Sivarin 5 etua

Pro Lapinjärvi

1. Siviilipalveluksesta saa mukavan lisän CV:hen. Mikäli teet työsi kiitettävästi, tulee siitä olemaan suuri etu tulevassa työnhaussa.

2. Siviilipalveluspaikka on vapaasti valittavissa. Varmasti vapaista paikoista löytyy sinuakin kiinnostava. Yleisiä sivaripaikkoja ovat koulut, sairaalat, kirjastot ja seurakunnat. ATK-osaajille löytyy kysyntää.

3. Siviilipalvelus on yhteiskunnalle hyödyllinen. Suomen Puolustusvoimain koko on suhteettoman suuri, kun otetaan huomioon Suomeen kohdistuvan sotilaallisen uhan vähäisyys. Moisia sotavoimia ei ole millään muulla Euroopan maalla. Suomi on Kreikan ja Turkin ohella viimeinen Euroopan maa, jossa on käytössä laaja asevelvollisuus.

4. Sivarina saat tuntea nähneesi Puolustusvoimain Miesten koulu -propagandan lävitse. Propaganda on kyseenalainen keino hankkia ihmisiä sotilaiksi.

5. Asenteet ovat muuttumassa. Suhtautuminen sivareihin on ainakin kaupungeissa asuvien nuorten keskuudessa täysin neutraali. Valinta ei leimaa sinua - toisin kuin olisi käynyt esimerkiksi vielä 70-luvulla.

10

1906

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sivarit saa

      aina poikaystävän omasta keskuudestaan.

      • ja ikäsi oli?

        onneksi olkoon herra huumori kyllä nyt vitsin muljasit, mahdat olla ylpeä itsestäsi. jos nyt haluaisit lastentarhassa ensin kasvaa pari vuotta ja tulisit sitten laukomaan jotain aidosti hauskaa.


      • olevan mitään
        ja ikäsi oli? kirjoitti:

        onneksi olkoon herra huumori kyllä nyt vitsin muljasit, mahdat olla ylpeä itsestäsi. jos nyt haluaisit lastentarhassa ensin kasvaa pari vuotta ja tulisit sitten laukomaan jotain aidosti hauskaa.

        hauskaa se on vakava juttu nämä sivarien homo huvit.


      • Minä vaan
        olevan mitään kirjoitti:

        hauskaa se on vakava juttu nämä sivarien homo huvit.

        Siis on se aivan toista se sivarien välinen rakkaus kuin kahden laivastomiehen tai sotilaspoliisin :) Sivarissa sitä ollaan avoimesti, armeijassa pelätään että herra-iso-herra tulee keskeyttämään poikien välisen tupahengen luomisen. "Oho, tiputin saippuan" "sä voit kahlita mut noilla käsiraudoilla" "aah, tarjoa sitä pamppua"...

        Jooh, eli armeijassa tietääkseni vähintään yhtä suuri prosentti näitä miehiin suuntautuneita... Tajutkaa nyt lopultakin se!


      • kokemukset puhuvat!
        Minä vaan kirjoitti:

        Siis on se aivan toista se sivarien välinen rakkaus kuin kahden laivastomiehen tai sotilaspoliisin :) Sivarissa sitä ollaan avoimesti, armeijassa pelätään että herra-iso-herra tulee keskeyttämään poikien välisen tupahengen luomisen. "Oho, tiputin saippuan" "sä voit kahlita mut noilla käsiraudoilla" "aah, tarjoa sitä pamppua"...

        Jooh, eli armeijassa tietääkseni vähintään yhtä suuri prosentti näitä miehiin suuntautuneita... Tajutkaa nyt lopultakin se!

        Jos ei ole käynyt armeijaa, ei tiedä kuinka harvinaista "se" on siellä. Jos on niitä, joilla on taipumuksia, ne tekevät juttunsa lomilla tai muuten muualla. Armeijaympäristössä ei oikein onnaa. Ja hyvä niin.

        Noiden juttujen perusteella näyttää siltä, että Lapinjärvellä on hyvinkin "saanut syrjää"...


      • Minä vaan
        kokemukset puhuvat! kirjoitti:

        Jos ei ole käynyt armeijaa, ei tiedä kuinka harvinaista "se" on siellä. Jos on niitä, joilla on taipumuksia, ne tekevät juttunsa lomilla tai muuten muualla. Armeijaympäristössä ei oikein onnaa. Ja hyvä niin.

        Noiden juttujen perusteella näyttää siltä, että Lapinjärvellä on hyvinkin "saanut syrjää"...

        Vitsillä tuon heitin kun oletin muidenkin vitsillä heittävän sitä että sivarit ovat homoja skeidaa...
        Mutta näköjään ei huumorintajua riittänyt :P

        Eli siis Spolkissa kapteeni puiraksen johdolla tuli palveltua ja kyllä meillä ainakin oli homoja siellä, eivät sitä mainostaneet mutta mainitsivat kyllä joskus lomilla. Eli taitaa niitä yhtä paljon olla armeijassa ja sivarissa...


    • ..................

      1. Siviilipalveluksesta saa mukavan lisän CV:hen. Mikäli teet työsi kiitettävästi, tulee siitä olemaan suuri etu tulevassa työnhaussa.

      Varmasti saakin, mutta niin saa myös armeijasta. Kun haet opiskelemaan armeijan jälkeen armeija lasketaan työkokemukseksi siinä missä sivararikin. Armeija tarjoaa myös monia johtajakoulutuksia joihin pääseminen muuten kuin armeijan kautta on todella vaikeaa.

      2. Siviilipalveluspaikka on vapaasti valittavissa. Varmasti vapaista paikoista löytyy sinuakin kiinnostava. Yleisiä sivaripaikkoja ovat koulut, sairaalat, kirjastot ja seurakunnat. ATK-osaajille löytyy kysyntää.

      Myös armeijan palveluspaikkan saa itse päättää. Ja armeijasta löytyy myös paljon eri "aloja" lääkintämiehestä ATK-miehiin/naisiin.

      3. Siviilipalvelus on yhteiskunnalle hyödyllinen. Suomen Puolustusvoimain koko on suhteettoman suuri, kun otetaan huomioon Suomeen kohdistuvan sotilaallisen uhan vähäisyys. Moisia sotavoimia ei ole millään muulla Euroopan maalla. Suomi on Kreikan ja Turkin ohella viimeinen Euroopan maa, jossa on käytössä laaja asevelvollisuus.

      On totta, että Suomen armeija on suuri. Sen syy on luultavasti suuri itä naapurimme, vaikka niin ei missään sanotakkaan. On kuitenkin totta, että jos Venäjä sattuisi hyökkäämään Suomeen, olisi Suomi ihan yksin. Ei EU Tai Yhdysvallat tulisi apuun, koska he eivät haluaisi pilata suhdettaan Venäjään. Suomi ei olisi EU:n tai Yhdysvaltojen tai muidenllekkaan maille merkittävä. Sanoit, että Suomi on Kreikan ja Turkin ohella viimeinen Euroopan maa, jossa on käytössä laaja asevelvollisuus. Onko erilaisuus sitten huono asia. Suomi on myös ainoa maa Euroopassa, jossa on naispresidentti. Onko se huono asia?

      4. Sivarina saat tuntea nähneesi Puolustusvoimain Miesten koulu -propagandan lävitse. Propaganda on kyseenalainen keino hankkia ihmisiä sotilaiksi.

      Niin mikä propaganda? Itse ilmottauduin kutsunnoissa armeijaan, koska en halua viettää vuotta siverissa vaan menen mielummin puoleksi vuodeksi armeijaan. Lisäksi itseäni kiinnostaa urheilu ja kaikki fyysinen liikunta, joten armeija on varmasti oikea paikka minulle.

      5. Asenteet ovat muuttumassa. Suhtautuminen sivareihin on ainakin kaupungeissa asuvien nuorten keskuudessa täysin neutraali. Valinta ei leimaa sinua - toisin kuin olisi käynyt esimerkiksi vielä 70-luvulla.

      Ei tietenkään leimaa. Miksi leimaisi. Mutta ei sinua myöskään kukaan "leimaa" jos menet armeijaan.

      Minusta jokainen saa mennä sinne mihin itse sopii parhaiten. On tyhmää mennä armeijaan jos on sitä vastaan tai jos ei kykene siihen. On myös tyhmää mennä sivariin jos se ei kiinnosta alkuunkaan.

    • kun vain tämänkin oivaltaa!

      Ja ajattele sitä mahdollisuutta, että saat aktivoitua lopuksi elämääsi: selittämään, että kuinka tuli sitten ruvettua sivariksi. Ja selittämään itsellesi, että ei tämänkään työpaikan saamatta jääminen siitä sivarista johdu..!!!

    • 7utyo

      1. Kyllä armeijastakin on apua työnhaussa, johtajiksi otetaan takuulla helpommin, jos on armeijassa vastaavassa hommassa ollut.

      2. Entä jos mikään noista ei kiinnosta? Armeijassakin pääsee sinne minne haluaa, jos on motivaatiota ja näyttöä siitä, että on kyvykäs haluaamansa hommaan.

      3. Ja armeija ei ole hyödyllinen? Jessus...

      4. Itse en valinnut armeijaa propagandan takia vaan, koska se kiinnostaa enemmän kuin sivari.

      5. Oma asenteeni ei ainakaan ole juuri muuttunut, kaikki koulussani toimineen sivarit ovat olleen säälittäviä ja ikätoverina ovat valinneet sen, koska ovat laiskoja tai kiittämättömiä.

    • dsfadsafsd

      miksi yrität ylipuhua muutkin sivariin? Etkö uskalla yksin? Yritätkö vaikuttaa mielipiteisiin?
      SIis mitä vittua? Eiköhän se oo jokasen oma asia mihin menee ja millon!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      112
      8721
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2613
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      128
      2351
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1989
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1736
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1540
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1487
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      9
      1427
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1296
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1219
    Aihe