Champix....

Kuinka kauan olette

Kuinka kauan olette käyttäneet tätä Champix lääkettä. Reseptissä on ekaksi aloituspakkaus ja sitten sitä saa lisää. kannattaako käyttää pitempään vain lopetella pikkuhiljaa ?

14

1652

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • >savuton<

champixia noin 1,5 kk eli noin 3 pakkausta. Hyvin olen päässyt tupakasta irti,kohta 11 kk ilman ja poltin kumminkin n.25 vuotta. Lopetin lääkkeet pikkuhiljaa,annosta pienentämällä. Tsemppiä yritykselle.

• elliivo

Minulle riitti kahden viikon aloituspaketti.

Sillä pääsin eroon 30 vuoden tupakoinnista.

Ensi kuussa kaksi vuotta tupakoimatta!

• Kuinka kauan olette

itse olen vasta alussa. Oliko teillä mitään haittavaikutuksia ? Minulla on väsymystä ja uneliaisuutta tai paremminkin päivällä pitää ottaa parin tunnin päikkärit, vaikka ennen tämän lääkkeen käyttöä, ei ollut tuommoiseen tarvetta. Minä siis poltan vielä !

• lopettamassa :)
        Kuinka kauan olette kirjoitti:

itse olen vasta alussa. Oliko teillä mitään haittavaikutuksia ? Minulla on väsymystä ja uneliaisuutta tai paremminkin päivällä pitää ottaa parin tunnin päikkärit, vaikka ennen tämän lääkkeen käyttöä, ei ollut tuommoiseen tarvetta. Minä siis poltan vielä !

Ollaan nyt kolme lääkettä otettu ja mä oon ollu ihan älyttömän väsynyt. Se tosin saattaa johtua siitäkin et oon vähän kipeenä ollut mut en kyllä yleensä ihan näin unelias oo kipeenäkään.
        Tupakoiden määrä on vähentyny kolmessa päivässä jo yli puolella mitä ihmettelen suuresti, mietin että voiko joku lääke todellakin olla niin tehokas että oikeesti auttaa mut pääsemään tupakasta eroon. Ihana tunne jo nyt, vaikka vielä on 8päivää aikaa siihen kun pitäisi lopulliset hyvästit tupakille jättää

• lopettanut
        lopettamassa :) kirjoitti:

Ollaan nyt kolme lääkettä otettu ja mä oon ollu ihan älyttömän väsynyt. Se tosin saattaa johtua siitäkin et oon vähän kipeenä ollut mut en kyllä yleensä ihan näin unelias oo kipeenäkään.
        Tupakoiden määrä on vähentyny kolmessa päivässä jo yli puolella mitä ihmettelen suuresti, mietin että voiko joku lääke todellakin olla niin tehokas että oikeesti auttaa mut pääsemään tupakasta eroon. Ihana tunne jo nyt, vaikka vielä on 8päivää aikaa siihen kun pitäisi lopulliset hyvästit tupakille jättää

Lopetin tupakanpolton champixilla (3 kk:ssa)v. 2007, minulle siitä on ollut järkyttäviä sivu/jälkivaikutuksia, olen kahden vuoden ajan käyttäytynyt kuin maanisdepressiivinen (en koskaan sitä ennen!). Tupakkaa ei tee mieli, mutta mitä tahansa muuta kyllä. Koko perhe on saanut kärsiä tästä hulluudesta! EN MISSÄÄN NIMESSÄ TEKISI TÄTÄ UUDELLEEN, mieluummin vaikka polttaisin. En suosittele yhdellekään kokeilua.
        Toivon hartaasti, että toisenlaisia kokemuksia on, mutta kertokaa niistä vasta muutama kuukausi lääkkeen lopettamisen jälkeen. Kiva jos valmistaja/maahantuoja kantaisi jotain vastuuta tuotteestaan!!

• ap.....
        lopettanut kirjoitti:

Lopetin tupakanpolton champixilla (3 kk:ssa)v. 2007, minulle siitä on ollut järkyttäviä sivu/jälkivaikutuksia, olen kahden vuoden ajan käyttäytynyt kuin maanisdepressiivinen (en koskaan sitä ennen!). Tupakkaa ei tee mieli, mutta mitä tahansa muuta kyllä. Koko perhe on saanut kärsiä tästä hulluudesta! EN MISSÄÄN NIMESSÄ TEKISI TÄTÄ UUDELLEEN, mieluummin vaikka polttaisin. En suosittele yhdellekään kokeilua.
        Toivon hartaasti, että toisenlaisia kokemuksia on, mutta kertokaa niistä vasta muutama kuukausi lääkkeen lopettamisen jälkeen. Kiva jos valmistaja/maahantuoja kantaisi jotain vastuuta tuotteestaan!!

Mulla nyt kuudes päivä menossa. Kolmena ekana päivänä otin sen yhden napin ja nyt sitte seuraavina kaksi, ohjeiden mukaan. Tänään ei vielä sellaista väsymystä, kuin eilen. Toivottavasti tää väsy jossain vaiheessa loppuu. Jonkinlaista hermoilua ja turhautumisen tunnetta ilmassa. Unta olen nähnyt joka yö, mutta en mitään pahoja painajaisia. En ole oikeastaa huomanut tupakonnin vähenemistä, ei ole tullut laskettua, kun en osta valmista, vaan käärin sätkiä. Välillä tuntuu, että miksi tähän aloin, siis kaduttaa... miten sitten, kun en polta, ne tupruttelut portailla ja aamusavut kahvin jälkeen... mutta sitten taas ajattelen , paria kaveria jotka kuoli alle 70 vuotiaina keuhkosyöpään.. tosin mulla olisi vielä jonkin verran aikaa tuohon ikään...ja onhan tässä vielä "armon aikaa" kun laitoin sen lopettamispäätöksen vasta aloituspakkauksen viimeiseksi päiväksi.
        Toivottavasti, ei sitten tule noita mitään sivu/jäkivaikutuksia, niin kuin tuolle "lopettanut" nimimerkille. Mutta siihen on vielä aikaa, jos käytän tämän koko 12 viikon satsin.. noh, katellaan ja kuulostellaan, kirjoitelkaa muutkin, jotka olette samassa jamassa !

• elliivo
        lopettanut kirjoitti:

Yksilöitä olemme tässäkin asiassa.
        Minä siis myös kohta kaksi vuotta ollut polttamatta.

Mistään päätöksestä elämässäni en ole ollut näin iloinen kuin tästä.

Haittavaikutuksena ainoastaan muutamana yönä levottomat unet.

Olin päättänyt että seitsemäs lääkepäivä on lopetuspäivä.
        En pystynyt polttamaan kuin viisi päivää lääkkeen kanssa. Se loppui siihen, minun tupakoitsijan taipaleeni :)
        Alkuun oli kova himo syödä kaikki mitä juoksemalla kiinni sain.
        Se tasoittuu ajan kanssa.
        Nyt ei tupakka edes käy mielessä pitkiin aikoihin.

Tsemppiä kaikille lopettajille!
        Kyllä kannattaa.

• hyvä lapsi
        lopettanut kirjoitti:

Kuka on kieltänyt sinua aloittamasta uudelleen tupakointia, ei varmaan kukaan, ei muuta kuin äkkiä ÄrrÄlle, kyllä tuska loppuu.

• lopettanut
        hyvä lapsi kirjoitti:

Kuka on kieltänyt sinua aloittamasta uudelleen tupakointia, ei varmaan kukaan, ei muuta kuin äkkiä ÄrrÄlle, kyllä tuska loppuu.

Kerroinhan, ettei ongelma ole mikään tupakinhimo, vaan mielialan lopullinen vaihto entisestä suht tasaisesta, jopa iloisesta, odottamattomien ja hallitsemattomien mielialavyöryjen vaihteluviidakkoon.
        Jos tämä uudelleen tupakointiin ryhtymisellä ratkeaa, niin täytyy varmaan kokeilla ja laittaa vinkki myös tuonne "alkupräisten" hullujen hoitomuotoihin lääkäreille!
        Saisko kela-korvausta, kun loppuisi ehkä myös mieliala-, uni- ja rauhoittavat mömmöt?!
        Jess, täältä tullaan uusi elämä kessu suupielessä! Mutta jättäkää te muut champix-kokeilut väliin.... mahdollisuus seota ei ole sen väärtti!

• menee,
        Kuinka kauan olette kirjoitti:

Ei minulla ollut erikoisempia haittavaikutuksia, villejä unia lukuunottamatta, söin niitä nappeja kymmenisen viikkoa, nyt olen ollut savuttomana yhdeksän kuukautta, eipä ole valittamista.))

Tsemppiä sinulle.

• Nimetön
        lopettanut kirjoitti:

...että näin kävi, mutta miten kukaan voi sanoa että 2-vuoden ajan kestänyt maanis-depressiivisyys johtuu tästä lääkkeestä?! Mä en ainakaan anna mitään painoarvoa tälläisille. Jos sulla on alkanut joku mielenterveydellinen häiriö, se ois varmaan tullu ilman lääkettäkin.

• viikkoa..

taisin syödä, ekalla viikolla aamuin illoin, sitten pudotin yhteen ja lopulta lopetin kokonaan. Nyt on oltu pari kuukautta ilman tupakkaa ja ei tee edes mieli, päin vastoin ällöttää koko ajatuskin että joskus on polttanut.
      Tupakoin säännöllisesti n. 20v. Ihmeen helpolla itse asiaassa pääsin eroon.
      Vaikutukset huomaa jo, esim. ylämäkilöissä ei enää puuskuta siihen malliin kuin alkutalvesta kävellessä.

• minnaoo

minä söin 6 viikkoa champixeja ja nyt olen ollut 4kk ilman tupakkaa. en siis koko kuuria syönyt loppuun.
        sehän olisi yhteensä 12viikkoa.

sivuvaikutuksina oli muutamana yönä hullunkurisia unia ja päivällä olin melko väsynyt, mutta meni ohi parissa kolmessa viikossa.

itse olen iloinen että hankin lääkkeet. muuten en olisi ikinä päässyt eroon. itse olen nuori (24v), poltin n. 7 vuotta askin päivässä. ja en olisi suoraan sanottuna uskon, että koskaan lopetan MINKÄÄN avulla sauhuttelua.

monesti yritin päästä eroon nikotiinipurkilla/tahdonvoimalla ym. ei onnistunut koskaan. viikko oli pisin aika että olin ilman ja sekin oli tuskaa.

champixin kanssa minulla ei ollut mitään vaikeuksia. kolmen viikon jälkeen alkoi tehdä koko kessu pahaa ja siihen lopahti.
        ja toivonkin etten koskaan enää retkahda.

zemppiä kaikille lopettajille!

• kolme viikkoa ????
        minnaoo kirjoitti:

minä söin 6 viikkoa champixeja ja nyt olen ollut 4kk ilman tupakkaa. en siis koko kuuria syönyt loppuun.
        sehän olisi yhteensä 12viikkoa.

sivuvaikutuksina oli muutamana yönä hullunkurisia unia ja päivällä olin melko väsynyt, mutta meni ohi parissa kolmessa viikossa.

itse olen iloinen että hankin lääkkeet. muuten en olisi ikinä päässyt eroon. itse olen nuori (24v), poltin n. 7 vuotta askin päivässä. ja en olisi suoraan sanottuna uskon, että koskaan lopetan MINKÄÄN avulla sauhuttelua.

monesti yritin päästä eroon nikotiinipurkilla/tahdonvoimalla ym. ei onnistunut koskaan. viikko oli pisin aika että olin ilman ja sekin oli tuskaa.

champixin kanssa minulla ei ollut mitään vaikeuksia. kolmen viikon jälkeen alkoi tehdä koko kessu pahaa ja siihen lopahti.
        ja toivonkin etten koskaan enää retkahda.

zemppiä kaikille lopettajille!

Aloituspakkaus kestää kaksi viikkoa ja toisella viikolla pitäsi päättää lopettamispäivä !
        " kolmen viikon jälkeen alkoi tehdä koko kessu pahaa ja siihen lopahti."
        sinä potltit siis 3 viikkoa ja siihen loppui ?

Älä polta enää ikinä ! oot vielä niin nuorikin..
        Muistan itse kun äiti ja isä varoitteli ja neuvoivat, että lopeta nyt, kun vielä pystyt ja et ole sairastunut vielä jne... Mutta eipäs sitä nuorena tullut ajatelleeksi. Tuntui, että ne syövät ja ahtaumat on vielä monen vuosikymmenen päässä, mutta aika kuluu ja tupakka myös.
        Ole sinä minnaoo viisaampi 1

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lopetin kokonaan ravintoloissa ruokailun ja juomisen

Ravintoloissa hinnat ovat aivan naurettava korkealla. Alkoholin juomisessa ravintoloissa ei ole senkään vertaa järkeä.
      Maailman menoa
      171
      2586
    2. Omakotitalossa väkivaltaa ounasrinteellä

Kertoo iltalehdet Mitä lienee Tapahtui. Verinen ihminen kannettu lanssiin
      Rovaniemi
      22
      2244
    3. kukaan ei pakota kasteeseen..

Kommentointi estetty, joten kommentoin tähän.Kukaan ei pakota pakkokasteesta puhuvaa kastamaan lastansa.Noloa edes ehdot
      Kaste
      400
      1065
    4. Mari Rantanen eroa! Lausunnot vapun pahoinpitelystä ovat järkyttäviä!

Poliisiministerin, eli sisäministeri Mari Rantasen on syytä erota!
      Maailman menoa
      150
      927
    5. Kai odotan että

Juokset vielä perässäni
      Ikävä
      67
      868
    6. Anabaptismin kirous

Uudestikastetut lahkolaiset joutuvat valheen kierteeseen. He joutuvat herjaamaan lapsena saamaanssa kastetta nimeen Isä
      Kaste
      388
      867
    7. Mitä ikävöit eniten

kaivatussasi? 🫶
      Ikävä
      55
      752
    8. Kerrohan T miehelle yksi syy

Miksi hänen tulisi kaivata sinua?
      Ikävä
      97
      720
    9. Rakas, haluan sut niin hulluna kuin olet, tiedän jo sun pakkomielteet ja muut jutut, ihana naiseni

Kunhan et minun takia satuta itseäsi tai muita, minulla nyt ole niin väliä. Rakas mä ymmärrän ja näen kaiken, sun suure
      Ikävä
      47
      674
    10. Euroviisuhuitelua

En ole koko viisuista kiinnostunut enkä aio edes katsoa kisoja. Ihmetyttää tämä vouhkaaminen laulaja pariskunnasta joka
      80 plus
      33
      671
    Aihe