Avoin yliopisto lukion ohessa?

Onnistuuko?

Onnistuisiko avoimen yliopiston opinnot (kasvatustieteen perusopinnot) lukio-opintojen ohessa?

T: 17-vuotias

3

930

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • - ylioppinut -

Kyllä periaatteessa, jos jaksat koulun ohessa. Itse opiskelin abivuonna avoimessa. Paitsi opintopisteitä, avoimessa opiskelu antaa hyvän kuvan alasta. On helpompi tehdä päätös opiskelemaan lähdöstä. Itse valitettavasti huomasin avoimessa opiskellessani, ettei kyseinen ala kiinnostakaan ;/ Hyvä juttu toisaalta, koska sitten en lukion jälkeen lähtenyt opiskelemaan väärää alaa...

• fdc dvdvdv

Itse suoritin aikoinaan lukiossa ollessani johtamisen ja markkinoinnin perusopinnot (15 15ov) sekä suuren osan markkinoinnin aineopinnoista (21ov) avoimen yliopiston puolella, ja se lyhensi yliopisto-opintojani melkein kahdella vuodella, kun ei noita samoja kursseja tarvinnut enää sitten yliopisto aikoina käydä vaan ne sai suoraan liitettyä KTM:n tutkintoon.

Noita avoimein kursseja ei kannata ahnehtia jos meinaa lukio hommia siinä sivussa tehdä. Itse suoritin kahden viimeisen lukiovuoden aikana n. 1 kurssi/2kk tahdilla noita avoimen kursseja ja sitten kesällä kun ei ollut töitä niin kävin vähän useamman kurssin ja ihan helppoa se oli.

Ainoa ongelma noiden avoimen kurssien kanssa myöhäisen ajankohdan lisäksi oli se, että ne olivat maksullisia, mutta onneksi sain puhuttua vanhempani maksamaan nuo kurssit, joten sekään ei ollut ongelma.

• onnistuu...

Sain itse juuri yliopiston puolella kasaan kasvatustieteen perusopinnot ja tällä kokemuksella uskallan suositella vaikka yhden kesän aikana noiden tekemistä... Riippuu ihmisestä, mutta itse koin aiheet melko lukiotasoisiksi ja vasemmalla kädellä tenttiminen riitti hyvin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen noin mustis musta

Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      55
      3793
    2. Sen kerran kun siellä käyn

Voisit olla paikalla💚💛☘️
      Ikävä
      33
      2231
    3. Kumpa tietäisin. Miehelle.

Vieläkö toivot jotain viestiä, vai suutuitko taas...kun...🤔
      Ikävä
      40
      2104
    4. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      17
      1721
    5. Kauan säkin jaksoit

Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐
      Ikävä
      40
      1552
    6. Miksi kaipaat

Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      25
      1492
    7. Sä olet nainen kuuluisa..

..etkä mitenkään hyvällä tavalla.
      Suhteet
      80
      1447
    8. Joel Harkimo ja Janni Hussi eroavat

Tämä on ilon päivä 😊
      Kotimaiset julkkisjuorut
      141
      1186
    9. Mietin tässä T....

Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..
      Suhteet
      22
      1143
    10. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      90
      1115
    Aihe