Heips!
Sovinko oikikseen? Olen
- äärettömän kunnianhimoinen
- esiintymistä rakastava
- sosiaalinen
- rahanahne
- useampaa kieltä taitava
- turhamainen fashionista ;)
Viimeisellä kohdalla ei varmaan meriittejä kerätä.
Millaiset henkilöt soveltuvat mielestänne parhaiten oikeustieteilijöiden töihin? Okei, töita voi tehdä aika laajalla saralla, mutta jos ajattelee talouselämää, EU-hommia tms.
Kauppatieteet eivät houkuta, koska kauppatieteilijöitä pukkaa vuosittain ulos turhankin paljon, eli inflaatio syö heidän arvoa. Ymmärtääkseni oikeustieteilijöitä myös arvostetaan yleisesti enemmän. Lieneekö tästä seikasta sitten hyötyä työelämässä?
Ja sitten vielä pari kyssäriä Helsinkiin pyrkiville: oletteko lukeneet vanhoja painoksia valintakoetta varten? Kaikilla valmennuskurssi? Omat vastaukseni molempiin kieltäviä. Hullu minä.
Soveltuvuus ?
7
1123
Vastaukset
- voikökkö
no voi rotta.....taas tämä kysymys.
Juristeille on niiiiin paljon erilaisia työpaikkoja, että ihan joka lähtöön on väkeä. Epäsosiaalisista kammiossaan nyhjäävistä alkaen ärsyttävänpuheliaisiin ja ylisosiaalisiin kunnianhimon sokaisemiin saakka.
Jos "talouselämän" parissa haluat tehdä töitä, mene kauppasurkeaan. Jos haluat juristiksi, mene oikikseen.
"Kaikilla valmennuskurssi? Omat vastaukseni molempiin kieltäviä. Hullu minä. "
Perehdy aiempien vuosien valintakoekysymyksiin ja mallivastauksiin ja pohdi erityisesti vastaustekniikkaa, eli olisitko saanut tietosi paperille siinä muodossa, että siitä olisi pisteitä ropissut. Kiinnitä erityisesti huomiota siihen, mitä mallivastauksissa on puhuttu tyypillisimmistä tehdyistä virheistä. Esim. termien kanssa on oltava tosi tarkka. - 1. yrittämällä sisään
Heippa hei :):)!!
Sovellunkohan oikkkikseen kun olen:
- narsisti
- isänmaata rakasta rasistinen fasisti
- homofoobikko
- täydellinen kusipää
Taidanpa sopia! Tervetuloa oikkkikkkkseen.- Anonyymi
kuulostat valmiilta juristilta
- Anonyymi
Rahanahne? Ei mielestäni. Oikikseen pyrkivät ovat usein vilpittömästi lain ja järjestyksen kannattajia. Rahan himolla ei pitkälle pyristele, sillä opiskelu on uuvuttavaa ja raskasta. Jos silloin ei löydy sitä oikeaa motiivia, miksi haluaa nimenomaan oikikseen, voi mieleen juolahtaa ajatus tehdä sitä helppoa rahaa olemalla mediapersoona, influensseri tai mitä muuta sitä onkaan.
- Anonyymi
Et sovi oikikseen. Kuulut kauppikseen!
No, varmaankin sovit oikikseen siinä missä muutkin, mutta valmistuneiden tavanomaisiin töihin riittää loputtoman pikkutarkka niuhottaminen, keskittymiskyky ja monimutkaisehkojen kokonaisuuksien hahmottaminen. Asiat edellä, tyyli takana.
- Anonyymi
sovit oikikseen loistavasti
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1017001- 474736
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa542646Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän52098Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j1811083Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101048Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell911011Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä30846Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai242843Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?179773