Elikkäs olen nyt noin 6kk aikana potenut ajoittain voimakasta huimausta,etenkin liikkuessa ja ylös noustessa esim, sängystä noustessa silmissä vähän sumenee.Olen mittaillut tässä verenpainettani ja keskiarvo on noin 123/97.Käsittääkseni tuo lukema ei mikään kovin paha vielä ole?Hieman alapaine kohollaan.Voiko tuollainen kohonnut verenpaine aiheuttaa tämän huimauksen?
Olen myös mittauttanut sokeriarvoni jotka olivat ihan normaalit.
Voiko johtua?
2
712
Vastaukset
- olisko kyse???
On melko yleistä, että nopean ylösnousun jälkeen verenpaine laskee reilusti ja pahimmillaan voi tulla huimauksen tunnetta.
Oletko kokeillut? Mittaa vaikka normaalisti paineesi istuen. Sitten nouset nopeasti seisomaan ja mittaat paineet seisten.
Ei nuo sun mittaamat arvot minusta huimausta pitäisi aiheuttaa, mutta selkeä paineiden tippuminen heti ylös nousun jälkeen voisi olla hyvinkin aiheuttaja.
Tuloksista sen verran, että seisoessa mittaustuloksissa syke ei normaalisti nousen 20 lyöntiä enempää. Diastolinen paine (alapaine) ei normaalisti pahemmin muutu ja systolinen paine laskee normaalisti maksimissaan 20 pykälää.
On sulla muuten oudon korkea alapaine, kun yläpaine kuitenkin on vallan mainio. Sinuna selvittelisin syytä siihen...- että tuon
ala ja yläpaineen eron selittää ylipaino jota on kertynyt jonkun verran.Painoindeksi taisi olla jotai 31.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä403007- 702487
- 1742324
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?332018- 181426
Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411366Naiselle mieheltä
Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?221363- 131249
- 101244
- 221221