Moi, eli oon hankkimassa suomenlapinkoiraurosta. Minkä kokoiseksi uros kasvaa suunnilleen, siis painoilta ja säkäkorkeudelta?? miten vanhana koiraa voi alkaa pitää ulkona??
Suomenlapinkoirista =)
6
795
Vastaukset
- tietoa
Elikkäs.. suomenlapinkoira urokset ovat n. 46-52 eli keskimäärin 49 cm :) ei kovin iso. ja painoa kertyy 16-25. Lapinkoira on todella rauhallinen koira joka sopii mainiosti ekaksi koiraksi joten suosittelen suomenlapinkoiraa.Itsekkin olen hankkimassa mutta narttu koiraa kesällä. Onko tulossa sisäkoiraksi ??
- minulle...
suomenlapinkoira ? tai asia on niin että olemme hankkimassa tulevana kesänä EHKÄ lapinkoiraa. ja olen perehtynyt asiaan aika lailla .. käynyt näyttelyissä , lukenut koira kirjoista koulutuksesta yms. Asumme melko suuressa kaksikerroksisessa omakotitalossa melko rauhallisella alueella jossa on paljon muitakin koiria:) koiralle ei tulis häkkiä missään nimessä ulos vaan pieni aitaus takapihalle jottei koira pääsisi karkaamaan vapaana ollessaan jne. olen melko laiska ja tarvitsen ulkoilmaa todella.. ja haluaisinkin lenkkeillä paljon mutta yksinäänkin se tuntuu tylsältä paljon mukavempaa kun on lenkkikaverina koira:)ajattelin jotain agilityn tyyppistä harrastusta sitten aloitella . Koira olisi toukokuusta- elokuun puoli väliin aina joka kesä mökillämme vapaana. meillä on kissa ja tiedän että ensimmäiset kuukaudet eivät tunnut tuottavan tulosta , mutta lopulta se kyllä sopeutuu kun pennusta lähtien alkaa totuttamaan. Meillä on ollut kaksi harmaa norjanhirvikoiraa mutta olin n.3 vuotias ku ne kuolivat, joten en muista niistä paljoakaan. olen todella eläinrakas ja olen aina toivonut saavani koiran ihan pienestä pitäen, mutta nyt muutaman kuukauden aikana olen todella ruennut toteuttamaan unelmaani ja olemme löytäneet pari kenneliä joista on nyt tulossa kesän alussa pentuja luovutus ikään ja kohta puoliin ajattelimme mennä katsomaan toista pentuetta joka on syntynyt aivan lähiaikona.HEI IHMISET VASTAILKAA=)
- mielestäni..
suomenlapinkoira olisi perheellesi mainio rotu. oikeastaan turhaan olet mitään kyselyitä tänne laittanut kun olet jo valmis koiran hankintaan. muistathan rokotukset ja muut eläinlääkärillä käynnit maksavat melkoisen hinnan mutta terveenä kun koiran pitää se on hyvä asia! ;)
- :):)
mielestäni.. kirjoitti:
suomenlapinkoira olisi perheellesi mainio rotu. oikeastaan turhaan olet mitään kyselyitä tänne laittanut kun olet jo valmis koiran hankintaan. muistathan rokotukset ja muut eläinlääkärillä käynnit maksavat melkoisen hinnan mutta terveenä kun koiran pitää se on hyvä asia! ;)
kiitos vastauksesta :)
- ..ja mihin suuntaan?
Kerrot olevasi laiska. Muututko yhtäkkiä reippaaksi ulkoilijaksi, kun koira tulee taloon? Oletko reipas vielä vuodenkin päästä?
- saa tyydytettyä
ilman jottei pääse ainakin tunnin kirmaileen vapaana jokapäivä.Ihan sama kulkeeko vaikka 50kilsaa hinnassa se ei ole sama asia.ei muuten millekkään rodulle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1613063
En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k1541799Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1461754Saran ökytyyli käänsi katseita.
On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.1571600- 761532
Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä
Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall3341418Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m771251The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut201248- 1581082
Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek251045