Kaistan leveys ja nettipelien pingit

Kertokaapas viisaammat

Eli kertokaapas vaikuttaako yhteyden nosto 1mb:stä 2mb:hen nettipelien pingeihin ja latencyihin kuten itse käsitän, eli jos latency pyörii 500 tienoilla, niin 2mb kanssa se on sitten puolet, eli siinä 250.

Lisättäköön vielä että kyseessä on valitettavasti mokkula josta en hauskojen sopimuksien takia ole päässyt eroon. Mokkula itse antaa hyvät yhteysarvot nopeustesteissä.

6

1132

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaistan nopeus ei vaikuta pingiin. Jos uusi nopeus muuttaa pingejä, on yhteyksissä tapahtunut jotain muutakin.

      Liikkuvan laajakaistan yksi haittapuoli on suuri ja etenkin vaihteleva ping.

      • keksa

        mutta jos se 256M yhteys on koko ajan tukossa muun liikenteen takia, niin kyllä se näkyy pingeissä.

        Mokkuloilla ja 3G kännyillä ei pelailla kun shakkia. ADSL tai kuitu pitää olla, jos haluaa alle 100ms pingit. Uudet kaapelimodeemitkin taitaa jo pärjätä nykyään.

        Pingi tietenkin riippuu myös siitä, että missä se kohde on. Naapuri vai peliserveri Koreassa.


    • ..................

      384 kbit/s mokkulalla saan 90 ms pingin. Vihtalahden liittymä, eli Liisan verkko.

      • ............

        vain jos saa HSDPA, eli 3.5G yhteyden. Muutoin ping on 200-300 pelkällä 3G:llä tai EDGE:llä.


      • korjausta....
        ............ kirjoitti:

        vain jos saa HSDPA, eli 3.5G yhteyden. Muutoin ping on 200-300 pelkällä 3G:llä tai EDGE:llä.

        3G antaa siedettävän pingin, EDGE:llä tuppaa olemaan 500ms -> (pahimmillaan yli 1000Ms, ja vaihtelee kokoajan eli voi tulla 500ms ja parin sekunnin päästä 1200ms). Itse olen "normaalilla" 3G yhteydellä saanut 150-300ms välillä.


    • moskovantundranpaholaine

      Tähän alkuun haluan muistuttaa sinua siitä että kaistanleveys kirjoitetaan yhteen, kun se oli otsikossa päässyt unohtumaan.
      Itse asiaan:
      Nostamalla nopeutta 2mb/s et juuri kohenna tilannettasi, kuin muutamalla millisekunnilla. 3G yhteys on täysin kelvoton reaaliaikaisiin nettipeleihin sen vasteajan takia. Vaikka sinulla olisi paras HSDPA-modeemi ja Soneran Datatehoplussalla varustettu liittymä 3.6mb/s teoreettisella maksiminopeudella (joka maksaa 12€/kk) ei sinun nettipelaamisestasi tule edelleenkään mitään, koska 3G verkon vasteajat ovat niin pitkät.
      Jos haluat pelata fps-pelejä netissä esim. cs,cod,dod,wolf yms.. tulee sinun hankkia kiinteä yhteys.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      285
      3023
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      216
      1921
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1582
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1370
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      79
      1241
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      266
      1178
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      80
      1052
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1041
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      80
      981
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      143
      841
    Aihe