Koirantuonnista vielä

Pitää varmaan kertoa kun näky tulleen pikkuisen väärää käsitystä. Joku sanoi että pitäisi adoptoida niitä lapsia sieltä. Kertokoon minulle saako 39v yksinäinen mies adoptoitua mitään. Olen sotilas joka on oltuaan kapiaisena Suomessa muutaman vuoden ollut suurimman osan aikaa rauhanturvaajana. Harrastuksena erilaiset taistelulajit ja ammunta. Onko nämä suuria suosituksia adoptioon.
Luulen tehneeni enemmän niitten lasten hyväksi kuin moni arvostelija. Kuka on saattanut lapsia kouluun vihamielisten alueiden läpi ja raivannut miinoja asutuskeskusten ja koulujen läheltä. minä olen. On helpompi sanoa mitä pitäisi tehdä mutta vaikeampi tehdä samoin sanojia on enemmän kuin tekijöitä.
Koiraa minä ajattelen itselle kaveriksi ja käyttökoiraksi. Olen joissain kohteissa ollut pitempään ja saanut koiran jollain tavalla koulutettua. En minä ole idealisti vaan aivan realisti.

6

499

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Laitan tähän kiitoksen kaikille vastanneille. Lisäksi sain tietoa riittävästi niistä linkeistä.

• Ei tuo nykypäivänä kovin ihme hommaa ole.
      Eli Eviran sivuilta näkee,ja soittamalla saa myös tietää,mitä tarvii maahantuontiin mistäkin maasta.Myös sen maan vienti määräykset kannattaa tarkistaa,mistä on tuomassa,jos on jotain erikoissäädöksiä.
      Ja sitten tarkkaan hommaa koiralle lentoyhtiön vaatimuksen mukaisen kuljetusboxin.Niistä saa lisätietoa myös lentoyhtiöistä.

Ja se mikä tärkeää,kun niitä koiria tuo ,niin olisi sitten luotettavalla paikallisella lekurilla tutkittu,loishäädetty,madotettu ym.ja varmasti terveeksi havaittu,ihan maahantuonti säännösten lisäksikin.
      Ettei tulisi mitään ikäviä yllätyksiä.Niitäkin kun on tapahtunut.

• Lekuri on siellä maissa aika venyvä käsite. Eräässäkin kohdemaassa parturi jolla kävin toimi väliaikaisesti ihmisten lääkärinä. Kun ihmettelin että eikö väki huomaa, niin hän sanoi ettei sillä väliä jos joku huomaa kun kuitenkin maaseudulta tulee väkeä koko ajan eikä ne tiedä mitään hänestä.

• WhiteWikingi kirjoitti:

Lekuri on siellä maissa aika venyvä käsite. Eräässäkin kohdemaassa parturi jolla kävin toimi väliaikaisesti ihmisten lääkärinä. Kun ihmettelin että eikö väki huomaa, niin hän sanoi ettei sillä väliä jos joku huomaa kun kuitenkin maaseudulta tulee väkeä koko ajan eikä ne tiedä mitään hänestä.

Niin taitaa olla...

Minulla ei siis ole mitään vastaan,mistä jokainen koiransa ottaa tai tuo.
        Siis jos nyt puhutaan eettisestä toiminnasta.

Mutta kun se vaara on aina suuri,että ne tuotavat koirat tuo jotain tauteja,pöpöjä mukanaan,vaikka itse ei ulospäin sitä ilmennä,tai oma "kanta" ei niihin reagoi,kun on tuttua.
        Ja äkkiä voi sitten tartuttaa vieraaseen kantaan,saati ihmiseen,kun ulkomailla niitäkin pöpöjä on.

Tuli vaan mieleen,kun juuri olin yhessä luennolla,joissa noita asioita käsiteltiin ihan ammattilaisen toimesta,siis lekurin.

• molossi kirjoitti:

Niin taitaa olla...

Minulla ei siis ole mitään vastaan,mistä jokainen koiransa ottaa tai tuo.
        Siis jos nyt puhutaan eettisestä toiminnasta.

Mutta kun se vaara on aina suuri,että ne tuotavat koirat tuo jotain tauteja,pöpöjä mukanaan,vaikka itse ei ulospäin sitä ilmennä,tai oma "kanta" ei niihin reagoi,kun on tuttua.
        Ja äkkiä voi sitten tartuttaa vieraaseen kantaan,saati ihmiseen,kun ulkomailla niitäkin pöpöjä on.

Tuli vaan mieleen,kun juuri olin yhessä luennolla,joissa noita asioita käsiteltiin ihan ammattilaisen toimesta,siis lekurin.

Lykätä sen koiran hankinnan siihen kun jään pysyvästi Suomeen. Otan sitten täältä jostain luotettavasta paikasta. Oli oikeastaan hyvä että aloin kysellä täällä niin tuli melkoisesti uutta näkökulmaa asiaan.

• Elisama
        WhiteWikingi kirjoitti:

Lykätä sen koiran hankinnan siihen kun jään pysyvästi Suomeen. Otan sitten täältä jostain luotettavasta paikasta. Oli oikeastaan hyvä että aloin kysellä täällä niin tuli melkoisesti uutta näkökulmaa asiaan.

Tuo on mielestäni paras ratkaisu.
        Ei niistä voisi tietää millaisen lopultakin saa, jos tuo jonkun kulkukoiran.

Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!

"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its
      Maailman menoa
      406
      8902
    2. Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa

Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.
      Maailman menoa
      174
      3348
    3. Kuka pistetty kylmäksi

Ketähän joutunu puukkohipan uhriksi? Tietääkö kukkaan?
      Kajaani
      19
      1830
    4. Mietin että

Onko tarinallamme vielä luvussa tilaa kohtaamiselle vai jääkö se tähän.
      Ikävä
      77
      1166
    5. Oletko samaa mieltä

Että on parempi olla erillään?
      Ikävä
      76
      1078
    6. Postilaatikoista

Tuntuu kaikki tietävän tekijän/tekijät, mutta miksi nimiä ei julkaista???
      Kihniö
      27
      1065
    7. Sylikkäin.

Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta
      Ikävä
      64
      1021
    8. Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!

"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss
      Maailman menoa
      79
      1005
    9. Nainen arvaa kuka

En ikävä kyllä elä enää pitkään
      Ikävä
      55
      983
    10. Sano nyt kiertääkö

Huhut meistä tai jostain muusta?
      Ikävä
      65