Kepun kannatus on laskemassa enemmän luonnollisiin mittoihinsa. Edelleen Kepun suosiossa on vähintään 10 prosenttiyksikköä ekstraa, mutta suunta on oikea. Syyt laskulle ovat selvät.
1) Kaikkein selvin syy laskuun on Vanhasen harjoittama oikeistolainen (lue: kokoomuslainen) ja Kokoomukselle alisteinen sekä alkiolaisuutta halveksiva politiikka. Kannattajat ovat siirtyneet Persun kannattajiksi, koska Persuilla on alkiolaisia painotuksia politiikassaan.
2) Aluepolitiikan täydellinen epäonnistuminen. Tässä ensimmäinen epäonnistuminen oli Kemijärven tapaus, joka loi epäuskoa Kepun perinteisiin kannattajiin. Toinen suuri epäonnistuminen oli Lääkelaitoksen pakkosiirtopäätös Kuopioon, mikä puolestaan karkoitti viimeisetkin Kepun kaupunkikannattajat pääkaupunkiseudulla. Nyt lama kirpaiseen kaikkein eniten kepulaisia yhden tehtaan varjossa eläviä kuntia.
3) Vanhasen naissekoilut. Perhearvoja korostavassa puolueessa ei hyväksytä Vanhasen seksiharrastusta.
4) Eläkekysymys. Työväki vihastui Vanhaseen ja Kepuun, kun nämä ajoivat yksisilmäisesti lakisääteisen eläkeiän nostamista. Kaiken päälle tuli vielä Vanhasen petos, kun hän kertoi, että myös maatalousyrittäjien eläkeikää nostetaan. Ministeri Anttila ilmoitti, ettei sitä ole mitään syytä nostaa, kun kyse on muka luopumustuesta eikä eläkkeestä. Jos näin olisi, kaikkien eläkeikä voitaisiin nostaa 65 vuoteen ja antaa kaikille rakenteellisista syistä mahdollisuus luopumistukeen 56 vuotiaana samoin ehdoin.
5) Kepun sisäinen ristiveto. Kepussa ajetaan jatkuvasti kaksilla kärryillä. Puoluejohtaja ja puoluesihteeri puhuvat pahasti ristiin asiassa kuin asiassa. Lisäksi Jäätteenmäki ja Rantakangas heittävät tulista vettä kiukaalle aika ajoin Vanhasen pään menoksi. Kannattajat ovat havainneet pinnan alla kytevän valtataistelun.
Rukoilkaamme kaikki iltarukouksissamme, että Vanhasen annettaisiin jatkaa vielä ainakin pari vuotta. Eiköhän se kannatus tällä vauhdilla silloin alle 15 prosentin.
Kepun alamäen perusteet
46
1436
Vastaukset
- Matti pysyy....
edelleen kepun johdossa. Tuo on säälittävän totta, mitä kirjoitat tuosta kepun "aluepolitiikasta = äänten osaminen" ja sillä on meidän tervettä kehitystä jarrutettu ja samalla maksumiehet = kannattava teollisuus häädetty ulkomaille. Miksi missään muussa pohjoismaassa ei vastaavaa, Neuvostoliiton aikoinaan rahoittamaan keskustapuoluetta ole??
Miksi suomalaisille tämä vitsaus on langetettu?
Keskusta on loppujen lopuksi ollut kannattajilleen todella huono ja vielä huonompi 75 - 85% suomalaisista. - Kepulle voimia
"Rukoilkaamme kaikki iltarukouksissamme, että Vanhasen annettaisiin jatkaa vielä ainakin pari vuotta. Eiköhän se kannatus tällä vauhdilla silloin alle 15 prosentin."
Niin, kyllähän tuossakin on puolensa, mutta kun se nyt sattuu olemaan pääministeri. Ihan Suomen takia on toivottava, että vaikka Vanhanen ei väistyisikään, niin hänet saataisiin kuriin ja irti kokoomuksen kauko-ohjauksesta.- tekee hyvää työtä
Suomen kansan eduksi.
Seuraavissa vaaleissahan se sitten mitataan, kuka on kingi.
Se ei ole demarit.
Hyvä jos kolmanneksi yltävät. - Tätä onkin jo ounasteltu pi...
Pekkaroija ja rantakangas vauhdittaa keskustan alamäkeä ja karjula eu vaalitulosta alaspäin liberaalien EU tavoitteiden myötä.Hävettää noiden puolesta,miten kehtaavatkin huijata äänestäjiään.
- juoksupoika.,.,.,
Tätä onkin jo ounasteltu pi... kirjoitti:
Pekkaroija ja rantakangas vauhdittaa keskustan alamäkeä ja karjula eu vaalitulosta alaspäin liberaalien EU tavoitteiden myötä.Hävettää noiden puolesta,miten kehtaavatkin huijata äänestäjiään.
Vanhanen on kapitalistien juoksupoika, joka on unohtanut köyhemmän kansanosan.
- riittää tähän maahan
Tätä onkin jo ounasteltu pi... kirjoitti:
Pekkaroija ja rantakangas vauhdittaa keskustan alamäkeä ja karjula eu vaalitulosta alaspäin liberaalien EU tavoitteiden myötä.Hävettää noiden puolesta,miten kehtaavatkin huijata äänestäjiään.
Ei Suomessa tarvita kuin yksi kokoomus ja jos se kepu nyt välttämättä haluaa siihen sulautua, niin mitäpä sitä estelemäänkään.
- mutta..
piruilun kun jättää pois, kirjoitus voisi olla Vaikka Jarmo Korhosen.
- eläkekysymys
Tämän taantuman taltuttamiseen ei tuo eläkeiän nosto auta.Työttömyys nousee yli kymmenen prosentin ja firmat laittaa vanhimmasta päästä työtekijöitä eläkkeeelle.Kaipa sekin joskus selviää ,mitä Vanhanen haki todellisuudessa tuolla eläketempullaan.
- hyvinvoinnin
Jos eläkkeelle lähdetään liian aikaisin, se merkitsee useita kymmeniä miljardeja vajetta siihen rahaan, jolla hyvinvointi pitäisi tulevisuudessa rahoittaa.
http://www.hs.fi/paakirjoitus/artikkeli/Aikaisen eläköitymisen todellista hintaa ei ole täysin tiedostettu/1135244975317
HS:n yliö kertoo asiasta tarkemmin.
Siitä selviää, että kyse ei suinkaan ollut mistään vanhaseln lamalääkkeestä vaan asiasta, jonka edessä olemme jo 5 vuoden kuluttua, mutta täysin kusessa olemme 15 vuodeen kuluttua, ellei nyt jo tehdä jotain ja pian - täysin lamasta välittämättä.
-Jäbä - työttömyys
hyvinvoinnin kirjoitti:
Jos eläkkeelle lähdetään liian aikaisin, se merkitsee useita kymmeniä miljardeja vajetta siihen rahaan, jolla hyvinvointi pitäisi tulevisuudessa rahoittaa.
http://www.hs.fi/paakirjoitus/artikkeli/Aikaisen eläköitymisen todellista hintaa ei ole täysin tiedostettu/1135244975317
HS:n yliö kertoo asiasta tarkemmin.
Siitä selviää, että kyse ei suinkaan ollut mistään vanhaseln lamalääkkeestä vaan asiasta, jonka edessä olemme jo 5 vuoden kuluttua, mutta täysin kusessa olemme 15 vuodeen kuluttua, ellei nyt jo tehdä jotain ja pian - täysin lamasta välittämättä.
-JäbäJos nämä lähes 100 000 eläkeläistä jatkavat työelämässä.
Onko tuossa laskelmissa otettu huomioon ,mitä se vaikuttaa työllisyyteen.
Ei mikään firma työllistä työtekijää ,ellei siitä ole taloudellista hyötyä.
Ei senkään takia,että eläkeyhtiöt voivat huonosti.
Pelkällä eläkeiännostamisella ei ongelma ratkea.
Tuntuu siltä hölmöläisen peitonjatkamiselta,otetaan toisesta päästä ja siirretään toiseen päähän. - vaikuttaa
työttömyys kirjoitti:
Jos nämä lähes 100 000 eläkeläistä jatkavat työelämässä.
Onko tuossa laskelmissa otettu huomioon ,mitä se vaikuttaa työllisyyteen.
Ei mikään firma työllistä työtekijää ,ellei siitä ole taloudellista hyötyä.
Ei senkään takia,että eläkeyhtiöt voivat huonosti.
Pelkällä eläkeiännostamisella ei ongelma ratkea.
Tuntuu siltä hölmöläisen peitonjatkamiselta,otetaan toisesta päästä ja siirretään toiseen päähän.Vaikuttaako jos eläkeikää laketaan 45 vuoteen?
Taatusti vaikuttaa. Sama vaikutus on myös nostolla. Taatusti vaikuttaa.
Yrityksille on säädetty tiettyjä vastuita istisanottaville työttömäksi joutuville työntekijöille. Ainoa tapa miten työnanatja pystyy kiertämään nämä velvoitteet on laittaa ihmiset eläkkeelle.- Eli kun eläkeikää nostetaan yritykset eivät voi laittaa ihmisiä eläkkelle ja näin väistää velvoitteitaan irtisanottuja ihmisiä kohtaan.
Varsinkin varhennettua eläkettä yritykset käyttävät hyväkseen. Tämä portti pitää tukkia jos halutaan säästyä eläkevakuutusmaksujen rajulta korotukselta. Nyt jo eläkevakuutusmaksu on 21%. Tuon korkeampaa maksua ei työntekijät eikä yritykset pysty maksamaan jos halutaan pit'ää' Suomen klobaali kilpailukyky.
Eläkeiästä käyty keskuystelu on pelkkää populismia, koska se on pakko tehdä. Onko keino laki vai muut keinot, lopputulos on sama. Eläkeikä nousee ja sen on pakko nousta.
Ainoa mikä tuossa asiassa on että Ihalaista kirvelee kun siltä ei kukaan hoksannut kysyä lupaa tuohon eläkeiän nostoajatukseen. Ihalainen luulee olevan sa Hallituksen työnanataja. Eli koko Suomalaisen päätöksen teon ylin johtaja.
Ihalaisella on mennyt vallankäytön käskytyssuhteet jotenkin vinoon. Aivan kuin Muutamalla nykyisin paljon keskustelua aiheuttaneen Demarin Liliuksen ajatukset.
Ihmeelliseksi menee tämä maailma. Jotkut luulevat olevansa Suomen hallituksen yläpuolella "päättäjinä". Kävellään myös Suomen kansan VALITSEMAN EDUSKUNNAN YLI. Niin kuin Ihalainen ja Lilius ovat tehneet. - nosto
vaikuttaa kirjoitti:
Vaikuttaako jos eläkeikää laketaan 45 vuoteen?
Taatusti vaikuttaa. Sama vaikutus on myös nostolla. Taatusti vaikuttaa.
Yrityksille on säädetty tiettyjä vastuita istisanottaville työttömäksi joutuville työntekijöille. Ainoa tapa miten työnanatja pystyy kiertämään nämä velvoitteet on laittaa ihmiset eläkkeelle.- Eli kun eläkeikää nostetaan yritykset eivät voi laittaa ihmisiä eläkkelle ja näin väistää velvoitteitaan irtisanottuja ihmisiä kohtaan.
Varsinkin varhennettua eläkettä yritykset käyttävät hyväkseen. Tämä portti pitää tukkia jos halutaan säästyä eläkevakuutusmaksujen rajulta korotukselta. Nyt jo eläkevakuutusmaksu on 21%. Tuon korkeampaa maksua ei työntekijät eikä yritykset pysty maksamaan jos halutaan pit'ää' Suomen klobaali kilpailukyky.
Eläkeiästä käyty keskuystelu on pelkkää populismia, koska se on pakko tehdä. Onko keino laki vai muut keinot, lopputulos on sama. Eläkeikä nousee ja sen on pakko nousta.
Ainoa mikä tuossa asiassa on että Ihalaista kirvelee kun siltä ei kukaan hoksannut kysyä lupaa tuohon eläkeiän nostoajatukseen. Ihalainen luulee olevan sa Hallituksen työnanataja. Eli koko Suomalaisen päätöksen teon ylin johtaja.
Ihalaisella on mennyt vallankäytön käskytyssuhteet jotenkin vinoon. Aivan kuin Muutamalla nykyisin paljon keskustelua aiheuttaneen Demarin Liliuksen ajatukset.
Ihmeelliseksi menee tämä maailma. Jotkut luulevat olevansa Suomen hallituksen yläpuolella "päättäjinä". Kävellään myös Suomen kansan VALITSEMAN EDUSKUNNAN YLI. Niin kuin Ihalainen ja Lilius ovat tehneet.Vaikka eläkeikä olisi 75v,mutta työllistettyjä sama 2,4milj,niin ollaan aivan samassa jamassa.
Tuossa edellä olevassa linkissä rahallisen menetyksen arvo oli 21 miljardia ja työvuosia 385000.
Siis tutkimuksen mukaan miestyövuosi on arvoltaan noin 55000e,menikö oikein? - uskomattoman paljon
työttömyys kirjoitti:
Jos nämä lähes 100 000 eläkeläistä jatkavat työelämässä.
Onko tuossa laskelmissa otettu huomioon ,mitä se vaikuttaa työllisyyteen.
Ei mikään firma työllistä työtekijää ,ellei siitä ole taloudellista hyötyä.
Ei senkään takia,että eläkeyhtiöt voivat huonosti.
Pelkällä eläkeiännostamisella ei ongelma ratkea.
Tuntuu siltä hölmöläisen peitonjatkamiselta,otetaan toisesta päästä ja siirretään toiseen päähän.2020-vuosikymmenen työvoimapula muuttaa työlämän täysin. Silloin yritykset kilpailevat sillä, kenen töissä ihmiset viihtyvät pitempään ja saavat ennen eläköitymistään kiinnostavaa ja motivoivaa työtä, jota he tekevät halukkaasti ja innoissaan.
Silloin ovat käytössä sellaiset johtamistyylit, joita nykyisin pidetään tarpeettomina ja kalliina, suorastaan utopistusina, kun henkilöstöpolitiikaksi on riittänyt tulos tai ulos -mentaliteetti, koska oven takana on aina ollut jonossa uusia tulijoita kokeileman onneaan samalla tulos tai ulos -ehdolla.
Laskelmista kävi ilmi, että ihmisten pysyminen töissä pidempään tuottaa valtiolle pelkkinä verotuloina kymmeniä miljardeja ja samalla se säästää valtion ja eläkeyhtiöiden eläkemenoja.
Nyt on siis todella kiinnostavaa katsoa, miten työmarkkinaosapuolet muokkaavat "veihtoehtoiset keinonsa", joista yksi merkittävimpiä on varmasti työterveydenhuolto ja työkunnon säilyttöminen, mutta vähintään yhtä tärkeää on johtamisoppien täydellinen uusiminen, jolla muuten alkaa olla jo aika kova kiire.
HS:n kirjoitus oli odella asiantunteva ja paikallaan juuri tähän saumaan, kun koko projekti saatiin puhtaalle pöydälle kaikkien osapuolten mietittäväksi.
Nähtäväksi tietenkin jää riittävätkö nuo "vaihtoehtoiset keinot" yksinään siihen, että todellisen eläkkeellesiirtymisen keski-ikä nousisi kolmella vuodella vuoteen 2025 mennessä, vai tarvitaanko kaikesta huolimatta lainsäädäntöä, jolla estetään täyden eläkkeen saaminen jo 63 vuotiaana, ja nostetaanko alarajaa 65 vuoteen, vai peräti 67 tai 68 vuoteen niin kuin Saksassa ja Tanskassa on ikomuksena tehdä.
Vapaaehtoisille eläkevakuutuksille pitää samaan aikan tehdä jotain. Hyvä lääke sinne olisi sellainen verotus, josta yhteiskuna kuorisi pois päätä riittävän rasvaisen siivun, että ennenaikainen eläköityminen jäisi mahdolliseksi vain niille, joilla siihen on niin paljon varaa, että laiskuudenta kannattaa maksaa myös reilu potti niiden eläkkeisiin, jotka haluavat pysyä töissä.
-Jäbä - kepuloidi
uskomattoman paljon kirjoitti:
2020-vuosikymmenen työvoimapula muuttaa työlämän täysin. Silloin yritykset kilpailevat sillä, kenen töissä ihmiset viihtyvät pitempään ja saavat ennen eläköitymistään kiinnostavaa ja motivoivaa työtä, jota he tekevät halukkaasti ja innoissaan.
Silloin ovat käytössä sellaiset johtamistyylit, joita nykyisin pidetään tarpeettomina ja kalliina, suorastaan utopistusina, kun henkilöstöpolitiikaksi on riittänyt tulos tai ulos -mentaliteetti, koska oven takana on aina ollut jonossa uusia tulijoita kokeileman onneaan samalla tulos tai ulos -ehdolla.
Laskelmista kävi ilmi, että ihmisten pysyminen töissä pidempään tuottaa valtiolle pelkkinä verotuloina kymmeniä miljardeja ja samalla se säästää valtion ja eläkeyhtiöiden eläkemenoja.
Nyt on siis todella kiinnostavaa katsoa, miten työmarkkinaosapuolet muokkaavat "veihtoehtoiset keinonsa", joista yksi merkittävimpiä on varmasti työterveydenhuolto ja työkunnon säilyttöminen, mutta vähintään yhtä tärkeää on johtamisoppien täydellinen uusiminen, jolla muuten alkaa olla jo aika kova kiire.
HS:n kirjoitus oli odella asiantunteva ja paikallaan juuri tähän saumaan, kun koko projekti saatiin puhtaalle pöydälle kaikkien osapuolten mietittäväksi.
Nähtäväksi tietenkin jää riittävätkö nuo "vaihtoehtoiset keinot" yksinään siihen, että todellisen eläkkeellesiirtymisen keski-ikä nousisi kolmella vuodella vuoteen 2025 mennessä, vai tarvitaanko kaikesta huolimatta lainsäädäntöä, jolla estetään täyden eläkkeen saaminen jo 63 vuotiaana, ja nostetaanko alarajaa 65 vuoteen, vai peräti 67 tai 68 vuoteen niin kuin Saksassa ja Tanskassa on ikomuksena tehdä.
Vapaaehtoisille eläkevakuutuksille pitää samaan aikan tehdä jotain. Hyvä lääke sinne olisi sellainen verotus, josta yhteiskuna kuorisi pois päätä riittävän rasvaisen siivun, että ennenaikainen eläköityminen jäisi mahdolliseksi vain niille, joilla siihen on niin paljon varaa, että laiskuudenta kannattaa maksaa myös reilu potti niiden eläkkeisiin, jotka haluavat pysyä töissä.
-JäbäOn harvinaisen oikeassa tässä mainiossa kirjoituksessaan.
"2020-vuosikymmenen työvoimapula muuttaa työlämän täysin. Silloin yritykset kilpailevat sillä, kenen töissä ihmiset viihtyvät pitempään ja saavat ennen eläköitymistään kiinnostavaa ja motivoivaa työtä, jota he tekevät halukkaasti ja innoissaan.
Silloin ovat käytössä sellaiset johtamistyylit, joita nykyisin pidetään tarpeettomina ja kalliina, suorastaan utopistusina, kun henkilöstöpolitiikaksi on riittänyt tulos tai ulos -mentaliteetti, koska oven takana on aina ollut jonossa uusia tulijoita kokeileman onneaan samalla tulos tai ulos -ehdolla.
Laskelmista kävi ilmi, että ihmisten pysyminen töissä pidempään tuottaa valtiolle pelkkinä verotuloina kymmeniä miljardeja ja samalla se säästää valtion ja eläkeyhtiöiden eläkemenoja.
Nyt on siis todella kiinnostavaa katsoa, miten työmarkkinaosapuolet muokkaavat "veihtoehtoiset keinonsa", joista yksi merkittävimpiä on varmasti työterveydenhuolto ja työkunnon säilyttöminen, mutta vähintään yhtä tärkeää on johtamisoppien täydellinen uusiminen, jolla muuten alkaa olla jo aika kova kiire.
HS:n kirjoitus oli odella asiantunteva ja paikallaan juuri tähän saumaan, kun koko projekti saatiin puhtaalle pöydälle kaikkien osapuolten mietittäväksi.
Nähtäväksi tietenkin jää riittävätkö nuo "vaihtoehtoiset keinot" yksinään siihen, että todellisen eläkkeellesiirtymisen keski-ikä nousisi kolmella vuodella vuoteen 2025 mennessä, vai tarvitaanko kaikesta huolimatta lainsäädäntöä, jolla estetään täyden eläkkeen saaminen jo 63 vuotiaana, ja nostetaanko alarajaa 65 vuoteen, vai peräti 67 tai 68 vuoteen niin kuin Saksassa ja Tanskassa on ikomuksena tehdä.
Vapaaehtoisille eläkevakuutuksille pitää samaan aikan tehdä jotain. Hyvä lääke sinne olisi sellainen verotus, josta yhteiskuna kuorisi pois päätä riittävän rasvaisen siivun, että ennenaikainen eläköityminen jäisi mahdolliseksi vain niille, joilla siihen on niin paljon varaa, että laiskuudenta kannattaa maksaa myös reilu potti niiden eläkkeisiin, jotka haluavat pysyä töissä.
-Jäbä"
Kiitos Jäbälle.
Ps. Minä en ole kepulainen. - eläkeläiset
uskomattoman paljon kirjoitti:
2020-vuosikymmenen työvoimapula muuttaa työlämän täysin. Silloin yritykset kilpailevat sillä, kenen töissä ihmiset viihtyvät pitempään ja saavat ennen eläköitymistään kiinnostavaa ja motivoivaa työtä, jota he tekevät halukkaasti ja innoissaan.
Silloin ovat käytössä sellaiset johtamistyylit, joita nykyisin pidetään tarpeettomina ja kalliina, suorastaan utopistusina, kun henkilöstöpolitiikaksi on riittänyt tulos tai ulos -mentaliteetti, koska oven takana on aina ollut jonossa uusia tulijoita kokeileman onneaan samalla tulos tai ulos -ehdolla.
Laskelmista kävi ilmi, että ihmisten pysyminen töissä pidempään tuottaa valtiolle pelkkinä verotuloina kymmeniä miljardeja ja samalla se säästää valtion ja eläkeyhtiöiden eläkemenoja.
Nyt on siis todella kiinnostavaa katsoa, miten työmarkkinaosapuolet muokkaavat "veihtoehtoiset keinonsa", joista yksi merkittävimpiä on varmasti työterveydenhuolto ja työkunnon säilyttöminen, mutta vähintään yhtä tärkeää on johtamisoppien täydellinen uusiminen, jolla muuten alkaa olla jo aika kova kiire.
HS:n kirjoitus oli odella asiantunteva ja paikallaan juuri tähän saumaan, kun koko projekti saatiin puhtaalle pöydälle kaikkien osapuolten mietittäväksi.
Nähtäväksi tietenkin jää riittävätkö nuo "vaihtoehtoiset keinot" yksinään siihen, että todellisen eläkkeellesiirtymisen keski-ikä nousisi kolmella vuodella vuoteen 2025 mennessä, vai tarvitaanko kaikesta huolimatta lainsäädäntöä, jolla estetään täyden eläkkeen saaminen jo 63 vuotiaana, ja nostetaanko alarajaa 65 vuoteen, vai peräti 67 tai 68 vuoteen niin kuin Saksassa ja Tanskassa on ikomuksena tehdä.
Vapaaehtoisille eläkevakuutuksille pitää samaan aikan tehdä jotain. Hyvä lääke sinne olisi sellainen verotus, josta yhteiskuna kuorisi pois päätä riittävän rasvaisen siivun, että ennenaikainen eläköityminen jäisi mahdolliseksi vain niille, joilla siihen on niin paljon varaa, että laiskuudenta kannattaa maksaa myös reilu potti niiden eläkkeisiin, jotka haluavat pysyä töissä.
-JäbäRuusuiselta näyttää tuo työmiehen tulevaisuus.
Kaukana tästä ajasta.
Yrittäjiltä katoaa "työvoimareservi".
Mutta tuota tapaa ja kiirettä millä eläkeikää yritettiin nostaa niin suuresti ihmettelen.
Nämä ennenaikaiset eläkkeet ovat sovittuja juttuja ja ne tulevat loppumaan aikanaan.
Samoin ihmettelen kovaa kohua tuosta fortumin siivouksesta.Mies vain vaihtui johdossa ,mutta mielestäni homma jatkuu kaikinpuolin ,kuin mitään ei olisi tapahtunut.
Mikä oli tuon vaihdoksen todellinen syy.
Hyviä johtajia kumpikit. - alkaa lötymään
eläkeläiset kirjoitti:
Ruusuiselta näyttää tuo työmiehen tulevaisuus.
Kaukana tästä ajasta.
Yrittäjiltä katoaa "työvoimareservi".
Mutta tuota tapaa ja kiirettä millä eläkeikää yritettiin nostaa niin suuresti ihmettelen.
Nämä ennenaikaiset eläkkeet ovat sovittuja juttuja ja ne tulevat loppumaan aikanaan.
Samoin ihmettelen kovaa kohua tuosta fortumin siivouksesta.Mies vain vaihtui johdossa ,mutta mielestäni homma jatkuu kaikinpuolin ,kuin mitään ei olisi tapahtunut.
Mikä oli tuon vaihdoksen todellinen syy.
Hyviä johtajia kumpikit.Tämä taitaa olla kaiken takana.
http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/arkistot/kotimaa/2009/04/855204
- KapiKorhonen
…tunnet nuo asiat noin hyvin? Kyllä tuo vaikuttaa Apollon liepeiltä tai ehkä Seinäjoelta tulevalta sisäpiiritiedolta tai ainakin tupailloissa kuullulta.
Harmi, kun lyttäät tuolla minun teoriani, jonka mukaan kepun kannatuksen hyvä suunta olisi tällä saitilla esitetyn ansiota – toki uskon tämän saitin suuriin vaikutusmahdollisuuksiin, sillä lähetteleehän täältä eräs tunnettu kepuvaikuttaja avoimia kirjeitä Vanhaselle ja vaikka minne. En tietenkääni lue tuosta hyvästä kehityksestä mitään omaksi ansiokseni tai edes sinunkaan ansioksi, vaan kyllä se on yksinomaan saittikepulaisten voimakkaan yhteisrintaman ansiota.
Vakavoituen: analyysisi on hyvä ja tosi. Ei edes tällainen poliittinen diletantti ole voinut välttyä noiden tosiasioiden vaikutussuhteiden tajuamiselta, jos on mediaa vähänkin seurannut ja näkemäänsä hiukankaan ajatellut. Mutta täällä saattaa olla niitäkin, jotka eivät tuota ole ymmärtäneet, joten hyvä, että kerroit; nytpä ymmärtävät hekin! - demareiden
kannatuksesta tulee pinkkiruuisuilta ja setalta?
Olet varmaan siitäkin tietoinen.
Nekin kun ottaa pois, niin poliittista kannatusta jää 15%:ia.
Halonen on "viisas" nainen, kun houkutteli nuokin, ettei näytäisi demareiden tilanne niin surkealta kuin se todellisuudesa on.
Urpilainen sai sitten tyhmät bimboblondit ehkä demareiden taakse. Partureita lukuunottamatta, sillä eihän hekään niin pöljiä ole, että demuja äänestäis.
Demarit ovat sellainen roskakasa.
Käikki poikkeavat ja lusmut äänestävät demareita.
Ilmankos ne vankiloistakin rakensivat hotelleita, vanhusten kustannuksella, että äänestäjiä, ja anarkisteja piisaisi.
Jos demarit pääsisi hallitukseen, niin loputkin yritykset kuolisivat pois.
Mielipidepunikkikin jällen tuli purkamaan kepukaunaansa, kun on yhteiskunnan loisena itsensä elättänyt.
Eli demarit ovat hänelle antaneet kaiken.
kuten lipponenkin julusti, ja alkoi loisimaan eduskunnasa, ennenkuin meni omilleen töihin Venäjälle.
Ei saanut tarpeeksi hyvää loisintapaikkaa muilta energiayhtiöiltä.
Liliuksen kaverihan Lipponen on - mvv
..että sinun kaltaiset sod.dem virkamiehet, jotka eivät ymmärrä mitään tasapuolisuudesta saataisiin potkittua porvarihallitusten toimesta kaikki pois.
- edelliseen
Minusta 5. kohtasi on merkittävin, koska se vie uskottavuuden ja luo epätietoisuutta liikkuviin äänestäjiin.
1, 2, ja 4. kohdat ovat asiakysymyksiä, joisaa mielipiteet jakautuvat muutenkin eri tavalla, oten ei niistä minusta löydy selittävää syytä sille, että juuri keskustan suosio laskisi, kun kokoomuksen kannatus pysyy ennallaan.
3. kohta on taas pelkkää mediahupaa, joka ei vie Vanhaselta yhtään kannatusta, koska noita juttuja sunailevat vain sellaiset, jotka eivät Vanhasta ja keskustaan muutenkaan kannattaisi.
-Jäbä- että----
5.-kohta on se joka vaikuttaa, tai ainakin minun mielestäni sen vaikutus on positiivinen. Asioista voidaan, ja pitää keskustella muuallakin kuin "kabineteissa". Minusta on hyvä että on edes yksi puolue jolla on asioihin useita eri näkemyksiä ja mielipiteitä. Ei ole "Herrajohtajan" mielipide ja suut kiinni, niin kuin näyttää olevan monessa muussa puolueessa.
- ei aihetta siihen
että---- kirjoitti:
5.-kohta on se joka vaikuttaa, tai ainakin minun mielestäni sen vaikutus on positiivinen. Asioista voidaan, ja pitää keskustella muuallakin kuin "kabineteissa". Minusta on hyvä että on edes yksi puolue jolla on asioihin useita eri näkemyksiä ja mielipiteitä. Ei ole "Herrajohtajan" mielipide ja suut kiinni, niin kuin näyttää olevan monessa muussa puolueessa.
Voihan se joidenkin mielestä olla avointa keskustelua, kun puoluesihteeri haukkuu hallitusta ja nykii mattoa oman puheenjohtajansa ja pääministerin alta.
Minun mielestäni se on kahdella pakalla pelaamista, josta kärsii keskustan uskottavuus ja se on mielestäni kaikkein suurin syy siihen, ettei osa kansasta usko kepuun niissäkään asioissa, joita mpp avaukseesa listasi, eli talous-, aulue- ja eläkepolitiikka, vaan kuvittelee puoluesihteerin jatkuvan kampanjoinnin tarkoittavan sitä, että kokoomus johtaa noissa asioissa politiikkaa ja kepua vain vedetään perässä.
Vnhasen naisjutuilla ei ole sen sijaan mitään merkitystä. Ne ovat iltapöivä- ja juorulehtien markkinointikikkoja, joita kauhistelevat vain sellaiset, jotka jo muutenkin kepulle irvailevat. Vanhanen ei noiden ihmisten ääniä kepulle vetäisi vaikka olisi puhdas kuin Päivi Räsänen. - oieassakin
ei aihetta siihen kirjoitti:
Voihan se joidenkin mielestä olla avointa keskustelua, kun puoluesihteeri haukkuu hallitusta ja nykii mattoa oman puheenjohtajansa ja pääministerin alta.
Minun mielestäni se on kahdella pakalla pelaamista, josta kärsii keskustan uskottavuus ja se on mielestäni kaikkein suurin syy siihen, ettei osa kansasta usko kepuun niissäkään asioissa, joita mpp avaukseesa listasi, eli talous-, aulue- ja eläkepolitiikka, vaan kuvittelee puoluesihteerin jatkuvan kampanjoinnin tarkoittavan sitä, että kokoomus johtaa noissa asioissa politiikkaa ja kepua vain vedetään perässä.
Vnhasen naisjutuilla ei ole sen sijaan mitään merkitystä. Ne ovat iltapöivä- ja juorulehtien markkinointikikkoja, joita kauhistelevat vain sellaiset, jotka jo muutenkin kepulle irvailevat. Vanhanen ei noiden ihmisten ääniä kepulle vetäisi vaikka olisi puhdas kuin Päivi Räsänen.toisaalta. Lopusta olen täysin nsamaa mieltä.
Onko se keskustelua vai kampittamista. Se on mielipide kysymys. Tai onko se kahdella pallilla istumista, sekin on mielipidekysymys.
Olen tottunut siihen että asioista keskustellaan myöskin julkisuudessa. Minulle se ei ole kulttuurinen shokki, vaan kulttuurinen hyve.
Moniarvoisessa puolueessa on todellakin monta mieltä monistakin asioista. Mutta Aina Keskustassa on kuitenkin asioista löytynyt yhteinen kanta sitä hetkeä koskien. Kun aika muuttu, saattaa se kantakin muuttua. Mitä siitä. Puolueiden pitääkin elää tiiviisti ajassa ja keskustella samoistakin asioista uudelleen, ja uudelleen. Näin hektisessä ajassa tilannnearvion paikka voi ola vaikka kuukauden päästä siitä kun jokin päätös on tehty. Se puhuu joka huomaa että nyt on aika muuttunut ja asiaa pitäisi uudelleen pohtia.
Näin toimii politiikka silloin kun se toimii oikein.,
- Huomioitsija
"Kepun kannatus on laskemassa enemmän luonnollisiin mittoihinsa."
Historiaa katsellen keskusta on palannut luonnolliselle tasolleen. Jos Suomessa kokoomus ja SDP olisivat harrastaneet koko maan kattavaa politiikkaa, niin keskusta olisi saattanut kuihtuakin, mutta niin ei ole käynyt, koska kumpikaan näistä puolueista ei ole halunnut profiloitua todellisiksi yleispuolueiksi kuten keskusta on tehnyt.
1) Tuo pitää varmasti paikkansa, juuri noin on käynyt.
2) Teollisuuden rakennemuutos on todellakin aina rajuin yhden teollisuuslaitoksen paikkakunnilla. Usein nämä eivät tosin ole kepujohtoisia, vaan SDP ja vasemmistoliitto ovat poikkeuksellisen vahvoja. Päinvastoin näissä kunnissa maatalous on yhä vahvempi, muttei välttämättä keskusta. Kuopion tapaus pitää kyllä laittaa kokoomuslaisen aluepolitiikan piikkiin, Katainen on kotoisin Kuopion lähiöstä Siilinjärveltä ja siellä kyllä tiedetään ketä Lääkelaitoksen saamisesta Kuopioon pitää kiittää.
3) Ei helevetinkään väliä. Perhearvot eivät ole kunniassa enää muilla kuin korkeintaan kristillisdemokraateilla, eikä niiden ääniä oikeasti kukaan muu edes kaipaa.
4) Toki taitamatonta toimintaa hallitukselta. Mutta suunta on oikea. Tämän päivän hesarissa oli kirjoitus asiaan liittyen, en muista kenen, enkä viitsi nyt sitä kaivaa esiin. Idis oli, että yhden ikävuoden nosto eläkkeelle menossa tuo mielettömän isot säästöt valtiontaloudelle. Mieluusti homma kannattaa tietenkin hoitaa mieluummin porkkanalla kuin kepillä.
5) Jarmo Korhonen on puolueelle ollut yhtä suuri katastrofi kuin Jorma Korhonen tälle palstalle. Vanhasen johtajuuden puutetta oli, ettei hän saanut Alkiota puoluesihteeriksi. Sinänsä keskustelua pitää aina olla puolueen sisälläkin, keskustelematon puolue on tuhoon tuomittu, elleivät sen kannattajat ole yksinkertaisia idiootteja, kuten vasemmistolaisten puolueiden kannattajat väkisinkin ovat.- KapiKorhonen
kun sanot: ”Jarmo Korhonen on puolueelle ollut yhtä suuri katastrofi kuin Jorma Korhonen tälle palstalle”.
Se, että tänne on saatu täysi kuva kepulaisuudesta, ei ole yksin minun taitavuuteni ansiota, kyllä siitä yhtä suuri ansio kuuluu myös kepulaisten tyhmyydelle ;)
Et ole asiantuntija noissakaan: ”Perhearvot eivät ole kunniassa enää muilla kuin korkeintaan kristillisdemokraateilla"
Kyllä Vanhasen käytös on ollut kovin kiusallista Pohjois-Suomen lestadiolaisille, se osaltaan on pudottanut kepua siellä. Jottei herätettäisi epäilyjä, että puolueen puheenjohtaja saattaa harrastaa synnillistä seksiä (eihän hänellä siinä voi olla tarkoituksena ainoastaan suvun jatkaminen) siellä kun jouduttaisiin panemaan pannaan jo lehdetkin, eikä ainoastaan televisio.
"eikä niiden ääniä oikeasti kukaan muu edes kaipaa”
Kyllä kepu niitäkin ääniä kaipaisi. Sanoihan Emeritus ilmeisesti tämän saitin kepulaisiin viitaten, että "äänissä ei arvioida niiden laatua, ainoastaan lasketaan niiden määrä".
Tästä olen samaa mieltä: ”Toki taitamatonta toimintaa hallitukselta. Mutta suunta on oikea”.
Aivan oikea on suunta, ja se jatkukoon siihen luonnolliseen tavoitteeseen, jonka Mielipidepankki sanoo: Alle 10 prosentin kannatuksen! - alojen erikoisasiantuntija
KapiKorhonen kirjoitti:
kun sanot: ”Jarmo Korhonen on puolueelle ollut yhtä suuri katastrofi kuin Jorma Korhonen tälle palstalle”.
Se, että tänne on saatu täysi kuva kepulaisuudesta, ei ole yksin minun taitavuuteni ansiota, kyllä siitä yhtä suuri ansio kuuluu myös kepulaisten tyhmyydelle ;)
Et ole asiantuntija noissakaan: ”Perhearvot eivät ole kunniassa enää muilla kuin korkeintaan kristillisdemokraateilla"
Kyllä Vanhasen käytös on ollut kovin kiusallista Pohjois-Suomen lestadiolaisille, se osaltaan on pudottanut kepua siellä. Jottei herätettäisi epäilyjä, että puolueen puheenjohtaja saattaa harrastaa synnillistä seksiä (eihän hänellä siinä voi olla tarkoituksena ainoastaan suvun jatkaminen) siellä kun jouduttaisiin panemaan pannaan jo lehdetkin, eikä ainoastaan televisio.
"eikä niiden ääniä oikeasti kukaan muu edes kaipaa”
Kyllä kepu niitäkin ääniä kaipaisi. Sanoihan Emeritus ilmeisesti tämän saitin kepulaisiin viitaten, että "äänissä ei arvioida niiden laatua, ainoastaan lasketaan niiden määrä".
Tästä olen samaa mieltä: ”Toki taitamatonta toimintaa hallitukselta. Mutta suunta on oikea”.
Aivan oikea on suunta, ja se jatkukoon siihen luonnolliseen tavoitteeseen, jonka Mielipidepankki sanoo: Alle 10 prosentin kannatuksen!tuntee myös lestadiolaiset :))
Sekä lausuu tärkeän mielipiteensä kysyttiinpä tai ei, lisäten toki kirjoittaneensa tästä avaajan esittämästä asiasta jo usein ja paljon paremmin.
Sinä olet yksi suurimmista syyllisistä tämän saitin hirmuisen törkyilykulttuurin paisumisesta nykyisiin mittoihinsa.
Aiemmin ns. asiakirjoittajat eivät olleet mukana päivittäisessä vihanlietsonnassa. Kiitos sinun, nyt muun muassa tämän keskustelun avaajakin on täysillä mukana tässä paskassa. - KapiKorhonen
alojen erikoisasiantuntija kirjoitti:
tuntee myös lestadiolaiset :))
Sekä lausuu tärkeän mielipiteensä kysyttiinpä tai ei, lisäten toki kirjoittaneensa tästä avaajan esittämästä asiasta jo usein ja paljon paremmin.
Sinä olet yksi suurimmista syyllisistä tämän saitin hirmuisen törkyilykulttuurin paisumisesta nykyisiin mittoihinsa.
Aiemmin ns. asiakirjoittajat eivät olleet mukana päivittäisessä vihanlietsonnassa. Kiitos sinun, nyt muun muassa tämän keskustelun avaajakin on täysillä mukana tässä paskassa.Kumpi saa törkeämpää ilmentymää: minun ”vihani” kepua kohtaan, vai kepulaisten viha minua kohtaan? Kummassa käytetään törkeämpää kieltä? Kumpi on periaatteessakin tuomittavampaa: viha jotakin organisaatiota vai viha jotakin ihmistä kohtaan?
Enkä minä kepua vihaa. Inhoan vain, ja siitä kiitos teille kepulaisille, käytöksellenne, joka on saanut minut ajattelemaan, että kyllä täytyy olla mätää puolueessa, joka tekee kannattajistaan sellaisia. Tai päinvastoin: kyllä on täytynyt tulla mädäksi puolueenkin, jolla on sellaisia kannattajia, joilla ei ole ollenkaan kykyä vastata asiakritiikkiin asialla, vaan täytyy vain ruveta puhumaan törkeitä kritiikin esittäjästä käsittämättömän sairaalla mielikuvituksella. Jota myös tuo viestisi ilmentää. - Huomioitsija
KapiKorhonen kirjoitti:
Kumpi saa törkeämpää ilmentymää: minun ”vihani” kepua kohtaan, vai kepulaisten viha minua kohtaan? Kummassa käytetään törkeämpää kieltä? Kumpi on periaatteessakin tuomittavampaa: viha jotakin organisaatiota vai viha jotakin ihmistä kohtaan?
Enkä minä kepua vihaa. Inhoan vain, ja siitä kiitos teille kepulaisille, käytöksellenne, joka on saanut minut ajattelemaan, että kyllä täytyy olla mätää puolueessa, joka tekee kannattajistaan sellaisia. Tai päinvastoin: kyllä on täytynyt tulla mädäksi puolueenkin, jolla on sellaisia kannattajia, joilla ei ole ollenkaan kykyä vastata asiakritiikkiin asialla, vaan täytyy vain ruveta puhumaan törkeitä kritiikin esittäjästä käsittämättömän sairaalla mielikuvituksella. Jota myös tuo viestisi ilmentää.KapiKorhonen on tavoistaan poiketen saanut vastineeseensa varsin oleellisen kysymyksen: "Kumpi on periaatteessakin tuomittavampaa: viha jotakin organisaatiota vai viha jotakin ihmistä kohtaan?"
Vastaus löytyy helposti "natsi-kortin" avulla. Muunnetaan kysymys muotoon: Kumpi on tuomittavampaa: Hitlerin viha juutalaisia kohtaan vai juutalaisten viha Hitleriä kohtaan?
Paitsi etteihän Hitler omien sanojensa mukaan juutalaisia eliminoinut, koska vihasi heitä, vaan koska juutalaiset olivat rodullisesti epäpuhtaita ahneita varkaita, joiden tuhoaminen on itse asiassa palvelus arjalaiselle ihmiskunnalle. Ihan siis samanlaiset ajatukset oli Hitlerillä juutalaisista kuin KapiKorhosella ja muutamalla muulla nerolla tällä palstalla keskustalaisista. - KapiKorhonen
Huomioitsija kirjoitti:
KapiKorhonen on tavoistaan poiketen saanut vastineeseensa varsin oleellisen kysymyksen: "Kumpi on periaatteessakin tuomittavampaa: viha jotakin organisaatiota vai viha jotakin ihmistä kohtaan?"
Vastaus löytyy helposti "natsi-kortin" avulla. Muunnetaan kysymys muotoon: Kumpi on tuomittavampaa: Hitlerin viha juutalaisia kohtaan vai juutalaisten viha Hitleriä kohtaan?
Paitsi etteihän Hitler omien sanojensa mukaan juutalaisia eliminoinut, koska vihasi heitä, vaan koska juutalaiset olivat rodullisesti epäpuhtaita ahneita varkaita, joiden tuhoaminen on itse asiassa palvelus arjalaiselle ihmiskunnalle. Ihan siis samanlaiset ajatukset oli Hitlerillä juutalaisista kuin KapiKorhosella ja muutamalla muulla nerolla tällä palstalla keskustalaisista.Miksi jätit sen kehittelyn kesken? Minä jatkan sitä hieman:
Niissä Hitlerin vihaamissa juutalaisissa oli ollut hyvin paljon maailman suurimpia kaikkien alojen tiedemiehiä, filosofeja, kirjailijoita, säveltäjiä, taiteilijoita, talousneroja, valtiomiehiäkin – ihailtuja suuruuksia joka lähtöön. Juutalaisten osuus maailman väestöstä on noin 0,2 prosenttia, Nobelin palkinnon saajista noin 20 prosenttia, eli heillä on satakertainen yliedustus. Jos olet hieman opiskellut, kuten olet antanut ymmärtää, ja tunnet hieman historiaakin, niin tuntenet nimeltä satoja sellaisia juutalaisia. Juutalaisten arkistenkin saavutusten suuruus näkyy kielteisten lieveilmiöidenkin läpi myös heidän maassaan Israelissa, sen olen omakohtaisesti usein todennut vuosia niissä maisemissa eläneenä.
Rinnastatko tämän saitin kepulaiset henkiseltä ja muulta suuruudeltaan niihin Hitlerin vainoamiin juutalaisiin? Voivatko nämä saittikepulaiset kaiken minulle antamansa jälkeen mielestäsi olla minun syyttömiä uhreja samalla tavalla kun juutalaiset olivat Hitlerin ja natsismin uhreja? Aloittivatko juutalaiset hyökkäyksen Hitleriä ja Saksaa vastaan siten kuin saittikepulaiset aloittivat minua vastaan? Muistanet, jottei tarvinne taas tuoda näytteitä esim. Keriksen ja eräiden muiden kepulaistenkäyttäytymisestä syksyllä 2004, jolloin minua pyrittiin lyömään mm. vaimoni kuolemansairaudella, ja onhan hänen kuolemallaan lyöty vielä viime päivinäkin.
Natsit kyllä tiesivät toden juutalaisistakin, mutta sairaat pyrkimyksensä ja tekonsa perustellakseen kehittelivät heistä mitä inhottavampia tarinoita, joita tietämättömät ihmiset uskoivat ja laumasieluina liittyivät mukaan tuohon inhottavaan porukkaan. Eikö kepulaisten puheet minusta täällä ole hyvin noihin natsien puheisiin vertautuvia? Eiväthän nuo natsit tosin ensimmäisinä maailmassa syyllistyneet hirmutekoihin juutalaisia kohtaan; kyllä heitä ovat historian sivu kadehtineet monet muutkin kansat, ja vaikka niillä on ollut älyllinen ja sivistyksellinen alemmuus, on ollut lukumääräinen ylivoima, ja pahaa jälkeä on syntynyt. Suosittelen luettavaksesi vaikkapa Eero Kuparisen kirjaa ”Antisemitismin musta kirja – juutalaisvainojen pitkä historia”.
Jos haluaisi oikeasti etsiä analogioita natsien ja juutalaisten ja toisaalta täällä minun ja kepulaisten välillä vallitsevasta tilanteesta, niin kyllä ne analogiat olisivat kuvaamallesi vastakkaiset: minä olen se juutalainen – olenhan vanhana isänmaan ja suomalaisen talonpojan palvelijanakin punikki, ja tälläkin naishistorialla homo jne… – ja nuo kepulaiset kokevat kuuluvansa herrarotuun minun rinnallani.
En voi muuten millään ymmärtää, että jotkut voivat kokea johonkin kansaan kuulumiseen vertautuvaksi identiteetikseen kuulumisensa jonkin puoleen kannattajiin! Siitähän tuo sinunkin puheesi kepulaisista ja juutalaisista kertoo. Minä koen ensisijaisesti olevani suomalainen ja sitten olevani määriteltävissä monella muullakin tunnusmerkillä, mutta en millään puolueella. Mutta eiväthän nuo kepulaiset pysty ihmistä ymmärtämään ilman sellaista liittymää, joka heille on niin tärkeä, että sen liittymän loukatuksi kokeminen saa heidät luopumaan kaikesta ihmisyydestäänkin.
. - Huomioitsija
KapiKorhonen kirjoitti:
Miksi jätit sen kehittelyn kesken? Minä jatkan sitä hieman:
Niissä Hitlerin vihaamissa juutalaisissa oli ollut hyvin paljon maailman suurimpia kaikkien alojen tiedemiehiä, filosofeja, kirjailijoita, säveltäjiä, taiteilijoita, talousneroja, valtiomiehiäkin – ihailtuja suuruuksia joka lähtöön. Juutalaisten osuus maailman väestöstä on noin 0,2 prosenttia, Nobelin palkinnon saajista noin 20 prosenttia, eli heillä on satakertainen yliedustus. Jos olet hieman opiskellut, kuten olet antanut ymmärtää, ja tunnet hieman historiaakin, niin tuntenet nimeltä satoja sellaisia juutalaisia. Juutalaisten arkistenkin saavutusten suuruus näkyy kielteisten lieveilmiöidenkin läpi myös heidän maassaan Israelissa, sen olen omakohtaisesti usein todennut vuosia niissä maisemissa eläneenä.
Rinnastatko tämän saitin kepulaiset henkiseltä ja muulta suuruudeltaan niihin Hitlerin vainoamiin juutalaisiin? Voivatko nämä saittikepulaiset kaiken minulle antamansa jälkeen mielestäsi olla minun syyttömiä uhreja samalla tavalla kun juutalaiset olivat Hitlerin ja natsismin uhreja? Aloittivatko juutalaiset hyökkäyksen Hitleriä ja Saksaa vastaan siten kuin saittikepulaiset aloittivat minua vastaan? Muistanet, jottei tarvinne taas tuoda näytteitä esim. Keriksen ja eräiden muiden kepulaistenkäyttäytymisestä syksyllä 2004, jolloin minua pyrittiin lyömään mm. vaimoni kuolemansairaudella, ja onhan hänen kuolemallaan lyöty vielä viime päivinäkin.
Natsit kyllä tiesivät toden juutalaisistakin, mutta sairaat pyrkimyksensä ja tekonsa perustellakseen kehittelivät heistä mitä inhottavampia tarinoita, joita tietämättömät ihmiset uskoivat ja laumasieluina liittyivät mukaan tuohon inhottavaan porukkaan. Eikö kepulaisten puheet minusta täällä ole hyvin noihin natsien puheisiin vertautuvia? Eiväthän nuo natsit tosin ensimmäisinä maailmassa syyllistyneet hirmutekoihin juutalaisia kohtaan; kyllä heitä ovat historian sivu kadehtineet monet muutkin kansat, ja vaikka niillä on ollut älyllinen ja sivistyksellinen alemmuus, on ollut lukumääräinen ylivoima, ja pahaa jälkeä on syntynyt. Suosittelen luettavaksesi vaikkapa Eero Kuparisen kirjaa ”Antisemitismin musta kirja – juutalaisvainojen pitkä historia”.
Jos haluaisi oikeasti etsiä analogioita natsien ja juutalaisten ja toisaalta täällä minun ja kepulaisten välillä vallitsevasta tilanteesta, niin kyllä ne analogiat olisivat kuvaamallesi vastakkaiset: minä olen se juutalainen – olenhan vanhana isänmaan ja suomalaisen talonpojan palvelijanakin punikki, ja tälläkin naishistorialla homo jne… – ja nuo kepulaiset kokevat kuuluvansa herrarotuun minun rinnallani.
En voi muuten millään ymmärtää, että jotkut voivat kokea johonkin kansaan kuulumiseen vertautuvaksi identiteetikseen kuulumisensa jonkin puoleen kannattajiin! Siitähän tuo sinunkin puheesi kepulaisista ja juutalaisista kertoo. Minä koen ensisijaisesti olevani suomalainen ja sitten olevani määriteltävissä monella muullakin tunnusmerkillä, mutta en millään puolueella. Mutta eiväthän nuo kepulaiset pysty ihmistä ymmärtämään ilman sellaista liittymää, joka heille on niin tärkeä, että sen liittymän loukatuksi kokeminen saa heidät luopumaan kaikesta ihmisyydestäänkin.
.Todistipa monisanaisesti Korhonen, että olin oikeilla jäljillä verratessani natseihin tätä palstaa terrisoivaa kepunvihaajien lahkoa.
Juutalaisten älykkyyden vertaaminen suomalaisiin kertoo sen, että Korhosen idoli on Vanhanen. Ei Matti vaan Tatu. - KapiKorhonen
Huomioitsija kirjoitti:
Todistipa monisanaisesti Korhonen, että olin oikeilla jäljillä verratessani natseihin tätä palstaa terrisoivaa kepunvihaajien lahkoa.
Juutalaisten älykkyyden vertaaminen suomalaisiin kertoo sen, että Korhosen idoli on Vanhanen. Ei Matti vaan Tatu....sinä et kuulu niihin suomalaisiin, joihin voisi verrata juutalaisten älykkyyttä. Sen huomaa siitäkin, kun mielestäsi tein niin kuin sanot. Itse asiassa vertailin aivan muita asioita, ja kai tein sen liian monisanaisesti, jotta olisit jaksanut lukea, saati ymmärtää, mutta tahdoin perustellen todistaa sanomani todeksi. Siis siinäkin toisin kuin sinä aina.
- Huomioitsija
KapiKorhonen kirjoitti:
...sinä et kuulu niihin suomalaisiin, joihin voisi verrata juutalaisten älykkyyttä. Sen huomaa siitäkin, kun mielestäsi tein niin kuin sanot. Itse asiassa vertailin aivan muita asioita, ja kai tein sen liian monisanaisesti, jotta olisit jaksanut lukea, saati ymmärtää, mutta tahdoin perustellen todistaa sanomani todeksi. Siis siinäkin toisin kuin sinä aina.
"..sinä et kuulu niihin suomalaisiin, joihin voisi verrata juutalaisten älykkyyttä." Näin kertoo Korhonen siis meitsistä, jonka älykkyys testien mukaan on tasolla, johon ainoastaan yksi kahdestasadasta suomalaisesta yltää.
Yksi älykkyyden ilmentymä on, että osaa löytää olennaisen joutavista jaaritteluista ja tiivistää sen helposti ymmärrettävään muotoon. Näin juuri edellisessä vastineessa tein - kun poistaa disinformaation ja pitkäveteisen selittelyn ja analysoi miksi ja mitä tarkoitusta varten kirjoitus on kirjoitettu, niin lopputulos on juuri se, mitä aiemmin kerroin. - todistaa itseään
KapiKorhonen kirjoitti:
Kumpi saa törkeämpää ilmentymää: minun ”vihani” kepua kohtaan, vai kepulaisten viha minua kohtaan? Kummassa käytetään törkeämpää kieltä? Kumpi on periaatteessakin tuomittavampaa: viha jotakin organisaatiota vai viha jotakin ihmistä kohtaan?
Enkä minä kepua vihaa. Inhoan vain, ja siitä kiitos teille kepulaisille, käytöksellenne, joka on saanut minut ajattelemaan, että kyllä täytyy olla mätää puolueessa, joka tekee kannattajistaan sellaisia. Tai päinvastoin: kyllä on täytynyt tulla mädäksi puolueenkin, jolla on sellaisia kannattajia, joilla ei ole ollenkaan kykyä vastata asiakritiikkiin asialla, vaan täytyy vain ruveta puhumaan törkeitä kritiikin esittäjästä käsittämättömän sairaalla mielikuvituksella. Jota myös tuo viestisi ilmentää.vastaan jälleen kerran.
Narsitisuus sitä teettää.
Eihän sinua kahelia täältä mihinkään lähtemäänkään saa, niin kaikki yritää sinut haudata omaan paskaasi.
Ja se tulee onnistumaan, kuten käytöksesikin sen osittaa.
Mene hyvä mies ajoissa, ennenkuin sukulaisesi saavat tietää.
Kyllä he varmaan tietävätkin, mutta kun kaikki ovat ilmeisesti samanllaisia paskoja, niin käyvät välillä sinua tukemassa.
Mötkysi voikin olla pillunkuvaesittelijästä sitten eri mieltä.
Mutta luulen että hänkin on niin tyhmä, että kun saa sinulta ilmaista ylöspitoa, niin katsoo sormiensa läpi siihen asti, kunnes huomaa itsensä rääkätyksi sekopääksi.
Minä ihmettelen, ettei hänelle vielä kukaan ole asiantilasta sanonut. Ehkäpä he nauravat vain takanapäin hänenkin tyhmyydelle, niinkuin sinulle tekee koko saitiväki joka palstalla, minne menet itsellesi kertomaa ylivoimaista viisauttasi esittelemään. - suuruus
KapiKorhonen kirjoitti:
Miksi jätit sen kehittelyn kesken? Minä jatkan sitä hieman:
Niissä Hitlerin vihaamissa juutalaisissa oli ollut hyvin paljon maailman suurimpia kaikkien alojen tiedemiehiä, filosofeja, kirjailijoita, säveltäjiä, taiteilijoita, talousneroja, valtiomiehiäkin – ihailtuja suuruuksia joka lähtöön. Juutalaisten osuus maailman väestöstä on noin 0,2 prosenttia, Nobelin palkinnon saajista noin 20 prosenttia, eli heillä on satakertainen yliedustus. Jos olet hieman opiskellut, kuten olet antanut ymmärtää, ja tunnet hieman historiaakin, niin tuntenet nimeltä satoja sellaisia juutalaisia. Juutalaisten arkistenkin saavutusten suuruus näkyy kielteisten lieveilmiöidenkin läpi myös heidän maassaan Israelissa, sen olen omakohtaisesti usein todennut vuosia niissä maisemissa eläneenä.
Rinnastatko tämän saitin kepulaiset henkiseltä ja muulta suuruudeltaan niihin Hitlerin vainoamiin juutalaisiin? Voivatko nämä saittikepulaiset kaiken minulle antamansa jälkeen mielestäsi olla minun syyttömiä uhreja samalla tavalla kun juutalaiset olivat Hitlerin ja natsismin uhreja? Aloittivatko juutalaiset hyökkäyksen Hitleriä ja Saksaa vastaan siten kuin saittikepulaiset aloittivat minua vastaan? Muistanet, jottei tarvinne taas tuoda näytteitä esim. Keriksen ja eräiden muiden kepulaistenkäyttäytymisestä syksyllä 2004, jolloin minua pyrittiin lyömään mm. vaimoni kuolemansairaudella, ja onhan hänen kuolemallaan lyöty vielä viime päivinäkin.
Natsit kyllä tiesivät toden juutalaisistakin, mutta sairaat pyrkimyksensä ja tekonsa perustellakseen kehittelivät heistä mitä inhottavampia tarinoita, joita tietämättömät ihmiset uskoivat ja laumasieluina liittyivät mukaan tuohon inhottavaan porukkaan. Eikö kepulaisten puheet minusta täällä ole hyvin noihin natsien puheisiin vertautuvia? Eiväthän nuo natsit tosin ensimmäisinä maailmassa syyllistyneet hirmutekoihin juutalaisia kohtaan; kyllä heitä ovat historian sivu kadehtineet monet muutkin kansat, ja vaikka niillä on ollut älyllinen ja sivistyksellinen alemmuus, on ollut lukumääräinen ylivoima, ja pahaa jälkeä on syntynyt. Suosittelen luettavaksesi vaikkapa Eero Kuparisen kirjaa ”Antisemitismin musta kirja – juutalaisvainojen pitkä historia”.
Jos haluaisi oikeasti etsiä analogioita natsien ja juutalaisten ja toisaalta täällä minun ja kepulaisten välillä vallitsevasta tilanteesta, niin kyllä ne analogiat olisivat kuvaamallesi vastakkaiset: minä olen se juutalainen – olenhan vanhana isänmaan ja suomalaisen talonpojan palvelijanakin punikki, ja tälläkin naishistorialla homo jne… – ja nuo kepulaiset kokevat kuuluvansa herrarotuun minun rinnallani.
En voi muuten millään ymmärtää, että jotkut voivat kokea johonkin kansaan kuulumiseen vertautuvaksi identiteetikseen kuulumisensa jonkin puoleen kannattajiin! Siitähän tuo sinunkin puheesi kepulaisista ja juutalaisista kertoo. Minä koen ensisijaisesti olevani suomalainen ja sitten olevani määriteltävissä monella muullakin tunnusmerkillä, mutta en millään puolueella. Mutta eiväthän nuo kepulaiset pysty ihmistä ymmärtämään ilman sellaista liittymää, joka heille on niin tärkeä, että sen liittymän loukatuksi kokeminen saa heidät luopumaan kaikesta ihmisyydestäänkin.
.käänsi jutun itseään vastaan. Kyllä olet sairas.
Narsismi tuota tettää, ja tuo ylimysolettamus.
Olethan itsekin itleriä tällä palstalla puolustanut, kuin myös hänen tekojaan, jolloin sait pikku-hitelerin tittelinkin, mikä nyttemmin on ilmeisen turhaan jätetty yhdistämättä sinuun.
Menehän höppänä hoitoon viisastelemasta.
Montakohan kymmentä kirjaa selaat päivänmittan, jotta saisit itsesi näyttämään muka viisaaslta.
Lisäksi sinua katkeroittaa kaikkien parempi koulutus, kuin mitä itselläsi on.
Mille kuulostaisi olla vaikka filosofian tohtori?
fil.tri tai FT
Tai joku muu tri.
Kyllä olisi palsta täynnä hatullista miekkamiestä.
Sinä olet ihan oikeasti vain katkera typerys. - tuollaisesta mitään
Huomioitsija kirjoitti:
"..sinä et kuulu niihin suomalaisiin, joihin voisi verrata juutalaisten älykkyyttä." Näin kertoo Korhonen siis meitsistä, jonka älykkyys testien mukaan on tasolla, johon ainoastaan yksi kahdestasadasta suomalaisesta yltää.
Yksi älykkyyden ilmentymä on, että osaa löytää olennaisen joutavista jaaritteluista ja tiivistää sen helposti ymmärrettävään muotoon. Näin juuri edellisessä vastineessa tein - kun poistaa disinformaation ja pitkäveteisen selittelyn ja analysoi miksi ja mitä tarkoitusta varten kirjoitus on kirjoitettu, niin lopputulos on juuri se, mitä aiemmin kerroin.ymmärrä.
Korhonen kuvittelee, että kun hän kirjoittaa tyhjää tarpeeksi, niin se antaa hänestä viisaan kuvan.
Korhosella on pääasia itsensä esiintuonti. Asia on sivuseikka.
Eikä hän juuri mitään mistään tiedäkkään.
Mutta on sitä parempi kopioimaan muilta.
- Nössö urpo.
Ei Matista ole kansakunnan visionääriksi, ajatelkaa esim. tämä nössö antoi Thorsille vallan ulkomaalaispolitiikassa ja onhan niitä ideoita sitten riittänytkin RKP:llä ja rikastus senkun vain lisääntyy.
Eläkeiät korotetaan potenssiin jne jne, voihan halvattu.
Matin aika lähteä ja kunnon mies tilalle, heti.- "öykkäri-Lipponen"
saada takaisin.
En ole sitä miletä. Nyt Meillä JOhtaja Isolla J:llä remmissä.
Nykyisin puhutaan tulosjohtamisesta, Sillä tarkoitetaan juuri tuollaista johtamista jota Vanhanen toteuttaa.
Eli annetaan kaikkien aivojen työskennellä parhaalla mahdollisella tavalla. Johtaja kokoaa niiden aivojen tuotoksen yhdeksi paketiksi.
Miksei Suomessa saa olla Huippujohtajaa?
Ni olisko syynä se että Sosialistisissa järjestelmisä pitää olla johtaja joka sanoo että "Lyö nyt tuo naula juuri tuohon. Äläkä sitten lyö vielä muita nauloja ennen kuin käyn sanomassa mihin seuraava naula lyödään". Ihmiset eivät sitten osaakaan tehdä mitään muuta kuin sen mitä käsketään tehdä. Ihmiset ovat robotteja jotka toteuttavat johtajan käskyt.
Samat ihmiset jotka nyt moittivat Vanhasta "Nössöksi" kauhistelevat saman aikaan Kekkosta jolla oli "Isännän ääni". Kumpaahan Demarit ja Vanhasen arvostelijat oikein haluavat Käskyttäjä-johtajaa, vai Tulosjohtajaa? Lipposta vai Vanhasta?
Ainakin muutamalla Demari-naisella taitaa olla vähän vaikeaa ainakaan Kehua Lipposta. Kun nämä naiset eivät halunneet Lipposen tossun alle, Lipponen pani Heidät "kierrätykseen". - on nyt
"öykkäri-Lipponen" kirjoitti:
saada takaisin.
En ole sitä miletä. Nyt Meillä JOhtaja Isolla J:llä remmissä.
Nykyisin puhutaan tulosjohtamisesta, Sillä tarkoitetaan juuri tuollaista johtamista jota Vanhanen toteuttaa.
Eli annetaan kaikkien aivojen työskennellä parhaalla mahdollisella tavalla. Johtaja kokoaa niiden aivojen tuotoksen yhdeksi paketiksi.
Miksei Suomessa saa olla Huippujohtajaa?
Ni olisko syynä se että Sosialistisissa järjestelmisä pitää olla johtaja joka sanoo että "Lyö nyt tuo naula juuri tuohon. Äläkä sitten lyö vielä muita nauloja ennen kuin käyn sanomassa mihin seuraava naula lyödään". Ihmiset eivät sitten osaakaan tehdä mitään muuta kuin sen mitä käsketään tehdä. Ihmiset ovat robotteja jotka toteuttavat johtajan käskyt.
Samat ihmiset jotka nyt moittivat Vanhasta "Nössöksi" kauhistelevat saman aikaan Kekkosta jolla oli "Isännän ääni". Kumpaahan Demarit ja Vanhasen arvostelijat oikein haluavat Käskyttäjä-johtajaa, vai Tulosjohtajaa? Lipposta vai Vanhasta?
Ainakin muutamalla Demari-naisella taitaa olla vähän vaikeaa ainakaan Kehua Lipposta. Kun nämä naiset eivät halunneet Lipposen tossun alle, Lipponen pani Heidät "kierrätykseen".Meidän hallitus. Lipposella oli Minun hallitus.
Siinä pieni sävyero. Tehdäkö asiat Yhdessä hyvässä yhteisymmärryksessä, vai Pakosta johtajan käskyjen ja mielihalujan mukaan. Käytetäänkö koko hallituksen aivokapasiteetti, vai vain yhden, Pääministerin aivokapasiteetti?
Synergia kaavan mukaan voi laskea tehon näille tavoille johtaa. Jos on 20 ihmistä päättä'mässä ja kaikki Saa käyttää kaiken kapasiteettiinsa Synergiakaavalla laskettuna "päätöksen teon Teho" on seuraava 20X20-20=380. Kuvaa kaikkien mukana olevien ihmisten keskinäisiä kontakteja. Jos jokainen keskustelee jokaisen kanssa tulee keskustelujen ja mielipiteiden vaihtoja tuo 380 kappaletta.
Ökyjohtaja käskee eli silloin tulee ainoastaan 20 yksisuuntaista kontaktia. Palautekontakteja ei tule yhtään.
Lipposen aikana tämä oli hyvin näkyvillä. Lipponen Käskytti Niinistöä Kokoomuksen osalta. Niinistö piti "puhuttelun" omilleen ja Lipponen piti puhuttelun omilleen kun asiat ei menneet Lipposen käskyn mukaan. Eli kontaktit olivat ykspuolisia eli muiden "aivot" oli toteuttamassa yhden aivon tuotoksia robotin tavoin.
- kun eläkeikä nostetaan
100:n vuoteen. 100 -vuotias duunari tekee takuuvarmasti kiinalaisille pärjäävää paskaa!
100 vuotias duunari tuskin älyää vaatia palkkaakaan!- Joopa joo
Kepulaisten kannatuksen laskenta saa huvittavia piirteitä,totuus kuitenkin on että kaikki äänet lasketaan kannatukseksi.
Onko tutkittu mikä kepun kannatus on jos mukaan ei lasketa tukea saavia viljelijöitä?
Mitä sillä on merkitystä mikä eläkeikä on, jos yhä jäädään keskimäärin 59 vuotiaana eläkkeelle.
Voi olla sellainenkin mahdollisuus, että eläkeikää nostamalla todellinen eläkeikä laskee. Jos loppuun ajettu työntekijä näkee ettei hän kuitenkaan saavuta eläkeikää, niin voihan hän jäädä sairaslomien kautta pois työstä.
- Obs1
en oikein tiedä, miten heittomerkit menevät. Mutta oltuani jonkun aikaa poissa, tämä ilmiö tulee meleen ja yleisemmin se, mikä on esim. MPP:n olemassaolon "Pudelns Kern" tällä palstalla. Vai, jos käyttäisi kolmatta yleistä termiä, ovatko MPP, Kapi vain "Pavlovin koiria", joiden on pakko kuolata ja haukkua, kun mainitaan sana Kepu. Ja sitten myös päinvastoin. No, en kuvittele itseäni niin tärkeäksi henkilöksi, että rupeaisin poistumisellani uhkailemaan, mutta minusta tuntuu, että asiallinen keskustelu on lähes häipynyt täältä.
- voit osoittaa
Kapi Korhoselle nyt enshätään, ja sitten Mpp:lle, ja joillekkin muillekkin punaisille palstapaskureille.
Kapi ilhtuu kaikista kiitoksista, ja varsinkin kun on saavuttanut jossain ensimäisen palkinnon, eli oikein ollut priimus vaikkakin palstasaasturina, mikä on ollutkin hänen tavoitteenaan, joskus aikaisemmin kertomansa mukaan.
Hän on sanonut, ettei luovuta, koska kokisi sen tappiokseen. joten kahjokapin sontaa tulee ilmeisemin jatkosakin päivittäin.
Täytyyhän se muiden heti kompostoida.
- Narsismin tulokset nähtävissä
Kepun alamäki oli odotettu johtuen sen tämän hetkisistä surkeista ministereistä. Onko minkään muun puolueen ministerit sekoilleet yhtä näyttävästi ja lahjattomasti kuin kepulaiset?
Anttila, Hyssälä, Kiviniemi ja Vanhanen ovat luoneet viime vuoden lopun ja tämän vuoden aikana niin surkean kuvan itsestään, että se ei ole voinut olla vaikuttamatta puolueen kannatukseen. Luulisi aikuisilla ihmisillä olevan edes sen verran järkeä, että miettisivät jo etukäteen omia toimiaan ja omaa käytöstään.
Ja mitäs me olemme nähneet ja kuulleet? Naissekoiluja, eläkesekoiluja, muiden puolueiden ihmisten julkista haukkumista, norppasekoiluja, osaamatonta alueellistamista ja aivan uskomattoman tyhmää tuottavuusohjelmaa. Jos näillä ei ole osuutta nykyiseen jyrkkään alamäkeen ja kannatuksen lähes totaaliseen katoamiseen, niin millä sitten? Tyhmyyksillä on aina tekijänsä.
Kepuministerit eivät näytä oppivan omista virheistään ja omasta huonosta käytöksestään yhtään mitään. Seuraavat kuukaudet tulevatkin olemaan erittäin mielenkiintoisia, sillä mihinkäs he tavoistaan pääsisivät. Odotettavissa on, ja luultavasti jo ihan lähiaikoina, jotain niin hölmöä, että sitä ei voi muuten kuin huuli pyöreänä seurata.- Hesarista
lukien saattaakin tuntua hölmöltä, mutta kun seuraa mitä todella tapahtuu niin ei se hölmöä olekaan.
katso vain kun Kansalle selviää nuo hesarin pluffit niin kannatus lähtee nousuun. - paavo46
Hesarista kirjoitti:
lukien saattaakin tuntua hölmöltä, mutta kun seuraa mitä todella tapahtuu niin ei se hölmöä olekaan.
katso vain kun Kansalle selviää nuo hesarin pluffit niin kannatus lähtee nousuun.rakettimaisesti olihan ihan törkeetä
että niin mukavalta ministeriltä
kuin mauri.p.ltä yritti lilius
vetäistä pallit alta hyi hitto
miksei kukaan kampita mauria
reilusti. jo kolmas palsa
kulumassa. - kampitti
paavo46 kirjoitti:
rakettimaisesti olihan ihan törkeetä
että niin mukavalta ministeriltä
kuin mauri.p.ltä yritti lilius
vetäistä pallit alta hyi hitto
miksei kukaan kampita mauria
reilusti. jo kolmas palsa
kulumassa.Liliuksen. On se joatakin se.
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 921135
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa116948- 125896
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten282685- 80679
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74631Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54576Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48559- 72483