minulla on jonkin aikaa ollut turvotusta ja ummetus ongelmia mutta ei juurikaan kipuja joten kävin terveydenhoitajalla kyselemässä. minä siis syön muuten aika monipuolisesti, kuituja tulee niin viljoista kuin kasviksistakin ja juon myös paljon vettä ja liikuntaakin harrastan eli sinänsä aineenvaihdunnassa ei kai pitäisi olla vikaa. sanoi että syynä voisi olla laktoosi. sovittiin sitten että olisin 2 vk laktoosittomalla ja katsottaisiin miten käy.
mutta itse olen ymmärtänyt että laktoosi intorelanssi aiheuttaisi vatsakipuja ja ripulia joita minulla ei siis ole. voiko siis kyseessä ehkä olla jokin lievempi muoto tästä? olen pari pv käuttänyt nyt laktoosittomia ja kyllä suoli on vähän paremmin toiminut.. miten on?
kymysys
5
352
Vastaukset
- ole kaikilla
samat. Itsekään en voi käyttää ns. tavallista maitoa kuin kahvissa, muuten on ummetusta, vaikka syön puuroakin joka päivä. Ja tunnen monia joille maito aiheuttaa ummetusta ei ripulia.
- se on
Eikä syyllinen välttämättä se laktoosi, vaan homogenointi. Meidän pikkumies toimii luomumaidolla. Tavallisella ampuu kivikovia papanoita.
- maitohappobakteereita
Mahan bakteerikanta ei taida olla ihan OK, joten osta maitohappobakteereita. Vaikka ohjeessa sanotaan esim. että 1 kapseli, niin voi niitä ottaa 2,3,4 kapselia päivässä.
- aloittaja
nyt kun olen ollut laktoosittomilla tuotteilla niin kyllä tuo masu paremmin toimii, melkeinpä liiankin hyvin kun about joka vessa kerralla tulee tavaraa. mutta papanoina joten olisikohan syytä sitten kokeilla noita maitohappobakteereja...
- Yks vaan
aloittaja kirjoitti:
nyt kun olen ollut laktoosittomilla tuotteilla niin kyllä tuo masu paremmin toimii, melkeinpä liiankin hyvin kun about joka vessa kerralla tulee tavaraa. mutta papanoina joten olisikohan syytä sitten kokeilla noita maitohappobakteereja...
Minulla on laktoosi-intoleranssi. Ei se aiheuta ripulia ollenkaan. Mahaa kivistelee ja ilmavaivoja on runsaasti, jos laktoosia menee vahingossa ruoan mukana. Joskus on kivistellyt vasemmalla ylävatsassa niin paljon, että menin kardiologin tutkimuksiin, kun en tiennyt mistä tuo kipuilu johtuu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik113515MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar691886Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5411576Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin811204Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja61992Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33958Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214888Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59826- 170823
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768