Elovena

kaurahiutaleet

kuinka moni syö päivittäin ja miten paljon,onko rajoituksia onko puhdasta kauraa,itse syön lautasellisen puurona päivässä lisään myös leipätaikinaan.Ei oireita minulla sen kummemmin entä pitkäaikaiskäytön riskit.Voiko kauraa syödä rajoituksetta mielinmäärin,entä kauran gluteeni pitoisuus verraten vehnään?m50- 20v keliakiaa

9

2862

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Elovenaa!!

      Puhdas kaura on gluteenitonta (gluteenia max.20 mg/kg). Me keliaakikot voimme käyttää ainoastaan puhdas kaura tuotteita. Elovenat, Myllyn parhaat yms. on kielletty.
      Eli etsi seuraavalla kauppareissulla hyllystä Semperin puhdas kaura -paketti tai Puuppolan aito-kaura-paketti (en muista onko niitä muita merkkejä vielä?).
      Ohutsuolesi nukka tekee hiljaista kuolemaansa joka puurolusikallisella, jos jatkat Elovenojen yms. käyttöä. Ihan vaikka ei mitään oireita olisikaan. Eli kannattaa vähän miettiä haluaako riskeerata oman terveytensä ja sairastua esim. ohutsuolisyöpään.

      • kiitos...

        Elovenan tuotteiden gluteenittomuudesta ei voida mennä takuuseen mutta rajoita hieman! Ohutsuolen nukka tuhoutuu eri ihmisillä eri tavalla, kaikilla ei pieni lusikallinen Elovenaa aiheuta syöpää. Itse olen vuosikausia käyttänyt Elovenaa ja kuulun niihin joilla suolinukka ei tuhoudu helposti, joka kontrollissa kaikki kunnossa. Puhdas kaura-tuotteet ovat aivan järjettömän kalliitta, ja joillekin keliaakikoille ihan tavalliset kauratuotteet ovat ok. Sitä kukaan ei täällä pysty sanomaan miten on sinun kohdallasi.


      • täytyypi kait
        kiitos... kirjoitti:

        Elovenan tuotteiden gluteenittomuudesta ei voida mennä takuuseen mutta rajoita hieman! Ohutsuolen nukka tuhoutuu eri ihmisillä eri tavalla, kaikilla ei pieni lusikallinen Elovenaa aiheuta syöpää. Itse olen vuosikausia käyttänyt Elovenaa ja kuulun niihin joilla suolinukka ei tuhoudu helposti, joka kontrollissa kaikki kunnossa. Puhdas kaura-tuotteet ovat aivan järjettömän kalliitta, ja joillekin keliaakikoille ihan tavalliset kauratuotteet ovat ok. Sitä kukaan ei täällä pysty sanomaan miten on sinun kohdallasi.

        pikkasen vähentää tota elovenan käyttöö kun ei tiedä varmasti sen vaikutusta ohutsuolen nukkaan,nuo semperin tuotteet hyviä mutta kalliita siks yritän ees vähän saada vaihtelua ruokavalioon tolla eloveenalla sen halpuuden takia,taitaa vaan riskit olla liian suuret sittenkin.Aloittaja


      • mutta jos
        täytyypi kait kirjoitti:

        pikkasen vähentää tota elovenan käyttöö kun ei tiedä varmasti sen vaikutusta ohutsuolen nukkaan,nuo semperin tuotteet hyviä mutta kalliita siks yritän ees vähän saada vaihtelua ruokavalioon tolla eloveenalla sen halpuuden takia,taitaa vaan riskit olla liian suuret sittenkin.Aloittaja

        Elovena olis ollut kauhean myrkyllistä, niin kai me kaikki olisimme kuolleet aikoja sitten eikä kukaan enää kirjoittelisi tänne. Tarkoitan sitä, että Elovenaa on Suomessa syöty sietämättömän pitkään ja älyttömän paljon. Kaurapuurolla kasvatettu koko sodanjälkeinen sukupolvi ja nyt se on myrkkyä...Tätä asiaa voi itse kukin ajatella omilla aivoillaan ja tehdä päätelmiä. Puhdistetut kaurahiutaleet käyvät ylivoimaisiksi joidenkin kukkarolle. Itse syön satunnaisesti Elovenaa enkä ole kupsahtanut. Ja nyt joku veti kilon herneitä nenäänsä. Sorry.


      • kauraa

        Myös Raision Provena-tuotteet valmistetaan puhdaskaurasta.


      • Puuppolafani
        mutta jos kirjoitti:

        Elovena olis ollut kauhean myrkyllistä, niin kai me kaikki olisimme kuolleet aikoja sitten eikä kukaan enää kirjoittelisi tänne. Tarkoitan sitä, että Elovenaa on Suomessa syöty sietämättömän pitkään ja älyttömän paljon. Kaurapuurolla kasvatettu koko sodanjälkeinen sukupolvi ja nyt se on myrkkyä...Tätä asiaa voi itse kukin ajatella omilla aivoillaan ja tehdä päätelmiä. Puhdistetut kaurahiutaleet käyvät ylivoimaisiksi joidenkin kukkarolle. Itse syön satunnaisesti Elovenaa enkä ole kupsahtanut. Ja nyt joku veti kilon herneitä nenäänsä. Sorry.

        Ei ne puhdaskaurahiutaleet ole puhdistettu, vaan tuotettu pelloilla, joiden lähimaastossakaan ei viljellä vehnää/ohraa/ruista. Lisäksi ne käsitellään omissa myllyissään ja muutenkin gluttiviljoista erillään,eikä mitään puhdistustarvetta siis ole.

        Eipä nuo elovenat mitään myrkkyä ole, myrkky tappaa samantien, hoitamaton keliakia vaan lyhentää elinikää keskimäärin 7 v ja lisää kaikenmaailman liitännäissairauksien riskiä. Itse maksan puhdaskauratuotteista juuri sen takia, että käytän kauraa paljon, enkä tahdo, että vatsa alkaa oireilla. Se oireiden häviäminen nimittäin kestää... Kauan.


      • on oma
        Puuppolafani kirjoitti:

        Ei ne puhdaskaurahiutaleet ole puhdistettu, vaan tuotettu pelloilla, joiden lähimaastossakaan ei viljellä vehnää/ohraa/ruista. Lisäksi ne käsitellään omissa myllyissään ja muutenkin gluttiviljoista erillään,eikä mitään puhdistustarvetta siis ole.

        Eipä nuo elovenat mitään myrkkyä ole, myrkky tappaa samantien, hoitamaton keliakia vaan lyhentää elinikää keskimäärin 7 v ja lisää kaikenmaailman liitännäissairauksien riskiä. Itse maksan puhdaskauratuotteista juuri sen takia, että käytän kauraa paljon, enkä tahdo, että vatsa alkaa oireilla. Se oireiden häviäminen nimittäin kestää... Kauan.

        viljamylly, jolla voin tilalta ostamani luomukauran jauhaa. Auttaako asiaa yhtään. Kaura tosin kasvanut mitä luultavimmin lähellä muita viljalajeja.


    • mutta kun

      siitä tulee kamalasti ilmavaivoja. vaikka liotankin yön yli,ei auta.keitän normaalisti mut oliskohan joku allergia?

    • nuori keliaakikko

      moni tuntemani keliaakikko syö eloveenaa. Ja muutama jopa on luontaisesti gluteenittomalla dieetillä, joilla tulee tosi herkästi jopa vehnäpölystä iho oireita. Surutta syövät eloveenaa eikä mitää oireita. Minä oon sitä mieltä että kokeilemalla se selviää, koska jokainen meistä on yksilö ja gluteeni vaikuttaa meihin jokaiseen eri tavalla. Ite sain vasta diagnoosin ja oireita ei ole ollut mistää aiemminkaan, joten syön kyll iha surutta eloveenaa... ei meillä liikaa oo vaihtoehtoja ruokavaliossa. seuraavan gastron jälkeen harkitsen uudestaan eloveenan kayttöä vehnätärkkelyksen. Keliakiasta on aivan liian vähän tutkimustietoa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      173
      1641
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      336
      1216
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      62
      1125
    4. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      189
      911
    5. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      44
      848
    6. 68
      757
    7. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      49
      750
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      33
      681
    9. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      654
    10. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      79
      620
    Aihe