Jenkki Legasy 2010

http://www.subaru.fi/news2009n000079.html

Outbackiä odotellessa voimme lueskella Jenkki- Legasystä. Muutama mielenkiintoinen asia pistää esiin. Kuusivaihteinen manuaali, siinä nyt ei ole mitään ihmeellistä, mutta tuo uusi automaatti kiinnostaa kovasti. Koeajolle pääsee vasta syksyllä.

Tuo koneen sijoittaminen apurungolle on jo ollut Subarulla aikaisemmin ainakin Foresterissa.

Toivottavasti kestävyys autoilla on sama kuin tähänkin asti, vaikka valmistetaankin jenkeissä. Tosin meille tuotavat autot aikanaan tehdään Japanissa.

Ei liene vielä saatavana koeajoraportteja maailmalta?

16

1403

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äkstee

      Legacy oli mieleinen auto, kaksi sellaista uutena omistanut. Sitten innostuin tuosta turbo-Foresta, Legacyn maavara loppui liian usein niissä paikoissa, joihin olin menossa.
      Sitten kun olen nautiskellut tuosta turbo-Foresta tarpeeksi, Legacy joku maastoroju yhdessä voisivat olla korvaavat.

      • Ostat uuden Legasyn ja pidät Foresterin, niin et
        tarvitse missään etkä millään romulla ajella.

        Minulla ei ole tuota mahdollisuutta, sillä vanha
        auto aina häviää alta aikayksikön juniorin käyttöön.


      • on ...?
        Täpinä kirjoitti:

        Ostat uuden Legasyn ja pidät Foresterin, niin et
        tarvitse missään etkä millään romulla ajella.

        Minulla ei ole tuota mahdollisuutta, sillä vanha
        auto aina häviää alta aikayksikön juniorin käyttöön.

        Kunpa vielä oppisit kirjoittamaan edes tuon Legacyn nimen oikein!!


      • äkstee
        Täpinä kirjoitti:

        Ostat uuden Legasyn ja pidät Foresterin, niin et
        tarvitse missään etkä millään romulla ajella.

        Minulla ei ole tuota mahdollisuutta, sillä vanha
        auto aina häviää alta aikayksikön juniorin käyttöön.

        Juuri tänään kahvipöydässä totesin ääneen, että taidan pitää tuon Foresterin piiiiiiiitkäääääääään?
        Kun yleensä autosta on alkuinnostus kadonnut vuoden sisällä, niin ei ainakaan vielä Foresterin kohdalla havaittavissa moista.


      • nus.... ei ku viilaaja
        on ...? kirjoitti:

        Kunpa vielä oppisit kirjoittamaan edes tuon Legacyn nimen oikein!!

        Oliko se niin, että Kikero koittaa kelloa vai Cisero soittaa selloa? Vähänpä täpinällä on enää oppimista, kun tuosta on enää kiinni varsinkin kun sinä koulutat noin aktiivisesti.


    • SubyDuby
      • Linkkisi sisältää havainnollisen videon tuon
        automaatin toiminnasta. Luulen, että ymmärrän
        miten se skulaa. Tuo ketjurakennekin näyttää
        erittäin jämäkältä.


      • forre
        Täpinä kirjoitti:

        Linkkisi sisältää havainnollisen videon tuon
        automaatin toiminnasta. Luulen, että ymmärrän
        miten se skulaa. Tuo ketjurakennekin näyttää
        erittäin jämäkältä.

        lienee ollut yhteistyötä toyotan kanssa tuon cvt-vaihteiston kanssa, uudessa avensiksessa vastaava metalliketjulla toteutettu vaihteisto, ja on ihan upea toiminnaltaan, joten toivotaan että tuo subarun cvt tulee myös täällä myyntiin.


      • P.Alikka
        forre kirjoitti:

        lienee ollut yhteistyötä toyotan kanssa tuon cvt-vaihteiston kanssa, uudessa avensiksessa vastaava metalliketjulla toteutettu vaihteisto, ja on ihan upea toiminnaltaan, joten toivotaan että tuo subarun cvt tulee myös täällä myyntiin.

        tosiaan konserniyhteistyön tulosta tuo uusi automaagi. Saas nähdä missä määrin alkaa yhteisiä osia noin laajemmaltikin löytyä Toyota/Subaru akselilta.

        No ainakin Avensikseen saisi vastavetoisesti hyödyntää tuota Subarun nelivetoa... ;) mutta ehkä sitten seuraavaan malliin!


      • forre
        P.Alikka kirjoitti:

        tosiaan konserniyhteistyön tulosta tuo uusi automaagi. Saas nähdä missä määrin alkaa yhteisiä osia noin laajemmaltikin löytyä Toyota/Subaru akselilta.

        No ainakin Avensikseen saisi vastavetoisesti hyödyntää tuota Subarun nelivetoa... ;) mutta ehkä sitten seuraavaan malliin!

        miksi tuhlata subarun hyvää nelivetoa johonkin avensikseen, kun ostaa subarun, niin saa muutenkin paremmin valmistetun auton kun mitä britti-toyota on. Tietysti tojo ja subaru suunnittelevat yhdessä tiettyjä asioita mitä molemmat voivat hyödyntää, mutta niin kauan kun subarussa on boxeri kone, ei sillä puolella tulla näkemään yhtäläisyyksiä, samoin vaihteistoissa voidaan vain hyvin rajallisesti käyttää samoja osia, ehkä variaattori on juuri tälläinen tapaus. Huhujen mukaan subaru valmistaisi toyotalle pienen takavetoisen sporttiauton, boxerikoneella luonnolisesti.


      • P.Alikka
        forre kirjoitti:

        miksi tuhlata subarun hyvää nelivetoa johonkin avensikseen, kun ostaa subarun, niin saa muutenkin paremmin valmistetun auton kun mitä britti-toyota on. Tietysti tojo ja subaru suunnittelevat yhdessä tiettyjä asioita mitä molemmat voivat hyödyntää, mutta niin kauan kun subarussa on boxeri kone, ei sillä puolella tulla näkemään yhtäläisyyksiä, samoin vaihteistoissa voidaan vain hyvin rajallisesti käyttää samoja osia, ehkä variaattori on juuri tälläinen tapaus. Huhujen mukaan subaru valmistaisi toyotalle pienen takavetoisen sporttiauton, boxerikoneella luonnolisesti.

        ja tämän vuoksi seuraavalla autonvaihto kierroksella itselläni tuo Legacy onkin aika vahvoilla... Mutta mutta lähinnä tuo bensa legacyn kulutus on ollut kysymysmerkki. Lienekkö sinulla tietoa mihinkän käytännön kulutus asettuu tuolla 2,0 litran bensamoottorilla vuosimallin 04 --> Legacyssa? Dieselinkin tietysti nykyään saa ja sekin taitaa olla yksi markkinoiden parhaista... katsellaanhan nyt yltyykö se nelivetokuume kuinka kovaksi!


      • forre
        P.Alikka kirjoitti:

        ja tämän vuoksi seuraavalla autonvaihto kierroksella itselläni tuo Legacy onkin aika vahvoilla... Mutta mutta lähinnä tuo bensa legacyn kulutus on ollut kysymysmerkki. Lienekkö sinulla tietoa mihinkän käytännön kulutus asettuu tuolla 2,0 litran bensamoottorilla vuosimallin 04 --> Legacyssa? Dieselinkin tietysti nykyään saa ja sekin taitaa olla yksi markkinoiden parhaista... katsellaanhan nyt yltyykö se nelivetokuume kuinka kovaksi!

        onhan mulla legacy 2,0 165 hv. farkku, ja kulutus vaihtelee 8-9 l/100 välillä, talvella nousee siihen 9 lähelle, kun on niin kiva ajella vähän reippaammin ;-) Varmaan matka-ajossa pääsis alle tuon 8 jos sellaista tasasta satsta ajelis. Tuo tuleva uutuus pitäisi olla taas uudella koneversiolla, toivotaan että olisi edes hieman taloudellisempi, pitäisi olla nyt jos huhuihin on uskomista, hieman pitemmällä iskulla ja pienemmällä sylinterin halkaisijalla tuo kaksilitrainen, saas nähdä.


      • P.Alikka
        forre kirjoitti:

        onhan mulla legacy 2,0 165 hv. farkku, ja kulutus vaihtelee 8-9 l/100 välillä, talvella nousee siihen 9 lähelle, kun on niin kiva ajella vähän reippaammin ;-) Varmaan matka-ajossa pääsis alle tuon 8 jos sellaista tasasta satsta ajelis. Tuo tuleva uutuus pitäisi olla taas uudella koneversiolla, toivotaan että olisi edes hieman taloudellisempi, pitäisi olla nyt jos huhuihin on uskomista, hieman pitemmällä iskulla ja pienemmällä sylinterin halkaisijalla tuo kaksilitrainen, saas nähdä.

        Mutta toki neliveto ottaa omansa ja kyllähän nuo Subarun boxerit on malli mallilta entistä taloudellisempia! Mutta noin äkkiseltää omaan Aveen verrattuna tuossa tulisi n. litra lisää kulutukseen ja sillä saisi nelivedon.... hmmm!

        Onkos noissa joku selkeästi "heikko lenkki" joka kannattaa tarkastaa käytetystä? Jaappanissa koottu jaappanilainen on varmaan yleisesti aika huoleton peli (kuten on myös Ave ollut, kop kop, ainakin tähän asti)? Omat Subaru kokemukset kun rajoittuu kaverilla vuosia sitten olleeseen 80-luvun lopun neliveto Justyyn ja kuulemma autoteollisuus on kehittynyt siitä! =)


      • forre
        P.Alikka kirjoitti:

        Mutta toki neliveto ottaa omansa ja kyllähän nuo Subarun boxerit on malli mallilta entistä taloudellisempia! Mutta noin äkkiseltää omaan Aveen verrattuna tuossa tulisi n. litra lisää kulutukseen ja sillä saisi nelivedon.... hmmm!

        Onkos noissa joku selkeästi "heikko lenkki" joka kannattaa tarkastaa käytetystä? Jaappanissa koottu jaappanilainen on varmaan yleisesti aika huoleton peli (kuten on myös Ave ollut, kop kop, ainakin tähän asti)? Omat Subaru kokemukset kun rajoittuu kaverilla vuosia sitten olleeseen 80-luvun lopun neliveto Justyyn ja kuulemma autoteollisuus on kehittynyt siitä! =)

        Mikä on heikoin lenkki? Eipä tule mieleen. Mulla on ollut vasta kaksi subarua, forester ja nyt legacy, eikä kumpaakaan ole tarvinnut korjaamolla käyttää, tietysti määräaikaishuollot mutta ei muuta. Tuo mainitsemasi Justy oli aikoinaan suzukin subarulle valmistama, nykyinen Justy onkin sitten Daihatsun tekemä, aito japsi sekin.


    • tuRboman
    • STI-lookilla

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

      Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      240
      5551
    2. Sinä eräs, pyydän......

      AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      196
      2797
    3. Kysymys muille miehille

      Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss
      Ikävä
      60
      2158
    4. Kohta katson sun kuvaasi

      ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa
      Ikävä
      21
      1756
    5. Nimikirjaimet

      Kuka kaipaa ketä 🥰
      Ikävä
      68
      1623
    6. VOI TÄTÄ ILON

      JA ONNEN PÄIVÄÄ 😂
      Tuusniemi
      138
      1365
    7. Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?

      Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?
      Ikävä
      108
      1356
    8. Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan

      Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a
      Maailman menoa
      168
      1340
    9. Mies, ajattelemmekohan toisiamme juuri nyt?

      Olet mielessäni, vanhempi mies
      Ikävä
      87
      1242
    10. Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi

      jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?
      Ikävä
      109
      1224
    Aihe