inttinaisia!

^^^

eli olen itse päättänyt lähteä inttiin ja nyt haluaisin kuulla millaista siellä on naisen näkökulmasta katsottuna..

miten sinuun on suhtauduttu? olitko avoimesti lesbo? miten rankkaa siellä oli?ym..jos viitsisitte kirjoittaa omia kokemuksia inttiajoilta.

13

1483

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puhua mitään eikä sinne kant-

si mennä ellei ole hyvässä kunnossa. Siellä oli muuten kyllä mukavaa, ja moni löysi sieltä elämänsä miehen. Toisella voi tietty olla erilaiset kokemukset. Riippuu varmaan paikasta, missä on ollut.

• puolustusvoimien ylipäällikkö

puolustusvoimien palvelukseen. Tämä ei sitten ole mikään seksiklubi eli sillä asenteella.
      Tänne ei myöskään tulla henkilökohtaisella päätöksellä. Päätökset tekee puolestasi joku muu.
      Naisnäkökulmaa ei ole ohjesääntöön kirjattu. Puolustusvoimat keskittyy maanpuolustukselliseen koulutukseen ei naisasiaan.

• puolustusvoimien kuntoutus-

päällikkö. Kaikki on tääl suhteellista. Katsos kultaseni son nii, et sinä itte päätät haetko vai et, ja kaik hyvät pääsee aina. Joten ole hyvä, niin sä pääset. Hakijoita ei oo pilvin pimein.

• res kers
        puolustusvoimien kuntoutus- kirjoitti:

päällikkö. Kaikki on tääl suhteellista. Katsos kultaseni son nii, et sinä itte päätät haetko vai et, ja kaik hyvät pääsee aina. Joten ole hyvä, niin sä pääset. Hakijoita ei oo pilvin pimein.

tervemenoa vain, muistat vaan että se on kova koulu ja teet kaiken täysillä niin pärjäät!
        jos pääset johtajakouluun, muista että suurimpia kusipäitä on ne jotka jatkaa vittumaista kohtelua alaisiaan kohtaan. se ei päde, että kaikki kostetaan 10 kertasena seuraavalle porukalle.
        itse en puhunut mitään suuntautumisestani, mutta en koskaan myöskään peitellyt asiaa.
        kapiaiset suhtautu aivan hyvin, samoin varusmiehet. ja ilmeisesti kantahenkilökunta suhtautui senkin verran hyvin, että olin vielä vuoden töissäkin prikaatissa!! ;)
        ei muuta kun onnea ja menestystä valitsemallesi tielle, ota alikkien kettuilut huumorilla ja etene mahdollisimman pitkälle!!
        terveisin, reservin rouva kersantti!

• tammikuussa
        res kers kirjoitti:

tervemenoa vain, muistat vaan että se on kova koulu ja teet kaiken täysillä niin pärjäät!
        jos pääset johtajakouluun, muista että suurimpia kusipäitä on ne jotka jatkaa vittumaista kohtelua alaisiaan kohtaan. se ei päde, että kaikki kostetaan 10 kertasena seuraavalle porukalle.
        itse en puhunut mitään suuntautumisestani, mutta en koskaan myöskään peitellyt asiaa.
        kapiaiset suhtautu aivan hyvin, samoin varusmiehet. ja ilmeisesti kantahenkilökunta suhtautui senkin verran hyvin, että olin vielä vuoden töissäkin prikaatissa!! ;)
        ei muuta kun onnea ja menestystä valitsemallesi tielle, ota alikkien kettuilut huumorilla ja etene mahdollisimman pitkälle!!
        terveisin, reservin rouva kersantti!

Oli kivaa vaikka välillä meinasi pää levitä. en kokenut tarvetta julkistaa suuntautumistani muille... siel on kyllä hetsku seka lesbo tyttöjä.;) Henkinen sekä fyysinen koetus. En suosittele kaikille...huh.

• ^^^

Niin olen siis syntynyt -91 ja mietin että milloin olisi hyvä aika laittaa papereita sisään?olen luultavasti menossa kainuun prikaatiin..kellään kokemuksia?

• !!!!!!

Lähetät hakupaperit 1.3.2010 mennessä kotipaikkakuntasi lähimpään puolusutusvoimien palvelupisteeseen (saat sen selville mil.fi:stä)saat myös neuvoja papereiden täyttämiseen sieltä.Ja muista käydä lääkärintarkastuksessa ennen papereiden postittamista.Omat kokemukseni Kainuun Prikaatista olivat hyviä,turhan pitkä matka tosin oli kulkea.Onneksi lomakyyti toimi.

• ^^^
        !!!!!! kirjoitti:

Lähetät hakupaperit 1.3.2010 mennessä kotipaikkakuntasi lähimpään puolusutusvoimien palvelupisteeseen (saat sen selville mil.fi:stä)saat myös neuvoja papereiden täyttämiseen sieltä.Ja muista käydä lääkärintarkastuksessa ennen papereiden postittamista.Omat kokemukseni Kainuun Prikaatista olivat hyviä,turhan pitkä matka tosin oli kulkea.Onneksi lomakyyti toimi.

terveystarkastuksen ihan kuoluterveydenhoidosta pyytämällä? Ja sit vielä sellanen kysymys että voiko inttiaikana suorittaa ajokortin ilmaiseksi?esim. kuorma-autolla, jos on henkilöautokortti valmiina. Kun kuulemma joskus -70 tai -80 luvulla näin oli.Täytyiskö sillon siis hakee mootoriajoneuvon kuljettajaks tai jotai???

• pitää
        ^^^ kirjoitti:

terveystarkastuksen ihan kuoluterveydenhoidosta pyytämällä? Ja sit vielä sellanen kysymys että voiko inttiaikana suorittaa ajokortin ilmaiseksi?esim. kuorma-autolla, jos on henkilöautokortti valmiina. Kun kuulemma joskus -70 tai -80 luvulla näin oli.Täytyiskö sillon siis hakee mootoriajoneuvon kuljettajaks tai jotai???

käydä tk:ssa tarkastuksessa.Aikaa varatessa ilmoitat että haet naisten vapaaehtoiseen asepalvelukseen.Ja otat ne tarvittavat paperit sinne mukaan (2kpl jotka olet saanut hakupapereiden mukana.Vihreä jonka itse täytät ja jäljentävä paperi jonka lääkäri täyttää)Tuosta ajokortti hommasta en valitettavasti osaa sanoa kun kuskina en ollut.Sitä voit tosiaa kysyä sieltä palvelupisteestä tai palvelukseen astuessasi omasta yksiköstäsi.Käyppä www.aamukampa.net sivuilla lukemassa naisten omista kokemuksista ja Kainuun Prikaatissa palvelleiden kokemuksista(aloitus sivulta löydät maavoimat ja sieltä Kajaani)Toivottavasti tästä oli apua.

• ^^^
        pitää kirjoitti:

käydä tk:ssa tarkastuksessa.Aikaa varatessa ilmoitat että haet naisten vapaaehtoiseen asepalvelukseen.Ja otat ne tarvittavat paperit sinne mukaan (2kpl jotka olet saanut hakupapereiden mukana.Vihreä jonka itse täytät ja jäljentävä paperi jonka lääkäri täyttää)Tuosta ajokortti hommasta en valitettavasti osaa sanoa kun kuskina en ollut.Sitä voit tosiaa kysyä sieltä palvelupisteestä tai palvelukseen astuessasi omasta yksiköstäsi.Käyppä www.aamukampa.net sivuilla lukemassa naisten omista kokemuksista ja Kainuun Prikaatissa palvelleiden kokemuksista(aloitus sivulta löydät maavoimat ja sieltä Kajaani)Toivottavasti tästä oli apua.

kyllä vain oli apua kiitos kovasti!:D

• ^^^
        pitää kirjoitti:

1.saako olla lävistyksiä esim.korvakorut?(tragus/rook)
        2.ja näistä omista alusvaatteista,saako ne pitää?
        3.miten on piilareiden käyttö?pitääkö tyytyy laseihin? hygieniasyistä varmaan osittain kielletty..
        4.mitä nämä A-ja B-kuntoisuusluokat ovat?
        5.miten se paino/pituus homma? ite oon jotain 55kg/166cm

joo siis siinä taas kysymyksiä,jos joku kiltti jaksaa vastalla1

• kysyä
        ^^^ kirjoitti:

1.saako olla lävistyksiä esim.korvakorut?(tragus/rook)
        2.ja näistä omista alusvaatteista,saako ne pitää?
        3.miten on piilareiden käyttö?pitääkö tyytyy laseihin? hygieniasyistä varmaan osittain kielletty..
        4.mitä nämä A-ja B-kuntoisuusluokat ovat?
        5.miten se paino/pituus homma? ite oon jotain 55kg/166cm

joo siis siinä taas kysymyksiä,jos joku kiltti jaksaa vastalla1

1.Lävistyksiä ei sallita,turvallisuuden vuoksi eli korvikset pois.Ainoat korut mitä sallitaan on kihla-ja vihkisormus ja rippiristi.
        2.Omat alusvaatteet saa pitää kun puolustusvoimilla ei ole tarjota naisille alusvaatteista kuin ne vihreät boxerit.
        3.Lasit varmaan helpommat,ainakin leirellä ollessa kun piilarit.Tähän en osaa sen paremmin vastata kun ei ole silmälaseja.
        4.Kuntoisuusluokan mukaan taistelijat jaetaan.A-luokka jossa on hyvä kuntoiset.Kannattaa liikuntaa harrastamalla tähdätä siihen.Suosittelen myös salilla käymistä.
        5.Kyllä noilla tiedoilla siellä pärjää.Ei siellä jaeta pituuden/painon mukaan,samalta viivalta kaikki lähtee.Sisukkuudella pärjää.Ja sitä varmasti sulta löytyy kun vapaaehtoisesti sinne menet.Marsseilla koitellaan sitä henkistä kestävyyttä eli kestääkö pää.

• spollealik
        kysyä kirjoitti:

1.Lävistyksiä ei sallita,turvallisuuden vuoksi eli korvikset pois.Ainoat korut mitä sallitaan on kihla-ja vihkisormus ja rippiristi.
        2.Omat alusvaatteet saa pitää kun puolustusvoimilla ei ole tarjota naisille alusvaatteista kuin ne vihreät boxerit.
        3.Lasit varmaan helpommat,ainakin leirellä ollessa kun piilarit.Tähän en osaa sen paremmin vastata kun ei ole silmälaseja.
        4.Kuntoisuusluokan mukaan taistelijat jaetaan.A-luokka jossa on hyvä kuntoiset.Kannattaa liikuntaa harrastamalla tähdätä siihen.Suosittelen myös salilla käymistä.
        5.Kyllä noilla tiedoilla siellä pärjää.Ei siellä jaeta pituuden/painon mukaan,samalta viivalta kaikki lähtee.Sisukkuudella pärjää.Ja sitä varmasti sulta löytyy kun vapaaehtoisesti sinne menet.Marsseilla koitellaan sitä henkistä kestävyyttä eli kestääkö pää.

Armeijassa pärjää, kun on kohtuullinen kunto ja järkeä päässä. Vaativuus riippuu pitkälti myös siitä, missä aselajissa palvelee ja pääseekö/ haluaako johtajakoulutukseen.

Itse olin aikoinani Kainuun Prikaatissa sotilaspoliisina ja kokemukseni mukaan sotilaspoliiseilla oli kovempi koulutus kuin monissa muissa aselajeissa. Sotilaspoliisiksi pääsi pääsykokeiden kautta, joihin kuului sekä henkinen että fyysinen testi. Ne järjestettiin peruskoulutuskauden aikana, ja ilmoitus pääsykokeista tuli jonkun ajan kuluttua siitä, kun armeijaan oli menty.

Halukkuus sotilaspoliisiksi piti omana aikanani ilmoittaa alunperin jo ennen armeijaan menoa soittamalla sinne. Silloin pidettiin ensimmäinen haastattelu puhelimitse, jonka perusteella valittiin esivalittujen sotilaspoliisien joukkue. Esivalittuihin pääsemisestä oli sekä haittaa että hyötyä myöhempiä pääsykokeita ajatellen. Se oli eräänlainen kokeilu, enkä tiedä onko sama käytäntö enää voimassa. Käytäntö ilmeni Varusmiesoppaasta.

Tietyistä aselajeista on vaikeampaa päästä johtajakoulutukseen kuin toisista. Joissakin aselajeissa johtajakoulutukseen täytyy silloin tällöin suorastaan pakottaa joitakin varusmiehiä. Meillä sotilaspoliiseissa moista ongelmaa ei ollut, vaan päinvastoin johtajakoulutukseen oli melko vaikea päästä, koska halukkaita oli niin paljon. Naisten on suhteellisen vaikea päästä johtajakoulutukseen sotilaspoliisista ja ylipäätään sotilaspoliiseissa ei yleensä palvele saapumiserää kohti kuin 1-2 naista. Pohjoisen alueen sotilaspoliisialiupseerikoulu sijaitsee Rovaniemellä, jonne koulutukseen valittavat lähetetään.

Kehotan miettimään aselajia oman kiinnostuksen mukaan. On tietenkin mielekkäämpää olla palveluksessa, jos pääsee kouluttautumaan itseään kiinnostavaan aselajiin. Kajaanissa suurin osa naisista palvelee viestissä ja huollossa. Myös lääkintämiehinä, kuljettajina ja koiranohjaajina voi olla naisia, ja kuten jo mainitsin, sotilaspoliiseissa.

Sotilaspoliisiksi kouluttautumisesta voi olla hyötyä, mikäli haluaa vartijaksi tai poliisiksi. Jotkut lääkintämiehet voivat saada armeijassa ambulanssinajoluvan, josta voi olla myöhemmin hyötyä, mikäli miettii kouluttautumista terveydenhuoltoalalle. Koiranohjaajaksi puolestaan järjestetään myös pääsykokeet palvelukseen astumisen jälkeen ja sinne on suhteellisen vaikea päästä, koska palveluserää kohden sisään otetaan yleensä alle 10 varusmiestä. Koiranohjaajaksi kouluttautumisesta voi olla hyötyä, mikäli mielii esimerkiksi poliisiksi ja rajavartijaksi. Mikäli koiranohjaus kiinnostaa, suosittelen hakemista, koska koiranohjaajan koulutus on hyvin erityinen. Samalla se on myös rankka, koska koiranohjaajat palvelevat peruskoulutuskauden sissikomppaniassa.

Kannattaa tiedustella etukäteen joko soittamalla tai kutsunnoissa, mihin aselajeihin naisia sijoitetaan. Sitten voit miettiä omaa toivettasi. Itse et voi kuitenkaan valita lopullista sijoituspaikkaasi, mutta toivomuksen voit esittää. Luulen että kuljettajaksi hakeutuessa on hyötyä, mikäli kuorma-autokortti on jo olemassa.

Se miten sinua kohdellaan naisena armeijassa, riippuu hyvin pitkälti siitä, millaiseen joukkoon sinut sijoitetaan. Esimiesten ja palvelustovereiden asenteet sekä tietenkin oma käyttäytymisesi ratkaisevat. Itselläni ja kavereillani on asiasta sekä myönteisiä että kielteisiä kokemuksia. Oman aliupseerikoulutukseni jälkeen esimieheni myönsi minulle suoraan teettäneensä naisilla paljon ylimääräisiä töitä ja rankempia tehtäviä testatakseen meitä tahallaan. Saman havaitsin osittain myös muun palvelukseni aikana.

Suosittelen lämpimästi urheilua ennen armeijaan menemistä. Itse olen urheillut monissa eri urheilulajeissa kilpatasolla ja olin armeijaan mennessäni varsin hyvässä kunnossa. Ennen armeijaan menoani harjoittelin kaksi kertaa päivässä. Siitä oli varmasti hyötyä, koska fyysiset rasitukset olivat minulle helpompia ja olin aliupseerikoulussakin urheilusaavutusteni puolesta ensimmäisten joukossa.

Kun on hyvässä kunnossa, on varmasti helpompaa myös henkisesti, ja hyvää kuntoa arvostavat paitsi esimiehesi, myös palvelustoverisi. Suosittelen pitkiä peruskuntokävelylenkkejä, juoksulenkkejä, pyöräilyä ja punttisalia. Armeijassa joudut luultavasti myös suunnistamaan ja uimakouluun, joten näidenkään lajien etukäteishallinnasta ei ole ainakaan haittaa.

Suuri osa armeijaan tulevista pojista on kuitenkin huonokuntoisia, joten mitään stressiä asiasta ei kannata ottaa. Omat urheilusaavutukseni huonontuivat huomattavalla tavalla armeijan aikana. Kunto nousee ainoastaan heillä, jotka ovat armeijaan tullessaan huonommassa kunnossa.

Yleistä pärjäämistä miettiessä olisi myös hyvä, jos sinulla olisi jonkinlaiset taidot luonnossa liikkumisen suhteen. Joudut mitä luultavammin sytyttämään nuotion, käyttämään kirvestä ja puukkoa, hakkaamaan halkoja, kaatamaan pieniä puita jne. Kun on sellaisia erätaitoja jo ennestään, ei joudu ainakaan niiden puuttumisen vuoksi silmätikuksi.

Itse käytin silmälaseja suuren osa armeija-ajastani, mutta käytin myös piilareita. Jälkeenpäin ajateltuna sellaiset piilarit, joita voi käyttää yötäpäivää, voisivat olla etenkin leireillä hyvät. Omat lasini naarmuuntuivat armeijassa pahoin ja etenkin leirellä ne olivat rasittavat.

Leirejä ajatellen kannattaa miettiä ehkäisypillerien hankkimista, koska niiden avulla voit tarvittaessa siirtää kuukautisia leirien yli. Itse en pillereitä ottanut, joten ilmankin pärjää, kun on sisua. Olin milloin minkäkin puskan takana tai jossain kuraojassa vaihtamassa tamponia. Hygieniasyistä pillereiden käyttö voisi kuitenkin olla suositeltavaa, ja armeija ilmeisesti kustantaa pillerit.

Omia alusvaatteita "täytyy" tosiaankin käyttää. Toisin kuin Ruotsin armeija, Suomen armeija ei kustanna naisille alusvaatteita. Omia vaatteita voi kuitenkin pestä armeijassa, jota varten naisille on varattu pesukone. Itse käytin talvella myös omia urheilukerrastoja ja sukkia, koska ne olivat armeijan vastaavia parempia. Periaatteessa sellaisia omia vaatteita, jotka eivät näy palvelusvaatteiden alta, voi käyttää.

Itse en puhunut omasta seksuaalisesta suuntautumisestani kenellekään, vaikka minulla oli tyttöystävä. Tuohon aikaan elin vielä melkolailla kaapissa. Ilmeisesti monet kuitenkin tajusivat asian, mutta minulle ei kuitenkaan kukaan tullut suoraan asiasta huomauttamaan tai kyselemään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3063
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      55
      2725
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2335
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2188
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1996
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      57
      1929
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1576
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1537
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1380
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      30
      1351
    Aihe