Poden jatkuvaa ja kokoaikaista mahan kovaäänistä murinaa. Olen kokeillut minifomeja ja maitohappobakteereja, ne eivät vain aina auta. Mahan murina on pilannut koko lukio-opiskeluni, kun hävettää luokassa aina niin, ja kokeet menee ihan pilalle kun maha murisee. Hävettää hirveesti! Mahan murina hallitsee jo koko elämääni! Auttakaa!
JAtkuva mahan murina!!
15
12067
Vastaukset
- lisäystä
Niin voisiko kyse olla jostain bakteerista tai suolistoloisesta. Murinat alkoivat joskus 1,5 vuotta sitten, sitä enne ei esiintynyt murinaa.
- Einäin
Etkö ole käynyt lääkärissä? Syötkö nyt aivan varmasti tarpeeksesi?
Jos et ole jo lääkärissä käynyt, niin suosittelisin.
En todellakaan usko että se on mitään vakavaa, koska mahan muriseminen ei nyt mikään hälyttäväoire ole.
Ei kait siin muut. - toi..
mahan murina johtuu joko liian vähästä ruuasta..eli on nälkä, tai sitten "pierun" pidättelemisestä, eli pois pyrkivä ilma alkaa kiertää pidättelyn seurauksena sisäänpäin. Ikävä vaiva, koska jos tunnilla päästäisi ilman pois, saattaisi se muissa aiheuttaa hilpeyttä ja itselle punaisen naaman...
- kuitenkin
terveellisempää päästää nuo ylimääräiset paineet pois esim. välitunnilla, kun ei kukaan huomaa?
- valita ruokavalio
siten, että mahdollisimman vähän muodostuisi kaasua. Jos se sitävastoin nälästä johtuisi, silloin vaan suolet huookaa tuokaa ruokaa ja napa selkärankaa hankaa. Myös liian kireät farkut estävät vatsan normaalin "tuuletuksen".
- autttaa mulla
Kokeile RELA-tippoja ja muista ottaa säännöllisesti, ne auttaa mulla. On kanssa melkoinen meteli muutoin koko ajan suolistossa, että todellakin saa hävetä. Mulla johtuu osittain ainakin jännityksestä, jos olen ihan rento ei juurikaan oireita.
- m833
tuo jatkuva kurina ei todellakaan johdu nälästä eikä aina kaasun pidättelystä. itsekoin lukiossa saman kiusan ja se ei ollut mikään pikkujuttu.
murinaa aiheuttaa:
a) pelko, että kohta murisee. kun lukio loppui, murina väheni puolella, koska minun ei tarvinnut istua tunnilla ja stressata niistä "äänistä".
b) ruokavalio ja elämäntavat!! huh, länsimaisessa nykyruokavaliossa on niin paljon korjaamista, että en edes tajua, kuinka täällä ollaan hengissä "ja kehittyneet lääketieteen ja teknologian ansiosta" terveempiä kuin koskaan (yea right). erilaiset vatsavaivat ovat esimerkiksi viime vuosikymmeninä lisääntyneet huimasti. minimoi sokeri, valkoiset viljat, hiilihappojuomat, kahvi, alkoholi, käristetyt ruoat, LISÄAINEET, valmisruoat! Pääpaino kasviksilla ja proteiineilla, hiilareita maltillisemmin (esim ei jatkuvaa pastan, perunan tai leivän mussutusta--> ilmaa!). ja päivittäinen liikunta on ihan must.
Näillä eteenpäin, onnea elämälle! - Diabetes
Suosittelen ravitsemuksen vaihtamista terveelliseen vähähiilihydraattiseen ruokavalioon. Se auttaa vatsavaivoihin välittömästi ja parantaa ajattelukykyäsi ja muistiasi sekä antaa sinulle paljon hyviä terveysvaikutteita. Muista lisätä rasvojen käyttöä ruoassasi.
- Auttaa
Minulla oli sama vaiha mutta ystävä sanoi että osta http://www.padasjoenverkkokauppa.fi/ suola tuotteita niin päätin sitten kokeilla, ei enään murise paitsi silloin kun on nälkä.
- soppu12
mulla murisee tunnilla maha nii yritän estää sen.mut ei se aina nälästä johu mut luulen et mul o ruoansulatusvaivoja tai jotai.
- Aaprahammi99
Viljan syönti aiheuttaa ilmavaivoja ja kurinaa. Kokeile ilman viljoja. Kaikilla hiilihydraateilla lienee samankaltaisia vaikutuksia, eikä niitä muutenkaan kannata paljoa syödä, kuten ylempänä jo selostettiin. Viljat voi/pitäisi heittää kokonaan pois ruokavaliosta!
- maijulim
Syö aamupala juuri ennen kouluun lähtemistä. Se helpottaa.
- saattaaauttaakin
Kokeileppas Aciocur rakeita. Niitä saanee apteekeista myös ilman reseptiäkin. Jos niistä olisi apua niin saanet reseptin.
- Paastopoika
Kokeilkaa n. 1-3pv paastoa. Auttaa nollaamaan vatsan toiminnan.
- Anonyymi
Haluisin eroon kokonaan mahan murinasta! Kiusallista kun koulussa on hiljaista ja sit yht äkkii maha murisee vaik syöny hyvin ja näin. Mutta yleensä liikun niin se saattaa helpottaa mutta ei aina joka on tuottanut ongelmia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123940MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar802049Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5481641Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin851308Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671097Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331028Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214908Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60883- 171854
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3818