Boeing 757

Liian ahdas kone

Finnairin Boeing 757 koneet on sitten tosi ahtaita, huomioikaa se kun varaatte matkaa. Halifaxin säät voivat muuttaa lentojen kestoa jopa yli vuorokaudella. En Voi suositella.

35

6041

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joo...

      Voi voi sentään. Lakkokin voi tulla. Tai kone tipahtaa.

      Ahtaaksi ne tulevat erityisesti silloin, kun moukka-kanssamatkustajat vetävät tuolin selkänojan alas vain itseään ajatellen. Muutoin se on vain se 14 tuntia ja sitten ollaankin paratiisissa.

    • matkalainen

      Voi hyvin jäädä kotiin jos pitää koneen tiloista ruikuttaa, tietäähän sen jo etukäteen kuinka ahdasta siellä on istua (195/92 ja kyllä mahtuu kun asenne kohdallaan). Jos joku laskee penkin syliin niin asiasta voi sanoa edessä istuvalle eikä valittaa siintä näillä palstoilla. Itse lasken kyllä penkin alas jos takan ei istu mitään isoa kaveria, järjenkäyttö sallittu. Ensitalvena ehkä Panamaan, kun muu karibian alue tullu kierrettyä.

      • onpa outo juttu

        Jos on 195cm pitkä ja mahtuu istumaan Boeing 757 normaali paikalle niin täytyy olla pitkä selkä ja lyhyet jalat, itse olen olen 192/106 enkä mahdu istumaan kuin jalat käytävällä.Enkä aio käyttää enää kyseisillä koneilla tehtyjä matkoja.


      • rairairairai

        samaa mieltä. On se joillain raskasta kun pitää valittaa valittaa valittaa. Itse nautin lennoista, koska tiedän pääseväni jonnekkin kauas pois lomalle. Lentokoneet on jees ja that´s it ;)


    • innoittaa

      Eipä se boeing 757 konetta kummempi ole, mutta varsin hyvin sillä matka taittuu. Ja monta kertaa Halifaxin välilaskun kokeneena, ei ole ollut hämminkiä eikä koneen myöhästymisiä Halifaxista riippuen. Ja lomakohde kruunaa kaikki pienet ahtaudet lentomatkalla! Kysymys kuuluu, että millä muilla koneilla sinne voisi lentää yhtä sujuvasti??

      • nälkäläinen

        Mitenkäs tuon lentomatkan ruokailut? AM:n esiteessä sanotaan, että lentoon sisältyy lämmin ruoka. Tarkoittaako se vain yhtä ateriaa menolennolla ja yhtä ateriaa paluulennolla? Kun lento on tosi pitkä, niín johan nälkä alkaa kurnia, jos on vain yksi tarjoilu/lento.


      • palannut
        nälkäläinen kirjoitti:

        Mitenkäs tuon lentomatkan ruokailut? AM:n esiteessä sanotaan, että lentoon sisältyy lämmin ruoka. Tarkoittaako se vain yhtä ateriaa menolennolla ja yhtä ateriaa paluulennolla? Kun lento on tosi pitkä, niín johan nälkä alkaa kurnia, jos on vain yksi tarjoilu/lento.

        Kyl se kahta ruokaa tarkoittaa. Eli Kanadasta otetaan uudet safkat koneeseen! Ja Kyllä henkilökunta myy vielä niidenkin lisäksi pientä syötävää huikopalaksi! :)


      • nälkäläinen
        palannut kirjoitti:

        Kyl se kahta ruokaa tarkoittaa. Eli Kanadasta otetaan uudet safkat koneeseen! Ja Kyllä henkilökunta myy vielä niidenkin lisäksi pientä syötävää huikopalaksi! :)

        No, tämä rauhoitti jo kummasti. Kuinka pitkiä nuo lento-osuudet suurinpiirteinen ovat ja kuinka pitkä välilasku?


      • palannut.
        nälkäläinen kirjoitti:

        No, tämä rauhoitti jo kummasti. Kuinka pitkiä nuo lento-osuudet suurinpiirteinen ovat ja kuinka pitkä välilasku?

        Oiskohan ollut Helsinki-Kanada joku 7 tuntii ja Kanada-Panama noin 6 ja välilasku pikkasen alle tunnin. Mut ainakin meillä paluu lento oli yli tunnin nopeampi ku meno.


      • mukaan...
        palannut kirjoitti:

        Kyl se kahta ruokaa tarkoittaa. Eli Kanadasta otetaan uudet safkat koneeseen! Ja Kyllä henkilökunta myy vielä niidenkin lisäksi pientä syötävää huikopalaksi! :)

        Kannattaa ehdottomasti ottaa evästä matkaan. Ei koneen ruuilla pitkälle jaksa ja huikopalat ovat kyllä yhtä tyhjän kanssa, ylihinnoiteltua nollaenergiaa. Kannattaa myös lentokentillä syödä hyvin ennen koneeseen nousua.


      • Panamaan
        mukaan... kirjoitti:

        Kannattaa ehdottomasti ottaa evästä matkaan. Ei koneen ruuilla pitkälle jaksa ja huikopalat ovat kyllä yhtä tyhjän kanssa, ylihinnoiteltua nollaenergiaa. Kannattaa myös lentokentillä syödä hyvin ennen koneeseen nousua.

        Yks hyvä vinkki olis sellanen että kokeiles noita "juhla-aterioita" mitä Finnair myy menolennoille! Ei musta kovin pahan hintaisia kun oisko ollu 20€ jossa on pieni alkuruoka, pääruoka ja jälkkäri ja vapaa valintainen juoma juomakärristä. Eli sama hinta suurinpiirtein kun ostaisit lentoketältä kahvin ja sämpylän ja tuleehan siitä vähä juhlallisempi loma fiilis kun on vähän normaalia parempaa ruokaa koneessa! :) Itse kokeilin tuon ja olin Todella tyytyväinen!


      • mukaan... kirjoitti:

        Kannattaa ehdottomasti ottaa evästä matkaan. Ei koneen ruuilla pitkälle jaksa ja huikopalat ovat kyllä yhtä tyhjän kanssa, ylihinnoiteltua nollaenergiaa. Kannattaa myös lentokentillä syödä hyvin ennen koneeseen nousua.

        olla isoruokainen,sillä kyllä noillla eväillä pärjää hyvin .olen lentänyt hki-mia muuutaman kerran eikä nälkä vaivannut.


      • huomioon...
        arvo-poika kirjoitti:

        olla isoruokainen,sillä kyllä noillla eväillä pärjää hyvin .olen lentänyt hki-mia muuutaman kerran eikä nälkä vaivannut.

        että matka jatkuu vielä kentälle päästyäsi. Ensin noin tunti, ennen kuin porukka on bussissa ja sitten pari tuntia körryttelyä hotellille.

        Itse syön ainakin useammin kuin kerran seitsemässä tunnissa, mikä on noin matkan pituus hki-halifax. Halifaxissa tunti, joskus parikin, eikä sitä seuraavaa annosta välittömästi koneen noustua saa.


      • roskarasia
        nälkäläinen kirjoitti:

        Mitenkäs tuon lentomatkan ruokailut? AM:n esiteessä sanotaan, että lentoon sisältyy lämmin ruoka. Tarkoittaako se vain yhtä ateriaa menolennolla ja yhtä ateriaa paluulennolla? Kun lento on tosi pitkä, niín johan nälkä alkaa kurnia, jos on vain yksi tarjoilu/lento.

        ei kyllä millään voi puhua ruuasta noilla finskin lomalennoilla kanaa tai mautonta pastaa jäinen sämpylä ja pohjaan poltettua kahvia makuisa elämys


      • roskarasia kirjoitti:

        ei kyllä millään voi puhua ruuasta noilla finskin lomalennoilla kanaa tai mautonta pastaa jäinen sämpylä ja pohjaan poltettua kahvia makuisa elämys

        on ihmeellistä rutinaa aikuisilta ihmisiltä!
        Eihän finskin lennoille ole pakko lähteä!
        Ota lufthansan liput meno-paluu miamiin 1. luokkaan,niin saat varmaan hyvää ruokaa.Mutta hinta on 8900€ ja tuskin se kuitenkaan niin paljon parempaa on että kannattaa maksaa!


      • peders
        arvo-poika kirjoitti:

        on ihmeellistä rutinaa aikuisilta ihmisiltä!
        Eihän finskin lennoille ole pakko lähteä!
        Ota lufthansan liput meno-paluu miamiin 1. luokkaan,niin saat varmaan hyvää ruokaa.Mutta hinta on 8900€ ja tuskin se kuitenkaan niin paljon parempaa on että kannattaa maksaa!

        "Ota lufthansan liput meno-paluu miamiin 1. luokkaan,niin saat varmaan hyvää ruokaa.Mutta hinta on 8900€"

        Höpsis... :) itse maksoin juuri lennoista Panamaan British Airwaysillä ja Continentalilla 750e eestaas.
        Tyhmiä olette te jotka matkanjärjestäjille maksatte tähtieteellisiä summia.

        ...Ja muistakaa varoa aidon paikalliselämän näkemistä, jolle voi altistua helposti poistuessa all-inclusive hotellistasi.


      • peders kirjoitti:

        "Ota lufthansan liput meno-paluu miamiin 1. luokkaan,niin saat varmaan hyvää ruokaa.Mutta hinta on 8900€"

        Höpsis... :) itse maksoin juuri lennoista Panamaan British Airwaysillä ja Continentalilla 750e eestaas.
        Tyhmiä olette te jotka matkanjärjestäjille maksatte tähtieteellisiä summia.

        ...Ja muistakaa varoa aidon paikalliselämän näkemistä, jolle voi altistua helposti poistuessa all-inclusive hotellistasi.

        hinnat kyllä.ostin pari päivää sitten hel-mia edestakas lufthansalta 417€.lähtö kesäkuun lopussa.
        laitoin vai esim.kalliimmasta lentovaihtoehdosta.


      • vaikka millä muulla

        "Kysymys kuuluu, että millä muilla koneilla sinne voisi lentää yhtä sujuvasti?? "

        Vaikka millä...esim. jollain A330/340 sarjan koneella taikka sitten vaikka Boeing 777:lla, joissa tilaa on turistissakin huikeasti enemmän, jokaisella on yleensä oma ruutu edessä istuvan istuimessa josta voi katsoa elokuvia ja seurata matkan kestoa ja jotka ovat laajarunkoisia eli niissä on 2 käytävää joten jaloittelumahdollisuudet ovat paremmat.

        757aa käytetään yleensä lyhyillä ja keskipitkillä lennoilla mm. Euroopan ja USAn sisällä... Paitsi suomalaiset jotka lähtevät 15h lomalennolle samalla koneella... ja joka joutuu tekemään välilaskun kohteeseen päästäkseen. Edellämainitut vaihtoehdot eivät kaiketi joudu.

        Finnairilta kyllä aika veto tuo 757 tuolle reitille.


    • mikä purkki

      pakko vaan mennä jos haluaa matkustaa

      • näillä rivi väleillä

        Kyllä penkkirivit palautetaan alkuperäisiin paikkoihinsa jos ihmiset ymmärtäisi kieltäytyä ko. koneilla tehtävistä matkoista, vuoden poikotti olis paikallaan. Kyllä joka paikkaan pääsee muillakin koneilla kuin Finnairin Boeing 757:llä, minulle tuli mitta täyteen siitä ahtaudesta.


      • Ei boeing 757
        näillä rivi väleillä kirjoitti:

        Kyllä penkkirivit palautetaan alkuperäisiin paikkoihinsa jos ihmiset ymmärtäisi kieltäytyä ko. koneilla tehtävistä matkoista, vuoden poikotti olis paikallaan. Kyllä joka paikkaan pääsee muillakin koneilla kuin Finnairin Boeing 757:llä, minulle tuli mitta täyteen siitä ahtaudesta.

        Meitin matkustus poppoo aloitti jo Finnairin boeing 757 boikotin


      • lomailija
        Ei boeing 757 kirjoitti:

        Meitin matkustus poppoo aloitti jo Finnairin boeing 757 boikotin

        Hyvä että kaikenmaailman valittajat jää kotiin eikä tule reissuun itkeen koneen tiloista !


      • on!
        lomailija kirjoitti:

        Hyvä että kaikenmaailman valittajat jää kotiin eikä tule reissuun itkeen koneen tiloista !

        Just tulimme reissusta ko. koneella, ainakin meikäläinen mahtui hyvin penkin väliin ja jalat myös...(180 / 85).


      • asiasta
        on! kirjoitti:

        Just tulimme reissusta ko. koneella, ainakin meikäläinen mahtui hyvin penkin väliin ja jalat myös...(180 / 85).

        Itse olen myös ihmetellyt ainaista valitusta lentokoneiden ahtaudesta. Eihän kukaan ole pakottanut teitä matkustamaan mihinkään....

        Olen matkaustanut Boeing 757:lla, ja onhan se totta ettei tilaa liiemmilti ole, mutta kyllä sen kestää kun ajattelee mihin sitä pääsee seuraavaksi kahdeksi viikoksi :)

        Sitä paitsi jos on lomalla ei aina jaksa tressata pienistä ja turhista asioista.

        Lomamieltä jokaiselle mukaan ja hymy huulille, niin kaikki näyttää jo paremmalta :=)

        -- Ensi talven Panaman lomaa odotteleva --


      • on
        asiasta kirjoitti:

        Itse olen myös ihmetellyt ainaista valitusta lentokoneiden ahtaudesta. Eihän kukaan ole pakottanut teitä matkustamaan mihinkään....

        Olen matkaustanut Boeing 757:lla, ja onhan se totta ettei tilaa liiemmilti ole, mutta kyllä sen kestää kun ajattelee mihin sitä pääsee seuraavaksi kahdeksi viikoksi :)

        Sitä paitsi jos on lomalla ei aina jaksa tressata pienistä ja turhista asioista.

        Lomamieltä jokaiselle mukaan ja hymy huulille, niin kaikki näyttää jo paremmalta :=)

        -- Ensi talven Panaman lomaa odotteleva --

        Juu, eipä ole tosiaan tähän ikään kukaan tullut väkisin kotoota hakemaan ja ängennyt 757:aan=)

        Viimeksi kun tulimme sillä pidemmän lennon (keväällä Dompasta), pystyin jopa nukkumaan lähes koko välin Halifaxista Atlantin yli. Olin kyllä itsekin hieman yllättynyt, kun en ole ennen ikinä missään koneessa pystynyt nukkumaan...

        -ensi talvena myös Panama suuntana-


      • Ei vinnairin boeinkeja suosita
        on kirjoitti:

        Juu, eipä ole tosiaan tähän ikään kukaan tullut väkisin kotoota hakemaan ja ängennyt 757:aan=)

        Viimeksi kun tulimme sillä pidemmän lennon (keväällä Dompasta), pystyin jopa nukkumaan lähes koko välin Halifaxista Atlantin yli. Olin kyllä itsekin hieman yllättynyt, kun en ole ennen ikinä missään koneessa pystynyt nukkumaan...

        -ensi talvena myös Panama suuntana-

        Kyllä nyt on pätkät ollut nukkumassa 757:ssä Ei siinä purtilossa pysty edes normaalimittainen istumaan kunnolla. Pistin Finnairin poikottiin ko. koneiden takia, päätimme että voidaan lomilla käydä muutenkin kuin aurinkomatkojen ja finnairin kanssa. Perseestä molemmat firmat.


      • lentomatkustaja
        Ei vinnairin boeinkeja suosita kirjoitti:

        Kyllä nyt on pätkät ollut nukkumassa 757:ssä Ei siinä purtilossa pysty edes normaalimittainen istumaan kunnolla. Pistin Finnairin poikottiin ko. koneiden takia, päätimme että voidaan lomilla käydä muutenkin kuin aurinkomatkojen ja finnairin kanssa. Perseestä molemmat firmat.

        Pitää kyllä olla aika paksukainen jos ei pysty istumaan tollaseesa koneessa kunnolla, itsellä 10 reissun kokemus 757 matkaamisesta ja kokoa 188/92 ei valittamista joten turha valittaminen ja koneen vaihtaminen jossain suurella kentällä vasta perseestä onkin.


      • Enää 4 kk lomaan :=)
        lentomatkustaja kirjoitti:

        Pitää kyllä olla aika paksukainen jos ei pysty istumaan tollaseesa koneessa kunnolla, itsellä 10 reissun kokemus 757 matkaamisesta ja kokoa 188/92 ei valittamista joten turha valittaminen ja koneen vaihtaminen jossain suurella kentällä vasta perseestä onkin.

        Itse pyrin kannattamaan Suomalaisia yrityksiä kun se vaan on mahdollista, joten Aurinkomatkoja ja Finnairia tulee jatkossakin käytettyä.

        Samaa mieltä koneiden vaihdoista ja odottamisesta kentillä. Lennän mieluummin mahdollisimman suorinta tietä perille. En pysty nukkumaan yleensäkään koneissa, joten minulle on ihan sama minkäkokoinen kone on kyseessä.

        Ja olen edelleen sitä mieltä, että on olemassa suurempiakin murheita kuin 757:n tilanpuute, joten ei oikein jaksa stressata sen takia ;)


      • matkustaja (7)57
        Ei vinnairin boeinkeja suosita kirjoitti:

        Kyllä nyt on pätkät ollut nukkumassa 757:ssä Ei siinä purtilossa pysty edes normaalimittainen istumaan kunnolla. Pistin Finnairin poikottiin ko. koneiden takia, päätimme että voidaan lomilla käydä muutenkin kuin aurinkomatkojen ja finnairin kanssa. Perseestä molemmat firmat.

        se on tietty suhteellista mikä on pätkä. Itse siis olen 180 pitkä ja menomatkalla Domppaan painoin n. 80 kg ja paluulennolla tollaset 85 kg...oli sen verran hyvät eväät AI:ssa=) Ja todellakin sain nukuttua sellaset viiden tunnin tirsat, heräsin vasta Norsken rannikolla.

        Ja kuten pari muutakin nimimerkkiä, olen itsekin sitä mieltä että mieluummin mahdollisimman nopeasti perille, kuin että matkataan vähintään vuorokausi isommilla koneilla! Vaikka siis sillä B 757:lla


      • Ei hyvältä näytä tulevaisuus
        Ei vinnairin boeinkeja suosita kirjoitti:

        Kyllä nyt on pätkät ollut nukkumassa 757:ssä Ei siinä purtilossa pysty edes normaalimittainen istumaan kunnolla. Pistin Finnairin poikottiin ko. koneiden takia, päätimme että voidaan lomilla käydä muutenkin kuin aurinkomatkojen ja finnairin kanssa. Perseestä molemmat firmat.

        Minusta on väärin sanoa että Pätkät nukkumassa jne... Pikemminkin kuullostaa siltä että on kysymys melko pitkistä matkustajista, joilla on pitkä selkä ja lyhyet jalat ja ehkä vielä matala otsa ja pitkät kädet. Olen kerran tehnyt lyhyen lennon ko. koneella ja ei jalat mahtunut omaan jalkatilaan, piti käyttää naapurin jalkatilaa hyväksi ja silloin joutui kärsimään naapurikin vaikka muuten hänellä olisikin jalkatila riittänyt. Saa nähdä vaihtuuko konetyyppi joskus Panama lennollakin niin voisi käydä siälläkin. PS Finnairi omistaa Aurinkomatkat. Mieluusti minäkin matkustaisin Aurinkomatkoilla, mutta kun nämä Boeinkit lentää melkein joka paikkaa, Olen käyttänyt pienempää matkanjärjestäjää joka on toiminut niin hyvin että ehkä ei paluuta aurinkomatkoille enää ole. Kannatan kotimaista joka asiassa kun se on mahdollista. Vaikka nyky hallitus onkin hävittämässä kaikki kotimaiset firmat kemirat sun muut pian varmaan aurinkomatkatkin (finnair sen myy). Finnmatkat Finnairi möi aikoja sitten mutta sehän on Kokoomuslaisuuden pääajatus kaikki ulkoistetaan terveyskeskuksia myöten ja lopulta on joka toimialalla vain YKSI omistaja ja sekin ulkomailta jonka ahneudella ei ole ylärajaa, siinä yksi flunssan hoito voi maksaa niin paljon että ei ole varaa matkustaa enää mihinkään, se on kuin kommunismia, valtion tilalla on yksityiset upporikkaat firmoineen, EU toimii täysin nimenomaan tällä linjalla. Demarit on samalla linjalla ollut jo pitkään ja nyt Kepu on heittäytynyt samalle linjalle oikein sydämmenpohjasta.


    • Panamico

      Hola,

      Olen 3 kertaa lentänyt Halifaxin kautta (välilaskut Panaman, Kuuban ja Meksikon lennoilla) ja joka kerta kaikki on sujunut hyvin. Ei viivästyksiä.

      Olen normaalivartaloinen ja -kokoinen eikä ole ollut vaikeuksia mahtua jakkaraan. Toki mielellään noin pitkän lennon lentäisi vaikka makuullaan... Mutta ei kun vähän sopeutumista, niin hyvin sujuu. On ollut nopea matkustaa verrattuna moniin reittilentoihin, joissa voi olla tyyliin 5 tuntia Amsterdamin kentällä odottelua.

      Tammikuussa lähden Kolumbiaan, ja taas saman kokoinen kone ja Halifaxin kautta.

      Oltiin Panamassa muutama vuosi sitten AM:n yhdistelmämatkalla ja tykättiin kovasti. Etenkin sademetsä-osuus oli unohtumaton.
      Mukavia matkoja!

      • ahdas on

        ahdas pidemmille ja suurempi kokoisille ihmisille. Siitä ei pääse mihinkään. Air Baltic lentää Riika-Barcelona väliä 757lla (3h) ja sen pituiselle matkalle se sopii ja sen pituisille matkoille se on tehty ja suunniteltu - tosin Air Balticillakin istuinpaikkoja taitaa olla vähemmän kuin Finskin 15h lomalennolla Helsinki-Panama.

        Finnair on saanut asiasta palautetta ilmeisesti aikalailla (luin eräästä haastattelusta muistaakseni) ja nyt kun katsoin Aurinkomatkojen talviesitettä Finski on alkanut lentämään A330silla mm. muutamia Thaimaan lomalentoja. A330 on tehty sen pituisille matkoille ja sen huomaa jo siitä ettei koneen tarvitse tehdä ollenkaan välilaskua (757an tarvitsee välillä Suomi-Thaimaa).

        A330 on laajarunko kone jossa on kaksi käytävää ja matkustamo on muutenkin hieman tilavampi mutta ennenkaikkea viihtyisämpi. Kaikilla on mm. oma ruutu josta voi katsella elokuvia ja mm. matkan etenemistä on-line kartasta. Ei muuten mutta esim. Aasian suurilla lentoyhtiöillä kyseinen matkustusmukavuus on normina jo 1-3 tunnin pituisilla lennoilla ja jopa maan sisäisillä lennoilla joten ei se ole ruikuttamista jos Finnairila vaatii edes sitä tasoa matkustusmukavuudessa mitä on kehittyvien maiden lentoyhtiöillä.

        On isäinmaallisempaa vaatia suomalaisilta yrityksiltä kuin olla vaatimatta koska ilman jaloilla äänestämsitä ja vaatimista mitään ei tapahdu. Samalla kotimaisen tuotteen taso jaa jälkeen ulkomaisten tuotteiden tasosta.


      • Perdone
        ahdas on kirjoitti:

        ahdas pidemmille ja suurempi kokoisille ihmisille. Siitä ei pääse mihinkään. Air Baltic lentää Riika-Barcelona väliä 757lla (3h) ja sen pituiselle matkalle se sopii ja sen pituisille matkoille se on tehty ja suunniteltu - tosin Air Balticillakin istuinpaikkoja taitaa olla vähemmän kuin Finskin 15h lomalennolla Helsinki-Panama.

        Finnair on saanut asiasta palautetta ilmeisesti aikalailla (luin eräästä haastattelusta muistaakseni) ja nyt kun katsoin Aurinkomatkojen talviesitettä Finski on alkanut lentämään A330silla mm. muutamia Thaimaan lomalentoja. A330 on tehty sen pituisille matkoille ja sen huomaa jo siitä ettei koneen tarvitse tehdä ollenkaan välilaskua (757an tarvitsee välillä Suomi-Thaimaa).

        A330 on laajarunko kone jossa on kaksi käytävää ja matkustamo on muutenkin hieman tilavampi mutta ennenkaikkea viihtyisämpi. Kaikilla on mm. oma ruutu josta voi katsella elokuvia ja mm. matkan etenemistä on-line kartasta. Ei muuten mutta esim. Aasian suurilla lentoyhtiöillä kyseinen matkustusmukavuus on normina jo 1-3 tunnin pituisilla lennoilla ja jopa maan sisäisillä lennoilla joten ei se ole ruikuttamista jos Finnairila vaatii edes sitä tasoa matkustusmukavuudessa mitä on kehittyvien maiden lentoyhtiöillä.

        On isäinmaallisempaa vaatia suomalaisilta yrityksiltä kuin olla vaatimatta koska ilman jaloilla äänestämsitä ja vaatimista mitään ei tapahdu. Samalla kotimaisen tuotteen taso jaa jälkeen ulkomaisten tuotteiden tasosta.

        kuuluisi maksaa matkasta enemmän kuin pienen, vaikka ei vaatisikaan lisätilaa. Sata kiloa vaatii paljon enemmän polttoainetta kuin 60 kiloa! Ja kun satakiloinen syö puolet enemmän kuin kuusikymmentäkiloinen, on pytty myös äkkiä täynnä! Ei pidä valittaa, kun saa jo kompensaatiota pienemmän ihmisen kustantamana polttoainekulutasauksena! Ja suurikokoiset ihmiset ovat kaiken lisäksi helpomalla työssä, saavat suurempaa palkkaa (vrt. Lipponen, Vanhanen Virolainen, Kekkonen, vain helpoimmat mainitakseni) ja niinollen voisivat matkustaa siinä 1-luokassa, niin jäisi meille tavallisille pulliasille järjellisemmät mahdollisuudet lentää pitkiä lomalentoja myös. Mutta jos valitsee halvimman matkustusmenetelmän, eli ahtaan koneen, ei pidä ainakaan ääneen valittaa! Itsestähän se on kiinni, miten kulkee!


    • JGJGJKBJHKBJGL

      mä oon lentäny 8 kertaa halifaxin kautta karibialle viimisellä kerralla oli vähän jarrut jäässä ENS TALVENA MENNÄÄN LANKGAWILLE

    • Aurinkom.pienkoneet

      Mä matkustan kolme kertaa vuodessa jonnekkin päin maailmaa. Sen päätin, että aurinkomatkat jää ilman mun rahojani, niin kauan kun lentävät pitkiä matkoja noilla paskoilla pikkukoneilla!!!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1756
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1669
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      14
      1458
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1154
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1143
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      5
      1141
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1096
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1091
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      5
      1062
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1050
    Aihe