Hei!
Mistä voisi johtua, että kasviemme pinnalla on "karvaa"? Voiko sille tehdä jotain ja onko se haitallista? Ja toinen kysymys:saako nuo kotilot jotenkin kokonaan akvaariosta pois? Nuoliainen olisi liian iso akvaarioomme? Onko akvaariossamme sopivasti kaloja, kun siellä on mustatetroja, tiikeribarbeja, täplä- ja albiinomonni, neontetroja ja miekkapyrstöjä. Akvaariomme on 190 l.
karvaiset kasvit
3
446
Vastaukset
- samat ongelmat
Morjens
"Karva" kasveissa kuulostaisi levältä, valotehon lisäys ja on myös olemassa aineita levän poistoon, meillä laitetaan levänpoisto tabletteja suodattimeen, kun valotehon lisäyskään ei auta.
Kotilo-ongelmaan; käsin poistamminen = nyppiminen, liiskaamminen lasiin kalan ruuaksi, kotilomyrkkyäkin on olemassa, mutta riskinsä silläkin. Mutta kehuja olen kuullut peto/ salamurhaajakotilosta,kysäiseppä semmoista seuraavalla puoti reissulla. Ei pitäisi olla turkasen kalliskaan. Itse en voi moista hankkia omppukotilon takia, minä vai nypin ja liiskaan. Kalosto kysymykseen saat viisaimmilta vastauksia ; ) - fish KING
Se taitaa näin keväällä olla yleisin levän aiheuttaja.
Verhoja kiinni ja akvan ravinne lisäys hitusen pienemmälle sekä ruokinta niukemmalle.
Valojen määrä/laatu vaikuttaa myäs asiaan.
Miekkapyrstöt eivät kuuluisi tuohon kokonaisuuteen, pH, lämpötila sekä kovuus vaatimukset ovat toista.- Kalastaja
Minkälaiset/sävyiset lamput ovat hyvät? Jos levää jo on kasveissa, saako sitä niistä enää pois? Tiedätkö hyvää nettikauppaa, josta saisi sopivat lamput? Mitähän ne maksavat? Tarvitsisin 2 kpl. Saako kasveja irrottaa ja pestä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla
Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2902727- 2011044
- 66907
Sofia teki aika pahat oharit
Leikkiikö Sofia kansainvälistä kosmopoliittia vai menikö rehdisti pupu pöksyyn, kun perui viestillä tulonsa puoli tunti150856- 61737
- 56690
Havaintoja ihmisen ulosteesta lenkkeilypoluilla
Oletteko havainneet ihmisen ulostetta taajamaa kiertävillä lenkkeilypoluilla?19612- 51565
Peräännytkö nainen vai mitä sanot
Jos sanon sulle että rakastan sua? Suututko oletko vihainen vai olisiko tunteet molemminpuolisia?55519- 55515