Säästövinkkejä lapsille.

Assas

Jos olet lapsi, ja haluaisit säästää johonkin isompaan, niin tässä muutama vinkki.

- Jätä kaikki mässäily pois (karkit, sipsit, limsat, (jäätelö))
- Tee kotitöitä ( Pese auto astiat tiskit ikkunat, imuroi, haravoi, leikkaa nurmikko, jne.. )
- Mene kesätöihin
- Joillekkin mieluisa työ -> kerää pulloja, ja vie ne kauppaan.
- Älä osta sitä mitä et tarvitse, ja myy se mitä et tarvitse.
- Vähennä sen ostamista mitä et välttämättä tarvitse ( jos alkaisin luettelemaan, niin loppua ei ihan heti tulisi )

Ja viellä on paljon muutakin :)
Eikun keräämään rahoja säästöön, niin voit ostaa joskus jotain isompaa :) :) :)

11

1307

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • totuus on toisenlainen

      Niin tuota... vaikka kuinka imuroisi, ei sieltä imurista putoile euron kolikoita. Sori vaan, mutta monille kotityöt on pakollinen paha kerran viikossa. Ei niistä kukaan erikseen mitään maksa. Se on sitten eri asia, jos menee johonkin siivousfirmaan töihin, mutta muistaakseni on 14-vuoden ikäraja.

      • Assas

        Jos nyt mennään niin pitkälle, niin kun imuroit, se vie sähköä, mutta se voidaan tuottaa uusiutuvalla energialla. Kun ilma puhdistuu, ei tule saurauksia, ja on virkeämpi (säästöä, kun ei tarvii ostaa niin paljon lääkkeit) Pinnat puhdistuu, ja kestävät täten paremmin, mutta imuri kanssa kuluttaa niitä. Kyllä siitä säästöä tulee, mutta ne kenelle noi kotityöt on joka viikon paha (kuten mulla) niin saavat varmaankin myös viikkorahaa >???


    • tyytyväinen lapsi

      Itse olen 12-vuotias tyttö ja vanhempani ovat tehneet minulle kotityö listan. Tällaisen: imurointi 2€/kerros moppaus 1€/kerros pölyjenpyyhkiminen 1€/kerros tiskaus 1€ roskien vieminen 50cent auton siivous 5€ ullakon siivous 10€ lisäksi saan viikkorahaa 5€. viikkorahan eteen minun pitää peitellä sänky joka aamu ja avata verhot. Tällakin hetkellä säästän rahaa iPhoneen ::D Minusta tämä meidän perheen kotityö-lista on hyvä!

      • Jonnatus

        Meillä sama juttu, ja hyvin tulee rahaa :) Auton pesust ja siivouksest saan 10 ja sitten puiden hakemisesta saa 1/kori


      • dadaaa
        Jonnatus kirjoitti:

        Meillä sama juttu, ja hyvin tulee rahaa :) Auton pesust ja siivouksest saan 10 ja sitten puiden hakemisesta saa 1/kori

        Aika paljon puiden hakemisesta!


      • huhhuh!!
        Jonnatus kirjoitti:

        Meillä sama juttu, ja hyvin tulee rahaa :) Auton pesust ja siivouksest saan 10 ja sitten puiden hakemisesta saa 1/kori

        ite mää vaa saanu mitää rahaa kotitöist ku olin mukula... Töis mää kävin, esim kesäsin perunapellol yms. Ja kaverien kans kerättii pulloi ja niist tul kieltämät iha hyvin rahaa :) Ja esim lapsinvahti hommii vois joku kokeil jos sattuu huvittaa...


      • N.12

        ListA on hyvä, mutta iphonesta sen verran erttä mun kaveril oliiphone ja tippi 1 kerran ja hasjos


    • Zadafnntuad

      Olen hyvin noudattanut noita, paitsi etten saa kotitöistä rahaa x(
      Pulloja keraisin mielelläni, mutta en tiedä mistä. Jos kadulta yhden pullon löytää, ei siitä mitään saa... Kesätöihinkään en pääse vielä.
      Asun Mikkelissa, tietääkö joku mtn kiwaa?

      • rahaa!

        sori sari...jo yhdestä pullosta saa rahaa! kiikuta vaan kauppaan.


    • 70-luvulla

      soskun virkailija käski hänen antaa lapsilisät meille itsellemme, ostimme vaatteet itse jo 12-vuotiaina, tosin teimme kotityötkin oma-aloitteisesti. Mielestäni systeemi toimi, joskus jouduimme ostamaan ruokaakin, mutta tuhlailu ei tullut mieleenkään. Joskus tuli tehtyä tyhmä ostos, vaikka liian ohut takki syksyllä, mutta silti lapsille pitää opettaa vastuuta.

    • \,,/

      Karkkii yms, en osta, kotitöistä ei saa rahaa, kesätöitä ei saa, vaikka kuinka koitan ettii, pulloja ei oikeen enää tän ikäsenä vapaa-aikana hirveest tuu keräiltyy, eikä kukaan osta jotain tyyliin kirjakerhon kirjoja. En myöskään osta erityisemmin mitään, mitä en tarvitse, mutta ei sitä rahaa mistään noin vain ilmaannu

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      74
      5238
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2386
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1907
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      44
      1598
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1571
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1368
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1277
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1216
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1202
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1173
    Aihe