Miten mahtaa olla?

dfkljdkljdf

Olin tuossa yksi ilta tolpalla ensimmäisenä ja asiakas tuli. No ei siinä mitään mutta kun ajan "halpis" merkillä niin ei auto kelvannut ja otti takanani olevan "kunnon" auton! Vitutti joo. Itse olisin kyllä kollegoille lojaali ja käskisin tuollaisen asiakkaan painua hornan vitt... Mitä mieltä muut on?

28

1724

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..........

      Vi--ttaahan se. Kuten varsin hyvin tiedät, asiakkaalla on oikeus valita auto. Osta itelles AUTO, ei sitten v--uta.

      • kjsdlkjsa

        Säästäähän ne isotkin firmat kaikessa! Siivousfirmat kilpailutetaan halvimmiksi jne! Miksi siis taksibisneksessä pitäisi toimia vastoin kaikkia liike-elämän periaatteita? Saman rahan saa siitä kyydistä ajoiko sitten kalliilla vai halvalla autolla. Ainoa vaan että ei tule vatsahaava niin helposti kun ei paina Bilian tai Vehon laskut päälle:)


      • mites toi.....
        kjsdlkjsa kirjoitti:

        Säästäähän ne isotkin firmat kaikessa! Siivousfirmat kilpailutetaan halvimmiksi jne! Miksi siis taksibisneksessä pitäisi toimia vastoin kaikkia liike-elämän periaatteita? Saman rahan saa siitä kyydistä ajoiko sitten kalliilla vai halvalla autolla. Ainoa vaan että ei tule vatsahaava niin helposti kun ei paina Bilian tai Vehon laskut päälle:)

        Mites toi huolto pelaa? Liike-elämän periaatteisiinhan kuuluu (nykyisin myös taksialalle) että homma toimii 24/7/365. Kun sun halpis hajoaa, saatko sen heti kuntoon?

        Noista säästöistä. Jos maksat halpiksesta 25.000 tai maksat Volvosta 40.000, jää eroa 15.000. 15.000 jaettuna kolmelle vuodelle on 5000 vuodessa. Jos autosi bruttokassa pyörii minimissään 120.000 vuodessa, paljonko siitä on tuo 5000? Mitä se on nettosäästönä?

        Vai ajatko dementiaryhmässä?

        Näitä laskutapoja ja tietysti laskijoitakin on moneksi.


      • taitaa Toyota
        mites toi..... kirjoitti:

        Mites toi huolto pelaa? Liike-elämän periaatteisiinhan kuuluu (nykyisin myös taksialalle) että homma toimii 24/7/365. Kun sun halpis hajoaa, saatko sen heti kuntoon?

        Noista säästöistä. Jos maksat halpiksesta 25.000 tai maksat Volvosta 40.000, jää eroa 15.000. 15.000 jaettuna kolmelle vuodelle on 5000 vuodessa. Jos autosi bruttokassa pyörii minimissään 120.000 vuodessa, paljonko siitä on tuo 5000? Mitä se on nettosäästönä?

        Vai ajatko dementiaryhmässä?

        Näitä laskutapoja ja tietysti laskijoitakin on moneksi.

        olla kumminkin luotettavampi kuin nuo Mersut ja Volvot yhteensä. Ja huoltokin on kunnossa!


      • V70Volvo
        taitaa Toyota kirjoitti:

        olla kumminkin luotettavampi kuin nuo Mersut ja Volvot yhteensä. Ja huoltokin on kunnossa!

        Toyotan tekniikka on melko luotettavaa. Huolto ei ole likimainkaan Volvon tasoa. Onko Toyotalla 24h huoltopäivystys?

        Niin, ostamalla Toyotan, saa myös Toyotan. Uusi Avensis automaattidiesel maksaa melkein saman kuin E Mese. Ei ole enää halpa sekään.

        Volvoni on ollut hyvin luotettava. 200.000 taulussa, vähän yli vuoden vanhana ei ole ollut ainoatakaan sellaista vikaa, että olisi varta vasten pitänyt mennä korjauttamaan. Ne pikkuviat, mitä on ilmaantunut, on hoidettu määräaikaishuoltojen yhteydessä.

        Muuten, minkähänlainen Toyota on 200.000 ajettuna ;)


      • laskun
        kjsdlkjsa kirjoitti:

        Säästäähän ne isotkin firmat kaikessa! Siivousfirmat kilpailutetaan halvimmiksi jne! Miksi siis taksibisneksessä pitäisi toimia vastoin kaikkia liike-elämän periaatteita? Saman rahan saa siitä kyydistä ajoiko sitten kalliilla vai halvalla autolla. Ainoa vaan että ei tule vatsahaava niin helposti kun ei paina Bilian tai Vehon laskut päälle:)

        hoitaa yhdellä perjantaipäivä yö vuorolla.


      • valitat
        kjsdlkjsa kirjoitti:

        Säästäähän ne isotkin firmat kaikessa! Siivousfirmat kilpailutetaan halvimmiksi jne! Miksi siis taksibisneksessä pitäisi toimia vastoin kaikkia liike-elämän periaatteita? Saman rahan saa siitä kyydistä ajoiko sitten kalliilla vai halvalla autolla. Ainoa vaan että ei tule vatsahaava niin helposti kun ei paina Bilian tai Vehon laskut päälle:)

        jos kerran saman rahan saat halppis merkillä. Onko taksasi korkeampi kun vähemmillä ajoilla saat saman rahan?


      • 350 000 lasissa
        V70Volvo kirjoitti:

        Toyotan tekniikka on melko luotettavaa. Huolto ei ole likimainkaan Volvon tasoa. Onko Toyotalla 24h huoltopäivystys?

        Niin, ostamalla Toyotan, saa myös Toyotan. Uusi Avensis automaattidiesel maksaa melkein saman kuin E Mese. Ei ole enää halpa sekään.

        Volvoni on ollut hyvin luotettava. 200.000 taulussa, vähän yli vuoden vanhana ei ole ollut ainoatakaan sellaista vikaa, että olisi varta vasten pitänyt mennä korjauttamaan. Ne pikkuviat, mitä on ilmaantunut, on hoidettu määräaikaishuoltojen yhteydessä.

        Muuten, minkähänlainen Toyota on 200.000 ajettuna ;)

        Hyvin pelaa. Kävin koe-ajamassa uutta. Ero omaani oli siinä että oli aika nihkeän tuntuinen, uusi kun oli. Säälittää vaihtaa kun alkaa auto olla sisään ajettu, mutta täytyy kunnioittaa asiakkaita ja pitää kalusto tuoreena.


      • sldjha kjh
        mites toi..... kirjoitti:

        Mites toi huolto pelaa? Liike-elämän periaatteisiinhan kuuluu (nykyisin myös taksialalle) että homma toimii 24/7/365. Kun sun halpis hajoaa, saatko sen heti kuntoon?

        Noista säästöistä. Jos maksat halpiksesta 25.000 tai maksat Volvosta 40.000, jää eroa 15.000. 15.000 jaettuna kolmelle vuodelle on 5000 vuodessa. Jos autosi bruttokassa pyörii minimissään 120.000 vuodessa, paljonko siitä on tuo 5000? Mitä se on nettosäästönä?

        Vai ajatko dementiaryhmässä?

        Näitä laskutapoja ja tietysti laskijoitakin on moneksi.

        Jos jonkun merkin luotettavuus on niin surkeaa, että täytyy pitää korjaamoja 24/7 auki niin multa jää kyllä tuollainen merkki ostamatta. Toyotalla ei ole tuollaiseen tarvetta. Ihan turha kuluerä maksaa korjaajille turhasta päivystyksestä. Mersulla ehkä noille onkin käyttöä.


    • halusivat Volvon

      Asiakkaani odottivat n.5 min, niin että edestä lähti 2 Mersua ja Toyota.
      Pääsivät Volvoni kyytiin (olivat Biilian herroja)

      • India

        Älä anna väärää tietoa "volvosta", sehän on ollut jo kauan heittopussi. Menee kait seuraavaksi Intiaan.


      • tietoa
        India kirjoitti:

        Älä anna väärää tietoa "volvosta", sehän on ollut jo kauan heittopussi. Menee kait seuraavaksi Intiaan.

        muusta, kuin autojen järjestyksestä tolpalla ja asiakkaan mieltymyksistä....


    • Yökiitäjä

      Näitähän sattuu varsinkin viikonloppuöisin vähän väliä. Mutta ei tämä ole kuule sen asiakkaan mielestä "kunnon" auton!" kuljettajankaan mielestä mukava tilanne. Yritän käännyttää asiakkaat jonon ensimmäiseen autoon, mutta aika usein vastaväite on, että etkö nyt voisi ottaa kyytiin? No en. Useimmiten tällä on selvitty ja asiakas menee ensimmäisellä autolla, mutta kävipä perjantai-iltana sellainenkin tapaus, että tolpalla ensimmäisenä ollut "halpis" auton kuljettaja ei ottanutkaan enää asiakkaita kyytiinsä, "kun olivat jo olleet minun kyydissäni"? Vein aika hämmentyneet ihmiset kotiinsa ja sain kuulla melkolailla riittävästi siitä, kuinka kummaa porukkaa me kuljettajat ollaan.

      Sääntöhän sanoo, että asiakkaalla on oikeus valita millä autolla matkaan lähtee. Ja tämän säännön asiakkaat kyllä tietävät. Toinen, vastakkainen, sääntö antaa taas jonossa ensimmäisenä olevalle kuljettajalle oikeuden ottaa asiakas. Erehdyin kerran arvottamaan asiakkaan oikeuden suuremmaksi kuin kuljettajan jono-oikeuden ja otin asiakkaan ns. jonon välistä, kun kerran niin minun kyydissäni lähteä halusi. Asiakas oli tyytyväinen kyytiinsä ja minä siihen, että sain ehkä minuutin liian aikaisin asiakkaan. Joku ei kuitenkaan ilmeisesti ilahtunut puolestamme, koska pian datanäyttöön ilmestyi tarkastajan viesti, jossa hän vaati kuljettajia ottamaan asiakkaansa jonon mukaisessa järjestyksessä.

      Turvallista matkaa.
      Ei muuta, kiitos.

      • tolppa-apina

        Kuten tunnettua tarkastajan jutut ja laki ovat kaksi eri asiaa.
        Tarkun päästä tulee lähinnä turhaa jurputusta millä ei ole mitään käyttöä.

        Asiakkaalla on oikeus valita auto millä matkustaa.
        Ja toivottavasti asiakkaat pitävät kiinni tästä oikeudesta.


      • nimimerkki

        Voisitko olla käyttämättä nimimerkkiä YÖKIITÄJÄ koska se on varattu mulle(taksifoorum) kiitos...


      • varaus
        nimimerkki kirjoitti:

        Voisitko olla käyttämättä nimimerkkiä YÖKIITÄJÄ koska se on varattu mulle(taksifoorum) kiitos...

        ...tännekkin...


      • onkohan se niin

        että mikäli asikkaalla on erityisiä tarpeita valita auto,mikä täyttää hänen ertyisiä tarpeita,esim tavaraa ym,mielestäni auton väri,tai merkki ei riitä,muussa tapauksessa asikkaan voi viedä lastentarhaaan tai lataamoon.Sp.


      • nimimerkki kirjoitti:

        Voisitko olla käyttämättä nimimerkkiä YÖKIITÄJÄ koska se on varattu mulle(taksifoorum) kiitos...

        Että jollain toisella foorumilla käytät ko. nimimerkkiä!!! Jos se täällä on vapaata riistaa, saa sitä kuka tahansa käyttää.


    • Sepi

      tuosta on kierroksia ottaa. Tuollaiset on ihan marginaalitapauksia. Suurimmalle osalle asiakkaista on täysin yhdentekevää minkä merkkisellä autolla ne kotiin menee. Monella ei ole hajuakaan missä autossa ne istuu, saati sitten että se edes kiinnostaisi.

      Ne tyypit jotka autoja tolpilla valikoi on yleensä niitä tyyppejä jotka itse ajaa vanhalla Datsunilla tai ladalla Ferrarin lippis päässä. Ei todellakaan mitään suuria ajattelijoita joiden mielipiteitä kannattaisi ottaa kovin vakavasti.

    • näkökanta

      Jos sulla on 20E rahaa kaupassa ja sillä saat kilon härän sisäfilettä tai kilon sian kylkee, kumman valitset? Jos samalla rahalla saan ylellisen kyydin tai huonon kyydin niin kai mulla on oikeus valita??

      • yöpaska

        ASIAKAS VALITSEE AUTON JA KUSKI VALITSEE ASIAKKAAN.....................


      • tuossa kävisi
        yöpaska kirjoitti:

        ASIAKAS VALITSEE AUTON JA KUSKI VALITSEE ASIAKKAAN.....................

        Mikähän on taksitarkastajan/lakimiehen kanta jos et ota selvää, siistiä asiakasta kyytiisi?


      • yöpaska
        tuossa kävisi kirjoitti:

        Mikähän on taksitarkastajan/lakimiehen kanta jos et ota selvää, siistiä asiakasta kyytiisi?

        Riittää syyksi että pelkää oman turvallisuuden puolesta.
        Yrittäkää nyt vitun palikat tajuta että taksit ovat yrityksiä eikä julkisia kulkuneuvoja...
        Vaikka kyytiin pyrkisi itse Rouva tasavallan presidentti niin kuskin ei ole pakko ajaa jos ei halua!
        Taksitarkastajan tärkein tehtävä on vartioida kuskien sukan väriä...
        Mielenkiintoista olisi vetää yritys rosikseen koska ei halua palvella..............


      • maksukykyä tai turvallisuutta
        yöpaska kirjoitti:

        Riittää syyksi että pelkää oman turvallisuuden puolesta.
        Yrittäkää nyt vitun palikat tajuta että taksit ovat yrityksiä eikä julkisia kulkuneuvoja...
        Vaikka kyytiin pyrkisi itse Rouva tasavallan presidentti niin kuskin ei ole pakko ajaa jos ei halua!
        Taksitarkastajan tärkein tehtävä on vartioida kuskien sukan väriä...
        Mielenkiintoista olisi vetää yritys rosikseen koska ei halua palvella..............

        Mutta taksit ovat edelleen julkistaliikennettä.
        Ovat myös yrityksiä....
        Valitsevat asiakkaansa (joku syy kyllä löytyy)
        ---olen myös ajellut vuosia taksia----


      • yöpaska kirjoitti:

        Riittää syyksi että pelkää oman turvallisuuden puolesta.
        Yrittäkää nyt vitun palikat tajuta että taksit ovat yrityksiä eikä julkisia kulkuneuvoja...
        Vaikka kyytiin pyrkisi itse Rouva tasavallan presidentti niin kuskin ei ole pakko ajaa jos ei halua!
        Taksitarkastajan tärkein tehtävä on vartioida kuskien sukan väriä...
        Mielenkiintoista olisi vetää yritys rosikseen koska ei halua palvella..............

        Että jos kuljettaja syystä tai toisesta EI ota kyytiin asiakasta tai suostu sitä ajamaan minne hän haluaa, niin se ei riko mitään lakia. Se on varmasti helkkarin huonoa asiakaspalvelua ja tuskin toiste sama asiakas haluaa yrittää samaan taksiin (jos auton tai kuljettajan ensi kerralla muistaa).
        Mutta siis mitään sanktioita tai sakkoja siitä ei voi saada!
        Siksi kuljettajalla on oikeus valita asiakas ja siksi kuljettajan kannattaa kunnioittaa niitä "lojaalisuus ja reiluus" -sääntöjä mitä taksien välillä on... Eli jos asiakas tulee kyytiin jonon hänniltä, ei sitä sieltä oteta!!!
        Ja jos otetaan niin kannattaa varautua siihen että me kuljettajatkin olemme vain ihmisiä ja jokus viikonloppu-bodari-varamies saattaa lyödä nyrkillä sitä kuskia joka ei välitä säännöistä!
        Jos kaikki kuskit ajaisivat samojen sääntäjen mukaan ei tälläkään palstalla tarvitsisi nimettömänä näistä asioista jauhaa vaan voitaisiin aina moikata vastaan ajavaa kolleegaa -riippumatta siitä mistäpäin taksi on tullut ja mihin menossa!


    • viikonloppusuhaaja

      Joskus pari kuukautta sitten olin (37) Asema-aukiolla. Tai siis tulin sinne. Autoja oli hirveästi ja asikkaatkin jonottivat. Toisin sanoen jotkut kuskit olivat JÄÄTYNEET tolpan ekana ollessaan. Siinä sitten piti ajaa pitkän jonon viimeiseksi, mutta jostain pullahti asiakas (tolpan eka) sisään, joka oli kyllästynyt jäätyneisiin kuskeihin. No, mikäs siinä, lähdin sitten ajamaan. Kun yöllä on tolpat täynnä, niin silloin on turha ruveta tukkimaan niitä...

      Sitten joskus on sellaisia asiakkaita, jotka (yöllä) juoksevat jonon ohi ja tulevat kyytiin. Okei, jos ajan jonon ensimmäisen asiakkaan luo (kun suostuttelu ei auta), avaan ikkunan ja sanon sille, että oliko se ekana ja että sanoisi tolle rynnänneelle asiakkaalle, että menisi pois, niin jos asiakas itsepäisyyttään jää auton sisään, niin en minä pitkän vuoron lopussa jaksa alkaa vittuilemaan, vaan lähden ajamaan, kun uutta taksia on perseessä kiinni. Saisivat jonottavat asiakkaat itsekkin koittaa pitää huolta oikeuksistaan. alle 175cm miehenä en ala toimimaan kuskin lisäksi myös portsarina...

      Vähän eri juttu kuin sinulla, mutta tämmöinen tarina kuitenkin. Mitäs mieltä olette?

      • on niitä

        raukkoja ja sitten niitä ihmisiä.


      • ettö..
        on niitä kirjoitti:

        raukkoja ja sitten niitä ihmisiä.

        pieru haisee molemmilla pahalle jos pikaruoalla elävät.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taisin tehdä virheen

      Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      44
      2992
    2. Hyvä että lähdit siitä

      Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      36
      2631
    3. Et siis vieläkään

      Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      53
      2584
    4. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

      Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      102
      2258
    5. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

      Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      48
      2094
    6. Olisitko mies valmis?

      Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      342
      1893
    7. Mitä haluat sanoa kaivatullesi?

      Onko ikävä? Milloin näitte viimeksi?
      Ikävä
      150
      1546
    8. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

      Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      73
      1408
    9. vieläkin sanoa voin...

      💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      23
      1188
    10. Nainen onko sulla supervoimmia ?

      Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      28
      1175
    Aihe