorivauriot? Minulla on saman vuosimallin 2,0 tdi ja olisin kovin kiinnostunut. Ajokm on vasta 70 tkm joten en vielä oikein tiedä ongelmista. Vanhempi 1,9 tdi 440 tkm ja ei siinäkään mitään ongelmaa joten jos voisit vähän kirjoitella mistä nuo on vauriot johtunut.
- kokemuksesta tiedän
aiheutti kirjoitti:
kyseiset moottorivauriot? Minulla on saman vuosimallin 2,0 tdi ja olisin kovin kiinnostunut. Ajokm on vasta 70 tkm joten en vielä oikein tiedä ongelmista. Vanhempi 1,9 tdi 440 tkm ja ei siinäkään mitään ongelmaa joten jos voisit vähän kirjoitella mistä nuo on vauriot johtunut.
olisi syytä sun tarkastuttaa pääkoppa kun noin omituisia höpöttelet-passatilla ei ajeta 200tkm ilman ainuttakaan vikaa-se on varma se!!!
- mitä kirjoitin
kokemuksesta tiedän kirjoitti:
olisi syytä sun tarkastuttaa pääkoppa kun noin omituisia höpöttelet-passatilla ei ajeta 200tkm ilman ainuttakaan vikaa-se on varma se!!!
ennen kuin ruvetaan pääkoppia tutkimaan. Mielestäni kyselin moottoreista, ellen niin tulkoon se tässä tarkennettua. Toiseksi ongelmat on eri asia kuin jokin pieni vika joko autossa tai päässä.
- kun repeilee
mitä kirjoitin kirjoitti:
ennen kuin ruvetaan pääkoppia tutkimaan. Mielestäni kyselin moottoreista, ellen niin tulkoon se tässä tarkennettua. Toiseksi ongelmat on eri asia kuin jokin pieni vika joko autossa tai päässä.
näitä teidän keskusteluja lukiessa... :-))))
- VW on historiaa!
PARAS AJAA VARMASTI KAATOPAIKALLE!
- NÄIN SE ON!
Ennen lohkot olivat valurautaa, mutta nykyisin ne ovat alumiinia..siksi kannet halkee ja paukkuu dieseleissa koska niissä on nii kovat väännöt ja paineet sylintereissä verrattuna bensavehkeisiin..eli todellisuudessa bensakoneet kestää paremmin kuin dieselkoneet!! tämä on myös yhden espoolaisen 30v autoja korjanneen huoltomiehen kokemuksen kommetti! uskokaa pois..
- - Luxline -
NÄIN SE ON! kirjoitti:
Ennen lohkot olivat valurautaa, mutta nykyisin ne ovat alumiinia..siksi kannet halkee ja paukkuu dieseleissa koska niissä on nii kovat väännöt ja paineet sylintereissä verrattuna bensavehkeisiin..eli todellisuudessa bensakoneet kestää paremmin kuin dieselkoneet!! tämä on myös yhden espoolaisen 30v autoja korjanneen huoltomiehen kokemuksen kommetti! uskokaa pois..
Siis, kyllähän totuus näistä nykydieseleistä on, ettei niitä ole edes suunniteltu miksikään ikiliikkujiksi! Mikä se lienee autotehtailla määritelty auton kestoiäksi - muutamia vuosia varmaan ja koneen ei tarvitse kestää yhtään sen kauempaa.
Voi vaan kaiholla muistella jotakin vanhoja mersun dieseleitä, joilla sai ajaa 600.000 km kunhan vain muisti öljyt vaihtaa ajallaan. - 3bg
NÄIN SE ON! kirjoitti:
Ennen lohkot olivat valurautaa, mutta nykyisin ne ovat alumiinia..siksi kannet halkee ja paukkuu dieseleissa koska niissä on nii kovat väännöt ja paineet sylintereissä verrattuna bensavehkeisiin..eli todellisuudessa bensakoneet kestää paremmin kuin dieselkoneet!! tämä on myös yhden espoolaisen 30v autoja korjanneen huoltomiehen kokemuksen kommetti! uskokaa pois..
VAGin dieseleisssä on lohkot edelleen valurautaa. Kannet alumiinia.
- lpl66
...vika täällä wv passat 2006. moottori levis...
- unohtumatonta
kuin myös passat diesel 1,9 vm -94 jopa 3 moto x hajos!!!
- pölkkä
täälä myös ja sämpylät palo x 4 patonkia
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo768142Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per583233- 372546
Miten voit manipuloida katsojalukuja?
Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj172170Osuuspankki Kuhmo!
Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto362119- 232080
- 131907
Rakkaalleni!
Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus151693- 611647
- 181609