Onnistuisiko avoimen yliopiston opinnot (kasvatustieteen perusopinnot) lukio-opintojen ohessa?
T: 17-vuotias
Avoin yliopisto lukion ohessa?
3
858
Vastaukset
- - ylioppinut -
Kyllä periaatteessa, jos jaksat koulun ohessa. Itse opiskelin abivuonna avoimessa. Paitsi opintopisteitä, avoimessa opiskelu antaa hyvän kuvan alasta. On helpompi tehdä päätös opiskelemaan lähdöstä. Itse valitettavasti huomasin avoimessa opiskellessani, ettei kyseinen ala kiinnostakaan ;/ Hyvä juttu toisaalta, koska sitten en lukion jälkeen lähtenyt opiskelemaan väärää alaa...
- fdc dvdvdv
Itse suoritin aikoinaan lukiossa ollessani johtamisen ja markkinoinnin perusopinnot (15 15ov) sekä suuren osan markkinoinnin aineopinnoista (21ov) avoimen yliopiston puolella, ja se lyhensi yliopisto-opintojani melkein kahdella vuodella, kun ei noita samoja kursseja tarvinnut enää sitten yliopisto aikoina käydä vaan ne sai suoraan liitettyä KTM:n tutkintoon.
Noita avoimein kursseja ei kannata ahnehtia jos meinaa lukio hommia siinä sivussa tehdä. Itse suoritin kahden viimeisen lukiovuoden aikana n. 1 kurssi/2kk tahdilla noita avoimen kursseja ja sitten kesällä kun ei ollut töitä niin kävin vähän useamman kurssin ja ihan helppoa se oli.
Ainoa ongelma noiden avoimen kurssien kanssa myöhäisen ajankohdan lisäksi oli se, että ne olivat maksullisia, mutta onneksi sain puhuttua vanhempani maksamaan nuo kurssit, joten sekään ei ollut ongelma.
- onnistuu...
Sain itse juuri yliopiston puolella kasaan kasvatustieteen perusopinnot ja tällä kokemuksella uskallan suositella vaikka yhden kesän aikana noiden tekemistä... Riippuu ihmisestä, mutta itse koin aiheet melko lukiotasoisiksi ja vasemmalla kädellä tenttiminen riitti hyvin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde262778Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292312- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532190Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211802Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891662Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään981597- 2981485
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131419- 1331418