Lesbojen ammatit

Stakes

Millä aloilla ja missä ammateissa lesbot viihtyvät parhaiten? Onko joku erityisala jolla lesbo pärjää paremmin kuin muualla?

60

7205

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ********************

      taidealalla.
      eiköhän sitä lesbotkin pärjää ihan millä alalla vaan.

    • osaa vastata

      Perinteisesti on kai ollut niin, että jossain taide-/boheemipiireissä lesbous ja homous ovat olleet ihan hyväksyttyjä kun taas monissa muissa piireissä eivät. On varmaan vieläkin vähän noin. Ja sanoisin että mitä korkeampaa koulutusta työ vaatii ja mitä isommassa kaupungissa ollaan niin sitä enemmän hyväksyntää. Yksittäistapauksia on suuntaan jos toiseenkin.
      Minä olen sosiaalityöntekijä ja olo on ihan ok.

    • sairaanhoitaja***

      tai ainakin hoiva-alalla.

      • on..kai?

        Joo, itse olen sairaanhoitaja, mutta enpä kyllä yhtään toista lesboa meidän työpaikalta tiedä! Työskentelen kyllä isossa sairaalassa ja en nyt kaikkia ihmisiä tunne, mutta aika paljon kuitenkin. Vaikka järjellä kun ajattelee, niin en voi olla ainutkaan :)


      • LaikaQ
        on..kai? kirjoitti:

        Joo, itse olen sairaanhoitaja, mutta enpä kyllä yhtään toista lesboa meidän työpaikalta tiedä! Työskentelen kyllä isossa sairaalassa ja en nyt kaikkia ihmisiä tunne, mutta aika paljon kuitenkin. Vaikka järjellä kun ajattelee, niin en voi olla ainutkaan :)

        hoitajien kohdalla lesbojen osuus tuntuu isolta siksi, että ala on edelleen naisvaltainen eli mitä enemmän naisia, sitä suurempi todennäköisyys törmätä myös lesboon. Itse tiedän tasan yhden sairaanhoitaja-lesbon ja yhden ensihoitajan (vai mikä on se oikea termi, työskentelee kuitenkin ambulanssissa).


      • Ólivia

        En kyllä usko Stakesin tätä ketjua aloittaneen, sinne kirjataan kyllä ihan muita tietoja.

        Hoitoalalla olen ja olen kyllä törmännyt lesboihin ja samaa taipumusta on itselläkin, vapaa maa. Sain kontaktin naiseen, joka on todella korkeassa asemassa ja lesbo. Tiedän monia, jotka voivat rahan avulla toteuttaa myös itseään. Tähän voisi myös sanoa, että perinteisesti homot ovat hakeutuneet ravintola alalle. Kukin kulkekoon tyylillään, toisia vahingoittamatta!


      • K-Täti

        Mä olen kirjastonhoitaja, hoiva-alaksi kai tuotakin leikillisesti voi nimittää.


    • homoskooppi ;)

      Hoitoalalla? Humanistisella alalla? Taiteilijana? Järjestötehtävissä?

      Perustelut (sisältää mutu-oletuksia toim. huom.): Homoseksuaalisesti suuntautuneet ovat herkkiä havainnoimaan ympäristöä ja toisten ihmisten tunteita. Nämä ominaisuudet johdattavat pyrkimyksiin, joissa homojen luontainen empatiakyky pääsee oikeuksiinsa. Hoivaan liittyvät ammatit ovat konkreettinen esimerkki tästä, samoin opetusala.

      Toisaalta tietty herkkyys on myös edellytys luovalle työskentelylle. Kun tähän luovuuteen lisätään sopiva määrä maailmanahdistusta ja melankoliaa sekä syvälle luotaavaa itsetutkiskelua, voi tuloksena olla taidemaalari, kirjailija, näyttelijä, muusikko tai mikä tahansa muu taiteen edustaja, myös urheilija.

      Homoseksuaalisesti suuntautunut joutuu yhä edelleen kohtaamaan jo varsin nuorella iällä monenlaisia ennakkoluuloja ja sosiaalisia vastoinkäymisiä. Tämän vuoksi monista kasvaa varhaiskypsiä aikuisia ja edelleen syvän oikeudentunnon omaavia, vastuullisia kansalaisia (olettaen, etteivät ole nuoruusiällä sairastuneet ja menettäneet uskoaan hyvään ja oikeudenmukaiseen maailmaan!). Tämän vuoksi homous saattaa kannustaa myös "oikeuden palvelijaksi" ja siten esim. erilaisten viiteryhmien asioiden ajajaksi.

      Tai sitten jokainen on ihan oma yksilöllinen persoonansa, jota homous saattaa ohjailla johonkin tiettyyn toimeen, "vuan saattaapa tuo olla ohjailemattakin... "

      • rikospoliisi

        joku tutkija vai? Oma ammattisi ei tullut tekstistä esille, mutta saatat olla filosofikin. Mistä nuita aina tietää nuita akkojen kualkatuksia. Ei vua, hyvä oli sinun analyysi, ei siinä mittää.


    • ihan oikeasti?

      Joillakin aloilla on ehkä helpompi elää avoimesti lesbona, mutta muuten kysymys on absurdi. Kuten hyvin itsekin tiedät.

      • työelämässä oleva

        Niin tuntuu kun näitä juttuja täällä lukee että aika moni täällä kirjoitteleva on työelämän ulkopuolella. Eihän noi taiteilijat, humanistit ja hoitajat tollaisia juttuja kirjoittaisi mitä täällä on.
        Siinä mielessä kysymys on absurdi, mutta avauksen kirjoittaja taitaakin tähdätä juuri tähän.


      • mihin tähtää
        työelämässä oleva kirjoitti:

        Niin tuntuu kun näitä juttuja täällä lukee että aika moni täällä kirjoitteleva on työelämän ulkopuolella. Eihän noi taiteilijat, humanistit ja hoitajat tollaisia juttuja kirjoittaisi mitä täällä on.
        Siinä mielessä kysymys on absurdi, mutta avauksen kirjoittaja taitaakin tähdätä juuri tähän.

        Itse en kyllä tunne yhtään työelämän ulkopuolella olevaa lesboa, ellei sitten ole opiskelija. Mutta varmaan tälle palstalle(niin kuin yleensä muillekin keskustelupalstoille)kirjoittelevat enimmäkseen tai ainakin useimmin ne, joilla on paljon vapaa- aikaa istua koneen ääressä. Tai sitten moniongelmaiset, joilla on tarve purkaa ongelmiaan jonnekin. Sen vuoksi varmaan juttujen taso yleensä on mitä on.


    • lienee

      Poliiseista - postinjakajiin.
      Luusereista - johtajiin.
      (jotkut ihmiset ovat omaksuneet/kehittäneet itselleen tuon luuseriammatin). Enemmän näitä kuitenkin lienee tuolla heteromaailmassa.
      Seurakuntien piiristä heitä myös varmaan löytyy, joutuvat vaan pitämään visusti salassa oman itsensä. Seksuaalinen suuntautuminen vaikuttaa työn tekemiseen yhtä vähän kuin silmien väri:)Kaikilla aloilla, minkä omakseen tuntee lesbokin pärjää siinä kuin muutkin. En minäkään tee työtäni lesbona, vaan ihmisenä ja persoonana.

      • vai ei ...

        Oiskohan noin että seksuaalinen suuntautuminen ei vaikuta työn tekemiseen? Minusta tuntuu että se nimenomaan vaikuttaa. Vaikuttaa minun suhtautumiseeni miehiin miesvaltaisella alalla ja jostain kumman syystä tuntuu että miehetkin ottavat minut vakavasti kun en ole hössöttävä heteroeukko jota nipistellä perseestä tilaisuuden tullen.
        Vai oisko sitten persoonakysymys?


      • työntekemiseenhän
        vai ei ... kirjoitti:

        Oiskohan noin että seksuaalinen suuntautuminen ei vaikuta työn tekemiseen? Minusta tuntuu että se nimenomaan vaikuttaa. Vaikuttaa minun suhtautumiseeni miehiin miesvaltaisella alalla ja jostain kumman syystä tuntuu että miehetkin ottavat minut vakavasti kun en ole hössöttävä heteroeukko jota nipistellä perseestä tilaisuuden tullen.
        Vai oisko sitten persoonakysymys?

        suuntautuminen ei mielestäni vaikuta. Siihen se varmastikin vaikuttaa miten työyhteisö sinut ottaa vastaan/hyväksyy. Etua lesboudesta varmaankin on miesvaltaisella alalla. Jättävät kenties rauhaan tai sitten ei. Kumppanini on miesvaltaisella alalla ja saa kaiken päivää kuunnella navanalusjuttuja. Työ asioissa miehet kyllä ottavat hänet vakavammin kuin kaakattavan heteropomon!


      • niksisirkka
        työntekemiseenhän kirjoitti:

        suuntautuminen ei mielestäni vaikuta. Siihen se varmastikin vaikuttaa miten työyhteisö sinut ottaa vastaan/hyväksyy. Etua lesboudesta varmaankin on miesvaltaisella alalla. Jättävät kenties rauhaan tai sitten ei. Kumppanini on miesvaltaisella alalla ja saa kaiken päivää kuunnella navanalusjuttuja. Työ asioissa miehet kyllä ottavat hänet vakavammin kuin kaakattavan heteropomon!

        Navanalusjutuista pääsee eroon kun heittää takaisin samalla mitalla. Miehet ovat herkkiä tässä asiassa. Kun nainen pamauttaa jotain vastaavaa menee ukot hiljaisiksi ja jutut yleensä päättyvät tähän. Voi olla, että jos jutut ovat jatkuneet jo pitkään, ei tästä ole apua. Mutta heti alussa pitää ottaa härkää sarvista, kyllä se siitä tokenee.

        Mulla oli kerran miespuolinen työkaveri joka puristeli naisia per***stä. Naiset olivat jo ihan kypsiä tähän. Kerran tartuin äijää takamuksesta kaikkien nähden. Punastui ja lähti pois. Siihen loppui per***den puristelut.


    • Nimimerkki

      ... että mitään spesifiä, just lesbolle "suunnattua" ammattia tai ammattialaa on. Tuo hoitoala-juttukin on mielestäni aika yleistävä, sillä hoitoalahan on "täynnä" naisia, joten siellä kaiken järjen mukaan täytyykin olla prosentuaalisesti enemmän lesboja kuin vaikka LVIS-alalla. Eikö ?

      Tunnen hitsareita, kemistin, opettajan, siivoojan, bussikuskeja, maanviljelijän, naistutkimusta opiskelevan, tehdastyöntekijöitä, lääkäreitä, toimistotyöntekijöitä, teologin, rekkakuskin, alkoholistin, skitsofreenikon ja mun oma kulta on -ylläri- sairaanhoitaja. Eiköhän meitä(kin) ole alalla kuin alalla, luulen ma :)

      • rikospoliisi

        Sähän se vasta tyyppi olet. Et usko eli et oo kirkon leivissä. Ei mitään spesifiä eikä suunnattua eli et oo minkään alan suunnittelija. Sä tunne kaikki muttet itse tee mitään. Sä luulet … hmmm.
        Sä olet siis media-alan ammattilainen, todennäköisesti tiedottaja, koska kirjoitit tään tiedotteen tänne. Huba tyyppi kun laskee alkikset ja skitsotkin ammateiksi, eli tiedottamisen alakin tuli tässä selväksi. Kolmas sektori on sun työmaa. Paikkaa ja osoitetta en mainitse kun on niinku salaista tietoa.


      • alkoholisti

        ja skitsofreniaa sairastava on ammatteja? On varmaankin hienoa tulla määritellyksi koko ihmisenä sairautensa kautta vai mitähän siellä päässä liikkui vai liikkuiko mikään?


    • moukarinheittäjä

      siinä pari esimerkkiä

    • lepakoita

      vaikka missä! :) alasta riippumatta. tämä femme kopsuttelee turvakengissä ja likaisissa haalareissa. siviilissä moni on luullut mua tyyliin sihteeriksi. :)

    • Suoma...

      Itse työskentelen opettajana ja puolisoni lääkärinä. Meidän opettajan huoneessa on minun lisäkseni 2 muuta l. En ole aivoimesti työpaikallani. Opettajissa ja hoitohenkilökunnassa on paljon l-ihmisiä....

      • puolisoni on DI. Hänen työnsä

        on "lääketeollisuudessa".


      • nörtti ************
        puolisoni on DI. Hänen työnsä kirjoitti:

        on "lääketeollisuudessa".

        tietotekniikan, tietokantojen ja alan opetuksen ammattilainen.


    • ainaski

      maalari.

    • kaikkea löytyy.

      Kysyin siis ystäviltä laitanko listaa kavereista. Laitan.
      -3kpl puutarhuria
      -keittiöapulainen
      -2kpl työnjohtajaa
      -kampaaja
      -3kpl sosiaalityöntekijää
      -5kpl maalaria(rakennus)
      -2kpl maalaria(taide)
      -henkilöstöpäällikkö
      -9kpl yksityisyrittäjää(en jaksa eritellä)
      -4kpl terveydenhoitajaa
      -2kpl lääkäriä
      -eläinlääkäri
      Ja en jaksa enempää, meitä löytyy kyllä kaikkialta, en voi olla poikkeus, että vain mulla olis näin paljon erilaisia ystäviä.

    • oligarki

      Noin puolet vastanneista vastaa asiaan yleisellä tasolla, mutta ei kerro omaa ammattiaan. Joku kertoo ystävien ammatit mutta ei omaansa. Joku ei edes ymmärrä kysymystä mutta vastaa muuten vaan.

      Yllättävä tulos. Ei yhtään opiskelijaa, eivätkö lesbot opiskele, vai onko niin että opiskelija ei tiedä mikä hänen tuleva ammattinsa on? Mitä hän opiskelee ja miksi?
      Työttömäksi tai yhteiskunnan elätiksi ei ilmoittautunut kukaan. Onko se häpeä? Itse aiheutettua kenties?
      Tekniset ja kaupalliset alat puuttuvat kokonaan. Ei yhtään insinööriä tai tekniikan tohtoria. Ei yhtään kaupan kassaa tai myymäläapulaista. Ei jakeluauton kuljettajia, ei vartijoita eikä poliiseja. Mitä nyt tuo rikosylikomisario, joka tutkii iiipeet.
      Olisin odottanut tänne ekonomia ja markkinointipäällikköä tai tutkijoita ja analyytikkoja. Ei ketään heistä. Perin outoa tämä on.
      Parisuhderekisterin mukaan ammattijakauma on aivan toisenlainen, joten oletan etteivät täällä kirjoittavat joko ole lesboja tai sitten he valehtelevat kuin Stakesin tilastot. Taas saatiin yksi nollatutkimus aikaan.

      Ai niin, olen analyytikko ja tämä on kivaa :)

      • Sanoihan tuolla joku, et hänen

        puolisonsa on DI. Minä olen KTM. Opiskelijana en minä olisi vielä osannut sanoa, mikä minä olen.


      • analyytikko_
        Sanoihan tuolla joku, et hänen kirjoitti:

        puolisonsa on DI. Minä olen KTM. Opiskelijana en minä olisi vielä osannut sanoa, mikä minä olen.

        Että koulutusjärjestelmä ei tue työelämän tarpeita.
        Kai sinulla opinnot aloittaessasi oli joku tavoite tai haave ammatista tai työpaikasta? Ja mitä nyt teet?
        Minä olen ammatissa jota ei edes ollut vielä silloin kun opiskelin tai valmistuin.


      • vihdoinkin!
        Sanoihan tuolla joku, et hänen kirjoitti:

        puolisonsa on DI. Minä olen KTM. Opiskelijana en minä olisi vielä osannut sanoa, mikä minä olen.

        edes yksi kollega tällä palstalla;)

        t. KTT


      • tosiaan että

        kaikki Suomen lesbot pyörivät näillä sivuilla? Hyvin pieni vähemmistö täällä liikkuu. Minäkin kun uni ei tullut iltavuoron jälkeen.Eli kai mä oon töis,kun iltavuoroakin duunis teen:)


      • eivätkä kaikki lesbot

        ikinä käy täällä. Ja jotkut vilkaisevat mutta eivät kirjoita. Ei näiden vastausten perusteella voi mitään analyysejä tehdä.
        Minä olen sos.työntekijä, koulutus yht.maist., tällä hetkellä esimiestehtävässä josta aion hankkiutua pois, ei ole minun juttuni. Kouluttaudun työnohjaajaksi.
        Luettelen seuraavassa kymmenen lesbotuttuni ammatit siinä järjestyksessä kun ko. naiset mieleen tulevat: lukion opettaja, toimittaja, eläkeläinen (mielenterv. syistä), kätilö, tutkija, kirjastonhoitaja, yrittäjä, kuvataideopettaja, toinen toimittaja, teologi kouluttaja. Kun tätä listaa katsoo niin tästäkin puuttuvat tekniset ja kaupalliset alat (paitsi tuo yrittäjä) sekä ns. duunarialat, kaupan kassat ja muut. Kai sitä ihmiset pyörii itsensä kaltaisten kavereiden kanssa.


      • siis itsensä kaltaisten
        eivätkä kaikki lesbot kirjoitti:

        ikinä käy täällä. Ja jotkut vilkaisevat mutta eivät kirjoita. Ei näiden vastausten perusteella voi mitään analyysejä tehdä.
        Minä olen sos.työntekijä, koulutus yht.maist., tällä hetkellä esimiestehtävässä josta aion hankkiutua pois, ei ole minun juttuni. Kouluttaudun työnohjaajaksi.
        Luettelen seuraavassa kymmenen lesbotuttuni ammatit siinä järjestyksessä kun ko. naiset mieleen tulevat: lukion opettaja, toimittaja, eläkeläinen (mielenterv. syistä), kätilö, tutkija, kirjastonhoitaja, yrittäjä, kuvataideopettaja, toinen toimittaja, teologi kouluttaja. Kun tätä listaa katsoo niin tästäkin puuttuvat tekniset ja kaupalliset alat (paitsi tuo yrittäjä) sekä ns. duunarialat, kaupan kassat ja muut. Kai sitä ihmiset pyörii itsensä kaltaisten kavereiden kanssa.

        seurassa? Ei ole siis mitään lesboyhteisöä. On vain kuvaamiasi "kaltaistensa seurassa" pyöriviä yhteisöjä joissa voi olla sekä lesboja että heteroja.
        Moni ymmärtää kysymyksen väärin ja/tai vastaa siihen omien tarpeidensa mukaisesti. Hassua porukka nämä "lesbot".


      • etpä kehannu kertoo
        tosiaan että kirjoitti:

        kaikki Suomen lesbot pyörivät näillä sivuilla? Hyvin pieni vähemmistö täällä liikkuu. Minäkin kun uni ei tullut iltavuoron jälkeen.Eli kai mä oon töis,kun iltavuoroakin duunis teen:)

        mitä iltavuorossa teit? Pitkäperjantai, eli mitä vaan noituuden ja hyvien tekojen välillä varmaan.
        Suomi24 ei ole maailman napa tosiaan, hyvä ettäs edes sinä tänne eksyit. Harva eksyy koskaan edes iltavuoron jälkeen ...


      • ohjata? Toimeentulotukihake...
        eivätkä kaikki lesbot kirjoitti:

        ikinä käy täällä. Ja jotkut vilkaisevat mutta eivät kirjoita. Ei näiden vastausten perusteella voi mitään analyysejä tehdä.
        Minä olen sos.työntekijä, koulutus yht.maist., tällä hetkellä esimiestehtävässä josta aion hankkiutua pois, ei ole minun juttuni. Kouluttaudun työnohjaajaksi.
        Luettelen seuraavassa kymmenen lesbotuttuni ammatit siinä järjestyksessä kun ko. naiset mieleen tulevat: lukion opettaja, toimittaja, eläkeläinen (mielenterv. syistä), kätilö, tutkija, kirjastonhoitaja, yrittäjä, kuvataideopettaja, toinen toimittaja, teologi kouluttaja. Kun tätä listaa katsoo niin tästäkin puuttuvat tekniset ja kaupalliset alat (paitsi tuo yrittäjä) sekä ns. duunarialat, kaupan kassat ja muut. Kai sitä ihmiset pyörii itsensä kaltaisten kavereiden kanssa.

        rahojen myöntämistäkö? No pistä vauhtia siihen käsittelyyn olitpa missä tahansa. Aina se kestää liian kauan. Pittääkö sitä köyhän kärsiä nlkäisenä? p**kl!


      • En ikinä
        ohjata? Toimeentulotukihake... kirjoitti:

        rahojen myöntämistäkö? No pistä vauhtia siihen käsittelyyn olitpa missä tahansa. Aina se kestää liian kauan. Pittääkö sitä köyhän kärsiä nlkäisenä? p**kl!

        ole tehnyt töitä toimeentulotuen kanssa. Sen tiedän että käsittelyajat on liian pitkät.

        Nyt tällä hetkellä, koulutusvaiheessa, olen työnohjaajana kahdessa päiväkodissa ja yhdessä erityisammattioppilaitoksessa.

        Työnohjaus ei ole työhön opastamista eikä työnohjaajan tarvitse hallita ao. työn sisältöä. Voisin olla työnohjaajana vaikka metalliteollisuudessa, ei sillä ole väliä.

        Vastasin tarkoituksella hyperasiallisesti koska kommentistasi näkyy, että a)luulet sosisaalityöntekijöiden käsittelevän toim.tulotukihakemuksia - nykyisin yleensä eivät käsittele - ja b) et tiedä mitä työnohjaus tarkoittaa mutta irvailet silti. Olisit voinut kysyä, kysyvä ei tieltä eksy.


      • lesboyhteisö
        siis itsensä kaltaisten kirjoitti:

        seurassa? Ei ole siis mitään lesboyhteisöä. On vain kuvaamiasi "kaltaistensa seurassa" pyöriviä yhteisöjä joissa voi olla sekä lesboja että heteroja.
        Moni ymmärtää kysymyksen väärin ja/tai vastaa siihen omien tarpeidensa mukaisesti. Hassua porukka nämä "lesbot".

        ainakin ideologisella tasolla. Mutta en minä voi mitään sille että en henk.koht. tunne yhtään insinöörilesboa esim. Tutustuisin mielenkiinnolla.

        Erityisesti Suomessa lesboyhteisö on hajanainen. Toivoisin, että olisi lesbokahviloita, enemmän tapahtumia jne. Ei jokainen voi olla jokaisen kaveri, mutta yhteisössä olisi voimaa ja turvaa.


    • olig_arki

      Noin puolet vastanneista vastaa asiaan yleisellä tasolla, mutta ei kerro omaa ammattiaan. Joku kertoo ystävien ammatit mutta ei omaansa. Joku ei edes ymmärrä kysymystä mutta vastaa muuten vaan.

      Yllättävä tulos. Ei yhtään opiskelijaa, eivätkö lesbot opiskele, vai onko niin että opiskelija ei tiedä mikä hänen tuleva ammattinsa on? Mitä hän opiskelee ja miksi?
      Työttömäksi tai yhteiskunnan elätiksi ei ilmoittautunut kukaan. Onko se häpeä? Itse aiheutettua kenties?
      Tekniset ja kaupalliset alat puuttuvat kokonaan. Ei yhtään insinööriä tai tekniikan tohtoria. Ei yhtään kaupan kassaa tai myymäläapulaista. Ei jakeluauton kuljettajia, ei vartijoita eikä poliiseja. Mitä nyt tuo rikosylikomisario, joka tutkii iiipeet.
      Olisin odottanut tänne ekonomia ja markkinointipäällikköä tai tutkijoita ja analyytikkoja. Ei ketään heistä. Perin outoa tämä on.
      Parisuhderekisterin mukaan ammattijakauma on aivan toisenlainen, joten oletan etteivät täällä kirjoittavat joko ole lesboja tai sitten he valehtelevat kuin Stakesin tilastot. Taas saatiin yksi nollatutkimus aikaan.

      Ai niin, olen analyytikko :)

      • voin..

        ilmottautua työttömäksi,
        mutta en yhteiskunnan elätiksi.
        Ja ihan omasta tahdostani olen muuten työtön.
        Yhtenä aamuna heräsin ja havahduin,
        että elämässä pitää olla muutakin kuin työ.
        Olen tällä hetkellä paljon onnellisenpi ja tasapainoisenpi kuin silloin kun olin töissä.


      • työllinen
        voin.. kirjoitti:

        ilmottautua työttömäksi,
        mutta en yhteiskunnan elätiksi.
        Ja ihan omasta tahdostani olen muuten työtön.
        Yhtenä aamuna heräsin ja havahduin,
        että elämässä pitää olla muutakin kuin työ.
        Olen tällä hetkellä paljon onnellisenpi ja tasapainoisenpi kuin silloin kun olin töissä.

        Onni ja tasapaino tässä maailmassa ovat paljon tärkeämpiä kuin työ. Työttömyys ei ole pahe jos sen voi hyödyntää hyvänä olona.
        Itsekin mietin tuota vaihtoehtoa, mutta kun on tottunut keskiluokkaiseen elintasoon on vaikea kuvitella tulevansa toimeen pelkällä perusturvalla. Toisaalta niin monesta asiasta voi tinkiä ja loppupeleissä turhan tinkiminen voi johtaa todelliseen onnellisuuteen ja tasapainoon.


      • minun
        työllinen kirjoitti:

        Onni ja tasapaino tässä maailmassa ovat paljon tärkeämpiä kuin työ. Työttömyys ei ole pahe jos sen voi hyödyntää hyvänä olona.
        Itsekin mietin tuota vaihtoehtoa, mutta kun on tottunut keskiluokkaiseen elintasoon on vaikea kuvitella tulevansa toimeen pelkällä perusturvalla. Toisaalta niin monesta asiasta voi tinkiä ja loppupeleissä turhan tinkiminen voi johtaa todelliseen onnellisuuteen ja tasapainoon.

        elintaso ole laskenut mihinkään,
        oikeastaan tulen paremmin toimeen
        kuin työssäkäyvänä.
        Teen muutamana päivänä viikossa duunia jos siltä tuntuu,
        jos ei tunnu keksin itselleni kehittävää toimintaa.


      • tyttiksen vai
        minun kirjoitti:

        elintaso ole laskenut mihinkään,
        oikeastaan tulen paremmin toimeen
        kuin työssäkäyvänä.
        Teen muutamana päivänä viikossa duunia jos siltä tuntuu,
        jos ei tunnu keksin itselleni kehittävää toimintaa.

        yhteiskunnan siivellä? Siipeilijöitä on varmaan tässäkin maassa pilvin pimein.


      • LaikaQ

        Kuulun varmaan tuohon mainittuun joukkoon. Siis että vastailee ihan muuten vaan, en jaksanut edes alkaa sen suuremmin pohtimaan kysymystä.

        Totta puhuen aika vaikeaa olisikin vastata siihen, millä aloilla lesbot viihtyvät parhaiten. Se kun ei tunnu kovin tarkoituksenmukaiselta - ammatit käsittääkseni valitaan kuitenkin henkilökohtaisten mieltymysten, taitojen, kutsumusten ja osaamisen pohjalta, ei niinkään identiteetin.

        Mutta sen verran voisi lesbous ehkä vaikuttaa, että l-naiset saattavat olla vapaampia naisiin kohdistuvista rooliodotuksista ja hakeutua rohkeammin myös perinteisesti miesten aloiksi kutsutuille aloille ihan vain siksi, että se kiinnostaa. En tiedä, onko näin mutta voisin kuvitella, että heteroroolituksella nainen saattaa jättää menemättä rekkakuskiksi tai lentokonemekaanikoksi, vaikka se saattaisi olla juuri se oikea ala.

        Ja itse siis kulttuurihenkilö. Erittäin epätyypillisillä työajoilla ja työtehtävillä varustettu mutta onnellisesti sillä alalla, jolle on sekä taipumukset että koulutus hankittu.


      • luterilainen***
        tyttiksen vai kirjoitti:

        yhteiskunnan siivellä? Siipeilijöitä on varmaan tässäkin maassa pilvin pimein.

        käsitys että työtön on siipeilijä. Työtön voi olla myös pakosta ei omasta tahdosta.
        Mitä siipeilijä oikeastaan tarkoittaa? Eikö optiomiljonääri ole siipeilijä, hänhän on saanut rahansa ilman omia ansoitaan jonkun toisen selkänahasta. Siipeilijöitä olemme siis kaikki.


      • pitkään
        luterilainen*** kirjoitti:

        käsitys että työtön on siipeilijä. Työtön voi olla myös pakosta ei omasta tahdosta.
        Mitä siipeilijä oikeastaan tarkoittaa? Eikö optiomiljonääri ole siipeilijä, hänhän on saanut rahansa ilman omia ansoitaan jonkun toisen selkänahasta. Siipeilijöitä olemme siis kaikki.

        työelämässä ollut joka kuuluu ammattiliittoon on oikeutettu ansiosidonnaiseen työttömyyskorvakseen joutuessaan työttömäksi. Ei kaikki pelaa sossun rahoilla vaikkei olekaan töissä. Haloo, ottakaa asioista selvää ennekuin niittaatte! Ja se niittauskin kannattaa harkita... voi osua joku pilvinen päivä omalle kohdalle, ettei niitä töitä olekaan.....


    • Klaavia

      Saan palkkaa siitä että toimin heterona kaikki viikot...

    • MYÖS FEMINISMI

      Niin silloin kaikki tässä asiassa toisistaan/ja toisissaan riippuvat asiat tulisivat käsiteltyä kokonaisvaltaisemmin ja sitä kautta paremmin.

      Muuttaiskohan Suomi24 tämän palstan nimeksi; Lesbo-gay-bi-trans-feministi-palstaksi ??
      Tämä on vakavamielinen ehdotus.

      • Niin tyypillistä rajoittunutta

        naisen logiikkaa. Tee jaottelusi uudestaan ja ota luomakunnan kruunut mukaan. Feminismi. Haa!


      • rillumarei..
        Niin tyypillistä rajoittunutta kirjoitti:

        naisen logiikkaa. Tee jaottelusi uudestaan ja ota luomakunnan kruunut mukaan. Feminismi. Haa!

        Kyllä seuraavat kuuluvat toisilleen;
        Lesbo-gay-bi-trans-feministit.
        Ei siihen sekaan miehiä mahdu.


      • ehdotus

        mutta minä toivoisin silti lesbopalstaa, jossa käsiteltäisiin feminismiä. Minulle lesbous ja feminismi ovat lähellä toisiaan olevia asioita. Totta kai voi olla feministi ja hetero, mutta voiko olla lesbo olematta feministi? Millainen on lesbo joka ei ole feministi? Minä ainakin olen ja tulen aina olemaan feministi.

        Keskustelen ihan mielelläni gay/bi/transihmisten kanssa, mutta näin laajalle porukalle voisi sitten olla oma palstansa.


      • mukana oli
        Niin tyypillistä rajoittunutta kirjoitti:

        naisen logiikkaa. Tee jaottelusi uudestaan ja ota luomakunnan kruunut mukaan. Feminismi. Haa!

        sana gay, joka ymmärtääkseni viittaa miehiin. Jos lähdetään problematisoimaan mitä on mies niin se on jo toinen - eikä ollenkaan huono - keskustelunaihe.


      • eivät välttämättä

        kuulu yhteen. lesbo voi olla myös sovinisti.


      • poikatyttö
        ehdotus kirjoitti:

        mutta minä toivoisin silti lesbopalstaa, jossa käsiteltäisiin feminismiä. Minulle lesbous ja feminismi ovat lähellä toisiaan olevia asioita. Totta kai voi olla feministi ja hetero, mutta voiko olla lesbo olematta feministi? Millainen on lesbo joka ei ole feministi? Minä ainakin olen ja tulen aina olemaan feministi.

        Keskustelen ihan mielelläni gay/bi/transihmisten kanssa, mutta näin laajalle porukalle voisi sitten olla oma palstansa.

        Ne on suloisia.


      • feministi?
        poikatyttö kirjoitti:

        Ne on suloisia.

        ??
        En tajua miksi ei olisi. Puhutaankohan me nyt samasta asiasta.


    • kumiankka

      Lastentarhanopettaja ja opettaja

    • Saija

      opettaja.

    • Johtaja.........

      Ison firman toimitusjohtaja.

      • mitä on mahtannu

        tulla tytölle pääsiäismunasta. Jotain mikä pani pään sekaisin moneksi päiväksi. Hommaa ittelles duunipaikka niin susta voi jonain päivänä vielä tullakin jotain. Ihan oikeesti.


    • Anonyymi

      Niissä missä voi lesboilla

    • Anonyymi

      Lähihoitaja/Lastenhoitaja

    Ketjusta on poistettu 27 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 193
      2439
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      54
      2174
    3. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      190
      2113
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      172
      1712
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1354
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1277
    7. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      7
      1242
    8. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1215
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      18
      1212
    10. Venäjän sissit lakkojohtajat

      Odottavat 'lisätä lakkoja' Toverit käskyttää. Eikä ensimmäinen kerta.
      Suomen Keskusta
      3
      1108
    Aihe