kala-allergisen rasvat

uiopop

Kalan hyvistä rasvoista puhutaan paljon.
Mutta millä täysin kala-allerginen voisi korvata puuttuvat hyvät rasvat?

7

1151

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eikös siinäkin

      ole jotain hyviä rasvoja. Ja suositellaan syömään kanaa ja kalaa, itse vaan en allergisena voi syödä kumpaakaan. Korvaavaa tuotetta en ole vielä keksinyt.

    • uiopop

      Mutta kun kyseinen henkilö ei voi syödä kanaakaan, kun niissä on myös kalanrehulla ruokittuja variaatioita. Kuka luottaa, että viljalla ruokitun kananlihaa voi luottavaisin mielin syödä? Tosi pahan kala-allergian kanssa ei kannata käydä kokeilemaan.
      Niin, oisko niitä korvaavia juttuja kenenkään tiedossa, vai onko jotain puristetta tms. ?

    • niistä lähtee

      Kasviöljyt; oliivi, rypsi, pellavansiemen, hamppuöljy, auringonkukansiemen, jne...

      Jos haluat varmistaa EPA:n ja DHAn saannin niin suosittelen sulle sellaisia merileväkapseleitä, joita saa tilattua esim. Britanniasta, nimi on V-pure. Ne on kalliita mutta jos haluat olla varma DHA/EPA saannista...

    • Kosher

      Kalaöljyt on jostain kumman lobbauksesta johtuen olleet taas tapetilla. Mutta totuus on, että omega-rasvoja saa kasviöljyistä yhtälailla, jopa paremmin. Esim. extra virgin rypsi- ja pellavansiemenöljyt.
      Lisäksi suosittelen kookosrasvaa ja voita. Vanhassa vara parempi. Ja kalat ovat hyviä loiseläinten kantajia, kuten siatkin. Ja vesistöthän ovat nykyään erittäin puhtaita tunnetusti. Margariinien myötä ovat sairaudet vain lisääntyneet, kuten muittenki nykyajan villitysten takia (ei suolaa, ei sokeria, ei mitään mikä luontaisesti on esim. aivojen ja lihasten ravintoa). Turha valittaa impotenssia tai rintasyöpää, jos ei keho saa tarpeeksi yhtä päärakennusaineistaan, eli rasvahappoja (= E vitamiini), sekä tyydytettyjä että tyydyttämättömiä yhtä lailla! Älkää seuratko rahaa ja markkinointia, seuratkaa orgaanista ja luonnonmukaista, yksinkertaista...

    • kalaöljystä

      Puhdas kalaöljy on se oikea öljy, mitä kala-allergisen pitää syödä. Tapahtuu ihmeitä.

      Niin minäkin aikoinaan ajattelin, kun lääkäri määräsi kala-allergiselle lapselle kalaöljyä, että ei tuu mitään, en riskeeraa, en anna sitä, että miten nyt kala-allergiselle kalaöljyä?

      Sitten havahduin ajattelemaan, että ehkä siinä jokin juju sitten on, kun lääkäri kerran määrää. Ja päätin kokeilla, ja kas kummaa, mitään ikäviä oireita ei tullutkaan, vaan 2 viikon kulttua pieni lapsi huusi riemuissaan, äiti äiti, mitä mulle on tapahtunut, tule kokeilemaan ihoa. Ja totta viedä, se oli pehmeä ja sileä, toisin kuin ennen kalaöljyjä. Silloin iho oli kova, karhea ja ihottumainen, sekä ihoa kirveli ja poltti.

      Mutta sen kalaöljyn pitää olla laadultaan puhdasta, niin että siinä ei ole kertakaikkiaan mukana kalan proteiineja. Kalan proteiinillehan kala-allerginen reagoi, ei kalan rasvalle.

      • se allergia

        Lapsella on ? Itse en tiedä mille kalassa olen allerginen, kun saan ihottuman pelkästään siitä, että menen työpaikkaruokalaan tai kylään, jossa on samalle päivälle kalaa tehty.


      • puhdasta?

        Mikä sitten on laadultaan puhdasta kalaöljyä? Möllerin kalaöljy?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1295
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1217
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1135
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1070
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      53
      828
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      75
      741
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      682
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      671
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      659
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      646
    Aihe