Imatran kirkkoherra Marja-Sisko

Nimetön

Iltalehdessä oli, Sukupuolen korjausleikkauksen vuoksi virkavapaalla ollut Marja-Sisko Aalto palaa Imatralle virkaansa 20. huhtikuuta, kertoo Kotimaa-lehti.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/200904099390078_uu.shtml

Olen kuullut että monet Seurakunnan työntekijät ja ulkopuoliset, eivät halua Olli Aaltoa takaisin kirkkoherraksi naisena. Eräät aikovat erota kirkosta jos näin käy.
Tulisi kerätä adressi, ettei Aalto tulisi enää takaisin kirkkoherraksi naisena.

67

6987

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimetön
    • Olerko valmis?

"Tulisi kerätä adressi, ettei Aalto tulisi enää takaisin kirkkoherraksi naisena."

Eikö voitaisi saman tien kerätä adressi, jossa sitä vaaditaan pysymään poissa Imatralta?

• omat

te olette joka tapauksessa asenteinenne. Marja-Sisko ei teidän ahdinkoanne enää pahemmaksi tee, mikään ei voi tehdä.

• Kurja-Hugo

Miulla olisi valmis lista Imatralle kuuluvista:
        ex-khra, Killi ja Kiiski, Liehuva-Liekinvarsi sekä kaikki muut kauniit ja rohkeat. Oman nimeni yli olen vetänyt jo aikoja sitten ristin. - Ai niin, venäläiset: dobro pasalovatj!

• terska

ajattelin pyytää Marja-Siskoa vihkimään. Mitä mieltä olisitte tästä? Olenko liian moderni tähän käpykylään?

• se on

vaikka olisi naapurin kissa kirkkoherrana.

• en voi

ottaa kantaa kun erosin jo mutta empätiedä kuinka käytäytyisin kun kohtaisin sen katsoisinko silmiin vai en vai nauraisinko ehkä salaa nauraisin

• pikkusieluiset

pikku elämissään ,,pääsee rypemään kauhistuksen lammikossa ??

• pikku elämä
        pikkusieluiset kirjoitti:

pikku elämissään ,,pääsee rypemään kauhistuksen lammikossa ??

on jotakuinkin non niinkuin hallinnassa verrattuna eräitten koohotukseen,taitaa kauhistuksen lammikko olla paskakuoppa,oletko sinäkin rypemässä vai onko sinulla oma suuri elämä

• valitettavaa

ettei hän ymmärrä pysyä poissa. Hänen henkilökohtainen päätöksensä on ok. Mutta paluu kirkoherraksi ei sitä todellakaan ole.

Taloudellisiin syihin vedoten pirstotaan seurakunta. Hänkö siis ajattelee muita. Ei vain itseään.

Saamme siis kirkkoherran joka on nainen nimeltään mutta mies keholtaan. Kenen etuja hän siis ajaa. Ei kirkon ,ei seurakunnan,vain omia itsekkäitä etujaan.

Kukaan ei häntä tänne enää halua,mutta laki sen sallii,ja hän sen kortin haluaa käyttää. Silläkin seurauksella että ihmiset eroavat kirkosta,hänen vuoksensa.

Itsekkyys siis ajaa kaiken edelle. Siinäpä oiva esikuva kirkostamme. Itsekyyttäkö Jeesus meille opetti?

• ON ;-)

alunperin pakanallisuuteen perustuva kulttijärjestö,varsin kaksinaamainen hurskastelija organisaatio!

uskonto ja uskovat on aivan paikallaan mutta kirkko on tullut tiensä päähän,itse kyllä uskon johonkin mutta kirkolla tässä kohtaa ei ole mitään tekemistä,saatikka jotain annettavaa,uskoa voi vaikka ei kirkkoon kuulukkaan.

• Ihminen ja kirkko.
        ON ;-) kirjoitti:

alunperin pakanallisuuteen perustuva kulttijärjestö,varsin kaksinaamainen hurskastelija organisaatio!

uskonto ja uskovat on aivan paikallaan mutta kirkko on tullut tiensä päähän,itse kyllä uskon johonkin mutta kirkolla tässä kohtaa ei ole mitään tekemistä,saatikka jotain annettavaa,uskoa voi vaikka ei kirkkoon kuulukkaan.

Kävin tänään Imatrankosken kirkossa iltamessussa. Kaunis ja koskettava tilaisuus kaiken kaikkiaan. Hyvin järjestetty viimeistä piirtoa myöten. Jäi hyvä mieli tilaisuudesta.

Papit ja diakonit olivat pukeutuneet asiaankuuluviin asuihin, ei merkinnyt mitään, mikä oli kantajan sukupuoli. Sanoma ratkaisi.

Siihen joukkoon olisi mahtunut nyt puheena oleva henkilökin. En usko hänenkään erottuvan siitä joukosta millään tavalla ulkoisen olemuksensa puolesta. Viitta peittää kehon, loput jää katsojan arvioitavaksi.

Jokaisen katsojan ja kuulijan silmissä ja ajatuksissa asia muuttuu juuri sellaiseksi, miten hän itse ajattelee ja näkee minkäkin asian.

Minun puolestani hän on vapaa tulemaan Imatralle.
        Luulen monen muunkin olevan samaa mieltä.

• minun uskoni
        ON ;-) kirjoitti:

on kadonnut Aallon mukana. Ihminen joka ei ajattele kuin itseään. Ei voi olla kirkon edustaja. Pitäisikö Aallon lukea hiukan raamattua. Ja jos on lukenut tietää että hän häpäisee uskonsa. Silti hän haluaa takaisin virkaansa.

Ihminen joka häpäisee uskonsa ja tekee siitä kauppatavaraa. On kuin kauppiaat,jotka Jeesus ajoi pois temppelistä. On kuin Juudas joka kavalsi Jeesuksen,muutamasta hopearahasta, mutta hirrtäyty kuitenkin tajutessaan tekonsa. Sitä Aalto edustaa. Aallosta ei tähän ole,vaikka kieltää uskonsa.

Miten pitkään Aalto saa pilkata uskontoamme. Eikö tässä ole enää mitään tolkkua. Torso kirkkoherrana.

Missä on raja. Laissa vai moraalissa?

• yks mummi
        Ihminen ja kirkko. kirjoitti:

Kävin tänään Imatrankosken kirkossa iltamessussa. Kaunis ja koskettava tilaisuus kaiken kaikkiaan. Hyvin järjestetty viimeistä piirtoa myöten. Jäi hyvä mieli tilaisuudesta.

Papit ja diakonit olivat pukeutuneet asiaankuuluviin asuihin, ei merkinnyt mitään, mikä oli kantajan sukupuoli. Sanoma ratkaisi.

Siihen joukkoon olisi mahtunut nyt puheena oleva henkilökin. En usko hänenkään erottuvan siitä joukosta millään tavalla ulkoisen olemuksensa puolesta. Viitta peittää kehon, loput jää katsojan arvioitavaksi.

Jokaisen katsojan ja kuulijan silmissä ja ajatuksissa asia muuttuu juuri sellaiseksi, miten hän itse ajattelee ja näkee minkäkin asian.

Kyllä on hyvä että sinä uskalsit kirjoittaa asiallisesti ja kauniisti niin kirkosta kuin itsekunkin uskosta .KIITOS

• toinen mummi
        Ihminen ja kirkko. kirjoitti:

Hänen kyllä erottuvan siitä joukosta,pukeutua kyllävoi asiallisesti samanlaisiin asuihin.
        Totta, viitta peittää kehon,sekö on tärkeintä miltä näyttää ulkoapäin?

Sisin olemus tuskin on kaikilla samanlainen,jos on, olen hyvin pahoillani.

• Naurava stadilainen :-)))))
    • Kirkosta eronnut

Onko sillä perseenkään väliä mitä sukupuolta sanan selittäjä edustaa vai edustaako mitään ? Eikö se Sana ole kaikkein tärkeintä eikä se kuka sitä esittää. Kertokaa minulle agnostikolle miten se vaikuttaa. Mitä mieltä vapaa-ajatteliat? T.Mykrä, olkaa hyvä !

• se siellä.,.,.

Sanahan se on tärkeä,sanaa on monenlaista joihin uskoo tai sitten ei..
        mutta on hyvä että uskoo johonkin,minä uskon yhteisöön joka koostuu ihmisistä ja heidän sisimmästään,ajatuksista,rehellisyydestä toisiaan kohtaan,yhteiseen henkisyyden voimaan millä ei ole kirkon teeseillä mitään tekemistä!

• tmyk

ei voisi vähempää kiinnostaa. timo

• zwey

siitähän tuli nyt siis LESBO...Marja-Siskosta siis

• heteroinen

Miten kehtaatte möykätä kun älykääpiöt moisesta asiasta? Aikanne ilkutte, vaan entäs jos jotain ikävää sattuisi omalle kohdalle? miltä sitten tuntuisi?

Muistan lappeenrannasta yhden herrasmiehen joka ikänsä ilkkui vammaisia ja vinoili toisten selän takana kun joku "rampa" nilkutti suojatien yli liian hitaasti.

Tämä herrasmies sittemmin joutui kolariin jonka seurauksena hänellä on nyt kulkuneuvoissaan invalidipysäköintiin oikeuttava lappu.

• naapurikaupunkilainen

Marja-Sisko Aallolla on oikeus työhön ja itsensä elättämiseen siinä missä meillä muillakin ihmisillä.

Käsittääkseni hän on virkansa hoitanut hyvin, joten hänelle pitäisi löytyä esimerkiksi kirkon hallinnosta sopiva tehtävä, ettei hänen tarvitsisi olla silmätikkuna seurakuntatyössä.

Ei varmasti ole hänelle itselleenkään helppoa tulla töihin Imatralle, jossa hänen henkilöytensä aiheuttaa suurta ristiriitaa.

Vielä, kun itse kukin myöntäisimme sen totuuden itsellemme, ettemme mekään ole aivan täydellisiä ja erehtymättömiä, vaikka niin usein luulemmekin olevamme.

• seurakuntalainen.
        naapurikaupunkilainen kirjoitti:

Marja-Sisko Aallolla on oikeus työhön ja itsensä elättämiseen siinä missä meillä muillakin ihmisillä.

Käsittääkseni hän on virkansa hoitanut hyvin, joten hänelle pitäisi löytyä esimerkiksi kirkon hallinnosta sopiva tehtävä, ettei hänen tarvitsisi olla silmätikkuna seurakuntatyössä.

Ei varmasti ole hänelle itselleenkään helppoa tulla töihin Imatralle, jossa hänen henkilöytensä aiheuttaa suurta ristiriitaa.

Vielä, kun itse kukin myöntäisimme sen totuuden itsellemme, ettemme mekään ole aivan täydellisiä ja erehtymättömiä, vaikka niin usein luulemmekin olevamme.

Olen samaa mieltä kanssasi. Ihmettelen näitä joidenkin kirjoituksia. Ovatko he uskovia ihmisiä, jos ovat niin en ymmärrä mikä oikeuttaa heidät vihaamaan toista ihmistä niin silmittömästi, että eivät voi hyväksyä häntä.

Ajattelen heissä itsessään olevan jonkin psyykkisen vamman, minkä perusteella he itse eivät voi hyväksyä asiaa.

Toisaalta, olen joutunut elämäni aikana toteamaan useammin kuin kerran, itseään usovana pitävien ihmisten raadollisuuden. Tässä asiassa se tulee esille korostetusti.

Pelkäävätkö he jotain? Toisessa ihmisessähän yleensä heijastuvat meidän omat heikkoutemme. Näkevätkö he itsensä M-S:ssa?

http://www.youtube.com/watch?v=bHTnzFq-PPA

• on toki

oikeus toimeen tuloon siinä kun meillä muillakin. Mutta hän on seurakunnan hengellinen johtaja. Joka omaa naisen nimen,mutta miehen ruumiin. On helppoa arvostella meitä,kun asia ei ole omakohtainen. Ja veikkaan että puolustuspuheevuorot tulevat samasta ip osoiteesta.

"käsiala" kun on helppo tunnistaa.

Olkoon mies tai nainen,nyt kukaan ei edes tiedä kumpi hän on. Mutta sen jokainen tajuaa ettei hänestä ole seurakunnan hengelliseksi johtajaksi.

Ja vaikka kuinka jatkat yksinäistä kampanjaasi hänen puolestaan. Et saa seurakuntalaisia hänen puolelleen. Kukaan ei häntä tänne enää halua,paitsi sinä,yksinäinen ratsastaja.

Yleinen mielepide on vain häntä ja hänen valintojaan vastaa. Se on totuus. Silti hän tulee tuhoamaan seurakuntamme. Miksi?

• ip- osoitteellinen
        on toki kirjoitti:

oikeus toimeen tuloon siinä kun meillä muillakin. Mutta hän on seurakunnan hengellinen johtaja. Joka omaa naisen nimen,mutta miehen ruumiin. On helppoa arvostella meitä,kun asia ei ole omakohtainen. Ja veikkaan että puolustuspuheevuorot tulevat samasta ip osoiteesta.

"käsiala" kun on helppo tunnistaa.

Olkoon mies tai nainen,nyt kukaan ei edes tiedä kumpi hän on. Mutta sen jokainen tajuaa ettei hänestä ole seurakunnan hengelliseksi johtajaksi.

Ja vaikka kuinka jatkat yksinäistä kampanjaasi hänen puolestaan. Et saa seurakuntalaisia hänen puolelleen. Kukaan ei häntä tänne enää halua,paitsi sinä,yksinäinen ratsastaja.

Yleinen mielepide on vain häntä ja hänen valintojaan vastaa. Se on totuus. Silti hän tulee tuhoamaan seurakuntamme. Miksi?

Kyllä on päättelykyky kovilla, varo ettei mikään lihas nyrjähdä päästäsi. Ensinnäkin "toimeentulo" on yhdyssana, siinä sinun käsialanäytteesi.

Marja-Sisko ei tuhoa seurakuntaa, sen tekevät ahdasmieliset seurakuntalaiset mielipiteillään.

Tapasi käsitellä asiaa on vainoharhainen ja et kyllä mielipiteinesi sovellu jokaisen ajatusten tulkiksi, vaikka itsesi sellaiseksi kirjoituksessasi ylennätkin.

Nämä mustamaalaavat mielipiteen näyttävät tulevan muutamasta samasta ip-osoitteesta.

• niin että
        ip- osoitteellinen kirjoitti:

Kyllä on päättelykyky kovilla, varo ettei mikään lihas nyrjähdä päästäsi. Ensinnäkin "toimeentulo" on yhdyssana, siinä sinun käsialanäytteesi.

Marja-Sisko ei tuhoa seurakuntaa, sen tekevät ahdasmieliset seurakuntalaiset mielipiteillään.

Tapasi käsitellä asiaa on vainoharhainen ja et kyllä mielipiteinesi sovellu jokaisen ajatusten tulkiksi, vaikka itsesi sellaiseksi kirjoituksessasi ylennätkin.

Nämä mustamaalaavat mielipiteen näyttävät tulevan muutamasta samasta ip-osoitteesta.

"se koira älähtää,johon kalikka kalahtaa".

Vielä en ole tavannut yhtään ihmistä joka olisi hänet hyväksynyt takaisin kirkkoherraksi,tai papiksi.

Väitä mitä väität. Ja oikeinkirjoitushan tässä asiasa oli se tärkein,vai oliko?

Ainakin se osoitti sinun älykkytsi tason. Tai sen totaalisen puutteen. Kun argumentit loppuvat, alkaa oiken kirjoituksen ruodinta. Muuhunhan ei älykyytesi tunnu riittävän.

• tyhmiä ja typeriä
        ip- osoitteellinen kirjoitti:

ihmisiä oikein ilmestyy. Teille tuntuu käyvän vaikka transu roolimalliksi. Kyllä näkee ettei sulla ole lapsia. Ja toivo sopii ettet niitä koskaan saakkaan. Sillä säälin sitä lasta joka joutuu sinun kasvatuksesi uhriksi.

• heteroinen

on sattunut iso ikävä asia kun saatiin toi m-s tänne kirkkoherraksi,siul on aika kivat esimerkit herrakos se rankaisi ilkkujaa,varo vaan sanojasi

• kaapista,
        seurakuntalainen. kirjoitti:

Olen samaa mieltä kanssasi. Ihmettelen näitä joidenkin kirjoituksia. Ovatko he uskovia ihmisiä, jos ovat niin en ymmärrä mikä oikeuttaa heidät vihaamaan toista ihmistä niin silmittömästi, että eivät voi hyväksyä häntä.

Ajattelen heissä itsessään olevan jonkin psyykkisen vamman, minkä perusteella he itse eivät voi hyväksyä asiaa.

Toisaalta, olen joutunut elämäni aikana toteamaan useammin kuin kerran, itseään usovana pitävien ihmisten raadollisuuden. Tässä asiassa se tulee esille korostetusti.

Pelkäävätkö he jotain? Toisessa ihmisessähän yleensä heijastuvat meidän omat heikkoutemme. Näkevätkö he itsensä M-S:ssa?

http://www.youtube.com/watch?v=bHTnzFq-PPA

ilmoittamalla olevansa lesbo, eli homoseksuaali.Hän itse oli opiskeluaikanaan homovastainen. Onko hänen seksuaalinen suuntautumisensa muuttunut? Ei varmaankaan, vaan hänen ai tarvitse enää pelätä identiteettiään. M-S:n kaltaiset ihmiset antavat rohkeutta muillekin kaapista ulos tuloon.

Nämä kovimmat vastustajat pelkäävät itsensä paljastumista. Kokemuksen mukaan, suurin vastustus tulee näiden piilohomojen ja muiden vastaavien tapausten taholta.

• toimeentuloon

on kadonut aika monelta näinäpäivinä kyllä siinäyks pappi menee joukossa et muuten ole huolissasi oikeitten perheitten toimeentulosta tuommoinen suhteesta toiseen hyppivä mikälie sinnu kiinnostaa(saatta olla kirjoitusvirheitä minä en ole niin hyvä kuin sie)

• jatkuu aikuisena.
        kaapista, kirjoitti:

ilmoittamalla olevansa lesbo, eli homoseksuaali.Hän itse oli opiskeluaikanaan homovastainen. Onko hänen seksuaalinen suuntautumisensa muuttunut? Ei varmaankaan, vaan hänen ai tarvitse enää pelätä identiteettiään. M-S:n kaltaiset ihmiset antavat rohkeutta muillekin kaapista ulos tuloon.

Nämä kovimmat vastustajat pelkäävät itsensä paljastumista. Kokemuksen mukaan, suurin vastustus tulee näiden piilohomojen ja muiden vastaavien tapausten taholta.

On ihmisiä kenellä on vaikeuksia tulla toimeen identiteettinsä kanssa ja nämä, peitelläkseen seksuaalista suuntautuneisuuttaan pelon tai muun syyn takia leimaavat toisia ja painottavat omassa käyttäytymisessään sitä puolta seksuaalisuudesta, mikä heiltä puuttuu. Eli, pelkäävä piilohomo kaikin tavoin tuo esille häneltä puuttuvaa heteroseksuaalisuutta. Muut ovat homoja hän on hetero.

Sopivassa tilanteessa, esim. poikaleirillä, mistä oma kokemukseni on, tämä tyyppi yrittää lähennellä ja näin todellinen minä paljastuu. Näitä tapauksia on kuluneilta vuosikymmeniltä useita ja ne vain vahvistavat olettamusta, että näin on asian laita.

Psykologiassa on näille tapauksille oma nimityksensä.

• VÄITTÄÄ
        heteroinen kirjoitti:

on sattunut iso ikävä asia kun saatiin toi m-s tänne kirkkoherraksi,siul on aika kivat esimerkit herrakos se rankaisi ilkkujaa,varo vaan sanojasi

Että Marja-Siakoa ei tänne haluta takaisin kirkkoherraksi.Kuka voi niin väittää. Tietysti jos liikkuu vain jossain tiukkapipoisten kerhoissa, niin vastaus on varmasti ei. Huom! Seurakunnan muodostaa Imatralla n. 28000 henkilöä. Varmasti siinä on ihmisiä jotka hänen paluunsa hyväksyvät. Väite myös että seurakunnan työntekijät kaikki vastustavat on väärä. Tiedän että on monia jotka ottavat hänen vastaan avoimesti.
        Piispa Huovinen sanoi kaapista ulos tulleeseen Laura Mäntylään viitaten: papin tärkein tehtävä on johdattaa ihmisiä Jumalan luo. Sillä ei ole väliä onko se mies vai nainen.Keskitytään ihmiset tärkeimpiin asioihin. Jeesushan kehoitti meitä rakastamaan toisiamme, ei tuomitsemaan. Jätetään tuomio Jumalalle....Marja-Siskonkin asiassa.

• erimieltä
        VÄITTÄÄ kirjoitti:

Että Marja-Siakoa ei tänne haluta takaisin kirkkoherraksi.Kuka voi niin väittää. Tietysti jos liikkuu vain jossain tiukkapipoisten kerhoissa, niin vastaus on varmasti ei. Huom! Seurakunnan muodostaa Imatralla n. 28000 henkilöä. Varmasti siinä on ihmisiä jotka hänen paluunsa hyväksyvät. Väite myös että seurakunnan työntekijät kaikki vastustavat on väärä. Tiedän että on monia jotka ottavat hänen vastaan avoimesti.
        Piispa Huovinen sanoi kaapista ulos tulleeseen Laura Mäntylään viitaten: papin tärkein tehtävä on johdattaa ihmisiä Jumalan luo. Sillä ei ole väliä onko se mies vai nainen.Keskitytään ihmiset tärkeimpiin asioihin. Jeesushan kehoitti meitä rakastamaan toisiamme, ei tuomitsemaan. Jätetään tuomio Jumalalle....Marja-Siskonkin asiassa.

Varmat ovat mielipiteet Sinullakin,johdatuksesta Jumalan luo.Ei minustakaan sillä väliä ole onko nainen vai mies. Eikä tuomiosta ole kyse.
        Sillä on väliä vaihtaako kesken virkakauttaan sukupuolensa toiseksi mitä on ollut tähän asti, eli suurimman osan koko elinajastaan.
        En lähde väittelemään asian oikeellisuutta sitähän emme voi tietääkkään,pidän kuitenkin oikeutenani ilmaista mielipiteeni.
        Tunnut itee vähättelevän syntynyttä "pattitilannetta"suhteessa seurakuntalaisiin.
        Kysynkin Sinulta minkähän laiset asiat ovat tärkempiä,kerro? (ei politikointia).
        Tee aloitteita.

• heteroinen
        VÄITTÄÄ kirjoitti:

minun tuomitsemiseni oletko sinä todellakin nimimerkkisi mukainen ihminen vai onko se teidän kerhon vitsi

• ON VÄITTÄÄ
        VÄITTÄÄ kirjoitti:

ETTÄ JOKU HÄNET TÄNNE HALUAISI,PAITSI EHKÄ sinä.

Vielä ei ole tullut vastaan yhtään ihmistä joka hänet tänne takaisin haluaisi.

Jutteletko ehkä siis itsesi kanssa. Varo ettet ala riidellä. Silloin on nääs lääkärin paikka.

Oletko edes tietoinen että monet vanhukset ovat jopa paniikin partaalla jos hän palaa. Etpä tietenkään. Peilikuvasi kun ei sitä ole sinulle kertonut.

On totuus ja on sinun kuvitelmasi. Väitän että sinä olet väärässä,täysin väärässä.

Mutta asiahan voidaan tarkistaa,järjestetään äänestys hänen nykyisestä asemastaan. Ainut vaikeus on se että hänellä on laillinen oikeus virkaansa,mutta tuskin moraalista.

• katsotaan kuinka käy
        toimeentuloon kirjoitti:

on kadonut aika monelta näinäpäivinä kyllä siinäyks pappi menee joukossa et muuten ole huolissasi oikeitten perheitten toimeentulosta tuommoinen suhteesta toiseen hyppivä mikälie sinnu kiinnostaa(saatta olla kirjoitusvirheitä minä en ole niin hyvä kuin sie)

mielestäni on pöyristyttävää edes kuvitella M-S Aaltoa kirkkoherrana Imatralla EI todella ole asiaa enää palata takaisin, koska olemme valinneet kirkkoherraksi Olli Aallon ja häntähän ei ole enää olemassa.Tässä taisi käydä hänelle vähän hassusti kun kansaa ei kiinnostanutkaan hänen muuttumisleikki, eikä saanut toivottua tulosta, rahat loppuu eikä juttujen tekijöitä saati lukijoita ole enää. Olisi seurakuntalaisia kohtaan törkeää ottaa hänet tänne takas. Olen jo valmiina eroamaan kirkosta vaikka mielestäni se on väärin jos hänen takia joudun näin toimimaan.

• enää paremmin
        katsotaan kuinka käy kirjoitti:

mielestäni on pöyristyttävää edes kuvitella M-S Aaltoa kirkkoherrana Imatralla EI todella ole asiaa enää palata takaisin, koska olemme valinneet kirkkoherraksi Olli Aallon ja häntähän ei ole enää olemassa.Tässä taisi käydä hänelle vähän hassusti kun kansaa ei kiinnostanutkaan hänen muuttumisleikki, eikä saanut toivottua tulosta, rahat loppuu eikä juttujen tekijöitä saati lukijoita ole enää. Olisi seurakuntalaisia kohtaan törkeää ottaa hänet tänne takas. Olen jo valmiina eroamaan kirkosta vaikka mielestäni se on väärin jos hänen takia joudun näin toimimaan.

sanoa. Kaikkien valheiden,kaikkien salailujen jälkeen hän saapuu takaisin. Ja vielä naisen nimellä ja miehen keholla.

Ollakseen kirkkoherramme. On aivan turha puhua hänen "sairaudestaan". Sillä tämä vika on vain korvienvälissä,ei muualla. Ja "sairas" ihminenhän ei kuulu työelämään.

Joku raja täytyisi asioissa olla. Mutta Aallolla ei näytä olevan mitään rajaa,röyhkeydessä saati moraalissa.

• eri piireissä
        ON VÄITTÄÄ kirjoitti:

ETTÄ JOKU HÄNET TÄNNE HALUAISI,PAITSI EHKÄ sinä.

Vielä ei ole tullut vastaan yhtään ihmistä joka hänet tänne takaisin haluaisi.

Jutteletko ehkä siis itsesi kanssa. Varo ettet ala riidellä. Silloin on nääs lääkärin paikka.

Oletko edes tietoinen että monet vanhukset ovat jopa paniikin partaalla jos hän palaa. Etpä tietenkään. Peilikuvasi kun ei sitä ole sinulle kertonut.

On totuus ja on sinun kuvitelmasi. Väitän että sinä olet väärässä,täysin väärässä.

Mutta asiahan voidaan tarkistaa,järjestetään äänestys hänen nykyisestä asemastaan. Ainut vaikeus on se että hänellä on laillinen oikeus virkaansa,mutta tuskin moraalista.

koska minä ainakin olen jutellut monen seurakuntalaisen kanssa asiasta. Pääsääntöisesti ihmiset ovat suhtautuneet asiaan avoimesti. Toki se monia hämmentää ja on uusi asia mutta eivät halua tuomita. Jokaisella on omat elämän murheet ja kipukohdat. Omassa elämässä riittävästi miettimistä.
        Olen kanssasi samaa mieltä että todellakin pitäis järjestää uudet kirkkoherran vaalit. Sen jälkeen ei pitäis kellään olla valittamista. Sitten on kansa puhunut.

• ja moraalissa
        enää paremmin kirjoitti:

sanoa. Kaikkien valheiden,kaikkien salailujen jälkeen hän saapuu takaisin. Ja vielä naisen nimellä ja miehen keholla.

Ollakseen kirkkoherramme. On aivan turha puhua hänen "sairaudestaan". Sillä tämä vika on vain korvienvälissä,ei muualla. Ja "sairas" ihminenhän ei kuulu työelämään.

Joku raja täytyisi asioissa olla. Mutta Aallolla ei näytä olevan mitään rajaa,röyhkeydessä saati moraalissa.

rajaa löytyä myöskään piispoilla, eikä seurakunnan päättävillä "elimillä." Sallitaan ihan kaikki.

• Syyttäkää niitä poliitikkoja jotka tarkoituksella tekivät kirkosta apikan joka ei ole tarkoitettu seurakuntalaisille, vaan palkansaajille.
      Kirkollisvero halutaan saada poliittisille puolueille, kun raha-automaattiyhdistyskin joutuu pikkuhiljaa luopumaan moniopoliasemastaan ja aatteeliset yhdistykset jotka vastustavat kirkkoa ja kristillisyyttä, koska tyytyväinen ja onnellinen ihminen ei jotakin kurjuudesta ja työttömyydestä elävää puoluetta äänestä, eikä aatteellinen kurjuudesta elävä puolue omaa oksaa sahaa.

• asiat ovat.

En ole tavannut yhtään seurakuntalista joka hänet kirkkoherrakseen hyväksyisi nykyisissä olosuhteissa,ei edes papiksi. Ja voin sano että keskustlua on käyty niin turuilla kuin toreillakin.

Asiasta on tullut laillisuus kysymys. Vaikka sen täytyisi olla moraali kysymys. Kysymys siitä mitä seurakuntalainen tuntee sisimmässään.

Itse tunnen että on täysin väärin jos paimeneksemme tulee ihminen,joka omaa naisen nimen,mutta miehen kehon.

Hän on eronnut kahdesti,viettänyt valheellista elämää josta hänet on monasti myös tavoitettu. Ja nyt hänet olisi otettava vastaan meidän moraalisena opettajana.

Jo se että hän on elänyt valheellista elämää vuosikaudet,olisi mielestäni riittävä syy hänen erottamisekseen. Mutta vielä sukupuolenvaihdos ja muut valheet. Mitä tässä enää voisi sanoa. Tämäkö mieidän olisi hyväksyttävä,ja vain siksi että lain kirjain täyttyisi.

Eikö moraalilla ole enää mitään tekemistä seurakunassamme. Kaikkiko perustuu lakiin ja rahaan.

Minun ja perheeni on siis erottava kirkosta. Jos hän astuu takaisin virkaansa. Muuta vaihtoehtoa ei näytä olevan. Surullista.

• mieltä.

Miten ihminen joka on elänyt valheessa ja tarkoituksellisesti sitä vielä jatkanut. Ja siitä vielä useasti kiinni jäänyt. Voi katsoa itsensä hengelliseksi johtajaksi.

Jos tämä ei ole seurakunnnan ja uskon pilkaamista,niin mikä.

Mielestäni hän pilkkaa,herjaa ja aliarvioi uskomme. Tulemalla takaisin virkaansa nais/miehenä. Vain itsekkäisiin syihin vedotn. Hän on tiennyt seurakunnan ja kirkon kannan ennen hoitojansa. Silti hän vähät näistä välittää. Siis pelkkää itsekeskeisyyttä. Loukataan siinä vaikka ihmisten moraalia ja oikeutajua. Tärkeintä on se että saa tehdä mitä haluaa.

Hän siis haistattaa pitkät seurakunnalle ja kikolle. Mutta vaatii ymmärrystä. Todella röyhkeä yksilö.

• rangaistusta

pappeuden hyväksymisestä naisille?

Toisessa valtionkirkossa, eli ortodoksikirkossa ei tätä ongelmaa tule, koska siellä:

"vain miehet voivat olla pappeja, koska myös Kristus sattui olemaan mies. Sen kummempia teologisia perusteita tällä ei kuitenkaan katsota olevan, eikä sitä erityisemmin kyseenalaisteta. Hyväksytään yksinkertaisesti, että samalla tavalla kuin vain nainen voi olla äiti, vain mies voi olla isä.

Syynä siihen, ettei kysymys ole koskaan herättänyt suuria tunteita ortodoksisessa kirkossa, on varmasti myös se, että kirkko opettaa pappien olevan aivan samanlaisia epätäydellisiä olentoja kuin muutkin ihmiset.

Pappien tehtävänä on toimittaa jumalanpalveluksia ja sakramentteja ja opettaa. Pappi myös sitoutuu näyttämään kristillisen elämän esimerkkiä omalla elämällään."

Ote on lainaus kirjasta, joka käsittelee ortogoksista uskontoa, kappaleesta, -Ortodoksinen usko ja perinteet.

• Mikä on

Suvaitsematon.! Minä nostan ainakin hattua. Te puhutte täällä mm siitä että hän on elänyt vuosi kausia valheessa. Nyt kivitätte kun hän vihdoinkin uskaltaa kertoa totuuden ja olla se joksi itsensä kokee. onko tuo sitten reilua? Lukekaapa joskus kyseisestä sairaudesta joka aiheuttaa "vääristymä" kuvan omasta itsestään ennen kuin alatte täällä huutelemaan! Mitä te olette toisia tuomitsemaan? Olette varmasti valehdelleet joskus itsekkin ja onko Marja-sisko tullut huutelemaan asiasta? Ei varmasti ole koska te ette itse uskalla sitä ääneen myöntää! Me olemme kaikki tasa-arvoisia ihmisiä. se ei katso onko se pappi vai lukkari, talonpoika vai kuppari!! Te määrittelette ihmis arvon ammatin perusteella. Eivät kirkkoherrat, presidentit, äiti teresat ole yhtään sen ylempänä kuin muutkaan. Onneksi erosin kirkosta!!! Mikään ei ole niin tuomitseva kuin kirkko ja seurakunta!!!!! :D

• itket täällä.

Asia ei koske sinua mitenkään. Mutta minua se koskee. Ja jos joku on minulle valehdellut,en enää luota ihmiseen. Olkoon hän pappi tai talonpoika.

Papilta odotetaan tiettyä moraalia ja rehellisyyttä. Hän ei ole sitä osiuttanut,päin vastoin. Kulkenut häme päällä turuilla ja toreilla. Hänen kaksoiselämänsä on ollut vaiettu salaisuus imatralla jo vuosia.

Ja nyt vielä tämä,sukupuolenvaihdos. Ja pakana vielä puolustamassa.

On siinä oikea pari.

• on just pahimmat.
        itket täällä. kirjoitti:

Asia ei koske sinua mitenkään. Mutta minua se koskee. Ja jos joku on minulle valehdellut,en enää luota ihmiseen. Olkoon hän pappi tai talonpoika.

Papilta odotetaan tiettyä moraalia ja rehellisyyttä. Hän ei ole sitä osiuttanut,päin vastoin. Kulkenut häme päällä turuilla ja toreilla. Hänen kaksoiselämänsä on ollut vaiettu salaisuus imatralla jo vuosia.

Ja nyt vielä tämä,sukupuolenvaihdos. Ja pakana vielä puolustamassa.

On siinä oikea pari.

Ei kuulu kirkoon mutta on täällä suunapäänä. Ja kaikista pahinta,ovat siis niin v...n tyhmiä, kaupanpäälle.

Factaa: Aalto on valehdellut ja salannut omaa elämäänsä.

Hän on esiintynyt julkisilla paikoilla naiseksi pukeutuneena.

Vasta pakon edessä hän tuli ulos kaapistaan.

Ja nyt meidän pitäisi ottaa hänet avosylin vastaan. Ei sovi minun pirtaan.

Haluan kuulua kirkoon ja maksaa kirkollisveroni. Mutta Aalto pakotaa minut eroamaan kirkosta.

Siinäpä oiva paimen seurakunalle.

• on siinä
        on just pahimmat. kirjoitti:

Ei kuulu kirkoon mutta on täällä suunapäänä. Ja kaikista pahinta,ovat siis niin v...n tyhmiä, kaupanpäälle.

Factaa: Aalto on valehdellut ja salannut omaa elämäänsä.

Hän on esiintynyt julkisilla paikoilla naiseksi pukeutuneena.

Vasta pakon edessä hän tuli ulos kaapistaan.

Ja nyt meidän pitäisi ottaa hänet avosylin vastaan. Ei sovi minun pirtaan.

Haluan kuulua kirkoon ja maksaa kirkollisveroni. Mutta Aalto pakotaa minut eroamaan kirkosta.

Siinäpä oiva paimen seurakunalle.

Tilanteen on tehnyt ongelmalliseksi seuraavat seikat.
        Kirkko hallinto on myös ollut tietoinen ja sen on vaikea myöntää tieneensä vallitsevasta epänormaalista kk.herran käytöksestä,mikä Imatran seurakunnassa on ollut vaiettuna salaisuutena vuosia.
        Hiippakunnan piispahan on ollut asiasta tietoinen vuosia,eikä hänellä ollut halua puuttua ja korjata tilannetta millään lailla.

Se on heille hallinnosta vastaaville kova pala myöntää omat virheet ja lepsuilu,asiaan puuttumattomuus.Pakoillaan lain taakse,pestään käsiä kuin pilatus muinoin.
        Sälytetään ikävät seuraukset Seurakunnan ja seurakuntalaisten kannettavaksi.

• näin.
        on siinä kirjoitti:

Kirkko hallinto on myös ollut tietoinen ja sen on vaikea myöntää tieneensä vallitsevasta epänormaalista kk.herran käytöksestä,mikä Imatran seurakunnassa on ollut vaiettuna salaisuutena vuosia.
        Hiippakunnan piispahan on ollut asiasta tietoinen vuosia,eikä hänellä ollut halua puuttua ja korjata tilannetta millään lailla.

Se on heille hallinnosta vastaaville kova pala myöntää omat virheet ja lepsuilu,asiaan puuttumattomuus.Pakoillaan lain taakse,pestään käsiä kuin pilatus muinoin.

Asiaan ei uskallettu puuttua ja tehdä moraalisesti oikeita ratkaisuita jo silloin kun tämä hameilu alkoi julkisilla paikoilla.

Silloin olisi peli pitänyt viheltää poikka ja siirtaa Aalto muihin tehtäviin.

Mutta silloin ei kirkolla ollut siihen munaa,eikö tunnu olevan nytkään.

Sillä asian hoitaminen kuntoon on vain raha kysymys.

• seurakunnan

kannattaisi laskea. Kuinka paljon sille maksa 2000-4000 ihmisen eroaminen kirkosta. Kuin maksaa muutaman vuoden palkka kirkkoherralle. Ja päästä hänestä eroon.

Väitän että halvemmaksi tulisi maksaa Aalto ulos. Silä ihminen joka eroaa kirkosta ei hevin takaisin halua.

Kaksikymppinen kun maksaa kirkolle veroja n. 50 vuotta. Ja sen voi kertoa haluamallan kertoimella. keskiansiolla se tekee n.400€/vuosi.

Muutaman ihmisen veroilla,voitaisiin ostaa O.A ulos. Ja voisimme jatkaa elämäämme.

Kyse on siis vain rahasta ja rohkeudesta.

• hienoo
        seurakunnan kirjoitti:

kannattaisi laskea. Kuinka paljon sille maksa 2000-4000 ihmisen eroaminen kirkosta. Kuin maksaa muutaman vuoden palkka kirkkoherralle. Ja päästä hänestä eroon.

Väitän että halvemmaksi tulisi maksaa Aalto ulos. Silä ihminen joka eroaa kirkosta ei hevin takaisin halua.

Kaksikymppinen kun maksaa kirkolle veroja n. 50 vuotta. Ja sen voi kertoa haluamallan kertoimella. keskiansiolla se tekee n.400€/vuosi.

Muutaman ihmisen veroilla,voitaisiin ostaa O.A ulos. Ja voisimme jatkaa elämäämme.

kun täällä kirjoittajat voivat kokea olevansa niin helvetin hyviä ja synnittömiä ihmisiä. Aina tarvitaan joku syntipukki, johon kaikki paska voidaan laittaa. Onneks täällä kirjoittajista ei kukaan, koskaan ole valehdellut, puhunut pahaa,pettänyt, ollut itsekäs, ajanut omia etuja, juopotellut, eronnut, lankennut mihinkään muuhunkaan syntiin. Kuka voi heittää ensimmäisen kiven.
        Välinpitämättömyys Jumalaa kohtaan on suurin synti.

• huolissasi
        hienoo kirjoitti:

kun täällä kirjoittajat voivat kokea olevansa niin helvetin hyviä ja synnittömiä ihmisiä. Aina tarvitaan joku syntipukki, johon kaikki paska voidaan laittaa. Onneks täällä kirjoittajista ei kukaan, koskaan ole valehdellut, puhunut pahaa,pettänyt, ollut itsekäs, ajanut omia etuja, juopotellut, eronnut, lankennut mihinkään muuhunkaan syntiin. Kuka voi heittää ensimmäisen kiven.

seurakunnan rahoista sanon. Paljonko sulle pitäis maksaa että lähdet niin pitkälle kuin pippuri kasvaa ja vie mukanasi myös " uskon ystäväsi".

• piispa
        on siinä kirjoitti:

Hiippakunnan piispa ei ole ollut ajantasalla käsitellessään khr.Olli Aallon asiaa.

Todennäköisesti on tarkoituksellisesti vedätetty asioitten käsittelyä ja päätöksentekoa,siihen ajankohtaan kunnes piispan valta vaihtui vuodenalussa toiselle henkilölle.
        Ajateltiin ettei se näin olisi oikeastaan kummankaan asia.

Mielestäni täysin vääränlaista vastuunkantoa,suorastaan vastuuttomuutta näin korkealta virkamieheltä,kenen pitäisi osoitaa selkärankaa toimissaan.

Seurakunta on jätetty kirkkon hallinnon taholta kuin "hukkuva laiva omanonnensa nojaan".piiloudutaan lain seläntaa.
        Aletaan mieluimmin muokkaamaan täysin epänormaalia muka suvaitsevampaan suuntaan.

Kun tahdotaan olla suvaitsevaisia, voisi sen aloittaa rakentavammalla tavalla,ottaa sen 28.ooo seurakuntalaista huomioon.

• emme olekkaan
        hienoo kirjoitti:

ammatiltamme kirkkoherroja, emmekä sielunpaimenia. Tiedäthän, että joisskin ammateissa/viroissa ihmiseltä edellyteetään jo virkaan nimitettäessä,määrättyjä käyttäytymissääntöjä.Nämä säännöt ovat tiedossa jo ammattia valitessa. Onhan se kumma, että O.A. on jo nuoresta tiennyt taipumuksensa, ja silti valinnut sielunpaimenen viran.

• on uskonut
        emme olekkaan kirjoitti:

ammatiltamme kirkkoherroja, emmekä sielunpaimenia. Tiedäthän, että joisskin ammateissa/viroissa ihmiseltä edellyteetään jo virkaan nimitettäessä,määrättyjä käyttäytymissääntöjä.Nämä säännöt ovat tiedossa jo ammattia valitessa. Onhan se kumma, että O.A. on jo nuoresta tiennyt taipumuksensa, ja silti valinnut sielunpaimenen viran.

hallitsevan taipumuksensa hamaan hautaanasti...silloin nuorena.

• otsikoida
        emme olekkaan kirjoitti:

Hiippakunnan Piispat. Sory !

• on kyse
        on uskonut kirjoitti:

hallitsevan taipumuksensa hamaan hautaanasti...silloin nuorena.

Luultavasti näin on käynyt O.A tapauksessa.

Minä ainakaan en nyt 60v. ole enää se sama sinisilmäinen, joka valmistui aikoinaan ensimmäiseen ammattiinsa.
        Olen toiminut elämäni varrella useissa eri työtehtävissä.

Pari kertaa olen ollut avioliitossakin.

Nyt elelen sinkkuna.

Sukupuoli on pysynyt samana johon synnyin.

Minusta meidän on turha mekkaloida O.A asiassa.
        Emmehän tiedä mihin tehtäviin hän on palaamassa seurakuntaan. Vai palanneeko ensinkään?

Lapsellista uhkailla kirkosta eroamisilla tässä asiassa.

Jos usko on noin heiveröisissä kantimissa, että jonkun papin sukupuoli vaikuttaa kirkon jäsenyyteen, joutaa todella erota kirkosta.

Seurakunnassa on useita muitakin pappeja ja työn tekijöitä, joita voisi käydä kuulemassa seurakunnan tilaisuuksissa.
        Vai onko heidän sanan julistuksensa jotenkin vähempi arvoista?

• Lyyli Leväperä...
        piispa kirjoitti:

Hiippakunnan piispa ei ole ollut ajantasalla käsitellessään khr.Olli Aallon asiaa.

Todennäköisesti on tarkoituksellisesti vedätetty asioitten käsittelyä ja päätöksentekoa,siihen ajankohtaan kunnes piispan valta vaihtui vuodenalussa toiselle henkilölle.
        Ajateltiin ettei se näin olisi oikeastaan kummankaan asia.

Mielestäni täysin vääränlaista vastuunkantoa,suorastaan vastuuttomuutta näin korkealta virkamieheltä,kenen pitäisi osoitaa selkärankaa toimissaan.

Seurakunta on jätetty kirkkon hallinnon taholta kuin "hukkuva laiva omanonnensa nojaan".piiloudutaan lain seläntaa.
        Aletaan mieluimmin muokkaamaan täysin epänormaalia muka suvaitsevampaan suuntaan.

Kun tahdotaan olla suvaitsevaisia, voisi sen aloittaa rakentavammalla tavalla,ottaa sen 28.ooo seurakuntalaista huomioon.

Täällä joku puhuu 28.000 seurakuntalaisen suulla. Ei sulla ole siihen mitäään valtuustusta. Suuta on kuin variksen pojalla persettä - suoraan sanoin. Yksi ainoa tolvana täällä meuhkaa muka seurakunnan edusta. On yksi ja AINOA. Sama hekilö puolustaa kyhäyksiiään. Näkee oikeinkirjoitus-ja yshdyssanavirheistä ja kömpelyydestä. Alakoulun aapiskukko jäänyt hankkimatta. Köyhä koti ja nyt tyhmä pää. M-Sisko Aalto tulee Imatralle täysin oikeutetusti omaan virkaansa. Ei sitä näillä palsoilla yksi rienaaja muuksi muuta. Piispat tietää totuuden ja ja vaiheet ei täällä kirjoittavilla ole mitään exstraa, vaikka niin väittävät.

• ulos etkä sisään
        seurakunnan kirjoitti:

Mahtaiset köyhä. Vai on sulla ostoslistaa. Mene lihakauppaan ja hyvärotuisia mäyräkoria ostat mukkaas. Siinä sinun pikkurahoillesi vastiketta. Sossu ei ihmisiä ostole. Elä luule.

• halutessa
        ulos etkä sisään kirjoitti:

Mahtaiset köyhä. Vai on sulla ostoslistaa. Mene lihakauppaan ja hyvärotuisia mäyräkoria ostat mukkaas. Siinä sinun pikkurahoillesi vastiketta. Sossu ei ihmisiä ostole. Elä luule.

ostaa ulos työpaikastaa,sinutkin.

Sinut tarvitsee vain irtisanoa. Oikeus määrittää aikanaan korvauksen joka maksetaan laittomasta irtisanomisesta. Rahat kyllä saat,mutta työpaikan menettää.

Ei se ole sen kummempaa. Joten jos et asiasta mitään tiedä,kannattaisiko olla kirjoittamatta.

• yshdyssanavirheistä
        Lyyli Leväperä... kirjoitti:

Täällä joku puhuu 28.000 seurakuntalaisen suulla. Ei sulla ole siihen mitäään valtuustusta. Suuta on kuin variksen pojalla persettä - suoraan sanoin. Yksi ainoa tolvana täällä meuhkaa muka seurakunnan edusta. On yksi ja AINOA. Sama hekilö puolustaa kyhäyksiiään. Näkee oikeinkirjoitus-ja yshdyssanavirheistä ja kömpelyydestä. Alakoulun aapiskukko jäänyt hankkimatta. Köyhä koti ja nyt tyhmä pää. M-Sisko Aalto tulee Imatralle täysin oikeutetusti omaan virkaansa. Ei sitä näillä palsoilla yksi rienaaja muuksi muuta. Piispat tietää totuuden ja ja vaiheet ei täällä kirjoittavilla ole mitään exstraa, vaikka niin väittävät.

hölmö tollikka opettele ensin itse kirjoittamaan jos et tajunnu niin siul tuli s:ii vähäliikaa.Mie olen toine mikä ei halluu sitä tänne eli on meit onkii kaks ainakii

• huvittunut lukija
        Lyyli Leväperä... kirjoitti:

Itse moitit toisia kirjoittajia oikeinkirjoitusvirheistä.

Satuitko huomaamaan omassa tekstissäsi olevat virheet? Laskin niitä olevan ainakin 6 kpl.

Itselläsikin on aapiskukon opetus mennyt hieman hukkaan. Kannattaisiko ottaa aapinen uudelleen esiin ja lukea ajatuksen kanssa.

• elämään kera
        huvittunut lukija kirjoitti:

Itse moitit toisia kirjoittajia oikeinkirjoitusvirheistä.

Satuitko huomaamaan omassa tekstissäsi olevat virheet? Laskin niitä olevan ainakin 6 kpl.

Itselläsikin on aapiskukon opetus mennyt hieman hukkaan. Kannattaisiko ottaa aapinen uudelleen esiin ja lukea ajatuksen kanssa.

virheitteni niitä on muitakin

• Smile

En voisi ikinä kuvitella tyyppiä kastamaan, vihkimään tai siunaamaan. Ei vaan yksinkertaisesti pokka pitäisi. Katsella miestä joka hippaloi meikit naamassa, tukka käherrettynä ja kukkamekko pappiskaavun alla. Ja sitten möreellä miehen äänellä (vielä) höpöttelee mitä höpöttelee.
      Jo on aikoihin eletty!

• ...........

Ihmetellä täytyy, miten seurakunnan työntekijät esim. lastenohjaajat selittävät omille kerholaisilleen miten kirkkoherra on yhtäkkiä kirkkorouva? Lapsi kysyy kirkkain silmin, että missä se setä on, joka minut kastoi...Setä onkin nyt muuttunut naiseksi...WTF? Kyllä tällainen saa pienen mielen sekaisin.

Ja onko kirkkoherra yhtään ajatellut omia alaisiaan, millaisessa "kiirastulessa" he joutuvat olemaan? Tuskin, sillä koko ajan on vain esillä, miten kirkkoherralla on oikeus tulla takaisin työhönsä. Tähän oikein entinen piispa antoi siunauksensa (tasa-arvovaltuutettujen "älähdyksen" saattelemana) Kukaan ei mieti millaisia käytännön hankaluuksia kirkkoherran paluulla on. Kyllä osa kirkkoväestä hänet hyväksyy, mutta joukkoon mahtuu myös niitä, joille asia on yksinkertaisesti liikaa. Onko Imatran seurakunnalla varaa menettää yhtään jäsentään? Mitä kirkkoherra tekee tälle asialle? Ei yhtään mitään! Hän vain palaa työhönsä "taloudellisista syistä".

Marja-Sisko kirjoitti jossain lehtihaastattelussa, ettei halua mitään harmia seurakunnalle tai työntekijöille. Tätä harmia hän valitettavasti kylvää tulemalla takaisin kirkkoherran virkaan. Kirkkoherran pitäisi olla se seurakunnan esipaimen, joka omalla esimerkillään on viitoittamassa tietä Imatralla. Mitä kirkkoherra nyt tekee? Repii seurakunnan rikki omalla esimerkillään. Kaikessa tasa-arvokeskusteluissa voisi kysyä; Onko se kaiken arvoista?

• mikä tarkoitus
        ........... kirjoitti:

Ihmetellä täytyy, miten seurakunnan työntekijät esim. lastenohjaajat selittävät omille kerholaisilleen miten kirkkoherra on yhtäkkiä kirkkorouva? Lapsi kysyy kirkkain silmin, että missä se setä on, joka minut kastoi...Setä onkin nyt muuttunut naiseksi...WTF? Kyllä tällainen saa pienen mielen sekaisin.

Ja onko kirkkoherra yhtään ajatellut omia alaisiaan, millaisessa "kiirastulessa" he joutuvat olemaan? Tuskin, sillä koko ajan on vain esillä, miten kirkkoherralla on oikeus tulla takaisin työhönsä. Tähän oikein entinen piispa antoi siunauksensa (tasa-arvovaltuutettujen "älähdyksen" saattelemana) Kukaan ei mieti millaisia käytännön hankaluuksia kirkkoherran paluulla on. Kyllä osa kirkkoväestä hänet hyväksyy, mutta joukkoon mahtuu myös niitä, joille asia on yksinkertaisesti liikaa. Onko Imatran seurakunnalla varaa menettää yhtään jäsentään? Mitä kirkkoherra tekee tälle asialle? Ei yhtään mitään! Hän vain palaa työhönsä "taloudellisista syistä".

Marja-Sisko kirjoitti jossain lehtihaastattelussa, ettei halua mitään harmia seurakunnalle tai työntekijöille. Tätä harmia hän valitettavasti kylvää tulemalla takaisin kirkkoherran virkaan. Kirkkoherran pitäisi olla se seurakunnan esipaimen, joka omalla esimerkillään on viitoittamassa tietä Imatralla. Mitä kirkkoherra nyt tekee? Repii seurakunnan rikki omalla esimerkillään. Kaikessa tasa-arvokeskusteluissa voisi kysyä; Onko se kaiken arvoista?

kaikella on? Kyllä tälläkin asialla halutaan meille jotain sanoa.Ei sitä tiedä vaikka Jumala haluais tämän asian takia tai kautta puhua jotain seurakunnalleen. turha maalata piruja seinille ennen kun on mitään tapahtunut.
        Onneks ihmiset on sopeutuvaisia ja tämäkin häly menee varmasti pian ohi.
        Tuntuu kyllä tosi PAHALTA TÄMÄ IHMISJAHTI JA SAVUSTUS.miten ihmiset varsinkin seurakunnan piirissä voivat kohdella ihmistä noin kuten Marja-Siskoa nyt. Alkaa muistuttaa ihan noitavainoja.Kristillinen ihmiskäsitys on pahasti hukassa, joka puolustaa jokaisen ihmisarvoa ja oikeutta olla olemassa sellaisena kuin on.

• voivat sanoa
        ........... kirjoitti:

että: " Maailmassa on monta ihmeellistä asiaa, se hämmästyttää, kummastuttaa pientä kulkijaa..... niin sanotaan laulussakin. Ja lapsikin sen ymmärtää.Elämään mahtuu monenlaista. Lapsi jos mikä ymmärtää ja on empaattinen kaikkea erilaisuutta kohtaan ellei vanhemmat ja muut lähi-ihmiaset sitä pilaa omalla ahdasmielisillä asenteilla.

• seurakunnanleireille
        ........... kirjoitti:

kuka viekään lapsensa seurakunna leireille ym.tilaisuuksii oppia saamaan,lapsi on lapsi ei hänen ajatuksiaan pitäisi enää sotkea tämmöisillä asioilla

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      66
      2258
    2. Onko kaivattusi

kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      38
      1863
    3. Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...

Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.
      Maailman menoa
      171
      1510
    4. Viulu vaiennut

Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣
      Suomussalmi
      23
      1497
    5. Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.

Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      85
      1224
    6. Nainen, sellaista tässä ajattelin

Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      178
      1157
    7. Kyllä tekee kipeää

Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬
      Ikävä
      22
      1104
    8. Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.

Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä
      Maailman menoa
      105
      1074
    9. En mä tiedä mitä tapahtuu

siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.
      Ikävä
      9
      932
    10. Luotatko kaivattuusi?

Jos et, mistä kiikastaa?
      Ikävä
      77
      929
    Aihe