ilmasto nyt

kohta tulossa

Millainen ilmasto on nyt Ponta Delgadassa? Lento lähtee reilun viikon päästä eli ei varmaan paljon lämpimämmäksi ehdi tästä muuttua.

6

1005

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • se on
    • Puolipilvistä, ilman suhteellinen kosteus n. 90 %, lämpöä n. 18 C, heikkoa tuulta. Suhteellisen korkean kosteuden johdosta ilma tuntuu pehmeältä ja lämpimämmältä kuin mitä asteluku antaisi ymmärtää. Vettä ei tule eikä ole tullut kunnolla muutamaan viikkoon. Puutarhaa on kasteltava.

      http://ww1.rtp.pt/wportal/meteorologia/?distrito=27

      Huhtikuun maksimipäivälämpötilojen keskiarvo on n. 18 C, yön minimien keskiarvo n. 12 C.

      Tervetuloa!

      • huhtikuun tyttönen

        Hei ja suurkiitokset vaivannäöstäsi! Olet antanut meillekin monta kullanarvoista vinkkiä matkaa varten.
        Olen tulossa puolisoni kanssa viettämään 40-vuotissynttäreitäni Azoreille. Toivomme rentouttavaa yhdessäoloa, patikointia upeissa maisemissa, hyvää ruokaa ja tietenkin hyvää säätä! Löytyisiköhän Marina Atlanticon lähettyviltä jotain hyvää , tunnelmallista ravintolaa "juhlaillallista" ajatellen?

        Terveisin,"vielä 39v ja nyt jo azor-fani"


      • huhtikuun tyttönen kirjoitti:

        Hei ja suurkiitokset vaivannäöstäsi! Olet antanut meillekin monta kullanarvoista vinkkiä matkaa varten.
        Olen tulossa puolisoni kanssa viettämään 40-vuotissynttäreitäni Azoreille. Toivomme rentouttavaa yhdessäoloa, patikointia upeissa maisemissa, hyvää ruokaa ja tietenkin hyvää säätä! Löytyisiköhän Marina Atlanticon lähettyviltä jotain hyvää , tunnelmallista ravintolaa "juhlaillallista" ajatellen?

        Terveisin,"vielä 39v ja nyt jo azor-fani"

        Tilanne on vaativa, mutta ehkä Restaurante São Pedro saattaisi käydä. Se sijaitsee São Pedron kirkkoa vastapäätä mäen päällä, kenties 200-300 m hotellistanne.

        Portas do Marin satamakeskuksessa on Colmeia Wine and Grill, joka voisi olla kokemisen arvoinen. Portas do Mar näkyy huoneenne ikkunasta, sillä oletettavasti teillä on merinäköala.

        Samalla ravintoloitsijalla on Colmeia-niminen ravintola Hotel Colégiossa, joka on vähän etäänpänä hotellistanne, mutta kuitenkin lähellä.

        Muita hieman juhlavampia paikkoja on Restaurante Largo da Matriz pääkirkon aukion (Largo da Matriz) laidalla.

        5-6 km:n itään hotellista meren rannalla sijaitsee Mariserra-niminen ravintola. Mariserrasta on kaunis näköala merelle. Ravintolan pitäjä on Portugalin mantereelta, muistaakseni Keski-Portugalista. Käydessämme siellä viimeksi tammikuussa vaimoni syntymäpäivää juhlistamme taisin moittia, että lihavarras oli liian suolainen.

        Kaikki mainitut ravintolat tarjoavat sekä lihaa että kalaa. Colmeiassa on listalla azorilaista alkuperäsuojattua pihviä (IGP), jonka pitäisi olla mureaa. Muu azorilainen pihvi on yleensä vähintään hieman sitkeää, sillä pihvi- ja naudanliha ylipäätään on lähes kokonaan lypsykarjakasvatuksen sivutuote eikä lihan käsittelyyn kuulu riiputus kuten Suomessa ja monissa muissa maissa. Pihvit ajetaan kyllä mureuttajakoneen läpi, mutta sekään ei aina auta.

        Mitä säähän tulee, niinpä harvoin se täällä mikään katastrofi on. Viikkoon mahtuu yleensä päivänpaistetta, pilvipoutaa ja kenties vähän vettä.


    • Itapäivästä tuli loppujen lopuksi odotettua kauniimpi. Aurinko paistoi osittain pilvipeitteiselä taivaalta. Lännestä kävi pieni tuulenvire. Katumittarissa lämpötila nousi 22 C.

      Tämä perjantai oli ensimmäinen todella keväinen päivä. Ihmiset kävelivät t-paidoissa ja muissa lyhythihaisissa ja nauttivat lämmöstä.

    • mietteliäät

      Kiitos Masseur, kun pidät meidät ajan tasalla ilmojen suhteen ja muutenkin olet jaksanut vastailla monenlaisiin kysymyksiimme ja kiitos myös kaikille muille,jotka ovat omilla kirjoituksillaan antaneet hyviä vinkkejä tulevaa matkaa varten. Vielä reilu viikko ja sitten olemmekin jo itse siellä paikan päällä nauttimassa maisemista ja Azorien keväästä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      439
      9708
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      258
      6795
    3. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      14
      2751
    4. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      335
      2353
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      9
      1727
    6. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      95
      1643
    7. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      190
      1342
    8. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      188
      1283
    9. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      999
    10. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      48
      974
    Aihe