Auringotkukat

kasvien kaveri

Auringonkukan kasvatuksesta asiaa . Niin kun esikasvatan sisällä nyt taimia eikä kasvatus onnistu auringonkukkien kohdalla koskaan . Auringonkukan varrenhan kuuluisi olla paksu ja jykevä, mutta minulla ne on heikot ja huterat . Miten saan auringonkukat kasvamaan terhakoiksi ja kauniiksi ?

8

2241

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • helianthus annuus

Minä aloittaisin esikasvatuksen hiukan myöhemmin keväällä. Auringonkukan taimet vaatii runsaasti valoa, ja ainakin minulla taimet (muutkin kun auringonkukan) tulee sitä tanakammaksi heti pienestä pitäen, mitä pitempään on päivällä valoisampaa.

• kasvien kaveri

kiitos sinulle .

• viherpeukku

Juu, valoa paljon. Itse kylvän ne suoraan ulos, mutta silloin saa odotella loppukesää. Kukkivat kyllä ennen pakkasia.

Yksi vartta tukevoittava keino on käyttää pöytätuuletinta (sellainen pyörivä toimistotuuletin) jolloin kasvien on pakko kasvattaa vahva varsi tuulesta johtuen. Muutama tunti päivässä riittää, niin kasvi älyää että jotain tarttis tehrä. Myös juuristo vahvistuu.

Valoina käytän erilaisia loisteputkivirityksiä.

• tekee vahvavartisia kukkia

Esimerkiksi Kekkilän punainen vähän kostean jauheentapainen (raemainen) kasteluveteen sekoitettava lannoite on mahtava yksivuotisille kesäkukille.
      Varsista tulee kuin suksisauvoja ja lehdistä rehevät ja syvänvihreät ja hyvä kukinta. Takuuvarma. Suosittelen lämpimästi, enkä ole Kekkilällä töissä :)

Lannoitteella on joku yleisnimi, Kekkilän puutarhalannoite tms, en muista sitä nyt tarkemmin, ostan sitä kilon purkin joka kevät, se riittää melkoiseen kukkamereen ja heti alkukesästä tai keväästä sillä kastellut ruusutkin nauttivat siitä, jopa kukkien ominaisväri syvenee loistoonsa. Lannoitetta ei tarvitse antaa enää heinäkuun puolenvälin jälkeen - yleensäkään.

Ennen talvea annettava joittenkin kasvien syyslannoitus on sitten asia erikseen.

• liian aikaisin

useimmista taimista tulee kelmeän heiveröisiä, kun aloittaa turhan aikaisin esikasvatuksen.

• edellytyksiä

Tuossa jo tuli monta, oikea kylvöaika (huhtikuun puolen välin tienoilla meillä pohjoisessa), runsas valo ja kohtuullinen lannoitus taimettumisen jälkeen.
      Yksi hyvä lisäapu on viileä tila. Itääkseen monet tarvii lämmintä, mutta auringonkukka itää reilussa 10 asteessa. Varsi ei veny hulluna ja juuristo kasvaa paremmin varsinkin kun kastelee vasta, kun multa on pikkusen kuivahtanut.

Venymistä voi hillitä myös uudelleen istutuksella, vaikka auringonkukkaa ei koulia tarvikaan. Nostat ylös ja istuta takasin, ne miettii hetken ja tekee lisää juuria.

• ei viherpeukalo

Anteeksi tyhmä kysymykseni. Mutta voiko linnuille annettavaa auringonkukan siemeniä istuttaa tuleeko niistä kukka? vai onko ne siemenet jotenki jalostettuja

• kylvää

linnuille tarkoitettujakin auringonkukansiemeniä,kyllä nekin itää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      35
      4592
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      20
      3185
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      269
      2331
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      53
      2197
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      164
      2056
    6. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      89
      1670
    7. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      17
      1653
    8. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      360
      1651
    9. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      1622
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      15
      1279
    Aihe