minulla on jonkin aikaa ollut turvotusta ja ummetus ongelmia mutta ei juurikaan kipuja joten kävin terveydenhoitajalla kyselemässä. minä siis syön muuten aika monipuolisesti, kuituja tulee niin viljoista kuin kasviksistakin ja juon myös paljon vettä ja liikuntaakin harrastan eli sinänsä aineenvaihdunnassa ei kai pitäisi olla vikaa. sanoi että syynä voisi olla laktoosi. sovittiin sitten että olisin 2 vk laktoosittomalla ja katsottaisiin miten käy.
mutta itse olen ymmärtänyt että laktoosi intorelanssi aiheuttaisi vatsakipuja ja ripulia joita minulla ei siis ole. voiko siis kyseessä ehkä olla jokin lievempi muoto tästä? olen pari pv käuttänyt nyt laktoosittomia ja kyllä suoli on vähän paremmin toiminut.. miten on?
kymysys
5
368
Vastaukset
- ole kaikilla
samat. Itsekään en voi käyttää ns. tavallista maitoa kuin kahvissa, muuten on ummetusta, vaikka syön puuroakin joka päivä. Ja tunnen monia joille maito aiheuttaa ummetusta ei ripulia.
- se on
Eikä syyllinen välttämättä se laktoosi, vaan homogenointi. Meidän pikkumies toimii luomumaidolla. Tavallisella ampuu kivikovia papanoita.
- maitohappobakteereita
Mahan bakteerikanta ei taida olla ihan OK, joten osta maitohappobakteereita. Vaikka ohjeessa sanotaan esim. että 1 kapseli, niin voi niitä ottaa 2,3,4 kapselia päivässä.
- aloittaja
nyt kun olen ollut laktoosittomilla tuotteilla niin kyllä tuo masu paremmin toimii, melkeinpä liiankin hyvin kun about joka vessa kerralla tulee tavaraa. mutta papanoina joten olisikohan syytä sitten kokeilla noita maitohappobakteereja...
- Yks vaan
aloittaja kirjoitti:
nyt kun olen ollut laktoosittomilla tuotteilla niin kyllä tuo masu paremmin toimii, melkeinpä liiankin hyvin kun about joka vessa kerralla tulee tavaraa. mutta papanoina joten olisikohan syytä sitten kokeilla noita maitohappobakteereja...
Minulla on laktoosi-intoleranssi. Ei se aiheuta ripulia ollenkaan. Mahaa kivistelee ja ilmavaivoja on runsaasti, jos laktoosia menee vahingossa ruoan mukana. Joskus on kivistellyt vasemmalla ylävatsassa niin paljon, että menin kardiologin tutkimuksiin, kun en tiennyt mistä tuo kipuilu johtuu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.676113- 1325455
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.4633375Ovatko naiset lopettaneet sen vähäisenkin vaivannäön Tinderissa?
Meinaan vaan profiileja selatessa nykyään valtaosalla ei ole minkäänlaista kirjoitettua tekstiä siellä. Juuri ja juuri s1091747Suomi vietiin Natoon väärin perustein. Viides artikla on hölynpölyä. Yksin jäämme.
Kuka vielä uskoo, että viides artikla takaa Suomelle avun, jos Suomeen hyökätään. Liikuttavasti täällä on uskottu ja ved3761266- 321159
- 671071
Sydämeni on sinun luona
Koko ajan. Oli ympärilläni ketä oli niin sinä olet vain ajatuksissa ja tunteissa. En halua muiden kosketusta kuin sinun46956Trump ja Venäjä
Huomasitteko muuten... Käytännössä ainoat valtiot, joille Trump EI eilen asettanut typeriä tariffejaan, olivat Venäjä ja110922Jatkuva stressitila
On sinun vuoksesi kun en tiedä missä mennään mutta tunteeni tiedän ainoastaan52889