AUTOpaikan omiminen noin vaan!

mitä tehdä

naapurille, joka katsoo oikeudekseen käyttää autopaikkaani ilman lupaa. Autopaikka on huoneistokohtainen, ja tämä talon asukas on koko talven pitänyt koslaansa minun paikallani. Itse en omista autoa, mutta haluan pitää autopaikan ystäviäni varten, muutoin joutuvat jättämään autonsa todella kauas, täällä ei ylimääräisiä paikkoja ole.
Eilen sain rouvan rysän päältä kiinni, penkoi jotain autossaan ja menin kysymään että onko kyseinen autopaikka hänen, tässä keskustelumme:

- Anteeksi, kysyisin että onko tuo
autopaikka teidän?

* Eeei se mun ooo..

- Niin, se on minun, ja olet pysäköinyt
autoasi siihen koko talven..

* Mut mää olen kattonu et se on tyhjä

- Se on asuntokohtainen, ja minulla käy kyllä
ystäviä ym. jotka sitä tarvitsevat

* No millon niitä ystäviä sit käy, pitää sit
kattoo jos sillon johonkin sit yrittäis
laittaa, mää olen kyl kesällä muuttamas...

- Pyydän siirtämään auton välittömästi, tarvitsen
autopaikkani omaan käyttööni..

Tämä tapahtui eilen, eikä vieläkään ole rouva tehnyt elettäkään siirtääkseen autoaan. Mitä tällaisessa tilanteessa voisi tehdä, minä kuitenkin maksan autopaikasta vastikkeessani. Talon toinen vanhempi asukas on sentään kysynyt luvan, voiko hänen tyttärensä käyttää paikkaa satunnaisesti kyläillessään, ja tietenkin annoin luvan. Mutta tämä rouvashenkilö kuvitteli että minun pitäisi jotenkin perustella oman autopaikkani käyttöä hänelle, eikä perustelut ilmeisesti olleet kelvolliset, kun auto makaa edelleen minun autopaikallani.

12

1789

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja käy toimeen

Kirjoita ISOLLE lapulle "ystävällinen" muistutus väärinpysäköinnistä, suihkuta paistinpannujen "voiteluun" yms. tarkoitettua rasvaa tuulilasiin ja "laminoi" lappu kiinni.

Toimii toki parhaiten pakkaskeleillä, muttei se rasva ihan tuulilasinpyyhkijöiden kertapyyhkäisyllä häviä lämpimälläkään säällä...

Huom. paistirasvaa käytetään liiman tms. sijaan, koska se on ekoa ;-) eikä jätä pysyviä vaurioita (=et saa laskua auton tuulilasin uusimisesta).

Tarkoitus on siis vain ja ainoastaan aiheuttaa pyäsköijälle maksimaalinen vitutus. Toki jos sinulla on jo sellainen, voit laminoida lappuja muuallekin kuin tuulilasiin.

• Marjo27

Sie ilmeisesti myös maksat siitä autopaikasta. Vie paikan lasku tuolle naapurilles, varmasti loppuu paikan käyttö. Tai sit sanot ystävilles, et jos auto on siinä ko tulevat kylää ni jättävät vaa siihe taakse, ettei naapuri sit lähe mihkä sinä aikana ko ystäväs on kylässä. Tai sitten voit aina ilmottaa isännöitsijälle asiasta.

• siltä muijalta

vuokraa siltä ajalta kun on sitä ominut. Laskuta, vaikka 50e/kk:lta takautauvasti. Ja sano että siirtää autonsa muualle jollei halua maksaa seuraavistakin kuukausista sinulle, sillä siihen sinulla on todellakin oikeus jos parkkipaikka kerran on sinun.

• jake345

ota yhteyttä isännöistsijään tai hall. puheenjohtajaan joka voi pyytää pysäköinnivalvojalta virka-apua sakottamaan paikallasi olevaa autoa. Ja todellakin lähetä lasku mokomalle moukalle, joka käyttää paikkaasi luvatta. Voit myös estää paikallesi ajon esim. fillarilla.

• alkup. kirj.

Tänään hämmästyksekseni huomasin ruutuni olevan tyhjänä, eukko kai töissä, raahasin vanhan rikkinäisen fillarini ja parkkeerasin komeesti keskelle ruutua! Saa nähdä mitä rouva on keksinyt, onko fillari jorpakossa ja kosla edelleen ruudussani..

• tämäkin vaihtoehto on

Itselläni oli joskus sama tilanne lopulta kyllästyin ja vedin naapurin auton pois ruudusta työpaikan kuorma-autolla kadunlaitaan.

• ...

Et autopaikkaa itse tarvitse, joten luovu siitä!!

Jos kerta ylimääräisiä paikkojakaan ei ole, niin typerää pitää paikkaa sen vuoksi, että jos joku joskus tulee käymään! Paikat on asukkaille!!!

• aeraererrrrrrrrrrrrrrrrrrrr...

..pysäköidä toisen paikalle.

• yksi paikka

per asunto. Autoilua tulisi muutenkin vähentää, joten pärjätköön kukin talous yhdellä autolla, tai hoitakoon itse paikkaongelmansa. En minä voi omastani loputtomasti antaa, enkä todellakaan luoovu paikastani!

• Saman tehnyt

Puhko renkaat

• taloyhtiön käytäntö

Yleensä kyllä on kerrostaloissa, varsinkin keskustan vilkkaissa taloissa näin:

Jos ei ole asukkaalla omaa autoa, ei tipu myöskään autopaikkaa.
      Mutta jos teillä autopaikkoja on ylimääräisiä ja joku käyttää sinun maksamaa ruutua, laita maksulappu tuulilasiin.
      Se maksaa, joka ruutua käyttää. Riita esille seuraavaan yhtiökokoukseen, tai hallituksen ja isännöistijän ja tämän luvattoman pysäköijän kanssa palaveri!

• apupoju2

Seuraavassa yhtiökokouksessa esitä autopaikolle sen verran suurta maksua, etteivät ne, jotka sitä eivät tarvitse sitä, niin luopuvat siitä. Ja ne, jotka tarvitsevat niin maksavat.
      Nykyäähän ymmärtääkseni maksatte autopaikat vastikkeessa. Mielestäni kuuluu niille jotka käyttävät, niin maksavat.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      96
      1886
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      88
      1340
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1143
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1037
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      119
      1010
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      873
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      791
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      782
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      741
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe