Hei!
Kiinnostaisi tietää, kuinka te muut opiskelijat arvioisitte oman opinnäytetyönne (15 op)työmäärää esimerkiksi viikottaisina tuntimäärinä?
Olisi kiva kuulla, jos joku olisi ihan oikeasti pitänyt jonkinlaista kirjaa tekemänsä työn yhteydessä omasta ajankäytöstään.
Arvioisi ont-työmäärästä tunteina?
3
976
Vastaukset
- kirjanpidoton
Sanoisin, että opparini tekemiseen meni vuosi! Eli tosi monta tuntia :)
Aiheen pähkäilystä ja pyörittämisestä loppuseminaarin meni oikeasti mulla vuosi. (Valmistuminen myöhästyi 4 kk.) Varsinainen kirjoitusprosesssi ja tekstin muokkaus (teoria) vei ehkä noin 3kk, todella satunnaisesti kirjoiteltuna. Toiminnallinen osuus (ohjeistus toimeksiantajalle) muiden työtehtävien ohessa valmistui reilussa kuukaudessa.
Kyllähän tuon opparin olisi tehnyt siis varmaan parissa kuukaudessakin, mutta laiskistutti ja oli niin paljon muuta hommaa...- vielä kirjoittamatta
oparin pitäisi viedä aikaa noin 2,5 kuukautta eli kannattaisi rajata ja suunnitella aika tiukasti. saa nähdä miten käy...
- oparintekijä
Jos teorian kirjoitus kirjasta onnistuu 1-2 kappaletta tunnissa ja omassa tekstintuottossa 1 kappale noin 1-3 tunnissa. Kappale on noin 10cm 1,5 rivivälin tekstiä. 40 sivua, joista 20s teoriaa ja 20s omaa tekstiä. A4-arkki 2cm ylä-ala marginaaleilla tekee ~2,5 kappaletta sivulle. Eli 20s * 2,5kpl/s tekee yht 50 kappaletta. Teorian kirjoittamiseen kuluu noin 50-100 tuntia, omalle tekstille voi varata 100-150 tuntia. 3kk työn valmistuu noin 1,5 - 3t päiväpanoksella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?
Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k1084261- 1483667
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah883435Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia392829- 1291730
Nyt meni lopulliset lämmöt.
Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta361556Orpo loukkaantui fasismiin viittaavasta sanavalinnasta
Mutta miksi loukkaantui? Orpohan on tehnyt yhteistyötä fasistien kanssa jo vuonna 2019, siis jo neljä vuotta ennen loukk141201Sulla on avaimet ja keinot
Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi191184Meitä ei tule
Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌221144Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla
Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?421140