Sanaa "synti" käytetään aivan vääri

!Hallelujaa

Edesmennyt opettajamme Eero Halme kiteytti asian näin: "Meissä kaikissa on niin paljon syntiä ja syntejä, ettei niitä tarvitse enää lisää keksiä."

Synnit on ilmoitettu 10 käskysänan laissa.

Hengellinen laki lähtee liikkeelle jo synnin alkulähteiltä, ajatuksista, motiiveista (vaikuttimista siis), mielestä ja asenteista.
laki on hengellinen, osoittaen meidät jokaisen kokonaan syntisiksi ihmisiksi, joiden ainoa mahdollisuus pelastua on Jumalan armosta lahjoitettu Kristuksen täydellinen vanhurskaus, joka YKSIN USKOLLA kokonaan ilman omia ansioita vastaanotetaan.

Kaikki muu puhe palstuksesta on ihmisoppia ja valhetta.

32

984

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Saara

Sillä ihmisopissa ja valheessa ei ole Kristuksen tuoksua:

2:14 Mutta kiitos olkoon Jumalan, joka aina kuljettaa meitä voittosaatossa Kristuksessa ja meidän kauttamme joka paikassa tuo ilmi hänen tuntemisensa tuoksun!

2:15 Sillä me olemme Kristuksen tuoksu Jumalalle sekä pelastuvien että kadotukseen joutuvien joukossa:

2:16 näille tosin kuoleman haju kuolemaksi, mutta noille elämän tuoksu elämäksi. Ja kuka on tällaiseen kelvollinen?

2:17 Sillä me emme ole niinkuin nuo monet, jotka myyskentelevät Jumalan sanaa; vaan puhtaasta mielestä, niinkuin Jumalan vaikutuksesta, Jumalan edessä, me Kristuksessa puhumme.

("joka siis kerskaa, olkoon hänen kerskauksenaan Herra")

• jatkaa vastaten

omaan aloitukseensa "anonyymisti".
        Ja Saara hurmioituneena peesaa. Halooooo, Saara. ;-)

• tajuta mitään
        jatkaa vastaten kirjoitti:

Ei pahalla, mutta minusta näyttää, että tuo komplikaatio on yksi ja sama.
        Ei ole saaraa ja muita vaan kaikki ovat yksi ja sama.

Tunnetko manipuloinnin elementtejä.
        Tunnetko seuraavaksi narsistin toimintatavan?
        Ehkä nuo voisi olla toisinkinpäin, eli ensin narsisminen ongelma ja siitä seuraava manipuloinnin loputon viidakko.

Jos oletuskohtaisesti saara olisi eri ihminen niin hän on jo narsistin pihdeissä.
        Juoksisi karkuun, kun pystyy , vai pystyykö?

Itse kuitenkin oletan että tuo on yksi ja sama kirjoittaja monessa persoonassa, itseään hyväillen ja kannustellen.

IP osoitteetkin voivat olla erilaiset sillä se on mahdollista hyvinkin.
        Taitavasti hoidettuna ne voivat olla tietenkin vaikka eripuolilla maapalloa.

Mitä siitä voittaa?
        Se on minua kiinnostanut jo pidempään.
        Ehkä se ruokkii vaan sairasta mieltä ja siinä kaikki..?

• Saara

Oikein valikoivasti sinä Pottunen noi viestit valitset, joihin vastaat: Edelleen kuljet Hallelujaan perässä kuin pikkupoika uhmaiässä!

• Huomioitsija
        tajuta mitään kirjoitti:

Ehkä nuo voisi olla toisinkinpäin, eli ensin narsisminen ongelma ja siitä seuraava manipuloinnin loputon viidakko.

Jos oletuskohtaisesti saara olisi eri ihminen niin hän on jo narsistin pihdeissä.

Itse kuitenkin oletan että tuo on yksi ja sama kirjoittaja monessa persoonassa, itseään hyväillen ja kannustellen.

Mitä siitä voittaa?

Pelkkää kusetusta.;))))))

• !Hallelujaa
        tajuta mitään kirjoitti:

Mitä siitä voittaa?

On olemassa Saara
        on olemassa hallelujaa

Kuinka sinä luulet voivasi pettää meitä jotka olemme nämä henkilöt?

Itse asiassa Saara on kertonut itsestään melko avoimesti, niin että minunkin on ollut mahdollista hahmottaa millaisesta henkilöstä on kysymys.

!Hallelujaa henkilön täällä tuntee puolestaan aika moni kirjoittaja livenäkin. Lisäksi olen kertonut itsestäni ja uskostani hyvin avoimesti
        täällä jo useita vuosia.

Ei tarvitse olla edes ruudinkeksijä, voidakseen erottaa nämä nimimerkit toisistaan, joten sinun yrityksesi manipuloida muita kirjoittajia meitä vastaan, osoittaa AINOASTAAN sinun oman saatanallisuutesi.

• !Hallelujaa
        Saara kirjoitti:

Oikein valikoivasti sinä Pottunen noi viestit valitset, joihin vastaat: Edelleen kuljet Hallelujaan perässä kuin pikkupoika uhmaiässä!

Voi naisparkaa kun on kipeä.

• ^^muuttolintu^^
        tajuta mitään kirjoitti:

Mitä siitä voittaa?

!Hallelujaa ja Saara ovat Kristuksessa, Hänen ruumiinsa jäseniä. Siksi he todistavat rohkeasti uskosta, joka pelastaa. (kuin yhdestä suusta)

Koska kaikki jotka seuraavat Jeesusta, eivät voi olla hiljaa, vaan he tahtovat, että jokainen saisi sen rauhan sydämeensä, jonka vain Jeesus voi antaa.

Silloin ei enää tyydytä perinneoppi ja kristillisyyden seuraaminen. Olen Jumalan armosta itse saanut tämän kokea.

Tiedän, että oikeaa Jumalan lapsen vapautta aina iloon ja riemuun asti ei voi saavuttaa ennenkuin Sana tyhjentää tyhjäksi kaikista omista pyrkimyksistä, paljastaen koko syntisyyden.

Siinä hädässä ei ole muuta vaihtoehtoa enää kuin huutaa: "Auta Herra Jeesus, minä hukun!"
        Ja lupauksensa mukaan, joka ON varma, Hän auttaa.

Kiitos Jeesus!

• !Hallelujaa
        ^^muuttolintu^^ kirjoitti:

!Hallelujaa ja Saara ovat Kristuksessa, Hänen ruumiinsa jäseniä. Siksi he todistavat rohkeasti uskosta, joka pelastaa. (kuin yhdestä suusta)

Koska kaikki jotka seuraavat Jeesusta, eivät voi olla hiljaa, vaan he tahtovat, että jokainen saisi sen rauhan sydämeensä, jonka vain Jeesus voi antaa.

Silloin ei enää tyydytä perinneoppi ja kristillisyyden seuraaminen. Olen Jumalan armosta itse saanut tämän kokea.

Tiedän, että oikeaa Jumalan lapsen vapautta aina iloon ja riemuun asti ei voi saavuttaa ennenkuin Sana tyhjentää tyhjäksi kaikista omista pyrkimyksistä, paljastaen koko syntisyyden.

Siinä hädässä ei ole muuta vaihtoehtoa enää kuin huutaa: "Auta Herra Jeesus, minä hukun!"

Kiitos Jeesus!

Kiitos Jeesus sinun rakkaudestasi.

• Saara
        ^^muuttolintu^^ kirjoitti:

Kiitos Jeesus!

Olen iloinnut kirjoituksistasi. Pysyt puhtaasti totuudessa!

• Saara

Oletko huomannut kuinka täällä kulkee minun ja !Hallelujaan perässä jatkuvasti rienaavat nimimerkkiä käyttämättömät, ilkeät ihmiset?

• Saara
        tajuta mitään kirjoitti:

Mitä siitä voittaa?

Varsin hyvin tietävät etten ole !Hallelujaa, mutta jatkuvasti rienaavat!

• Saara kirjoitti:

Oletko huomannut kuinka täällä kulkee minun ja !Hallelujaan perässä jatkuvasti rienaavat nimimerkkiä käyttämättömät, ilkeät ihmiset?

Et ehkä tunne tietotekniikkaa ja shefun valtuuksia mutta totean, että minulla ei lopultakaan ole työkaluja arvioida, kuka kirjoittaa milläkin rekisteröimättömällä nimimerkillä. Teen toki oletuksia ja niiden varassa joudun johonkin asti toimimaan, mutta ehdotonta varmuutta ei voi saada.

Ainia kohtuullisen varma keino estää nimimerkkivarkaus on rekisteröinti. Rekisteröi nimimerkki niin kukaan muu ei voi käyttää sitä, jos säilytät salasanaasi huolellisesti ja huolehdit tietoturvastasi.

• Tuulikki.
        Saara kirjoitti:

Oletko huomannut kuinka täällä kulkee minun ja !Hallelujaan perässä jatkuvasti rienaavat nimimerkkiä käyttämättömät, ilkeät ihmiset? Saara

Te itse kirjoitatte aivan yhtä rienaavasti ja rakkaudettomasti "kirkkoveistä"(??!!) ja muistakin törkeyksistä riidellen monologejanne .

• teutatess
        Tuulikki. kirjoitti:

Oletko huomannut kuinka täällä kulkee minun ja !Hallelujaan perässä jatkuvasti rienaavat nimimerkkiä käyttämättömät, ilkeät ihmiset? Saara

Te itse kirjoitatte aivan yhtä rienaavasti ja rakkaudettomasti "kirkkoveistä"(??!!) ja muistakin törkeyksistä riidellen monologejanne .

On siinä sitä valkosta töhnää, mutta harjaan
        hammastahnalla joka aamu kielenkin.
        Pidän nyssitten suuni kiini ainakin Tuuloksen ABC-huoltiksen kassalle asti, jos sitä kerta tarttee hävetä.

• luuletko
        !Hallelujaa kirjoitti:

On olemassa Saara
        on olemassa hallelujaa

Itse asiassa Saara on kertonut itsestään melko avoimesti, niin että minunkin on ollut mahdollista hahmottaa millaisesta henkilöstä on kysymys.

!Hallelujaa henkilön täällä tuntee puolestaan aika moni kirjoittaja livenäkin. Lisäksi olen kertonut itsestäni ja uskostani hyvin avoimesti
        täällä jo useita vuosia.

Ei tarvitse olla edes ruudinkeksijä, voidakseen erottaa nämä nimimerkit toisistaan, joten sinun yrityksesi manipuloida muita kirjoittajia meitä vastaan, osoittaa AINOASTAAN sinun oman saatanallisuutesi.

että kirjoituksesi olisivat jonkin arvoisia?
        Oletkohan saanut käsityksen että ajatuksiasi joku kaipaisi?
        Mitä väliä olisi tuollaisella manipulaatiolla, jos se ei koskettaisi sinua?
        Jos se taas koskettaa, niin on selvää, että sinun on esitettävä( kuten teit), vastineesi.

Ruudinkekisjöistä sinun ei tulisi puhua, sillä se ei sovi sinulle.

• näkemys?
        Saara kirjoitti:

Perässä vaiko edellä?
        Siinäpä kysymys. Sitten "Pottunen" ; unissako jo haamuna huhuilee?

• jokin asiakin
        !Hallelujaa kirjoitti:

Voi naisparkaa kun on kipeä.

vai onko ongelmasi henkilöitymä?

Luultavasti joku sanoo sinulle mielipiteensä asioista, kun se tuntuu olevan sinulle suuri ongelma. Se ilmenee suhtautumisessasi ja olisit viisaiden neuvoja vailla.
        Sinulla on ongelma :-))

• vai kertovatko?
        Saara kirjoitti:

Varsin hyvin tietävät etten ole !Hallelujaa, mutta jatkuvasti rienaavat!

Ehkä itse tiedät, vaikka esität tietämätöntä?

Osoitteet ovat kuitenkin sellaisia, että ne eivät selvitä juuri mitään.
        Osoitteen perässä pitäisi juosta joskus pitkiäkin matkoja , siltikään sitä selvittämättä.

Jos ihmiset itse kertovat asioita, käytöksellään, kellon ajoilla yms. tekijöillä, niin keskiverto älykäs ihminen tekee johtopäätöksensä.

• kässännyt :)
        teutatess kirjoitti:

Pidän nyssitten suuni kiini ainakin Tuuloksen ABC-huoltiksen kassalle asti, jos sitä kerta tarttee hävetä.

mutta ei se meitä haittaa :)

• eikä se teulle ollutkaan tark.
        kässännyt :) kirjoitti:

Kestää kaksi päivää hämeen hitailta käsittää näitä teun juttuja kaikilta ei ollenkaan.

• Saara
        !Hallelujaa kirjoitti:

On olemassa Saara
        on olemassa hallelujaa

täällä jo useita vuosia.

Sellaistako ne opettaa teille seuroissa?

• Saara
        luuletko kirjoitti:

että kirjoituksesi olisivat jonkin arvoisia?
        Oletkohan saanut käsityksen että ajatuksiasi joku kaipaisi?
        Mitä väliä olisi tuollaisella manipulaatiolla, jos se ei koskettaisi sinua?
        Jos se taas koskettaa, niin on selvää, että sinun on esitettävä( kuten teit), vastineesi.

Ruudinkekisjöistä sinun ei tulisi puhua, sillä se ei sovi sinulle.

saarnateksti?

• Saara
        vai kertovatko? kirjoitti:

Ehkä itse tiedät, vaikka esität tietämätöntä?

Osoitteet ovat kuitenkin sellaisia, että ne eivät selvitä juuri mitään.
        Osoitteen perässä pitäisi juosta joskus pitkiäkin matkoja , siltikään sitä selvittämättä.

Jos ihmiset itse kertovat asioita, käytöksellään, kellon ajoilla yms. tekijöillä, niin keskiverto älykäs ihminen tekee johtopäätöksensä.

kun tiedät itsekin ettei sulla ole mitään sanottavaa!

• nimimerkkiä?
        Saara kirjoitti:

kun tiedät itsekin ettei sulla ole mitään sanottavaa!

Koska sinulla on siihen jokin itsekäs tarkoitus.

Jos et ymmärtänyt sanottavaa, niin lue uudestaan.
        Ohitat asian vain siksi, että et pysty sitä lukemaan omasta ongelmallisuudestasi johtuen.
        Selvennös:
        Osoitetta on vaikea seurata ja joskus jopa mahdotonta.

• kyllä oli
        Saara kirjoitti:

saarnateksti?

sillä ihmisen on hyvä nähdä itsensä.
        On tuskallista joillekin se, että oma suuruusluulo kasvaa yli ihmisen ja hän olettaa jotakin olevansa.
        Samalla näin tapahtuessa tämä säälittävä ihminen astuu yksinäisyyteen hylättynä.

Kyllä ajattelu on sallittua ja jopa suotavaa.

• Santeri L..
        nimimerkkiä? kirjoitti:

Koska sinulla on siihen jokin itsekäs tarkoitus.

Jos et ymmärtänyt sanottavaa, niin lue uudestaan.
        Ohitat asian vain siksi, että et pysty sitä lukemaan omasta ongelmallisuudestasi johtuen.
        Selvennös:
        Osoitetta on vaikea seurata ja joskus jopa mahdotonta.

Koska juuri heillä oli niin paljon annettavaa ja vielä niin hyvää ja arvokasta ettei sitä voinut eikä halunnut. että tieto lähde olisi jäänyt huomaamatta ja johon olisi sitten kiitokset ja kunnianosoitukset voinut lähettää kultaisine papukaija merkkeineen. Näin se piru on nostanut ja pettänyt joitakin uskomaan että yksin heillä on sellaiset suuret lahjat temppelinharjalla sieltä näkee kaikki muut pieninä ja vähäpätöisinä että niitä voi ivata ja pilkata takapuoli kirkontervassa.

• teutatess
        teutatess kirjoitti:

Jo siitäkään syystä, että siellä maksaa Diisell paljon enenmmän kuin muualla, ja minä kun olen tarkka haen monen moisista paikoista DÖ:ni.
        mitä kielistä tulee ei muntavitse kiltäni pestä. Koska sammas aika on jo ohi, ja siitä tulimieleeni että voi sitä sanoa sanottavansa, niin että ei toista tahallaan loukkaa , jos taas on näin käunyt pyydän anteeksi .

• Koska eivät tunnista syntiä

Koska suurin osa on tunnottomia kastettuja pakanoita, jotka eivät tunne itseään eikä synti turmelustaan, vaan kulkevat mooseksen verho silmillään. Mooseksen verho on täydellinen itsensä tuntemattomuus eli hengellinen pimeys jotka yöllä käyvät Jeesuksen luona, niin kuin Nikodemuskin, juuri heillä on osa siinä kun käyvät hautaamassa Jeesusta kuolleen uskon hautaan.

• teuta

Kuolleen uskon hautaan. Jeesusksella oli aivan varmasti ELÄVÄ USKO . Tavan vuoksi Joseff Arimatealainen ja Nikodeemus hautasivat Hänet. Koska Joosefilla oli valmis hauta he hautasivat Hänet siihen.

• anto taas tyypit
        teuta kirjoitti:

Kuolleen uskon hautaan. Jeesusksella oli aivan varmasti ELÄVÄ USKO . Tavan vuoksi Joseff Arimatealainen ja Nikodeemus hautasivat Hänet. Koska Joosefilla oli valmis hauta he hautasivat Hänet siihen.

j atyppillisesti saatiin oikein tyypillinen hölöhölö

• pippuri

Katekismuksen mukaan synti on sydämen luopumista Jumalasta. Jo syntiinlankeemuksessa Jumalan kuva ihmisessä turmeltui.Ja koska se seuraa meitä perintönä on sen nimitys perisynti.Siitä syntyvät pahat ajatukset,puheet ja teot=tekosynnit.

Jokainen , joka tekee syntiä, on synnin orja. Joh.8:34

Josta seuraa: Synnin palkka on kuolema. Room.6:23

jos ihminen jää Jumalan vihan alaiseksi, hän joutuu kadotukseen.
      Heidän loppunsa on kadotus. Fil.3:19

Ainoa pelastus jonka Jumala on antanut on Jeesus Kristus! Amen.

Vaan miksi ystävämme Martti Luther virkaa näin:Silloin Jumala eniten vihastuu, kun Hän ei ensinkään vihastu, vaan sallii jumalattomien kulkea sydämensä halujen mukaan, kasvaa ja edistyä, eikä tuhoa heitä.
      Onko näin että Vaikka kuinka yrittäisimme elää lain mukaan, olisimme epäkelpoja Hänen silmissään?

Minua itseäni on aina lohduttanut tarina tuhlaajapojasta, kuitenkin seuraava on aika pelottavaa luettavaa.
      Älkää eksykö, Jumala ei salli itseänsä pilkata; sillä mitä ihminen kylvää, sitä hän myös niittää. Joka lihaansa kylvää, se lihasta turmeluksen niittää; mutta joka Henkeen kylvää, se Hengestä iankaikkisen elämän niittää. Gal.6-8.

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa

Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r
      Ikävä
      34
      5898
    2. Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta

kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.
      Maailman menoa
      498
      2641
    3. JOKO OLETTE KUULLET, MITÄ KIURUVEDELLÄ ON SATTUNUT!

Oletteko jo kuulleet, mitä Kiuruvedellä on sattunut, voi hyvänen aika? Aivan viime tuntien aikana olisi sattunut, jos t
      Kiuruvesi
      16
      2424
    4. Eli jos toisen hiki haisee ns. omaan nenään siedettävältä

Se kertoo hyvästä yhteensopivuudesta. Selvä! Olet mies minun. 🫵🥳
      Ikävä
      29
      1653
    5. En tiedä miksi kerroin sinusta täällä

Siksi kai, kun meidän juttu on niin alkuvaiheessa, etten voi vielä puhua siitä kenellekään.
      Tunteet
      17
      1179
    6. Sattuma ja muutama väärinkäsitys

vaikuttivat siihen millaiseksi tämä kaikki muodostui. Pienet aikanaan huomaamattomat käänteet. Seuraava näytös on jo tul
      Ikävä
      31
      1111
    7. Nolointa ikinä miehelle

On ghostata nainen jonka kanssa on ollut ystävä tai ollu orastavaa tapailua pidemmän aikaa. Osoittaa sellaista moukkamai
      Ikävä
      26
      1089
    8. Katsoitko mua yhtään

Kun nähtiin 🥺.
      Ikävä
      18
      1042
    9. Oho! Queen of Fucking Everything villitsee - Ikean sininen luottotuote nappasi hervottoman idean!

Ikea on ajan hermoilla! Aika hauska idea ja Queen of Fucking Everything -ajatus toimii hyvin tässäkin. Lue lisää: http
      Mainonta ja markkinointi
      7
      1024
    10. Ei ois kyllä kivaa

Jos miestä ei kiinnostais ollenkaan minun seura. Aina huitelis ties missä tai olis omassa seurassaan. Kaikki muu ois kiv
      Ikävä
      4
      967
    Aihe