Neuvoja

varaus

Olisi tarkoitus läheteä kesällä Tallinnaan shoppailemaan, aamulla lähtö ja illalla sitten takaisin Helsinkiin.
Yritän varaa tästä sivusta kahdelle henkilölle kansipaikat, mutta kun ei se vaan onnistu.
Tai eikö tarvitse varata kansipaikkoja?
Asumme Belgiassa siis, en tiedä voiko paikan päälläkin ostaa liput? vai miten?

https://netshop.tallink.com/sw/CabinCategorySelectSubmit.do?resID=-31155476

26

2496

    Vastaukset

      • varaus

        Helsingistä menee päivittäin niin monta laivaa Tallinnaan, välttämättä ei tarvitse varata etukäteen lippua vaan sen saa ostettua satamastakin. Toki etukäteen varattuna, taatusti pääsee laivaan kun vain muistaa mennä riittävän ajoissa lähtöselvitykseen. Ennen lähtöselvitystä matkalippu = varaus tulee vaihtaa maihinnousukortteihin. Joskus siinäkin joutuu jonottomaan.

        Eli jos varaat lippusi etukäteen:
        Valitse ”varaa matkasi tästä”
        Ensin valitset päiväristeilyt, Helsinki-Tallinna, lähtö-/paluupäivän, henkilömäärän ja ”etsi matka”. Seuraavalta sivulta valitset sopivan laivan/klo-ajan menomatkalle ja vähän alempaa paluumatkan laivan/klo-ajan. Seuraavalta sivulta valitset ”matkustus ilman hyttiä” menomatkan kansipaikan ja paluumatkan kansipaikan (lisää henkilömäärät). Sen jälkeen ei tarvitse valita mitään lisäpalveluita ellet halua. Seuraavalla sivulla täytät matkustajien henkilötiedot, seuraavalla sivulla maksat, seuraavalla sivulla saat matkavahvistuksen, joka tulee muistini mukaan myös sähköpostiisi.


      • Ville-Viikinki
        varaus kirjoitti:

        Helsingistä menee päivittäin niin monta laivaa Tallinnaan, välttämättä ei tarvitse varata etukäteen lippua vaan sen saa ostettua satamastakin. Toki etukäteen varattuna, taatusti pääsee laivaan kun vain muistaa mennä riittävän ajoissa lähtöselvitykseen. Ennen lähtöselvitystä matkalippu = varaus tulee vaihtaa maihinnousukortteihin. Joskus siinäkin joutuu jonottomaan.

        Eli jos varaat lippusi etukäteen:
        Valitse ”varaa matkasi tästä”
        Ensin valitset päiväristeilyt, Helsinki-Tallinna, lähtö-/paluupäivän, henkilömäärän ja ”etsi matka”. Seuraavalta sivulta valitset sopivan laivan/klo-ajan menomatkalle ja vähän alempaa paluumatkan laivan/klo-ajan. Seuraavalta sivulta valitset ”matkustus ilman hyttiä” menomatkan kansipaikan ja paluumatkan kansipaikan (lisää henkilömäärät). Sen jälkeen ei tarvitse valita mitään lisäpalveluita ellet halua. Seuraavalla sivulla täytät matkustajien henkilötiedot, seuraavalla sivulla maksat, seuraavalla sivulla saat matkavahvistuksen, joka tulee muistini mukaan myös sähköpostiisi.

        ei ainakaan Tallinkilla ole aina näin yksinkertaista, kun varausjärjestelmä toimii yleensä vähän miten sattuu. Tosin, täytyypä myöntää, että viikko sitten, kun tuli varattua Europa-risteily pääsiäiseksi, taisin ihan ensimmäisen kerran saada varaukseni tehtyä ilman mitään takertelua, eikä tarvinnut soittaa sikahinnoiteltuun Tallinkin puhelinpalveluun.


      • okei :)
        Ville-Viikinki kirjoitti:

        ei ainakaan Tallinkilla ole aina näin yksinkertaista, kun varausjärjestelmä toimii yleensä vähän miten sattuu. Tosin, täytyypä myöntää, että viikko sitten, kun tuli varattua Europa-risteily pääsiäiseksi, taisin ihan ensimmäisen kerran saada varaukseni tehtyä ilman mitään takertelua, eikä tarvinnut soittaa sikahinnoiteltuun Tallinkin puhelinpalveluun.

        Kiitos teille molemmille vastauksesta! :)


      • joku vaan
        Ville-Viikinki kirjoitti:

        ei ainakaan Tallinkilla ole aina näin yksinkertaista, kun varausjärjestelmä toimii yleensä vähän miten sattuu. Tosin, täytyypä myöntää, että viikko sitten, kun tuli varattua Europa-risteily pääsiäiseksi, taisin ihan ensimmäisen kerran saada varaukseni tehtyä ilman mitään takertelua, eikä tarvinnut soittaa sikahinnoiteltuun Tallinkin puhelinpalveluun.

        Ne puhelujen hinnat on samat Viikkarillakin...

        Ettei olisi jotain tarkoitushakuista...minusta ainakin varaukset hoituu ihan hyvin Tallinkilla ja Siljalla muillakin


      • Ville-Viikinki
        joku vaan kirjoitti:

        Ne puhelujen hinnat on samat Viikkarillakin...

        Ettei olisi jotain tarkoitushakuista...minusta ainakin varaukset hoituu ihan hyvin Tallinkilla ja Siljalla muillakin

        ei ole kyse mistään tarkoitushakuisuudesta ja tämän faktan varmasti voivat allekirjoittaa kaikki muutkin nettivarausta käyttävät:Vikingin varausjärjestelmä toimii huomattavasti Tallinkin vastaavaa paremmin, piste! Ainakaan allekirjoittaneella ei koskaan ole ollut sen kanssa ongelmia, mutta Tallinkilla melkein joka kerta varaus on mennyt jotenkin pieleen. Tosin, eli kuten jo edellisessä kommentissani totesin, viime kerralla ilmeisesti ei, toivottavasti tämä on alkua paremmalle...
        Mitä sitten tulee puhelinpalvelun hinnoitteluun, niin Vikingillä on se toki aivan yhtä hävyttömän kallista, mutta koska nettivaraus toimii, niin siihen ei onneksi juurikaan joudu turvautumaan.


      • Clubi-
        Ville-Viikinki kirjoitti:

        ei ole kyse mistään tarkoitushakuisuudesta ja tämän faktan varmasti voivat allekirjoittaa kaikki muutkin nettivarausta käyttävät:Vikingin varausjärjestelmä toimii huomattavasti Tallinkin vastaavaa paremmin, piste! Ainakaan allekirjoittaneella ei koskaan ole ollut sen kanssa ongelmia, mutta Tallinkilla melkein joka kerta varaus on mennyt jotenkin pieleen. Tosin, eli kuten jo edellisessä kommentissani totesin, viime kerralla ilmeisesti ei, toivottavasti tämä on alkua paremmalle...
        Mitä sitten tulee puhelinpalvelun hinnoitteluun, niin Vikingillä on se toki aivan yhtä hävyttömän kallista, mutta koska nettivaraus toimii, niin siihen ei onneksi juurikaan joudu turvautumaan.

        väitän, että lähes joka kerta se vika on näppäimistön ja penkin välissä, koska esimerkiksi mulla ei ole ikinä ollut ongelmia varausjärjestelmän kanssa.

        Olisi todella mielenkiintoista kuulla, että minkälaiset asiat menee sinulla melkein joka kerta pieleen. Voisimme päätellä niistä, että teetkö sinä jotain väärin. Vai tarkoitatko sitä, että varausjärjestelmä on liian monimutkainen sinulle? Valitset vahingossa väärän päivän? Hytin? Mistä ihmeestä kiikastaa? Monipuolisempi Tallink Siljan varausjärjestelmä ainakin on, mikä on vaan positiivinen asia.


      • Ville-Viikinki
        Clubi- kirjoitti:

        väitän, että lähes joka kerta se vika on näppäimistön ja penkin välissä, koska esimerkiksi mulla ei ole ikinä ollut ongelmia varausjärjestelmän kanssa.

        Olisi todella mielenkiintoista kuulla, että minkälaiset asiat menee sinulla melkein joka kerta pieleen. Voisimme päätellä niistä, että teetkö sinä jotain väärin. Vai tarkoitatko sitä, että varausjärjestelmä on liian monimutkainen sinulle? Valitset vahingossa väärän päivän? Hytin? Mistä ihmeestä kiikastaa? Monipuolisempi Tallink Siljan varausjärjestelmä ainakin on, mikä on vaan positiivinen asia.

        ehkäpä se vika sitten onkin korvieni välissä, mutta meitä tässä suhteessa "vammaisia" lienee kuitenkin aika iso joukko, kun ovat Tallinkilla itsekin todenneet järjestelmänsä ongelmat.
        Varausjärjestelmän monipuolisuudessa ainakin Viking on mielestäni Tallinkin edellä, voihan varaukseen tehdä muutoksia ja peruuttaakin sen netissä, mikä ei Tallinkilla onnistu. Myös mahdollisuus varauksen maksamiseen myöhemmin tilisiirrolla on ainoastaan Vikingillä, mikä on ihan kätevää, jos muutoksia tulee. Tallinkillahan on matka myös maksettava heti varauksen yhteydessä.


      • "Tallinkilla ja Siljal...
        joku vaan kirjoitti:

        Ne puhelujen hinnat on samat Viikkarillakin...

        Ettei olisi jotain tarkoitushakuista...minusta ainakin varaukset hoituu ihan hyvin Tallinkilla ja Siljalla muillakin

        Miksi edelleen täytyy käyttää noita historiaan kuopattuja nimiä noista jotka nykyään tunnetaan pelkästään Tallink Siljana.
        Erehtymisen vaaraakaan ei enää pitäisi olla,
        Mediakin kun käyttää pelkästään tuosta varustamosta ainoastaan Tallink Silja mainintaa, esimerkkinä "Tallink Siljan Turun terminaali" ei siis enää "Siljan Turun terminaali"
        Miksi siis tuosta varustamosta on edelleen joillekin niin vaikeaa käyttää sen oikeaa nimeä?


      • TALLINK-siljan
        Clubi- kirjoitti:

        väitän, että lähes joka kerta se vika on näppäimistön ja penkin välissä, koska esimerkiksi mulla ei ole ikinä ollut ongelmia varausjärjestelmän kanssa.

        Olisi todella mielenkiintoista kuulla, että minkälaiset asiat menee sinulla melkein joka kerta pieleen. Voisimme päätellä niistä, että teetkö sinä jotain väärin. Vai tarkoitatko sitä, että varausjärjestelmä on liian monimutkainen sinulle? Valitset vahingossa väärän päivän? Hytin? Mistä ihmeestä kiikastaa? Monipuolisempi Tallink Siljan varausjärjestelmä ainakin on, mikä on vaan positiivinen asia.

        varausjärjestelmä on vaikeaselkoisempi kuin vikingin.
        Voit testata sen vaikka pyytämällä jotain joka ei ole ennen kumpaakaan käyttänyt, ja kysyppä sen jälkeen kyseisen hlön mielipidettä, saatat hyvinkin mielikuvasi kanssa yllättyä!

        Ps. viikingin varausjärjestelmässä on melkein mahdotonta valita väärää päivää (helppo alasvetovlikko) ...

        Sinun kannattaisi edelleen hieman paremmin tutustua asioihin ennen kuin puhut reikiä päähäsi.
        Olethan maininnut ettei mielipiteesi välttämättä todellisuuteen.

        En odota sinulta kommenttia tähän, osaan sen jo entuudestaan ulkoa, joten ei sinun kannata vaivautua vastaamaan tähän.


      • höpönpöpöä
        "Tallinkilla ja Siljal... kirjoitti:

        Miksi edelleen täytyy käyttää noita historiaan kuopattuja nimiä noista jotka nykyään tunnetaan pelkästään Tallink Siljana.
        Erehtymisen vaaraakaan ei enää pitäisi olla,
        Mediakin kun käyttää pelkästään tuosta varustamosta ainoastaan Tallink Silja mainintaa, esimerkkinä "Tallink Siljan Turun terminaali" ei siis enää "Siljan Turun terminaali"
        Miksi siis tuosta varustamosta on edelleen joillekin niin vaikeaa käyttää sen oikeaa nimeä?

        Useita matkoja Tallinnaan ja Ruotsiin on tehty Tallink-Siljalla ja aina on netin kautta toiminut varaukset.
        Silja nimeä käyttävät itsekin, otin Tallinkin toimistosta Hgistä esitteen, jonka nimenä Siljan talvimatkat..tai jotain sinnepäin, Tallink nimeä ei ollut esitteessä ja esite oli tämän vuotinen. Eli Silja nimi ei ole historiaa !
        Myös Hesarissa oli (taisi olla sunnuntaina) mainos, oma mainos Tallinkilla ja oma Siljalla.


      • Clubi-
        Ville-Viikinki kirjoitti:

        ehkäpä se vika sitten onkin korvieni välissä, mutta meitä tässä suhteessa "vammaisia" lienee kuitenkin aika iso joukko, kun ovat Tallinkilla itsekin todenneet järjestelmänsä ongelmat.
        Varausjärjestelmän monipuolisuudessa ainakin Viking on mielestäni Tallinkin edellä, voihan varaukseen tehdä muutoksia ja peruuttaakin sen netissä, mikä ei Tallinkilla onnistu. Myös mahdollisuus varauksen maksamiseen myöhemmin tilisiirrolla on ainoastaan Vikingillä, mikä on ihan kätevää, jos muutoksia tulee. Tallinkillahan on matka myös maksettava heti varauksen yhteydessä.

        sitten vastannut kysymykseen..

        Mikä on niin vaikeata varausjärjestelmässä, jossa klikataan hiirella asioita ja lopuksi syötetään henkilötiedot...




        Juu, jos ei osaa päättää kerralla asioita ja jos on käytäntö muuttaa omaa varaustaan joka kerta.. Sitten se voi olla ongelma.

        Jos kirjaudut TS:n varauspalveluun, ei sinun ole pakko maksaa matkaa heti. Itselleni tulee kyllä varaukseen "maksa" -nappula, ja matkan voi maksaa myöhemmin. Jos matkan haluaa peruttaa, jäävät rahat "pankkiin", jos näin haluaa. Silloin ne voi käyttää seuraavan matkan maksussa. Toki pitää silloin hoitaa asia puhelimessa tai matkamyymälässä, josta voi koitua suuri ongelma jollekin. Olen tietysti piittaamaton tuosta sikahintaisesta puhelinpalvelusta, koska soitan itse maksuttomaan.

        Ja sanottakoon nyt vielä, että ei minulla ole ikinä ollut ongelmia kyllä Viikkarin systeeminkään kanssa.


      • Clubi-
        TALLINK-siljan kirjoitti:

        varausjärjestelmä on vaikeaselkoisempi kuin vikingin.
        Voit testata sen vaikka pyytämällä jotain joka ei ole ennen kumpaakaan käyttänyt, ja kysyppä sen jälkeen kyseisen hlön mielipidettä, saatat hyvinkin mielikuvasi kanssa yllättyä!

        Ps. viikingin varausjärjestelmässä on melkein mahdotonta valita väärää päivää (helppo alasvetovlikko) ...

        Sinun kannattaisi edelleen hieman paremmin tutustua asioihin ennen kuin puhut reikiä päähäsi.
        Olethan maininnut ettei mielipiteesi välttämättä todellisuuteen.

        En odota sinulta kommenttia tähän, osaan sen jo entuudestaan ulkoa, joten ei sinun kannata vaivautua vastaamaan tähän.

        Kai se voi olla vanhoille senioreille ongelma. Vaikea ottaa kantaa, kun ei kumpikaan ole omasta mielestäni vaikeaselkoinen.

        Onnistuu se varmaan väärän päivän valitseminen TS:n järjestelmässäkin, jos ei tunne kalenteria.

        Veikkaanpa, että on tullut käytettyä kumpaakin enemmän kuin sinä, oi sinä palstan suuri risteilypatruuna.


      • onlinessa myöhemmin
        Clubi- kirjoitti:

        sitten vastannut kysymykseen..

        Mikä on niin vaikeata varausjärjestelmässä, jossa klikataan hiirella asioita ja lopuksi syötetään henkilötiedot...




        Juu, jos ei osaa päättää kerralla asioita ja jos on käytäntö muuttaa omaa varaustaan joka kerta.. Sitten se voi olla ongelma.

        Jos kirjaudut TS:n varauspalveluun, ei sinun ole pakko maksaa matkaa heti. Itselleni tulee kyllä varaukseen "maksa" -nappula, ja matkan voi maksaa myöhemmin. Jos matkan haluaa peruttaa, jäävät rahat "pankkiin", jos näin haluaa. Silloin ne voi käyttää seuraavan matkan maksussa. Toki pitää silloin hoitaa asia puhelimessa tai matkamyymälässä, josta voi koitua suuri ongelma jollekin. Olen tietysti piittaamaton tuosta sikahintaisesta puhelinpalvelusta, koska soitan itse maksuttomaan.

        Ja sanottakoon nyt vielä, että ei minulla ole ikinä ollut ongelmia kyllä Viikkarin systeeminkään kanssa.

        Uteliaisuudesta airot satama-altaaseen täältäkin. Sanoit "Jos kirjaudut TS:n varauspalveluun, ei sinun ole pakko maksaa matkaa heti. Itselleni tulee kyllä varaukseen "maksa" -nappula, ja matkan voi maksaa myöhemmin." Onlinestako edelleen oli kysymys? Miten ihmeessä tämä onnistuu, vai ovatko varausohjelmatkin erilaisia kulta-asiakkaille? ;-)) Ainakin Siljan sivuilla näin "Onlinessa tehdyt varaukset maksetaan edelleen heti varauksen teon yhteydessä." (kohdassa hyvä tietää, maksu- ja peruutusehdot yksittäismatkustajille). Itseäni ainakin sieppaa tuo pakollisuus maksaa matka heti, vaikka kyseessä olisi reilusti etukäteenkin varattu matka. Ymmärtäisin, jos kyse olisi äkkilähdöstä. Mutta siis, miten kertomasi onlinessa TallinkSiljalla onnistuu? Jatkuva varausten muuttelu ei ole tapanani, mutta jotain aina oikeasti voi sattua, jos matkan varaa pitkälti etukäteen.


      • mainostermi
        höpönpöpöä kirjoitti:

        Useita matkoja Tallinnaan ja Ruotsiin on tehty Tallink-Siljalla ja aina on netin kautta toiminut varaukset.
        Silja nimeä käyttävät itsekin, otin Tallinkin toimistosta Hgistä esitteen, jonka nimenä Siljan talvimatkat..tai jotain sinnepäin, Tallink nimeä ei ollut esitteessä ja esite oli tämän vuotinen. Eli Silja nimi ei ole historiaa !
        Myös Hesarissa oli (taisi olla sunnuntaina) mainos, oma mainos Tallinkilla ja oma Siljalla.

        tallinkin yrityskonsernissa, siljaa ei siis ole olemassa kuin mainoksissa.

        Silja on todellakin historiaa, joka sinun tuntuu olevan vaikea hyväksyä. Mutta sitähän se todellisuus usein on!


      • Ville-Viikinki
        Clubi- kirjoitti:

        sitten vastannut kysymykseen..

        Mikä on niin vaikeata varausjärjestelmässä, jossa klikataan hiirella asioita ja lopuksi syötetään henkilötiedot...




        Juu, jos ei osaa päättää kerralla asioita ja jos on käytäntö muuttaa omaa varaustaan joka kerta.. Sitten se voi olla ongelma.

        Jos kirjaudut TS:n varauspalveluun, ei sinun ole pakko maksaa matkaa heti. Itselleni tulee kyllä varaukseen "maksa" -nappula, ja matkan voi maksaa myöhemmin. Jos matkan haluaa peruttaa, jäävät rahat "pankkiin", jos näin haluaa. Silloin ne voi käyttää seuraavan matkan maksussa. Toki pitää silloin hoitaa asia puhelimessa tai matkamyymälässä, josta voi koitua suuri ongelma jollekin. Olen tietysti piittaamaton tuosta sikahintaisesta puhelinpalvelusta, koska soitan itse maksuttomaan.

        Ja sanottakoon nyt vielä, että ei minulla ole ikinä ollut ongelmia kyllä Viikkarin systeeminkään kanssa.

        nyt kertoa, mikä systeemissä mättää. Ainakin itselläni on usein käynyt niin, että monivaiheinen varaushomma kertakaikkiaan takertuu johonkin kohtaan eikä varaus enää suostu etenemään, yleensä pahiten varauksen maksamisvaiheessa(Visakorttia tässä yleensä olen käyttänyt)ja usein epäselväksi onkin jäänyt, oliko maksu mennyt perille, kun vahvistusta kuitenkaan ei tullut, soittelemaan perään on sitten joutunut. Toinen usein esiintynyt hankaluus on, että järjestelmä näyttää, että esim. B-hyttejä olisi vapaana, mutta kuitenkaan varausta sellaiseen ei vain jostakin syystä pysty tekemään. Kerran puolestaan kävi niin, että kun yritin tehdä varausta aamulähtöön Turusta, kaikki näytti menevän putkeen siihen asti, kunnes tsekkasin vahvistuksen sähköpostistani ja eikun varaukseni oli mennyt iltalähtöön, ilmeisesti johtuen siitä, että tuona päivänä ei aamulähtöä ollutkaan, muistaakseni jonkun charterin takia. Ja taas yksi turha puhelinsoitto Tallinksiljan kalliiseen palvelunumeroon...
        Tässä nyt muutama esimerkki, millaisten ongelmien kanssa olen toisinaan tässä joutunut pähkäilemään.
        Vikingin järjestelmän kanssa en muistaakseni koskaan ole törmännyt minkäänlaisiin ongelmiin, vaikka sitä on tullut vielä käytettyä huomattavasti enemmän.


      • nyt viilataan sitten kunnolla
        mainostermi kirjoitti:

        tallinkin yrityskonsernissa, siljaa ei siis ole olemassa kuin mainoksissa.

        Silja on todellakin historiaa, joka sinun tuntuu olevan vaikea hyväksyä. Mutta sitähän se todellisuus usein on!

        jos puhutaan brändeistä niin kyllä Tallink ja Silja Line ovat aivan erilaisia.
        Mutta sehän ei teille mene jakeluun kun olette päättäneet jotain.


      • mutta vaikein käyttää
        Clubi- kirjoitti:

        Kai se voi olla vanhoille senioreille ongelma. Vaikea ottaa kantaa, kun ei kumpikaan ole omasta mielestäni vaikeaselkoinen.

        Onnistuu se varmaan väärän päivän valitseminen TS:n järjestelmässäkin, jos ei tunne kalenteria.

        Veikkaanpa, että on tullut käytettyä kumpaakin enemmän kuin sinä, oi sinä palstan suuri risteilypatruuna.

        on Eckerön käsittämätön "varaus järjestelmä".

        Mitä ja miten helvettiä sieltä oikein saa varattua edes reitti matkaa...

        Taitaa olla jotain virolaisten insaid juttuja...


      • yhtiöstä nimeltä
        nyt viilataan sitten kunnolla kirjoitti:

        jos puhutaan brändeistä niin kyllä Tallink ja Silja Line ovat aivan erilaisia.
        Mutta sehän ei teille mene jakeluun kun olette päättäneet jotain.

        tallink, eikä tarvitse viilata mitään.
        Silja linea EI ole enää, on vain mainostermi jota kutsut brändiksi.

        Mutta ethän sinä kuvitelmiltasi uskalla katsoa totuutta silmiin, SILJA LINEa EI ENÄÄ OLE OLEMASSA.

        Koeta nyt saada tosiasiat jakeluusi!


    • on joustava

      ja nopea vaihtoehto.Voi ostaa liput suoraan satamasta ja vielä edullisestikin.Alukseen siirtyminen tapahtuu nopeasti ja poistuminen myös Tallinnan päässä.Laivalla kotoinen tunnelma.Suosittelen. Ihme kun kysyit neuvoa ,niin nuo alkavat kinastella muista asioista palstalla.

      • ...eli en luota .

        Aika usein lindaline peruu matkansa. Se kun on sellainen pikku purtilo.


    • Anonyymi

      Jotkut vaan ei osaa.

      • Anonyymi

        Joo, todellakin jotkut ei osaa. Löytää yli kymmenen vuotta vanhat kirjoitukset ja lisää pulautuksensa siihen.


    • Anonyymi

      Se varaaminen onnistuu kun maksat 2.00€ ja vielä hytti lasku siihen päälle.

      • Anonyymi

        Melkoista järjen köyhyyttä neuvoa 13 vuotta vanhaa asiaa.
        Sinulla on vakaavia puutteita ajan tajunnan kanssa!


    • Anonyymi

      KYLLÄ VOI OLEN ITSE LÄHDÖSSÄ TUKHOLMAAN 24.12.2022.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Olet taitava

      monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo
      Ikävä
      76
      8502
    2. Sinällään hauska miten jostakin

      jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per
      Ikävä
      59
      3271
    3. Mikä ihme sai sut käyttäytymään

      Niin helvetin törkeästi mua kohtaan, jos kerta olet ihastunut?
      Ikävä
      38
      2614
    4. Miten voit manipuloida katsojalukuja?

      Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj
      Ateismi
      18
      2185
    5. Voi helvetti

      Mihin olet mut ajanut.
      Ikävä
      27
      2171
    6. Osuuspankki Kuhmo!

      Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto
      Kuhmo
      36
      2159
    7. Tiedät etten tiedä

      Mitä pitäisi tehdä.
      Ikävä
      13
      1917
    8. Rakkaalleni!

      Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus
      Tunteet
      15
      1723
    9. Työttömyys kasvaa

      Onneksi persujen kannatus ei kasva.
      Perussuomalaiset
      66
      1686
    10. hyvää yötä.

      toivottavasti sulla oli kiva jouluaatto. 🤍
      Ikävä
      18
      1619
    Aihe