Onko ketään, jolla on vain iho-oireita?
Miten jaksatte?
Ihokeliakia
3
1137
Vastaukset
- apua?
Itselläni ei ole (iho)keliakia diagnoosia vielä, mutta vahva epäilys on. On pienirakkulaista ihottumaa ja jonkin verran myös vatsaoireita - niiden takia kävin vuosi sitten tähystyksessä ja verikokeissa, mutta keliakiaa ei saatu diagnosoitua. Nyt on kuitenkin ihottuma räjähtänyt käsiin ja kutina on ihan sietämätöntä. Hillitseekö tätä kutinaa mikään (mikäli tämä siis on ihokeliakiaa)? Mitkään rasvat, antihistamiinit? Itse asiassa jo antihistamiinia testasin (kaikkea täytyy kokeilla, kun ei ole varma asiasta) ja puoli vuorokautta luulinkin sen jo vähän auttaneen, mutta, mutta...Kutisee, kihelmöi, jopa polttelee.. Onko mitään apua? (Siis ennen diagnoosia ja ruokavaliota.)
- puolisolla myös
Menehän hyvälle ihotautilääkärille näyttämään rakkuloitasi. Niistä voidaan ottaa myöskin näyte, josta ilmenee onko kyseessä keliakia.Näin oli puolisollani, ei tarvinnut sitten tehdä tähystystä olenkaan, vaan asia varmistui rakkuloista. Samat suolinukan muutokset ovat myös ihokeliakiassa.Kutinaan saa myös apua ja rakkulat häipyvät pikkuhiljaa. Ravinto-ohjeet saat sitten ravitsemusneuvojalta.Älä viivytä lääkärissäkäyntiä, mene vaikka yksityiselle. Terveyskeskuslääkäri ei tunnistanut, antibiootteja piti syödä turhaan monta kuukautta, ihotautilääri tunnisti heti, mistä on kyse!
- .....puolisolla
puolisolla myös kirjoitti:
Menehän hyvälle ihotautilääkärille näyttämään rakkuloitasi. Niistä voidaan ottaa myöskin näyte, josta ilmenee onko kyseessä keliakia.Näin oli puolisollani, ei tarvinnut sitten tehdä tähystystä olenkaan, vaan asia varmistui rakkuloista. Samat suolinukan muutokset ovat myös ihokeliakiassa.Kutinaan saa myös apua ja rakkulat häipyvät pikkuhiljaa. Ravinto-ohjeet saat sitten ravitsemusneuvojalta.Älä viivytä lääkärissäkäyntiä, mene vaikka yksityiselle. Terveyskeskuslääkäri ei tunnistanut, antibiootteja piti syödä turhaan monta kuukautta, ihotautilääri tunnisti heti, mistä on kyse!
Keliakia ei näy välttämättä verikokeissa, ei näkyny puolisollakaan!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä692050- 1291396
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1321373- 1431092
- 103942
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten354880Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82754Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67664