Haluaisimme ostaa polkupyörän peräkärryn, siis lapsen kuljetukseen. Paljon lyötyy netistä malleja mutta oikein missään ei lue että miten missäkin merkissä esim. istumis asentoa pääsee muuttamaan. Itse haluaisimme sellaiset missä selkänojan saa laskettua vähän kenoon eli lapsi ei olisi aivan pystyssä. Kertokaa kokemuksianne, missä merkeissä näin voi tehdä? Toivoisin myös että kärrystä saisi tarvittaessa rattaat.
polkupyörän peräkärry
9
3651
Vastaukset
- ???
Näistä oli keskusteluja jo viime kesänä. Oma kokemus on, että koko vehje on vaarallinen, turvaton ja mitääntekemätön. Ajatuksena kiva, mutta muutaman kerran kokeilun jälkeen kärry lensi roskikseen. Ei edes haluttu myydä kenellekään. Liikenteessä se on vaarallinen leveytensä vuoksi. Vetäjän on vaikea omaksua ajolinjaa, jossa pitää koko ajan huomioida kärryn leveys. Törmäilyt kadun reunakiviin risteyksissä, kuopat, asfaltin reunat jne ovat todella hankalia. Kärryt ovat merkistä riippumatta huteria, (meilläkin varsin kalliit).
LAsten pitäisi olla ehdottomasti sieltä rauhallisemmasta päästä, eikä keikkua kärryissä.
Kapeammilla teillä ajettaessa onnettomuusriski on suuri ja kärry täysin turvaton kaatuessaan tai jos siihen vaikkapa auto törmää. Se vie kuitenkin tilaa tiellä todella paljon. Muu liikenne ei oikein osaa tällaiseen laitteeseen sopeutua, ei autot, eikä jalankulkijat.
Ylämäet sitten olivatkin kahden taaperon kanssa epämiellyttäviä, vaikka pyöräilimme muuten paljon ja kunto on hyvä. Ajolinja pitäisi ylämäkeen poljettaessa olla edelleen täysin suora. mikä tuottaa vaikeuksia. Muuten kärry renkuttaa vain puolelta toiselle. Suoralla kevyen liikenteen väylällä hankaluuksia ei tullut kuin taas leveyden vuoksi. Siellä on muitakin kulkijoita.
Rattaina ne olivat aivan surkeat verrattuna oikeisiin rattaisiin. Liina pitkät, leveät ja hankalat työntää.
En todellakaan voi suositella.- ostopäätös tehty jo
En muistaakseni kysynyt suosituksia siitä että ostammeko vaiko emme. Noita kärryjä on tutkittu (löytyy myös netistä) ja ne on todettu turvallisemmiksi kuin esim. taraka istuin. Olen useammalta käyttäjältä kuullut pelkkää positiivista palautetta niistä ja kuten tuossa jo mainitsinkin niin ostopäätös on jo tehty. Nyt pitäisi vain keksiä että mistä ostamme, itseasiassa sekin alkaa olla jo päätetty mutta kiitos nyt kuitenkin kokemuksesi jakamisesta.
- ???
ostopäätös tehty jo kirjoitti:
En muistaakseni kysynyt suosituksia siitä että ostammeko vaiko emme. Noita kärryjä on tutkittu (löytyy myös netistä) ja ne on todettu turvallisemmiksi kuin esim. taraka istuin. Olen useammalta käyttäjältä kuullut pelkkää positiivista palautetta niistä ja kuten tuossa jo mainitsinkin niin ostopäätös on jo tehty. Nyt pitäisi vain keksiä että mistä ostamme, itseasiassa sekin alkaa olla jo päätetty mutta kiitos nyt kuitenkin kokemuksesi jakamisesta.
Tuossa yläotsikossa lukee "Keskustelu". Siis tämä ei ole mikään kysymyspalsta, jossa saisi vain vastailla kysymyksiin. Täällä saa keskustella ja avaukseesi toin näkökantani ja kokemukseni. Jos joillain on positiivisempia kokemuksia kärryistä, niin senkun kirjoittelee.
En minä taas siitä nokkiini ota. - ...
??? kirjoitti:
Tuossa yläotsikossa lukee "Keskustelu". Siis tämä ei ole mikään kysymyspalsta, jossa saisi vain vastailla kysymyksiin. Täällä saa keskustella ja avaukseesi toin näkökantani ja kokemukseni. Jos joillain on positiivisempia kokemuksia kärryistä, niin senkun kirjoittelee.
En minä taas siitä nokkiini ota.Taisitpa kuitenkin hieman ottaa?=)
- Kolme lasta
Onpas tullut voimakasta keskustelua aiheesta.. Alkuperäiseen kyselyyn vastaten:
Itsekin olen pohtinut samoja asioita. Löysin muutaman mallin, joissa istumisasentoa pääsi muuttamaan, mutta niissä nousi hinnat satoja euroja yli meidän budjetin! Niinpä olemme hankkimassa perinteisempää peräkärryä jossa hintaluokka menisi selvästi alle 300€. Se olisi meilläkin toiveena, että kärrystä saisi muunnettua rattaat.
Nyt on enää kaksi mallia, joita harkitsemme, ja niistä kahdesta vaihtoehdosta luultavasti päädymme tuohon Lastentarvike.netin kärryyn joka maksaa ratassetin kanssa yhteensä vain n. 200€! Tuota mallia on ainakin kovasti netissä kehuttu, että olisi hintaansa nähden erinomainen. Tässä siis linkki kyseiseen tuotteeseen: http://www.lastentarvike.net/kategoria/39/polkupyoran-perakarryt
Ja kommenttina vielä tuohon "En suosittele" -viestiin: Kyllä tosiaan polkupyörän peräkärry on todettu turvallisemmaksi kuin tarakkaistuin, ja tuossakin mallissa on vielä ominaisuus, että vaikka kuski kaatuisi pyörällään niin peräkärry jää pystyyn. Mitenkäs kävisi, jos lapsi ei olisi peräkärryssä vaan olisi pyörän kyydissä ja kuski kaatuisi? Tämä on mukavuuden lisäksi yksi tärkeä syy, miksi olemme päätyneet hankkimaan peräkärryn.- lanttukukko
Itselläni on 4-lasta, joista peräkärryssä istuu tällä hetkellä 4- ja 6-vuotiaat kun vien heitä hoitoon kesät talvet. Kokemusta on nyt yli kolme vuotta ja hyvät on olleet ja kestäneet kovaa käyttöä vaikkakin ovat jotkut 130€ halpiskärryt. Jos peräkärryä ei olisi niin jouduttaisiin ostamaan toinen auto.
Peräkärry on tosiaankin turvallisempi vaihtoehto kuin tarakkaistuin tai että vaikka 3-vuotias ajaisi itse pyörällä.
Ajolinjojen hahmottamisen oppii kyllä nopeasti vaikka se alussa voi tuntuakin oudolta.
Kypärät pidetään meillä tietenkin päässä kun ne mahtuvat olemaan.
Kärry on myös todella kevyt vetää, ylämäessä täytyy tietenkin vaihtaa pienemmälle vaihteelle mutta siksihän vaihteet on olemassa. - E
lanttukukko kirjoitti:
Itselläni on 4-lasta, joista peräkärryssä istuu tällä hetkellä 4- ja 6-vuotiaat kun vien heitä hoitoon kesät talvet. Kokemusta on nyt yli kolme vuotta ja hyvät on olleet ja kestäneet kovaa käyttöä vaikkakin ovat jotkut 130€ halpiskärryt. Jos peräkärryä ei olisi niin jouduttaisiin ostamaan toinen auto.
Peräkärry on tosiaankin turvallisempi vaihtoehto kuin tarakkaistuin tai että vaikka 3-vuotias ajaisi itse pyörällä.
Ajolinjojen hahmottamisen oppii kyllä nopeasti vaikka se alussa voi tuntuakin oudolta.
Kypärät pidetään meillä tietenkin päässä kun ne mahtuvat olemaan.
Kärry on myös todella kevyt vetää, ylämäessä täytyy tietenkin vaihtaa pienemmälle vaihteelle mutta siksihän vaihteet on olemassa.Olen kuullut että monet kärryt käyvät nopeasti pieniksi kun lapset kasvavat liian pitkiksi. Meillä on nyt 2,5 tyttö noin 100 cm pitkä ja 1 vuotias poika noin 80 cm pitkä; haluaisimme että kärryjä voisi käyttää vielä ainakin pari vuotta. Onka kenelläkään kokemusta tämmöisestä asiasta?? Ja minkämerkkisen kärryn te susosittelisitte??
- ulla1234
E kirjoitti:
Olen kuullut että monet kärryt käyvät nopeasti pieniksi kun lapset kasvavat liian pitkiksi. Meillä on nyt 2,5 tyttö noin 100 cm pitkä ja 1 vuotias poika noin 80 cm pitkä; haluaisimme että kärryjä voisi käyttää vielä ainakin pari vuotta. Onka kenelläkään kokemusta tämmöisestä asiasta?? Ja minkämerkkisen kärryn te susosittelisitte??
Itse tilasin täältä nämä punaiset ja hyvin on toiminut.
http://www.vauvamaailma.com/shop/kauppa10/categories.php?action=show&id=22&page=3 - etuistuin
Mekin harkittiin peräkärryä kun se oli oikeastaan ainut vaihtoehto kahden muksun kuskaamiseen. Mutta sitten löydettin vaihtoehto; eteen kiinnitettävä pyöränistuin. Nyt on lapsi edessä ja takana. Ainut miinus puoli on se että vanhempi kinuaa koko ajan eteen kun siinä on niin kiva istua mutta minusta on kuitenkin parempi että nuorimmainen istuu siinä edessä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa
Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja3462771Mikä piirre on kasvoissa tärkein?
Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?1201539Suurimman myrskyilyn jälkeen
vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul481370Mikä häpeä Haapaveden kaupungille
Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa57987Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan15984Tojotamies törttöili taas auton eteen
Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta27934Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo149898En sano tätä pahalla
Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm81898- 80888
Tiedättekö miksi mies on olemassa?
Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar205829