Suzuki grand vitara 1.9tdi

Forester td ??

Moi

Autot aika samanhintaisia,kumpi on 99% asfaltti ajoon mukavempi? melu, kulutus, ajo-ominaisuudet, koneen veto suurimmalla vaihteella (laiska vaihtaja) yleinen jämäkkyys ja auton vakaus ajossa ns menee suoraa huojumatta ja hakematta,nyyttiä ei usein mukana ja n1400kg traileri,kummassa on parempi neliveto kun on mutaa ja heinikkoisia peltoja kärry mukana, kumpi on halvempi ylläpitää 5v ja sitten vaihto n 100tkm ajettu ja kumpi pitää hintansa paremmin? Kumman kone vetää hanakammin vaikka ei sekuntiluvuilla pärjääkkään mutta on enempi ns asialla koko ajan? en lähtisi lastu virittelemään kumpaakaan vaan pitäisi olla valmis ja takuut toimia hyvin jos tarvis.

Tommosta kysyn kun en ole kovin pätevä näissä asioissa. JA huom ei ole mikään vastakkain asettelu eikä riidan haasto sillä minulle kelpaa kumpi vaan mutta joku voi olla paremmin asiosita perillä mitä kannatta miettiä ennen kun alkaa kauppoja hieromaan.

37

14197

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihan rehellisesti

      Subaru Forester td.

    • asiaa myös

      ...tuolta Suzuki -osastolta?

    • forre

      olenko väärässä kun muistelen että suzukissa käytetään fiatin dieseliä? Toivottavasti, sillä ostaja joutuu varautuun jatkuviin jakohihnan ym. kulutusosien vaihtoon. Vitara muten varmaan aivan kelpo peli, jos sietää typerää sivulle aukeavaa takaluukkua/ovea, mihin on vielä lisäpainoksi laitettu vararengas, voi olla sitten mahdoton avata sitä, kun on traileri perässä.

      • puolueellinen vastaus

        Kannattaa muistaa että Subarussakin käytetään fiatin kehittämää commonrailia. Suzukistahan ei mitään hyvää löydy ? Subarussa ei tietysti vastineeksi mitään vikaa ole ?

        Suzukin neliveto ainakin pesee foresterin vastaavan 10 - 0. Hidas neliveto, ja keskilukko. Hyvä maavara ja alusta, joten huonoissa olosuhteissa Suzuki on kyllä ykkönen.


      • mutta?
        puolueellinen vastaus kirjoitti:

        Kannattaa muistaa että Subarussakin käytetään fiatin kehittämää commonrailia. Suzukistahan ei mitään hyvää löydy ? Subarussa ei tietysti vastineeksi mitään vikaa ole ?

        Suzukin neliveto ainakin pesee foresterin vastaavan 10 - 0. Hidas neliveto, ja keskilukko. Hyvä maavara ja alusta, joten huonoissa olosuhteissa Suzuki on kyllä ykkönen.

        Suzuki on susuki, Subaru on Subaru. Itse en miettisi kahdesti..


      • forre
        puolueellinen vastaus kirjoitti:

        Kannattaa muistaa että Subarussakin käytetään fiatin kehittämää commonrailia. Suzukistahan ei mitään hyvää löydy ? Subarussa ei tietysti vastineeksi mitään vikaa ole ?

        Suzukin neliveto ainakin pesee foresterin vastaavan 10 - 0. Hidas neliveto, ja keskilukko. Hyvä maavara ja alusta, joten huonoissa olosuhteissa Suzuki on kyllä ykkönen.

        jos osaat lukea, ymmärrät etten väittänyt että suzukissa ei olisi mitään hyvää. Totta että common rail on italiaisten keksintö, mutta tuo tapa kuinka fiat valmistaa moottorinsa pitäisi ottaa jokaisen autonostajan huomioon. Vaikka suzukin neliveto olisi parempi hitaine alueineen, ei se kuitenkaan normaalikäytössä missä liikutaan maantiellä tai pikkutiellä, ja vielä trailerin kanssa, ihan niin merkittävän paljon parempi ole. Maavarakin samaa tasoa molemmissa. Halusin tuoda esiin ne huonot puolet suzukista, minkä vuoksi en itse ainakaan sitä ole koskaan vakavasti harkinnut ostavani, ehkä tärkein asia on ollut tuo typerä takaovi, ja tavaratilan hankala laajennus verrattuna subaruun.


      • daha

        "varautuun jatkuviin jakohihnan ym. kulutusosien vaihtoon. "

        höpnlöpöä ei mottoreiss ole mitään jatkuvia osein vaihtoa olet nähnyt unta


      • sukisuki89
        mutta? kirjoitti:

        Suzuki on susuki, Subaru on Subaru. Itse en miettisi kahdesti..

        kannattaa tosiaan miettiä jos ei halkua jatkuvasti vaihdella kulutusosia kuten kytkimiä suzuki on suzuki ja subaru on tosiaan subaru vaan


      • yksi iso vika
        puolueellinen vastaus kirjoitti:

        Kannattaa muistaa että Subarussakin käytetään fiatin kehittämää commonrailia. Suzukistahan ei mitään hyvää löydy ? Subarussa ei tietysti vastineeksi mitään vikaa ole ?

        Suzukin neliveto ainakin pesee foresterin vastaavan 10 - 0. Hidas neliveto, ja keskilukko. Hyvä maavara ja alusta, joten huonoissa olosuhteissa Suzuki on kyllä ykkönen.

        Suzukissa on yksi iso vika!

        Ratti on asetettu tehtaalla jo valmiiksi "oikealle" paikalle!

        Eli suomeksi, siinä ei pysty säätämään ratin etäisyyttä jne. Tämä hankaloittaa hyvän ajoasennon löytymistä "normaalikoosta" poikkeaville ihmisille.


      • forre
        daha kirjoitti:

        "varautuun jatkuviin jakohihnan ym. kulutusosien vaihtoon. "

        höpnlöpöä ei mottoreiss ole mitään jatkuvia osein vaihtoa olet nähnyt unta

        mikäli on fiat moottorilla, tulee siinä olemaa hihnan vaihdon lisäksi kiristäjien, hihnapyörien, vesipumpun, apulaitehihnojen vaihtoa paljon useammin kun muissa autoissa keskimäärin, jos ei tule kilometrit täyteen, tulee aikaraja. Kaikki varmaan tietääkin että diesel subarussa on huoltovapaa jakopään ketju, ja ruiskutuspumppua käytetään hammaspyörävälityksellä, joten kestää.


      • Renaultin

        Grand vitaran diesel on renaultin,sx 4:sen on 1,9
        fiatin diesel.


      • gsadgsa
        forre kirjoitti:

        mikäli on fiat moottorilla, tulee siinä olemaa hihnan vaihdon lisäksi kiristäjien, hihnapyörien, vesipumpun, apulaitehihnojen vaihtoa paljon useammin kun muissa autoissa keskimäärin, jos ei tule kilometrit täyteen, tulee aikaraja. Kaikki varmaan tietääkin että diesel subarussa on huoltovapaa jakopään ketju, ja ruiskutuspumppua käytetään hammaspyörävälityksellä, joten kestää.

        " vaihtoa paljon useammin kun muissa autoissa keskimäärin,"

        älä nyt jauha paskaa, subarussakin tulee joiden osien vaihtoa keskimääräistä useammin kuten kytkimen ja se seisoo tutkimusten mukaan eniten päivä pajalla/korjaus


      • forre
        Renaultin kirjoitti:

        Grand vitaran diesel on renaultin,sx 4:sen on 1,9
        fiatin diesel.

        niikö se olikin, samapa tuo sitten, taitaa olla vanhempaa moottorisukupolvea kun ei enään uuteen laguunaan ole tuota laitettu? Aikoinaan tuota dieseliä oli myös primeran nokalla, varmaan kokemuksia löytyy.


      • forre
        gsadgsa kirjoitti:

        " vaihtoa paljon useammin kun muissa autoissa keskimäärin,"

        älä nyt jauha paskaa, subarussakin tulee joiden osien vaihtoa keskimääräistä useammin kuten kytkimen ja se seisoo tutkimusten mukaan eniten päivä pajalla/korjaus

        Ihan itse taidat olla tuon tilaston laatinut... Subarun omistajat tietää kyllä paljonko kärry seisoo korjaamolla.:D


      • kyllä nyt on hakemalla
        yksi iso vika kirjoitti:

        Suzukissa on yksi iso vika!

        Ratti on asetettu tehtaalla jo valmiiksi "oikealle" paikalle!

        Eli suomeksi, siinä ei pysty säätämään ratin etäisyyttä jne. Tämä hankaloittaa hyvän ajoasennon löytymistä "normaalikoosta" poikkeaville ihmisille.

        Kyllä nyt on hakemalla haettu haukuttavaa Suzukista, ilman faktapohjaa.

        Ja vaikka miten älyttömiä väitätte, fakta on että Subarussakin on huonot puolensa, ja se että ne jättää kokonaan kertomatta on puolueellinen puheenvuoro, etenkin kun Suzukin "ongelmaisuutta" vielä sivussa liioitellaan.

        No ei siinä mitään, ei minua teitä kiinnosta uskostanne käännyttää, sille joka autoa kuitenkin on ostamassa totean vain että kannattaa miettiä miten suhtautuu näihin kommentteihin täällä. Useita näistä kun ei voi ottaa vakavasti, kun faktoja on kerrottu sieltä täältä, kuulopuheita ja sen sellaista.

        Forrelle: Suzukin neliveto on oleellisesti parempi.


      • ei todellakaan ole
        forre kirjoitti:

        mikäli on fiat moottorilla, tulee siinä olemaa hihnan vaihdon lisäksi kiristäjien, hihnapyörien, vesipumpun, apulaitehihnojen vaihtoa paljon useammin kun muissa autoissa keskimäärin, jos ei tule kilometrit täyteen, tulee aikaraja. Kaikki varmaan tietääkin että diesel subarussa on huoltovapaa jakopään ketju, ja ruiskutuspumppua käytetään hammaspyörävälityksellä, joten kestää.

        Ei ketju ole huoltovapaa tai ikuinen. Sitä pitää tarkistaa, säätää ja kiristellä, ja sekin kuuluu vaihtaa aikanaan, nykyautoissa.

        Ennen se oli ikuinen, ei enää.


      • einarikorjaanmo
        forre kirjoitti:

        Ihan itse taidat olla tuon tilaston laatinut... Subarun omistajat tietää kyllä paljonko kärry seisoo korjaamolla.:D

        varmaan tietää ja on syytäkin


      • omistaneena
        kyllä nyt on hakemalla kirjoitti:

        Kyllä nyt on hakemalla haettu haukuttavaa Suzukista, ilman faktapohjaa.

        Ja vaikka miten älyttömiä väitätte, fakta on että Subarussakin on huonot puolensa, ja se että ne jättää kokonaan kertomatta on puolueellinen puheenvuoro, etenkin kun Suzukin "ongelmaisuutta" vielä sivussa liioitellaan.

        No ei siinä mitään, ei minua teitä kiinnosta uskostanne käännyttää, sille joka autoa kuitenkin on ostamassa totean vain että kannattaa miettiä miten suhtautuu näihin kommentteihin täällä. Useita näistä kun ei voi ottaa vakavasti, kun faktoja on kerrottu sieltä täältä, kuulopuheita ja sen sellaista.

        Forrelle: Suzukin neliveto on oleellisesti parempi.

        Foresterista puuttuu viat, tai yksi takapyörän laakeri on vaihdettu.
        Vitarasassa taas oli seuraavat merkittävät viat
        - Vaihteisto ei suostunut toimimaan kunnolla muutaman kymppitonnin jälkeen. Ei vaihtanut vitoselta neloselle, ennen kuin laski nopeuden 70 km/h
        - Kaikki sytytysjohdot piti vaihtaa
        - Monitoimikytkin hajosi
        - Tiputti öljyä moottorista ja vaihdelaatikosta
        - Turvavöiden kiinikkeistä kului jousialuslevyt, vyöt etupenkeillä piti kiinnittää kaksin käsin koska varren päässä oleva lukko aina lerpahti alas
        - Neliveto ei voinut käyttää pitävällä pinnalla ollenkaan, kiellettiin käsikirjassa. Sen kyllä huomasi pysäköitäessa, oli ikään kuin käsijarru päällä
        - Palatakseni tuohon vaihteistoon, kolmosella jurisi, oli kuulema ominaisuus ja sille annettiin takuu niin kauan kuin minä ensimmäinen omistaja autoa käytin

        Listaa voisi vielä jatkaakin, mutta aika kultaa muistot, joten olkoon

        Lopuksi, Foresterilla hoitaa kaikki ajot, mitä Vitarallakin, mutta ilman murheita. Varmasti Vitarankin laatu on parantunut, tai sitten sillä ajavat vain ne, jotka eivät paremmasta tiedä, vieläpä samaan hintaan


      • Pieni mies
        yksi iso vika kirjoitti:

        Suzukissa on yksi iso vika!

        Ratti on asetettu tehtaalla jo valmiiksi "oikealle" paikalle!

        Eli suomeksi, siinä ei pysty säätämään ratin etäisyyttä jne. Tämä hankaloittaa hyvän ajoasennon löytymistä "normaalikoosta" poikkeaville ihmisille.

        No joo mut sama vika on useimmissa automerkeissä.
        Itse 190-senttisenä ja reilu 100-kiloisena voin sen sanoa.


    • Suzuki

      on aivan järkyttävän hidas verrattuna Subaruun. Suzuki on Subarua karkeampi laite, siinä on kova meteli ja karumpi kyyti.

      • kari a

        Olin itse kesällä vakavasti harkitsemassa tuota Susukin maasturia mutta käytyäni koeajamassa oli pakko jättää pois laskuista. Ei oikein löytynyt ajoasentoa vain 186 senttiselle,koska istuin ei mennyt riittävän taakse.
        Toisaalta hyvä,kas kun en renun koneista ole juuri hyvää kuullut,näkyy olevan huoltopäivät tieheään tuolla tienposkessa,näin ainakin vanhemmilla malleilla.
        Forrella ei ole takana vasta kuin 32 tuhatta mutta teknisesti on pelannut,puutteita tuostakin kyllä löytyy.


    • Sube

      Luota tilastoihin alä kuulopuheisiin. Tilastojen mukaan Subaru on automerkkinä luotettavin Porchen jälkeen. Nelivetotekniikka ehdottomasti paras testien mukaan. Tyytyväisimmät omistajat jne ja jne.. Kyllä muakin vituttas jos olisin ostanut suizukin kun samalla hinnalla saa subarun.

      • isotakki

        Koeajanut molempia.. Vitarassa peilit alkaa viheltämään satasen vauhdissa. Ohjaamo 10% liian pieni 188/105kg. Penkin selkäosa loppuu lapaluihin.. Jalkatila kapea. Kattoluukku ihmeviritys. Milloinkaan ei tiedä, että onko se kiinni, kun rakennettu siten että kelaa kumpaankin suuntaan yli ts. kumpaa tahansa nappia painamalla luukku menee kiinni kun aikansa odottaa, mutta milloin se on kiinni.. Tavaratila pieni. Mutta muuten loistava.. Moottori.. Penteleen Renault, vaikka pakettiautossa onkin toiminut, en kokeillut. Testasin bensaa, kulutti paljon oloisesti, mutta ei ollut kova-ääninen. Erillisrunko (hieno tikapuu), tasainen pohja, ei ota banjo kiveen. ja puolittava alennusvaihde, ei pintakova. Tietenkin vähän semmoinen nyökyttelijä ajossa, koska korkea. Paras maasto-auto, mitä rahalla saa. Tosin ei tälläkään kehtaa mettään mennä pellejä naarmuttamaan. Subaru oli vähän laimee.. Mittaristo oli kuin lelukaupan autosta.. Ei alennus, PETTYMYS, koska huonolla tiellä pitää ennenkaikkea päästä hitaasti, ettei hakkaa koteloita puhki, kun kinneri keikkuu jousillaan. Hiljainen oli ja diesel, jota koeajoin väänti asiallisesti.. Laskeskelin, että sukisukissa välitys ykkösellä ainakin viidesosa alennusvaihteen kanssa verrattuna forreen . Kuluttaa vähän, paremmat tilat.. Yleiskäytössä forre parempi, mutta rakempaan ajoon suzuki.. Huonoin kaikista SUVeista on CR-V.. Siinä on teoriassa myös neliveto, mutta käytännössä etuvetoinen farmari.. Siis jos joutuisin yhdeksi autoksi valkkaamaan väliltä forre ja sukisuki, olisi se se forester.. Harvemmin tarvetta hardcore-metsäillä, vaikka kalastan ja lintuja bongailen.. Volvollakin on päässyt lapion ja kuokan avustuksella kummiin paikkoihin. :-)


      • montaa olen kokeillut
        isotakki kirjoitti:

        Koeajanut molempia.. Vitarassa peilit alkaa viheltämään satasen vauhdissa. Ohjaamo 10% liian pieni 188/105kg. Penkin selkäosa loppuu lapaluihin.. Jalkatila kapea. Kattoluukku ihmeviritys. Milloinkaan ei tiedä, että onko se kiinni, kun rakennettu siten että kelaa kumpaankin suuntaan yli ts. kumpaa tahansa nappia painamalla luukku menee kiinni kun aikansa odottaa, mutta milloin se on kiinni.. Tavaratila pieni. Mutta muuten loistava.. Moottori.. Penteleen Renault, vaikka pakettiautossa onkin toiminut, en kokeillut. Testasin bensaa, kulutti paljon oloisesti, mutta ei ollut kova-ääninen. Erillisrunko (hieno tikapuu), tasainen pohja, ei ota banjo kiveen. ja puolittava alennusvaihde, ei pintakova. Tietenkin vähän semmoinen nyökyttelijä ajossa, koska korkea. Paras maasto-auto, mitä rahalla saa. Tosin ei tälläkään kehtaa mettään mennä pellejä naarmuttamaan. Subaru oli vähän laimee.. Mittaristo oli kuin lelukaupan autosta.. Ei alennus, PETTYMYS, koska huonolla tiellä pitää ennenkaikkea päästä hitaasti, ettei hakkaa koteloita puhki, kun kinneri keikkuu jousillaan. Hiljainen oli ja diesel, jota koeajoin väänti asiallisesti.. Laskeskelin, että sukisukissa välitys ykkösellä ainakin viidesosa alennusvaihteen kanssa verrattuna forreen . Kuluttaa vähän, paremmat tilat.. Yleiskäytössä forre parempi, mutta rakempaan ajoon suzuki.. Huonoin kaikista SUVeista on CR-V.. Siinä on teoriassa myös neliveto, mutta käytännössä etuvetoinen farmari.. Siis jos joutuisin yhdeksi autoksi valkkaamaan väliltä forre ja sukisuki, olisi se se forester.. Harvemmin tarvetta hardcore-metsäillä, vaikka kalastan ja lintuja bongailen.. Volvollakin on päässyt lapion ja kuokan avustuksella kummiin paikkoihin. :-)

        Täytyy korjata sen verran, että n. 60.000km vuodessa autoilevana voin sanoa, että Honda CR-V on uskomattoman luotetttava ja hyvä ajaa. Omistan vm.06 Diesel CR-V:n ja on ainoa auto mihin ei ole tarvinnut tehdä normaalihuoltojen lisäksi mitää ylimääräistä ( Saab on toinen) !
        MB E-sarjan, BMW 7 ja 5 sarjan, Audi A6/A3 ja Passat: kaikissa näissä oli joutavia pikku harmeja joita ei Hondassa ole, kokemusta on !

        En tiedä minne teidän autoilla pitää päästä, mutta olen Hondallani päässyt aina sinne mihin AUTOLLA on järkevää mennä. Miksi huonojalkaisten tarvitseekaan korpeen ajaa ???


      • jäi hyllylle
        montaa olen kokeillut kirjoitti:

        Täytyy korjata sen verran, että n. 60.000km vuodessa autoilevana voin sanoa, että Honda CR-V on uskomattoman luotetttava ja hyvä ajaa. Omistan vm.06 Diesel CR-V:n ja on ainoa auto mihin ei ole tarvinnut tehdä normaalihuoltojen lisäksi mitää ylimääräistä ( Saab on toinen) !
        MB E-sarjan, BMW 7 ja 5 sarjan, Audi A6/A3 ja Passat: kaikissa näissä oli joutavia pikku harmeja joita ei Hondassa ole, kokemusta on !

        En tiedä minne teidän autoilla pitää päästä, mutta olen Hondallani päässyt aina sinne mihin AUTOLLA on järkevää mennä. Miksi huonojalkaisten tarvitseekaan korpeen ajaa ???

        Koeajoin Honda CR-V dieselin kovin mielenkiintoisin ja positiivisin ennakko-odotuksin. Eipä ollut häävi, voimaton alkuvääntö ja melkoinen ajomelu pudottivat tämän vaihtoehdon.
        Loppujenlopuksi päädyin kyllä Outback'iin, on se sentään sivistynyt auto ja sillä pääsee sinne, minne CR-V:lläkin, lisäksi Subarulla pääsee vielä sieltä poiskin ;-)


    • ihan tyytyväinen.

      2010 vitara ajettu 61000.Ei minkäänlaista vikaa.Kone kyllä sais olla ehkä hiukan tehokkaampi.Mutta siitähuolimatta tilasin tänään 15.12.2012 uuden Vitaran.Kyseiset autot on diesseleitä ja moottori on BSA:n samää konetta käyttää renault ja nissani.

    • gv

      Jos jotain pitää vetää, esim raskas vene rampilta, on Suzuki Grand Vitara parempi alennusvaihteiden ja keskitasauspyörästönlukon johdosta. Subaru Forresteria ei valitettavasti saa alennusvaihteilla ja diesel yhdistelmänä. Subarusta puuttuu myös keskitasauspyörästönlukko. Bensaversiossa alennusvaihteet löytyy, mutta ei taas hinauksessa tarvittavaa vääntöä. Diesel Forresterissa on vääntöä, muttei alennusvaihteita. Valitettavasti.

    • kalle kustaa

      Ei ne ole minustakaan vertailukelpoisia alkuunkaan .

      Ei Legacystä tule jeeppiä koppaa vaihtamalla.

      Suzuki on jo jeeppi mutta Forester on vielä henkilö-auto nelivedolla.

      • gv

        Itselläni on diesel GV ja on erittäin hyvä ajettava. On hiljainen ja jousituskin on hyvä. Takakontti voisi olla isompi. Vikoja ei ole ollut.


    • alarikki

      Mulla on Vitara Rellun diesel myllyllä, jokseenkin ongelmatonta meno on ollut. Musta maasturin tulee näyttää maasturilta eikä esim. nakkisämpylältä. Forrester on transu.

      • 1,9DDIS

        On muuten tuo sama 1,9dsl. kone Suzukin ja Rellun lisäksi myös ainakin Nissanilla käytössä.


    • Hetero...

      Jos ei muusta ymmärrä, niin voihan sen auton hankkia ulkonäönkin mukaan.

    • 73

      Mielestäni molemmat (GV ja Forrester) ovat asiallisen näköisiä. Hyviä ja luotettavia molemmat. GV kuitenkin parempi vaativampaan maastoon, vaikkei se mikään metsäkone ole sekään.

    • Suzukit luotettavia

      A-katsastuksen tuoreessa tilastoissa on muuten 5- ja 6 vuotiaissa autoissa Suzuki Grand Vitaralla koko tilaston toiseksi ja kolmanneksi vähiten hylkäyksiä.

    • Jaska__

      Susukissa ainakn se etu että myös takapyörät vetää noustessa jyrkkään mäkeen, toisin kuin Subarussa (kytkin kuumenee).

    • hiekkaäyräs

      Eipä ollut mikään hääppönen auto ykkösautona semmoinen tummanharmaa Suzuki Grand Vitara 1.9Ddis -06 ranskan tuontiauto. joka ostettiin v.2009 suunnilleen 42tkm ajettuna. Ensimmäisen vuoden oli hyvä autona, kunnes ongelmat alkoi.
      Kesäaikaan Renaultin diiseli piti sahata käymään kun ei hehkuttanut puolta sekunttia pidempään ja loppuajasta kävi kolmella satunnaisesti. Moottorin lopullista vikaa ei löydetty.
      Talvisin sitten ESP ei osannut maantiellä päättää millä neljästä renkaasa vetäisi vaan riepoi ja nuljusi uraisilla teillä. Peräkärryn kanssa jopa vaarallisesti. Loppuajasta nuljusi jo kesälläkin tieurissa, kun vähänkään tuuleskeli.
      Lopulta tähän 120tkm ajettuun reuhkaan kyllästyttiin sitten 2012 ja laitettiin vaihtoautona toiseen nelivetoon.

      PS: Samaan aikaan omistettiin myös Subaru Forester -98 ja sekin oli PALJON vakaampi ja parempi ajettava talvisella maantiellä verrattuna Suzukiin.
      Molemmat silti oli toimivia, kun nelivetoa, alennusvaihteistoa ja maavaraa tarvitsi etenemiseen,

    • Maasturi3

      Subbe maantielle ja Grandvitara huonompaan maastoon josta se tulee vielä omin voimin poiskin!Eli subbe henkilöautomainen ja Suzuki työkalumainen,Selkeä ero molemmissa autoissa.Valinta sitte mikä käyttötarkoitus ja mistä tykkää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1805
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1689
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1514
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1194
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1193
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1182
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1136
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1131
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1119
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1114
    Aihe