Maahanmuuttajalle 57000, vanhemmalle

1200?

Tuolla maailman menoa väännettiin rautalangasta huonon syntyvyyden syitä, eli miksi maahanmuuttajalle annetaan peräti 47, se on NELJÄKYMMENTÄSEITSEMÄN kertaa enemmän rahaa kuin kantaväen uudelle asukkaalle lapsilisän muodossa per vuosi!?

"Kumma juttu kun lapsien tekoon on huonot kannustimet mutta mamujen hyysäämiseen ollaan valmiita uhraamaan jopa 57000€ vuodessa kun samassa ajassa ensimmäiseen kantaväestön lapseen tuki on vaivaiset 1200€."

Tarkistetaanpa numeroita, kahdesta lapsesta saa:

481,00 lasten kodinhoidon tuki
220,00 lapsilisä
=701,00 yhteensä kahdesta lapsesta

siis n. 350 Euroa per lapsi ja kuukausi
x12 = 4200 lapsesta vuodessa.

Mamut eli MaahanMuuttajat saavat siis yli 10 kertaa enemmän?

En usko että he saavat tuota summaa käteen, vaan kyseessä on heihin menevä summa mukaan lukien viranomaisten paperisota jne.

Kantaväestön lapsi saa neuvolakäynnit, sairaalakulut, tarhat ja eskarit kunnan tukemina, kuinkahan paljon tästä ja monesta muusta kertyy kustannuksia? Voi olla että päädymme samoihin lukemiin kuin maahanmuuttajien kohdalla.

Hesarin palstalla muuten paljon keskustelua, mm. Thorsin ja RKP:n motiiveista saada mamuja ruotsinkielisille alueille, lasten jengiraiskauksineen kaikkineen. Mielenkiintoista:

http://www.hs.fi/keskustelu/Tuhansia maahanmuuttajia uhkaa juuttuminen vastaanottokeskuksiin/thread.jspa?threadID=171704&tstart=0

3

767

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei ole reilua

      Tässä vain yksi esimerkki pikku purosista joissa voisi kovasti säästää.
      Joka arkipäivä aamulla kello 8 menen tilaukselle kerrostaloon. Siellä terveen oloinen Somali-äiti saattaa ulko-ovelle 2 pientä lasta jääden itse sisäpuolelle. Itse joudun nämä suloiset käkkäräpäät saattamaan autolle ja sitomaan istuimiin.
      Ajan kaupungin päiväkotiin 1100 metrin matkan ja heivaan lapsoset hoitoon.
      Sama juttu toistuu illalla kello 17.
      Rahaa tässä ei käsitellä. Maksajana on kaupunki. Kaupunki on tehnyt maksusitoumuksen näiden lasten kuljettamisesta ja taksi-isäntä laskuttaa matkoista kaupunkia.

      Tämä ottaa kyllä hieman pattiin. Itse olen vienyt omat kolme lastani yli 15 vuoden ajan suunnilleen saman matkan kävellen, pyörän tarakalla, pulkalla tai omalla autolla kaikissa keleissä.
      Matkoihini en ole saanut taksikyytiä kaupungin maksamana kertaakaan. En sellaista ole älynnyt pyytää enkä olisi saanutkaan.

      Miksi nämä pakolaiset ovat tässä(kin) asiassa etuoikeutettuja? Tämä ei suinkaan ole ainoa tapaus.
      Olen taksikavereitteni kanssa samaa mieltä siitä, että tämä terve somaliäiti voisi itse fyysisesti kuskata lapsensa tämän 1100 metrin matkan hoitoon ja iltasella takaisin.
      Terveeksi hänet olen todennut kun olen nähnyt hänet hänen liikkuessaan kaupungilla. Jalankulku on ketterää ja vaivatonta.

      Kuljetuspalvelu tuntuu tämän Somalin osalta kaupungissamme toimivan erittäin hyvin. Äidillä on kuljetuspalvelukortti jopa lähikuntien alueille. Matkoja lähikuntiin on kuukauden aikana 36 kpl ja kaikki matkat käytetään.
      Yksi kyläilyreissu naapurikuntaan heimolaisen luo maksaa edestakaisin melkein 100 euroa. Lyhyempiäkin matkoja tehdään.
      Vastaavasti jalkavaivainen suomalainen vanhus saa vain 12 matkaa kuukaudessa ja nekin vain oman kunnan alueelle.Tällä tämä vanhus käy 6 kertaa kaupassa. Ulkopaikkakunnalle matkustukseen ei ole oikeutta.
      Jossakin päättäjätasolla viiraa tosi pahasti.

    • tarhamaksuista

      Ei se ilmainen lopu siihen taksikyytiin, luuletko että he itse maksavat päiväkotipaikkansa? Ehei..

      Minä olin osassa joka jatkaa lasten vanhemmille ilmaista hoitoa tästä taksikyydistä eteenpäin.. Ja kyllä myös otti päähän kuunnella kuinka ei paikkaa ollut oikeasti sitä tarvitseville suomalaislapsille, vaan nämä passitettiin kauemmas ja huonompiin päiväkoteihin.

      Henkilökohtaisesti olisi tehnyt mieli avata portti ja päästää tämä 'lapsonen' leikkimään autotielle vapaasti. Olisi saatu peräti kahdelle suomalaiselle lapselle hoitopaikka.

    • Säästäkää omasta, ei lasten...

      Oulun kaupunki on säästämässä lasten hyvinvoinnista, säästöt kohdistuvat jopa päiväkoteihin henkilökunnan määrän supistamisena, päiväkotien sulkemisina, ryhmäkokojen suurentamisena ja aterioiden laadun heikentämisenä. Käytännössä tulevat leikkaukset tarkoittavat sitä, että tulevana kesänä oululaisia lapsia pompotetaan päiväkodista toiseen muutaman viikon välein, mikä lisää lasten turvattomuutta, stressiä ja ahdistusta.

      Viime lama lisäsi lasten pahoinvointia ja huostaanottojen määrää. Viime aikoina on uutisoitu Suomessa olevan jo yli 65000 lastensuojelun asiakasta. Viime laman vaikutukset näkyvät lastensuojelussa vielä tänään. Haluammeko lisätä lasten pahoinvointia säästämällä lasten hyvinvoinnista? Leikkaammeko ensi vuosikymmenellä tämän taantuman satoa?

      Sen sijaan Oulussa ollaan avaamassa maahanmuuttovirastolle omaa osastoa, lisäämässä maahanmuuttajien ja turvapaikanhakijoiden määrää. Maahanmuuttoon valtiolla ja kunnilla on rahaa aina, mutta lapsista tehdään tahallaan moniongelmaisia eikä ongelmia edes pyritä ennaltaehkäisemään tai korjaamaan. Otetaanpa esimerkiksi lumeavioliitot. Niiden yleisyys ja lumelapsiin liittyvä ilmiö oli sosiaali- ja terveysministeriön selvityksen mukaan viranomaisten tiedossa jo v. 2003, silti lumeliitot ovat avoin portti kansainvälisen järjestäytyneen rikollisuuden ja terrorismin soluttautumiselle maahan. Lumelasten hyväksikäyttöä ei ole edes pyritty estämään eikä lasten aseman parantamiseksi ole tehty maassamme yhtään mitään.

      Allekirjoita vetoomus Oulun kaupungin päivähoidon leikkausten estämiseksi lasten edun nimessä: www.adressit.com "Oulun päivähoito"

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      52
      2784
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      517
      2624
    3. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      48
      1835
    4. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      31
      1749
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      117
      1723
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      301
      1659
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1262
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      76
      1086
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1072
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      54
      1067
    Aihe