..olen mies ja pyytäisin neitokaisilta neuvoa kun epäilemättä tietävät....että mitä mun pitäisi tehdä..
..kun mulla on 2 niin hienoa villapaitaa, molemmat aivan aitoja ja erittäin kalliita, mutta kummassakin on jotain mitä tarvitsisi laittaa että istuisivat kivasti.
Kysyisinkin että josko joku teistä neitokaisista, tai miksei miehistäkin, sattuisi tietämään siis että miten tulisi homma tehdä.
Toisessa villapaidassa on liian pitkät hihat ja hihansuut ovat ikäänkuin toista kudontaa ja jos hihoja lyhentää, niin pitäisi varmaankin ( luulisin ) ottaa ensin hihansuut irti ja lyhentää sitten ja laittaa sitten ( lyhennyksen jälkeen )hihansuut takaisin. Onkohan noin, tietäisitteköhän? Mitenkähän hihaa sitten lyhennetään, puretaanko kudontaa? Mitenkähän hihansuut saisi sillai irti ettei purkaantuisi mitenkään liikaa ja saisi vielä takaisin kiinni ( siis, jos hihoja lyhennetään ollenkaan tällä tavoin ) .
Hihansuut ovat ikäänkuin eri kudontaa ( ehkä jotenkin 'erisuuntaistakin' kudontaa ) , ja ovat jotenkin ( kudottu kai )laitettu kiinni siihen varsinaisen hihan kudontaan. Villasta kudotut ovat toki nekin ( hihansuut).Tietäisiköhän joku ystävällinen, että miten mun pitäisi niitä lyhentää?
Ja sitten olisi vielä tämä toinen villapaita jolle homma olisi periaatteessa aivan sama, mutta tämä homma olisi tehtävä pyöreäaukkoiselle kaulukselle. Lyhentää tai mitään ei tarvitsisi tehdä vaan vaihtaa koko kudottu kaulus toiseen kun en tykkää siitä paikallaan olevasta kauluksesta. Mulla olisi kaulus tosi kivasta villapaidasta jonka meinasin sen tilalle laittaa ( ainakin noin silmämääräisesti sopisi just prikulleen ) . Sekin on sillai 'erisuuntaisesti' kudottu ja varmaankin lähtisi kokonaisena sillai ettei paita muuten purkaantuisi ( ? ), näyttää ainakin sellaiselta tapaukselta.
Osaisikohan joku teistä tyttösistä jeesata, kun olen näin mieheksi varmaankin aika harvinainen 'vaatefriikki', ja tykkään pukeutua siististi.
Kiitoksia avusta jo etukäteen!!!!
--------------------------------------------------------------------------------
Suomi24 Etusivu | Mainosta | Palaute | Opastus
MITEN KÄY MIEHELTÄ hihojen lyhennys
4
1609
Vastaukset
- sivusta-ajattelija
Ihan varmaa vastausta on paha antaa näkemättä villapaitoja. Vastaukset siis perustuvat vain siihen, millaisia oletan paitojen olevan.
Hihoista: jos hihoja haluaa lyhentää, niin kyllä se varmastikin purkamiseksi menee: oletan että hihansuu on kudottu on hihan jatkoksi, todennäköisesti jonkinlaista joustinneulosta, joten se puretaan alkaen hihansuusta, sitten puretaan hihaa tarvittava määrä ja kudotaan siihen puretulla langalla ja sopivankokoisilla puikoilla uusi joustinneule.
Puseron kauluksesta: Todennäköisesti kaulukseen on, mikäli kyseessä siis todella on laatuvillapaita, poimittu silmukat kaula-aukolta. Tällöin kaulus on siten kiinni, ettei sitä saada irti vahingoittamatta kaulusta tai neuletta - sekin pitää siis purkaa ja kutoa uudestaan.
Eli molemmissa tapauksissa vaaditaan kudontataitoja.
Mikäli osat ovatkin leikattavissa irti ja ommeltua uudestaan, neuleen viimeistelyyn olisi hyvä olla hieman taitoa, että se ei lähde purkenemaan. Ompelukoneellakin voi toimia, mutta saumuri on neuleiden ompelussa paras.
Kannattaa etsiä tuttavapiiristä neulontaa harrastava ihminen, joka voi vilkaista, mitä niille on tehtävissä. En usko, että ihan kylmiltään kannattaa lähteä itse noita korjauksia tekemään.- aloittaja
..Kiitokia kovasti tiedoista, ymmärsin kyllä etteivät taitoni riitä hommaan, täytyy viedä molemmat eräälle tuttavalle kotipuoleen, joka tuntuu kutovan jotakin aina kun siellä käy.
Hyvää kevättä! - vaatetta neulotaan
aloittaja kirjoitti:
..Kiitokia kovasti tiedoista, ymmärsin kyllä etteivät taitoni riitä hommaan, täytyy viedä molemmat eräälle tuttavalle kotipuoleen, joka tuntuu kutovan jotakin aina kun siellä käy.
Hyvää kevättä!eli kotpuolen neulovat neitokaiset auttamaan.
- tiedoksi mitä mieltä olen s...
vaatetta neulotaan kirjoitti:
eli kotpuolen neulovat neitokaiset auttamaan.
Toinen kirjoittaa kerrankin asiallisen kysymksen ja saa asiallisen vastauksen ja kiitokset, eli keskustelu asiallinen. Niin sitten tämmöinen yksi nimeltä mainitsematon tulee ja rupeaa pilkuttaan termeistä. Pohjanmaalla puhutaan neulomisesta kutomisena, ja ei tule käsityökaupoissakaan myyjät pilkuttaan termeistä. Palsta olisi muuten ok mutta nämä termien pilkkuttajat saisivat painua jonnekin ihan muualle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja1552523Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1462352Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot1011039- 64881
- 63789
Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka274707Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a18697Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies85690Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait202668Hyvä meininki
TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap22648