Suomenlapinkoirista =)

raksupoksu

Moi, eli oon hankkimassa suomenlapinkoiraurosta. Minkä kokoiseksi uros kasvaa suunnilleen, siis painoilta ja säkäkorkeudelta?? miten vanhana koiraa voi alkaa pitää ulkona??

6

820

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tietoa

Elikkäs.. suomenlapinkoira urokset ovat n. 46-52 eli keskimäärin 49 cm :) ei kovin iso. ja painoa kertyy 16-25. Lapinkoira on todella rauhallinen koira joka sopii mainiosti ekaksi koiraksi joten suosittelen suomenlapinkoiraa.Itsekkin olen hankkimassa mutta narttu koiraa kesällä. Onko tulossa sisäkoiraksi ??

• minulle...

suomenlapinkoira ? tai asia on niin että olemme hankkimassa tulevana kesänä EHKÄ lapinkoiraa. ja olen perehtynyt asiaan aika lailla .. käynyt näyttelyissä , lukenut koira kirjoista koulutuksesta yms. Asumme melko suuressa kaksikerroksisessa omakotitalossa melko rauhallisella alueella jossa on paljon muitakin koiria:) koiralle ei tulis häkkiä missään nimessä ulos vaan pieni aitaus takapihalle jottei koira pääsisi karkaamaan vapaana ollessaan jne. olen melko laiska ja tarvitsen ulkoilmaa todella.. ja haluaisinkin lenkkeillä paljon mutta yksinäänkin se tuntuu tylsältä paljon mukavempaa kun on lenkkikaverina koira:)ajattelin jotain agilityn tyyppistä harrastusta sitten aloitella . Koira olisi toukokuusta- elokuun puoli väliin aina joka kesä mökillämme vapaana. meillä on kissa ja tiedän että ensimmäiset kuukaudet eivät tunnut tuottavan tulosta , mutta lopulta se kyllä sopeutuu kun pennusta lähtien alkaa totuttamaan. Meillä on ollut kaksi harmaa norjanhirvikoiraa mutta olin n.3 vuotias ku ne kuolivat, joten en muista niistä paljoakaan. olen todella eläinrakas ja olen aina toivonut saavani koiran ihan pienestä pitäen, mutta nyt muutaman kuukauden aikana olen todella ruennut toteuttamaan unelmaani ja olemme löytäneet pari kenneliä joista on nyt tulossa kesän alussa pentuja luovutus ikään ja kohta puoliin ajattelimme mennä katsomaan toista pentuetta joka on syntynyt aivan lähiaikona.HEI IHMISET VASTAILKAA=)

• mielestäni..

suomenlapinkoira olisi perheellesi mainio rotu. oikeastaan turhaan olet mitään kyselyitä tänne laittanut kun olet jo valmis koiran hankintaan. muistathan rokotukset ja muut eläinlääkärillä käynnit maksavat melkoisen hinnan mutta terveenä kun koiran pitää se on hyvä asia! ;)

• :):)
        mielestäni.. kirjoitti:

suomenlapinkoira olisi perheellesi mainio rotu. oikeastaan turhaan olet mitään kyselyitä tänne laittanut kun olet jo valmis koiran hankintaan. muistathan rokotukset ja muut eläinlääkärillä käynnit maksavat melkoisen hinnan mutta terveenä kun koiran pitää se on hyvä asia! ;)

kiitos vastauksesta :)

• ..ja mihin suuntaan?

Kerrot olevasi laiska. Muututko yhtäkkiä reippaaksi ulkoilijaksi, kun koira tulee taloon? Oletko reipas vielä vuodenkin päästä?

• saa tyydytettyä

ilman jottei pääse ainakin tunnin kirmaileen vapaana jokapäivä.Ihan sama kulkeeko vaikka 50kilsaa hinnassa se ei ole sama asia.ei muuten millekkään rodulle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sannalla tänään vuorossa The Daily Show

Eli nyt mennään jo satiirin puolelle. Tuohan on vähän kuten Lindströmin ohjelma Suomessa.
      Maailman menoa
      143
      8395
    2. Tanskassa lain vaatimana Bovaer tappanut nautoja ja sairastuttanut

Samaa myrkkyä myös Suomen lehmiin ollut tuloillaan, miten teidän tilalla? https://www.agriland.ie/farming-news/bovaer-m
      Maailman menoa
      106
      7576
    3. Täysi ryöpytys Sanna Marinille ulkomailla.

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/f699d84f-fa53-4dba-8718-2c395017fc55 Sanna Marinin kirja saa todella tylyn vastaanot
      Maailman menoa
      125
      5799
    4. Ruotsalaisuuden Päivän virallinen liputuspäivä poistettava VÄLITTÖMÄSTI!

Suomen valtion ja suomalaisuuden kannalta ei ole minkäänlaisia perusteita liputtaa virallisesti ruotsalaisuuden päivää,
      Maailman menoa
      103
      5688
    5. Minja Koskelan "istumista" kertovassa uutisessa ei sanottu persuista mitään

eli jälleen kerran äärivasemmistolainen valehtelee, hän kun väittää että juuri persut ovat lähetelleet Koskelalle vähemm
      Maailman menoa
      121
      4862
    6. Pekka Visuri: "Suomen on aika irrottautua Ukrainan sodasta"

Slava Ukraina-mölinät eivät enää auta. Ukraina on sotansa hävinnyt. Nyt tarvitaan poliittista selvänäköisyyttä, reaalipo
      Maailman menoa
      147
      2710
    7. Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa

(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys
      Maailman menoa
      63
      2529
    8. Ei välimatka meitä erottanut

Vaan välirikko ja väärinymmärrykset. Oikeastaan henkinen välimatka on meidän välillä pieni, näin uskon. Näen koko ajan e
      Ikävä
      9
      1537
    9. Maajussi-Villen morsioehdokas Maarit ei halunnut Villeä - Tämä totuus valkeni kuvauksissa!

Ohhoh, tekikö Maarit mielestäsi oikean ratkaisun Villen suhteen? Maajussi-Ville on herättänyt voimakkaita tunteita puol
      Maajussille morsian
      7
      1494
    10. Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.

Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs
      Ikävä
      228
      1435
    Aihe