Auringonkukan kasvatus.

Merppi

Olisi käytössä Etelä-Pohjanmaalla talon takana noin 30 X 30 metriä lämmin ja multainen maa.

Olen sitä useita vuosia kesannoinut, koska en en ole halunnut päästää aluetta "roskaantumaan"
enkä oikein ole saanut aikaiseksi päätettyä mitä mokomalle alueelle kylvää ?

Mutta jospa tänä keväänä jotakin !

Olen muistaakseni nähnyt jossain lyhytvartista aurngonkukkaa kasvavan pelloilla, joten arvelen että se on nopeakasvuisempaa ?

Mitä lajiketta se on ja vaatiiko se esikasvatuksen ja mistä sitä saa ?

Ajattelin auringonkukkaa lähinnä lintuharrastajana lintujen ja muidenkin silmän iloksi !

Kiitos tiedoista !

2

1634

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Elisama

Vit kylvää suoraan avomaalle.
      Siemen itää kunnolla vasta lämpimässä maassa (yli 12 ast.).
      Lajikkeita en muista.
      Siemeniä on siemenkaupoissa ja maatalouskaupoissa.
      Maakuntasi on kyllä aika pohjoinen tuota vasten ja kyseessä on hallanarka kasvi.

• näyttää toimivan

Monena keväänä olen siivonnut lintulaudan alta pudonneet siemenet lapiolla pihan perälle, vähän heittänyt multaa päälle ja kas - auringonkukkia sieltä nousee:) Viime kesänäkin ehtivät kukkia, vaikka oli niin kurja kesä ja minä sentään asun Pohjois-Pohjanmaalla! Kukinto on niissä semmonen kämmenen kokoinen, ehkä viljelylajikkeilla on isompi? Sadekesinä tulee kieroja varsia ja osa kaatuilee, mutta kukka kurkottaa silti aurinkoa kohti. Ovat maljakossa taiteellisesti vinksallaan:))

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1767
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1578
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      48
      1099
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      43
      974
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      856
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      812
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      780
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe