Nyt alkais olla pösöön keväthuollon aika ja ajattelin vaihtaa öljyt. Näin uutena pösöön käyttäjänä kysyisin että minkälaista öljyä ootte pösööseen laittanu. Olisko se 0W-40 vai 5W-40? Vai kenties jotain muuta? Mulla on siis itellä 306.
moottoriöljy
12
2449
Vastaukset
- kohtuurahalla
Totalin 5w40 on hyvää tavaraa, edullisempaa kuin esim. Mobil ja vieläpä käyttöohjekirjan "suosittelema" merkki.
- Riippuu ihan siitä
Kivahan olisi laittaa moottoriin hyvä ja laadukas, ikävä kyllä myös hinnakas öljy...
Kun 306 alkaa olla jo aika iäkäs auto, ja kun peugeoteista usein vuotaa öljyä ulos... Niin kannattaako tuohon satsata kallita öljyjä?
Itse ajoin 6 vuotta vanhalla 405:llä, vaihtaen kerran vuodessa öljyt, mutta käytin ihan halvimpia tuotteita.
Tuossa ajassa moottori ei hajonnut, lähti aina pakkasella käyntiin ja säästin aikalailla 100 euroa rahaakin.
Eli.... riippuu ihan siitä mitä kysyjä hakee autoilulta, vastauskin on sen mukainen.- pös306
eli halpaa öljyä meinaan tietenkin laittaa. Mistähän löytyisi sitä halvinta moottoriöljyä pösööseen?
- Niin se selviää
pös306 kirjoitti:
eli halpaa öljyä meinaan tietenkin laittaa. Mistähän löytyisi sitä halvinta moottoriöljyä pösööseen?
Hieman nyt on yksinkertaisia nämä jutut....
Tietämättä missä asut... niin pakko sanoa että öljy löytyy joko marketista tai autotarvikeliikkeestä.
Kun emme ole selvännäkijöitä niin pitää itse mennä tekemään hintavertailua. - pös306
Niin se selviää kirjoitti:
Hieman nyt on yksinkertaisia nämä jutut....
Tietämättä missä asut... niin pakko sanoa että öljy löytyy joko marketista tai autotarvikeliikkeestä.
Kun emme ole selvännäkijöitä niin pitää itse mennä tekemään hintavertailua.Öljy merkki olis halvimmasta päästä?
- Hyvästä ja halvasta
pös306 kirjoitti:
Öljy merkki olis halvimmasta päästä?
Vaikkapa:
Teboil Silver 10W-40 4l, 14,90 euroa
- ihmeprofeetta
No tottakai pösöön oikeen kuuluu se teboil gold s 5w40 täyssynteettinen öljy. On halpaa (20e).
Ei tule mistään ulos ja talvella notkeaa. Itellä myös 306 ja ollut 309 ja 405. 5w50 öljy tuli kannesta ulos ja ripuloitti koko moottorin. Ei ole näin päässyt käymään teboilin öljyillä.- Titane
Ja mitenkähän paksumpi öljy voi tulla "kannesta läpi"??? Miten "ripuloitti" moottorin. Mitä merkkiä se 5W-50 oli?
Kaikki öljyt pysyvät sisällä , jos moottori on tiivis, eikä ole sisäisiä vääntöjä esim. kiehumisesta.
- automasentaja
Vanhempaan autoon kannattaa laittaa mineraaliöjyä 20W/50
Tämä on todella halpaa ja pysyy koneessa, eikä vuoda.
Jos haluaa käyttää synteettistä öljyä, niin kannattaa valita 0W/20.
Tämä öljy sopii parhaiten paljon ajettuihin vanhempiin autoihin, koska tämä voitelee tehokkaasti ja nopeasti moottorin ja venttiili koneiston.
Uusiin autoihin, kuten Ford Focukseen ei saa laittaa 0W20 öljyä, koska siinä se rikoo vettiilit.
Suositus on 10W/60 - Miki-66
Pösön moottoriin kannattaa laittaa moottorisahan teräketjuöljyä.
- 106
Ostin 2015 Peugeot 106 1.4i 1996 auton 100 000k ajettuna ja olen käyttänyt Teboilin Gold öljyä Mielestäni ihan ok keskihintainen öljy tuon ikäiselle autolle.
https://www.tokmanni.fi/teboil-gold-s-4l-5w-40-6415790316547.html - Nilsiänsheikki
Man-oil paras öljy kautta aikojen pösöön.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1176096Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta334217- 823372
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä183006Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2582120Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882014Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui441892- 1441819
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81706Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881579