http://www.subaru.fi/news2009n000079.html
Outbackiä odotellessa voimme lueskella Jenkki- Legasystä. Muutama mielenkiintoinen asia pistää esiin. Kuusivaihteinen manuaali, siinä nyt ei ole mitään ihmeellistä, mutta tuo uusi automaatti kiinnostaa kovasti. Koeajolle pääsee vasta syksyllä.
Tuo koneen sijoittaminen apurungolle on jo ollut Subarulla aikaisemmin ainakin Foresterissa.
Toivottavasti kestävyys autoilla on sama kuin tähänkin asti, vaikka valmistetaankin jenkeissä. Tosin meille tuotavat autot aikanaan tehdään Japanissa.
Ei liene vielä saatavana koeajoraportteja maailmalta?
Jenkki Legasy 2010
16
1403
Vastaukset
- äkstee
Legacy oli mieleinen auto, kaksi sellaista uutena omistanut. Sitten innostuin tuosta turbo-Foresta, Legacyn maavara loppui liian usein niissä paikoissa, joihin olin menossa.
Sitten kun olen nautiskellut tuosta turbo-Foresta tarpeeksi, Legacy joku maastoroju yhdessä voisivat olla korvaavat.Ostat uuden Legasyn ja pidät Foresterin, niin et
tarvitse missään etkä millään romulla ajella.
Minulla ei ole tuota mahdollisuutta, sillä vanha
auto aina häviää alta aikayksikön juniorin käyttöön.- on ...?
Täpinä kirjoitti:
Ostat uuden Legasyn ja pidät Foresterin, niin et
tarvitse missään etkä millään romulla ajella.
Minulla ei ole tuota mahdollisuutta, sillä vanha
auto aina häviää alta aikayksikön juniorin käyttöön.Kunpa vielä oppisit kirjoittamaan edes tuon Legacyn nimen oikein!!
- äkstee
Täpinä kirjoitti:
Ostat uuden Legasyn ja pidät Foresterin, niin et
tarvitse missään etkä millään romulla ajella.
Minulla ei ole tuota mahdollisuutta, sillä vanha
auto aina häviää alta aikayksikön juniorin käyttöön.Juuri tänään kahvipöydässä totesin ääneen, että taidan pitää tuon Foresterin piiiiiiiitkäääääääään?
Kun yleensä autosta on alkuinnostus kadonnut vuoden sisällä, niin ei ainakaan vielä Foresterin kohdalla havaittavissa moista. - nus.... ei ku viilaaja
on ...? kirjoitti:
Kunpa vielä oppisit kirjoittamaan edes tuon Legacyn nimen oikein!!
Oliko se niin, että Kikero koittaa kelloa vai Cisero soittaa selloa? Vähänpä täpinällä on enää oppimista, kun tuosta on enää kiinni varsinkin kun sinä koulutat noin aktiivisesti.
- SubyDuby
Alustavat tekniset tiedot ja esite jenkkiversioista...
http://www.subaru.com/vehicles/legacy2010.htmlLinkkisi sisältää havainnollisen videon tuon
automaatin toiminnasta. Luulen, että ymmärrän
miten se skulaa. Tuo ketjurakennekin näyttää
erittäin jämäkältä.- forre
Täpinä kirjoitti:
Linkkisi sisältää havainnollisen videon tuon
automaatin toiminnasta. Luulen, että ymmärrän
miten se skulaa. Tuo ketjurakennekin näyttää
erittäin jämäkältä.lienee ollut yhteistyötä toyotan kanssa tuon cvt-vaihteiston kanssa, uudessa avensiksessa vastaava metalliketjulla toteutettu vaihteisto, ja on ihan upea toiminnaltaan, joten toivotaan että tuo subarun cvt tulee myös täällä myyntiin.
- P.Alikka
forre kirjoitti:
lienee ollut yhteistyötä toyotan kanssa tuon cvt-vaihteiston kanssa, uudessa avensiksessa vastaava metalliketjulla toteutettu vaihteisto, ja on ihan upea toiminnaltaan, joten toivotaan että tuo subarun cvt tulee myös täällä myyntiin.
tosiaan konserniyhteistyön tulosta tuo uusi automaagi. Saas nähdä missä määrin alkaa yhteisiä osia noin laajemmaltikin löytyä Toyota/Subaru akselilta.
No ainakin Avensikseen saisi vastavetoisesti hyödyntää tuota Subarun nelivetoa... ;) mutta ehkä sitten seuraavaan malliin! - forre
P.Alikka kirjoitti:
tosiaan konserniyhteistyön tulosta tuo uusi automaagi. Saas nähdä missä määrin alkaa yhteisiä osia noin laajemmaltikin löytyä Toyota/Subaru akselilta.
No ainakin Avensikseen saisi vastavetoisesti hyödyntää tuota Subarun nelivetoa... ;) mutta ehkä sitten seuraavaan malliin!miksi tuhlata subarun hyvää nelivetoa johonkin avensikseen, kun ostaa subarun, niin saa muutenkin paremmin valmistetun auton kun mitä britti-toyota on. Tietysti tojo ja subaru suunnittelevat yhdessä tiettyjä asioita mitä molemmat voivat hyödyntää, mutta niin kauan kun subarussa on boxeri kone, ei sillä puolella tulla näkemään yhtäläisyyksiä, samoin vaihteistoissa voidaan vain hyvin rajallisesti käyttää samoja osia, ehkä variaattori on juuri tälläinen tapaus. Huhujen mukaan subaru valmistaisi toyotalle pienen takavetoisen sporttiauton, boxerikoneella luonnolisesti.
- P.Alikka
forre kirjoitti:
miksi tuhlata subarun hyvää nelivetoa johonkin avensikseen, kun ostaa subarun, niin saa muutenkin paremmin valmistetun auton kun mitä britti-toyota on. Tietysti tojo ja subaru suunnittelevat yhdessä tiettyjä asioita mitä molemmat voivat hyödyntää, mutta niin kauan kun subarussa on boxeri kone, ei sillä puolella tulla näkemään yhtäläisyyksiä, samoin vaihteistoissa voidaan vain hyvin rajallisesti käyttää samoja osia, ehkä variaattori on juuri tälläinen tapaus. Huhujen mukaan subaru valmistaisi toyotalle pienen takavetoisen sporttiauton, boxerikoneella luonnolisesti.
ja tämän vuoksi seuraavalla autonvaihto kierroksella itselläni tuo Legacy onkin aika vahvoilla... Mutta mutta lähinnä tuo bensa legacyn kulutus on ollut kysymysmerkki. Lienekkö sinulla tietoa mihinkän käytännön kulutus asettuu tuolla 2,0 litran bensamoottorilla vuosimallin 04 --> Legacyssa? Dieselinkin tietysti nykyään saa ja sekin taitaa olla yksi markkinoiden parhaista... katsellaanhan nyt yltyykö se nelivetokuume kuinka kovaksi!
- forre
P.Alikka kirjoitti:
ja tämän vuoksi seuraavalla autonvaihto kierroksella itselläni tuo Legacy onkin aika vahvoilla... Mutta mutta lähinnä tuo bensa legacyn kulutus on ollut kysymysmerkki. Lienekkö sinulla tietoa mihinkän käytännön kulutus asettuu tuolla 2,0 litran bensamoottorilla vuosimallin 04 --> Legacyssa? Dieselinkin tietysti nykyään saa ja sekin taitaa olla yksi markkinoiden parhaista... katsellaanhan nyt yltyykö se nelivetokuume kuinka kovaksi!
onhan mulla legacy 2,0 165 hv. farkku, ja kulutus vaihtelee 8-9 l/100 välillä, talvella nousee siihen 9 lähelle, kun on niin kiva ajella vähän reippaammin ;-) Varmaan matka-ajossa pääsis alle tuon 8 jos sellaista tasasta satsta ajelis. Tuo tuleva uutuus pitäisi olla taas uudella koneversiolla, toivotaan että olisi edes hieman taloudellisempi, pitäisi olla nyt jos huhuihin on uskomista, hieman pitemmällä iskulla ja pienemmällä sylinterin halkaisijalla tuo kaksilitrainen, saas nähdä.
- P.Alikka
forre kirjoitti:
onhan mulla legacy 2,0 165 hv. farkku, ja kulutus vaihtelee 8-9 l/100 välillä, talvella nousee siihen 9 lähelle, kun on niin kiva ajella vähän reippaammin ;-) Varmaan matka-ajossa pääsis alle tuon 8 jos sellaista tasasta satsta ajelis. Tuo tuleva uutuus pitäisi olla taas uudella koneversiolla, toivotaan että olisi edes hieman taloudellisempi, pitäisi olla nyt jos huhuihin on uskomista, hieman pitemmällä iskulla ja pienemmällä sylinterin halkaisijalla tuo kaksilitrainen, saas nähdä.
Mutta toki neliveto ottaa omansa ja kyllähän nuo Subarun boxerit on malli mallilta entistä taloudellisempia! Mutta noin äkkiseltää omaan Aveen verrattuna tuossa tulisi n. litra lisää kulutukseen ja sillä saisi nelivedon.... hmmm!
Onkos noissa joku selkeästi "heikko lenkki" joka kannattaa tarkastaa käytetystä? Jaappanissa koottu jaappanilainen on varmaan yleisesti aika huoleton peli (kuten on myös Ave ollut, kop kop, ainakin tähän asti)? Omat Subaru kokemukset kun rajoittuu kaverilla vuosia sitten olleeseen 80-luvun lopun neliveto Justyyn ja kuulemma autoteollisuus on kehittynyt siitä! =) - forre
P.Alikka kirjoitti:
Mutta toki neliveto ottaa omansa ja kyllähän nuo Subarun boxerit on malli mallilta entistä taloudellisempia! Mutta noin äkkiseltää omaan Aveen verrattuna tuossa tulisi n. litra lisää kulutukseen ja sillä saisi nelivedon.... hmmm!
Onkos noissa joku selkeästi "heikko lenkki" joka kannattaa tarkastaa käytetystä? Jaappanissa koottu jaappanilainen on varmaan yleisesti aika huoleton peli (kuten on myös Ave ollut, kop kop, ainakin tähän asti)? Omat Subaru kokemukset kun rajoittuu kaverilla vuosia sitten olleeseen 80-luvun lopun neliveto Justyyn ja kuulemma autoteollisuus on kehittynyt siitä! =)Mikä on heikoin lenkki? Eipä tule mieleen. Mulla on ollut vasta kaksi subarua, forester ja nyt legacy, eikä kumpaakaan ole tarvinnut korjaamolla käyttää, tietysti määräaikaishuollot mutta ei muuta. Tuo mainitsemasi Justy oli aikoinaan suzukin subarulle valmistama, nykyinen Justy onkin sitten Daihatsun tekemä, aito japsi sekin.
- tuRboman
Liekö tässä sitten farkku Legacy vaiko Outback? Kaiteet viittais Outback malliin!
http://www.autoblog.com/2009/04/08/new-york-what-subaru-left-out-back/ - STI-lookilla
Kyl on komee, jumalauta Me Likes!
http://i44.photobucket.com/albums/f30/trev2/1-43.jpg
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia
Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell2405551- 1962797
Kysymys muille miehille
Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss602158Kohta katson sun kuvaasi
ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa211756- 681623
- 1381365
Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?
Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?1081356Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan
Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a1681340- 871242
Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi
jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?1091224