Google boikotoi ja bloggaa!

Epäluottamus Googleen

Google boikotoi ja bloggaa!
Ilmeisesti Google yrittää kiristää rahaa Verkkokauppa.com'ilta mainontaan sivuillaan kun se on laittanut sen bloggaus- / boikottilistalle hakutuloksissa. Aiemin se tuli haettaessa ("verkkokauppa") ensimmäisten joukossa vaikka nimen laittoi vain suurinpiirtein ja tulee edellen kaikilla muilla kokeilemillani hakukoneilla. Nyt se ei Googlella tule ainakaan ensimmäisen sadan tuloksen joukossa vaikka on varmasti sillä nimellä haetuin kauppa / sivusto vaan osoite pitää kirjoittaa yhtä merkkiä vaille täydellisenä ennen kuin Google antaa sen hakutuloksiin.
On tainnut Google kasvaa liian suureksi ja tulla öykkäriksi. Pitäiskö laittaa vuorostaan Google boikottilistalle?

13

1389

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tai oikein?

      Verkkokauppa.com-hakutulos on ihan oikein ensimmäisenä.

      Mistäs tiedät että Verkkokauppa.com ei ole jäänyt kiinni kielletyistä hakukonehämäyksistä?

      "Pitäiskö laittaa vuorostaan Google boikottilistalle?"
      Laita omalle listallesi ihan mitä haluat. Eipä paljoa kiinnosta.

      • Vaikka hiljaakin

        Eipätuo "verkkokauppa" -haku taaskaan ainakaan minulle tuonut lainkaan "Verkkokauppa.com" -hakutulosta nimenomaan googlella, toisilla hakukoneilla kylläkin.
        Luulisi sen tuloksiin tulevan (ja luotettavilla firmoilla se tuleekin) kun paljon käytetyn firman nimi suoraan ja kokonaan hakuun kirjoitetaan.

        Olen edelleen sitä mieltä että Google kiristää toimillaan alan suurinta suomalaistoimijaa mainosasiakkaakseen eli suoraan sanottuna kiristää rahaa. Ja vain siksi että nimenä verkkokauppa on niin helppo ja naseva eikä tarvitse erikseen mainontaa nimen löytymiseksi netistä.
        Tämä on minulle asiasta ensimmäisenä mieleen tuleva vaikutelma.

        Tämä on nykyajan tapa kiristää - edes ääneen sanottua tai kirjallista uhkausta ei tarvita...


      • Seppoilija
        Vaikka hiljaakin kirjoitti:

        Eipätuo "verkkokauppa" -haku taaskaan ainakaan minulle tuonut lainkaan "Verkkokauppa.com" -hakutulosta nimenomaan googlella, toisilla hakukoneilla kylläkin.
        Luulisi sen tuloksiin tulevan (ja luotettavilla firmoilla se tuleekin) kun paljon käytetyn firman nimi suoraan ja kokonaan hakuun kirjoitetaan.

        Olen edelleen sitä mieltä että Google kiristää toimillaan alan suurinta suomalaistoimijaa mainosasiakkaakseen eli suoraan sanottuna kiristää rahaa. Ja vain siksi että nimenä verkkokauppa on niin helppo ja naseva eikä tarvitse erikseen mainontaa nimen löytymiseksi netistä.
        Tämä on minulle asiasta ensimmäisenä mieleen tuleva vaikutelma.

        Tämä on nykyajan tapa kiristää - edes ääneen sanottua tai kirjallista uhkausta ei tarvita...

        Onhan se tosiaan ihan älytöntä että Google pystyy mielivaltaisesti määräämään ketkä pistetään indeksistä pois. Harmi kyllä ettei verkkokauppa löydy enää järkevästi, hakukone toimii mielestäni puutteellisesti kun ~90% hakijoista kuitenkin etsii "verkkokauppa" -hakusanalla verkkokauppa.comia. Moni kokematon voi luulla ettei sivua ole enää internetissä tai edes olemassa, kun ihmiset käyttävät lähes aina Googlea sivujen etsimiseen. Ikävä kyllä.


      • hakijat
        Seppoilija kirjoitti:

        Onhan se tosiaan ihan älytöntä että Google pystyy mielivaltaisesti määräämään ketkä pistetään indeksistä pois. Harmi kyllä ettei verkkokauppa löydy enää järkevästi, hakukone toimii mielestäni puutteellisesti kun ~90% hakijoista kuitenkin etsii "verkkokauppa" -hakusanalla verkkokauppa.comia. Moni kokematon voi luulla ettei sivua ole enää internetissä tai edes olemassa, kun ihmiset käyttävät lähes aina Googlea sivujen etsimiseen. Ikävä kyllä.

        Jos katsoo verkkokauppa.comin etusivua niin syykin selviää, miksi sivua ei löydy googlen hakutuloksista hyviltä paikoilta. Googlen hakutulokset perustuvat mahdollisiman hyvään käyttäjäkokemukseen, jota verkkokauppa.com ei nähtävästi täytä. Verkkokauppoja on tarjolla satoja ja kaikki verkkokaupat eivät tarjoa elektroniikkaa.


      • Hakukone
        Vaikka hiljaakin kirjoitti:

        Eipätuo "verkkokauppa" -haku taaskaan ainakaan minulle tuonut lainkaan "Verkkokauppa.com" -hakutulosta nimenomaan googlella, toisilla hakukoneilla kylläkin.
        Luulisi sen tuloksiin tulevan (ja luotettavilla firmoilla se tuleekin) kun paljon käytetyn firman nimi suoraan ja kokonaan hakuun kirjoitetaan.

        Olen edelleen sitä mieltä että Google kiristää toimillaan alan suurinta suomalaistoimijaa mainosasiakkaakseen eli suoraan sanottuna kiristää rahaa. Ja vain siksi että nimenä verkkokauppa on niin helppo ja naseva eikä tarvitse erikseen mainontaa nimen löytymiseksi netistä.
        Tämä on minulle asiasta ensimmäisenä mieleen tuleva vaikutelma.

        Tämä on nykyajan tapa kiristää - edes ääneen sanottua tai kirjallista uhkausta ei tarvita...

        Googlehan ei ole mikään hyväntekeväisyysjärjestö, vaan kaupallista voittoa tahkova yritys, joten sen Miljardien dollarie/erojen liikevoitot nörtti johtajilleen ja omistajilleen koostuu mainostuloista, jotka se kerää eri "menetelmillä" kaupallista toimintaa harjoittelevila yrityksiltä. jotka se saanut ja tulee saamaan koukkuunsa, liikestrategiansa mukaan, kun määräävässä markkinaasemassa on, ja siinä asetelmassa uhrit ei muuta kuin maksa ja vikise.Kyllä Googlen hakutuloksissa pärjää, kunhan vaan muistaa maksaa Adwordsin sponsorilinkin, mutta jos tämä unohtuu pääsy Topten:niin voi muodostua ikuisuusprojektiksi. Samoin jos siellä on sattumoisin ennen ollut, ja " sponsoroinin " lopettaa, sen jälkeen ei kannata muuta laulaa kun " niin katoavaa ..." .Tunnetusti Googlen säännöt julkaistavaksi tarkoittettuhin sivustoihin on reilut, kohtuulliset ja hyvin ohjeistettu, mutta niiden noudattamisella ei ole paljon arvoa Googlen hakutuloksiin pääsystä, jos yksi " sanomaton sääntö" on kaupalliselta sivuston julkaisijalta unohtunut. Sosiaalisesti ja yleishyödyllisesti Google on omaa luokkaansa ja tarpeellinen hakukone.Ihmetystä vain herättää minkä takia siitä on tullut niin merkittävä ja dominoiva, ehkä kiitos meidän tyhmien käyttäjien. Sitähän Google ilmeisesti yritti myös Kiinassa, mutta
        paikalliset päättäjät ymmärsivät strategian, ja myös halun päästä rajaamaan ja jakamaan tuottoja. Googlen mainitsemat syyt lähtöönsä kuten sensuuri ym. kysymykset, tuskin päätöksessä on paljon painanut. Aasian suosituin hakukone on Yahoo, koska se peittoaa Googlen mennen tullen kaikilla osa-alueilla ja sen hakutuloksiin pääsee toistaiseksi normaalikeinoin. Itse suosittelen Yahoo:ta kaikille ja laittamaan Google kuriin.


      • tmitalviruusu
        Hakukone kirjoitti:

        Googlehan ei ole mikään hyväntekeväisyysjärjestö, vaan kaupallista voittoa tahkova yritys, joten sen Miljardien dollarie/erojen liikevoitot nörtti johtajilleen ja omistajilleen koostuu mainostuloista, jotka se kerää eri "menetelmillä" kaupallista toimintaa harjoittelevila yrityksiltä. jotka se saanut ja tulee saamaan koukkuunsa, liikestrategiansa mukaan, kun määräävässä markkinaasemassa on, ja siinä asetelmassa uhrit ei muuta kuin maksa ja vikise.Kyllä Googlen hakutuloksissa pärjää, kunhan vaan muistaa maksaa Adwordsin sponsorilinkin, mutta jos tämä unohtuu pääsy Topten:niin voi muodostua ikuisuusprojektiksi. Samoin jos siellä on sattumoisin ennen ollut, ja " sponsoroinin " lopettaa, sen jälkeen ei kannata muuta laulaa kun " niin katoavaa ..." .Tunnetusti Googlen säännöt julkaistavaksi tarkoittettuhin sivustoihin on reilut, kohtuulliset ja hyvin ohjeistettu, mutta niiden noudattamisella ei ole paljon arvoa Googlen hakutuloksiin pääsystä, jos yksi " sanomaton sääntö" on kaupalliselta sivuston julkaisijalta unohtunut. Sosiaalisesti ja yleishyödyllisesti Google on omaa luokkaansa ja tarpeellinen hakukone.Ihmetystä vain herättää minkä takia siitä on tullut niin merkittävä ja dominoiva, ehkä kiitos meidän tyhmien käyttäjien. Sitähän Google ilmeisesti yritti myös Kiinassa, mutta
        paikalliset päättäjät ymmärsivät strategian, ja myös halun päästä rajaamaan ja jakamaan tuottoja. Googlen mainitsemat syyt lähtöönsä kuten sensuuri ym. kysymykset, tuskin päätöksessä on paljon painanut. Aasian suosituin hakukone on Yahoo, koska se peittoaa Googlen mennen tullen kaikilla osa-alueilla ja sen hakutuloksiin pääsee toistaiseksi normaalikeinoin. Itse suosittelen Yahoo:ta kaikille ja laittamaan Google kuriin.

        Vaikka se nyt saattaa olla vaikea uskoa niin Adwords kampanijat sekä ns. orgaaniset tulokset eivät ole liitoksissa keskenään. Itse en kyseistä metodia pahemmin harrasta ja silti omat sivustot löytyy ihan hyviltä paikoilta Googlen sivuilta. Yahoo on ihan hyvä hakukone sekin, mutta en ainakaan itse käytä sitä tiedonhakuun vaan johonkin aivan muuhun.

        Googlea varten optimoidut sivut toimivat kyllä Yahoonkin hakukoneessa. En toisin sanoen tiedä mitä nuo normaalikeinot mahtavat Yahoon kohdalla tarkoittaa.

        Mitä noihin vertailuihin taas tulee niin Yahoon etusivu on varsin sekava kun sitä vertaa Googlen etusivuun. Yahoo tarjoaa hyvin monta vaihtoehtoa ja sen käyttäminen vaatii hieman opettelua. Google taas tarjoaa tasan yhden järkevän vaihtoehdon mitä tehdä.

        Jos verkkokauppa.com on tipahtanut pois listauksesta sanalla verkkokauppa niin syitä siihen voi olla monia ja todellinen tuskin koskaan selviää. Tokihan se kummalliselta vaikuttaa, mutta siellä se nyt taas näyttää heiluvan omalla paikallaan. Sillä voi tietysti olla jotain tekemistä sen asian kanssa, että monet internet markkinointia harrastavat tahot pyrkivät syrjäyttämään tuon verkkokauppa.comin ylivoiman tuon sanan osalta. Kilapilu on kovaa varsinkin tällä hakusanalla.


      • Tosi kuin vesi
        tmitalviruusu kirjoitti:

        Vaikka se nyt saattaa olla vaikea uskoa niin Adwords kampanijat sekä ns. orgaaniset tulokset eivät ole liitoksissa keskenään. Itse en kyseistä metodia pahemmin harrasta ja silti omat sivustot löytyy ihan hyviltä paikoilta Googlen sivuilta. Yahoo on ihan hyvä hakukone sekin, mutta en ainakaan itse käytä sitä tiedonhakuun vaan johonkin aivan muuhun.

        Googlea varten optimoidut sivut toimivat kyllä Yahoonkin hakukoneessa. En toisin sanoen tiedä mitä nuo normaalikeinot mahtavat Yahoon kohdalla tarkoittaa.

        Mitä noihin vertailuihin taas tulee niin Yahoon etusivu on varsin sekava kun sitä vertaa Googlen etusivuun. Yahoo tarjoaa hyvin monta vaihtoehtoa ja sen käyttäminen vaatii hieman opettelua. Google taas tarjoaa tasan yhden järkevän vaihtoehdon mitä tehdä.

        Jos verkkokauppa.com on tipahtanut pois listauksesta sanalla verkkokauppa niin syitä siihen voi olla monia ja todellinen tuskin koskaan selviää. Tokihan se kummalliselta vaikuttaa, mutta siellä se nyt taas näyttää heiluvan omalla paikallaan. Sillä voi tietysti olla jotain tekemistä sen asian kanssa, että monet internet markkinointia harrastavat tahot pyrkivät syrjäyttämään tuon verkkokauppa.comin ylivoiman tuon sanan osalta. Kilapilu on kovaa varsinkin tällä hakusanalla.

        Asia on niin että Google boikotoi ja blokkaa täysin mielivaltaisesti näkyvyyttä hakutuloksissa. Viimeisen 12 kk. aikana olen testannut asiaa, esim. silloin kun käytin sponsorilinkkiä, myös hakutuloksissa sijoituttiin hyvin, mutta kun sponsorilinkki lopetettiin, viikko tai pari per. kuukaudessa ollaan näkyvissä hakutuloksissa hyvällä paikalla, mutta toiset pari viikkoa se ei näy missään ,vaikka mitään muutoksia ei sivustoon ole tehty .käsittämätöntä Googlessa, Yahoo:ssa näitä ongelmia ei ole. Google on täysin dominoiva tyranni koko hakualalla, ja mielivaltaisesti määrää ja ohjaa ko. businestä. Luulisi Eu:n jollakin lailla puuttuvan Googlen strategiaan, mutta eiväthän nämä poliittiset idiootit ja virkamiehet käytä Googlea kun omien sanomiensa levittämiseen, ja sosiaaliseen viestintään.Kukakohan tämän Googlessa maksaa, hekö ?


      • Raha ratkaisee
        Tosi kuin vesi kirjoitti:

        Asia on niin että Google boikotoi ja blokkaa täysin mielivaltaisesti näkyvyyttä hakutuloksissa. Viimeisen 12 kk. aikana olen testannut asiaa, esim. silloin kun käytin sponsorilinkkiä, myös hakutuloksissa sijoituttiin hyvin, mutta kun sponsorilinkki lopetettiin, viikko tai pari per. kuukaudessa ollaan näkyvissä hakutuloksissa hyvällä paikalla, mutta toiset pari viikkoa se ei näy missään ,vaikka mitään muutoksia ei sivustoon ole tehty .käsittämätöntä Googlessa, Yahoo:ssa näitä ongelmia ei ole. Google on täysin dominoiva tyranni koko hakualalla, ja mielivaltaisesti määrää ja ohjaa ko. businestä. Luulisi Eu:n jollakin lailla puuttuvan Googlen strategiaan, mutta eiväthän nämä poliittiset idiootit ja virkamiehet käytä Googlea kun omien sanomiensa levittämiseen, ja sosiaaliseen viestintään.Kukakohan tämän Googlessa maksaa, hekö ?

        Vaikka et itse tekisikään sivustoosi mitään muutoksia, saattavat muut hakutuloksissa näkyvät niin tehdä. Tämä luonnollisesti saattaa vaikuttaa tuloksiin ja sivustosi sijoitukseen erilaisilla ennakoimattomillakin tavoilla.

        Ja on se näköjään niin vaikea tajuta, että Googlet, Yahoot ja sun muut ovat liikeyrityksiä, joiden tarkoituksena on tuottaa voittoa. Ne eivät siis ole mitään yleishyödyllisiä julkisia palveluita, joiden pitää esittää hakutuloksia puolueettomasti ja suomalaisten ääliöiden (sinun) mielipiteiden mukaan.

        Jos harmittaa, että sivustosi ei sijoitu hakutuloksissa kärkeen tai ensimmäiselle sivullekaan, voit ihan hyvin ruveta vaikka boikotoimaan Googlea tai ilmoittaa asiasta EU:n kilpailuviranomaisille, mutta ymmärrä, että ruikutuksesi Suomi24-palstalla ei vaikuta yhtään mihinkään millään tavalla.


      • Höökle
        Seppoilija kirjoitti:

        Onhan se tosiaan ihan älytöntä että Google pystyy mielivaltaisesti määräämään ketkä pistetään indeksistä pois. Harmi kyllä ettei verkkokauppa löydy enää järkevästi, hakukone toimii mielestäni puutteellisesti kun ~90% hakijoista kuitenkin etsii "verkkokauppa" -hakusanalla verkkokauppa.comia. Moni kokematon voi luulla ettei sivua ole enää internetissä tai edes olemassa, kun ihmiset käyttävät lähes aina Googlea sivujen etsimiseen. Ikävä kyllä.

        "Onhan se tosiaan ihan älytöntä että Google pystyy mielivaltaisesti määräämään ketkä pistetään indeksistä pois"

        miten niin? google saa ja voi tehdä ihan mitä se haluaa omalla ohjelmallaan, se on yksityinen nettifirma eikä mikään valtion kansanpalvelulaitos. Kukaan ei pakota tai käske käyttämään googlea se on ihan oma valinta samalla lailla kuin sekin et käytätkö exploreria,firefoxia tai jotai muuta :)


    • Googlen ihmettelijä

      Ehdottaa verkkokauppa.fi, mutta sitäkään sivua ei tule hakutuloksissa ensimmäisten joukosta.

    • ex-asiakas

      äkkiä voisi päätellä, että google suojelee tässä kuluttajia, kun ei ohjaa niitä vk.comin sivuille, sellainen takuuhelvetti ainakin odottaa jokaista asiakasta, joka huollon puolella joutuu asioimaan.

    • AntiGoogle

      Olen kovasti miettinyt, että kuinka Google suorastaan monopolimaisen aseman maailman hakumarkkinoista voisi murtaa. Yksi keino on heikentää Google tehoa ja siinä olisi joillekin kräkkereille pientä työsarkaa – saisivat kerrankin jotain todella näkyvää aikaseksi. Homma toimisi seuraavasti:

      Sen sijaan, että kräkkerit murtautuisivat palvelimelle ja muokkaisivat jotain etusivua, ottaisivat käsittelyynsä robots.txt-sivun ja laittaisivat sinne seuraavan:

      User-agent: googlebot
      Disallow: /

      Vaikutus ei näkyisi heti, mutta sitten kun sen vaikutus alkaisi, voisivat tyypi Googlella olla todella ihmeissään. Joko heidän täytyisi rikkoa tietoisesti robots.txt määrityksiä tai sitten heidän hakuindeksinsä ja merkittävyys löydettävyydessä vain tipahtaisi merkittävästi. Erityisesti sellaisilla sivuilla, joihin on muilta sivuilta runsaasti linkkejä, olisivat Googlen botit kerrassaan ihmeissään.

      En minä ketään tietenkään kehoita tekemään tuollaista, mutta olishan se lystiä.

    • 3+3

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3467
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      156
      2099
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      204
      1791
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      135
      1699
    5. 80
      1165
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1104
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      273
      1045
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      130
      999
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      929
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      895
    Aihe