Heippa Riian suomalaiset.
Minua kiinnostaisi, millaista ja kuinka kallista/halpaa Riiassa asuminen ja eläminen on?
Minkälainen on keskustan/vanhan kaupungin vuokrataso (yksiö/kaksio) ja asuntojen kunto?
Entäs aktiviteetit (lähinnä kuntoilu & kulttuuri)?
Miten taantuma on vaikuttanut elämänlaatuun, rikollisuuteen tms.?
Millainen ilmapiiri ja meininki Riiassa on muuten?
Eläminen Riiassa
1
563
Vastaukset
- Riganieki
Vuokratasosta saat kuvaa vaikka vierailemalla www.immostate.lv Kyllä täällä kuitenkin huomattavasti edullisemmat vuokrat on kuin Helsingin parhailla paikoilla. Huomaa toki, että usein asiat, joita täällä mainitaan luksuksena, ovat perusasioita Suomen asunnoissa. Myös paikallinen käsitys hyvästä laadusta saattaa olla eri mitä odotat.
Muulta osin elämä on Riian keskustan alueella suurinpiirtein saman hintaista kuin Suomessakin.
Kulttuuria voi harrastaa vaikka kuinka paljon. KUntoilumahdollisuuksia on myös hyvin tarjolla jopa ihan keskustassa. Rikollisuuden suunta on ylöspäin lamasta johtuen. Yhteiskuntarauha on vielä toistaiseksi säilynyt melko hyvin.
Ilmapiiri on mielestäni parasta Riiassa. Sitä on vaikea kuvailla. Sen tuntee vaikkapa kävellessä tuolla keskustan alueella. Lopuksi kuitenkin sanon sen verran, että aluksi kaikki tuntuu paljon todellisuutta ruusuisemmalta. Isolla lompakolla saat laatua ja helppoutta, mutta kosketus todellisuuteen saattaa jäädä vähän viileämmäksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42447- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882