Streetwise JKD

avaaja

Onko kenelläkään tietoa (omaa tai lainattua) Streetwise JKD:sta? Olen yrittänyt kysellä ja ottaa netissä selvää ja näin you tubessa esittelypätkän, mutta lisätieto kiinnostaisi, sillä ajattelin mennä peruskurssille, kun sellainen tulee. Ilmeisesti Tampereella ei pysty sitä harrastamaan, mutta tarvii ajella Nokialle, kun kerran vieressä on. Itellä muutaman vuoden kokemus Ju-jutsusta ja nyrkkeilystä. Mutta siis ilmeisesti JKD on monipuolinen laji? Realistista? Kenelle sopii? Onko kovaa kontaktia? Jätetty turhia (liian monimutkaisia) tekniikoita pois? Harrastajamäärät? Tasot?

14

1721

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..............................

      mollattiin muita ihan päteviä lajeja. Ei hyvä.

      • avaaja

        Esittelyissä en ole ite ollut, mutta mielessä on, että menisin mielenkiinnosta katsomaan, jos sellainen tulee. Mollattiin=haukuttiin?? Vai miten? Millainen oli esittely?


      • hanska
        avaaja kirjoitti:

        Esittelyissä en ole ite ollut, mutta mielessä on, että menisin mielenkiinnosta katsomaan, jos sellainen tulee. Mollattiin=haukuttiin?? Vai miten? Millainen oli esittely?

        Heitetään nyt oma mielipide tähän asiaan eli ite olen tällä hetkellä SJKDn harrastaja. Ilmoittauduin mukaan suoraan peruskurssille käymättä lajinäytöstä, joten siitä ei ole mielipidettä. Itse olen ollut tyytyväinen ainakin tähän asti. Peruskurssi oli ihan ok, asiat selitettiin hyvin, ei turhan vaikeita tekniikoita, aina sai kysyä (ja vastattiinkin) ja fiilis treeneissä oli mukava. Ja siellä olikin tarkoitus käydä läpi vain perusteet, jotka loi pohjan tulevalle. Ja peruskurssin jälkeen alettiin treenaamaan enemmän sitä mitä odotinkin ja olin kuullut. SJKD pyrkii olemaan helposti omaksuttava kokonaisuus, vaikka opittavaa onkin paljon kun mukana melkein kaikki kamppailun osa-alueet (puolustautuminen maassa, pystyssä, useampaa hyökkääjää, veistä ja keppiä vastaan...). Peruskurssi ei vaan yleensä anna oikeaa kuvaa siitä, mitä jatkossaa tullaan treenaamaan. Joten kannattaakin kysellä ohjaajilta ja muilta harjoittelijoilta mitä on tulossa. Ja kai se menee vähän niin, että jotkut tykkää ajaan toyotalla, jotkut nissanilla eli hyvä, että on lajeja mistä valita, niin jokainen löytää omansa.

        Sivut löytyy www.itsepuolustus.com


      • pätevä
        hanska kirjoitti:

        Heitetään nyt oma mielipide tähän asiaan eli ite olen tällä hetkellä SJKDn harrastaja. Ilmoittauduin mukaan suoraan peruskurssille käymättä lajinäytöstä, joten siitä ei ole mielipidettä. Itse olen ollut tyytyväinen ainakin tähän asti. Peruskurssi oli ihan ok, asiat selitettiin hyvin, ei turhan vaikeita tekniikoita, aina sai kysyä (ja vastattiinkin) ja fiilis treeneissä oli mukava. Ja siellä olikin tarkoitus käydä läpi vain perusteet, jotka loi pohjan tulevalle. Ja peruskurssin jälkeen alettiin treenaamaan enemmän sitä mitä odotinkin ja olin kuullut. SJKD pyrkii olemaan helposti omaksuttava kokonaisuus, vaikka opittavaa onkin paljon kun mukana melkein kaikki kamppailun osa-alueet (puolustautuminen maassa, pystyssä, useampaa hyökkääjää, veistä ja keppiä vastaan...). Peruskurssi ei vaan yleensä anna oikeaa kuvaa siitä, mitä jatkossaa tullaan treenaamaan. Joten kannattaakin kysellä ohjaajilta ja muilta harjoittelijoilta mitä on tulossa. Ja kai se menee vähän niin, että jotkut tykkää ajaan toyotalla, jotkut nissanilla eli hyvä, että on lajeja mistä valita, niin jokainen löytää omansa.

        Sivut löytyy www.itsepuolustus.com

        systeemi


      • muita lajeja
        avaaja kirjoitti:

        Esittelyissä en ole ite ollut, mutta mielessä on, että menisin mielenkiinnosta katsomaan, jos sellainen tulee. Mollattiin=haukuttiin?? Vai miten? Millainen oli esittely?

        joista kaiken lisäksi muutamat näytetyt tekniikat olivat peräisin...


      • periaate
        muita lajeja kirjoitti:

        joista kaiken lisäksi muutamat näytetyt tekniikat olivat peräisin...

        jkd:ssa ole, että laji "elää" koko ajan eli jos jostain löytyy parempi tapa tehdä sama asia, niin vanha hylätään? Ja myönnetään, mistä se parempi tapa on lähtöisin?


      • Ukex

        Minkä kaupungin näytöksestä puhut? Ja mitä muka mollattiin?


      • voi olla
        periaate kirjoitti:

        jkd:ssa ole, että laji "elää" koko ajan eli jos jostain löytyy parempi tapa tehdä sama asia, niin vanha hylätään? Ja myönnetään, mistä se parempi tapa on lähtöisin?

        Ja jos jostain otettu eli varastettu ;)hyvä juttu käyttöön, ei se tarkoita että koko laji on hyvä


      • on asiat
        voi olla kirjoitti:

        Ja jos jostain otettu eli varastettu ;)hyvä juttu käyttöön, ei se tarkoita että koko laji on hyvä

        Että SJKD tapauksessa kyseessä on helvetin hyvä kokonaisuus. Se ei ole minkään yhden tempun varassa. Saumaton kokonaisuus jossa jokainen osa-alue tukee toistaan. Paras ip-systeemi mihin olen törmännyt koskaan. Ja kokeneita ohjaajia, joista suurin osa toimii kontrollialalla.


      • jupsis
        on asiat kirjoitti:

        Että SJKD tapauksessa kyseessä on helvetin hyvä kokonaisuus. Se ei ole minkään yhden tempun varassa. Saumaton kokonaisuus jossa jokainen osa-alue tukee toistaan. Paras ip-systeemi mihin olen törmännyt koskaan. Ja kokeneita ohjaajia, joista suurin osa toimii kontrollialalla.

        Hyvä paketti on kasassa! Paljon tosin on harjoiteltavaa, mutta kun perusteet on opittu, niin niilläkin pärjää jo pitkälle itsepuolustuksesta puhuttaessa. Ei loppujen lopuksi hirveän montaa juttua tarvita, mutta toki aina tulee paremmaksi mitä enemmän harjoittelee. Ja maalaisjärjellä loput! Ja on toki selvää, että nyrkeilijä tulee hyväksi lyömisessä, kun harjoittelee pelkästään sitä, painija/judoka/BJJ:tä harrastava tulee hyväksi pystypainissa ja mattoväännössä, thainyrkkeilijä on pätevä pystyottelija, kali/escrima tyypit taitavia veitsi/keppihommassa jne, mutta sjkd:ssa on paketti kasattu mm näiden lajien parhaiden/tehokkaimpien/yksinkertaisimpien juttujen paletista.


      • ???????????
        jupsis kirjoitti:

        Hyvä paketti on kasassa! Paljon tosin on harjoiteltavaa, mutta kun perusteet on opittu, niin niilläkin pärjää jo pitkälle itsepuolustuksesta puhuttaessa. Ei loppujen lopuksi hirveän montaa juttua tarvita, mutta toki aina tulee paremmaksi mitä enemmän harjoittelee. Ja maalaisjärjellä loput! Ja on toki selvää, että nyrkeilijä tulee hyväksi lyömisessä, kun harjoittelee pelkästään sitä, painija/judoka/BJJ:tä harrastava tulee hyväksi pystypainissa ja mattoväännössä, thainyrkkeilijä on pätevä pystyottelija, kali/escrima tyypit taitavia veitsi/keppihommassa jne, mutta sjkd:ssa on paketti kasattu mm näiden lajien parhaiden/tehokkaimpien/yksinkertaisimpien juttujen paletista.

        osata mitään kunnolla. :-D


      • hyvältä
        ??????????? kirjoitti:

        osata mitään kunnolla. :-D

        Kakkukin on parempaa kun siitä löytyy pohja, täytteet, kermavaahto ja mansikat! ;)


      • Mossadin mies
        muita lajeja kirjoitti:

        joista kaiken lisäksi muutamat näytetyt tekniikat olivat peräisin...

        Kyllä ne on karvamahan opettajat ketä olen kuullut muita lajeja haukkuvan. Vaikka muista lajeista sekin on koottu....... mutta helvetin huonosti.


      • asdasdsdf
        Ukex kirjoitti:

        Minkä kaupungin näytöksestä puhut? Ja mitä muka mollattiin?

        Tehokkaaksi tekniikat kehittyvät vain kilpailuissa aidossa kamppailu-urheilussa. Tosin niiden käyttö on itsepuolustustilanteissa liian tehokasta. Hyväksi kamppailijaksi ei voi kehittyä ilman kilpailuja ja ottelemista. Pelkkä harjoittelu ei mahdollista tehokkaita tekniikoita mitenkään. Toisaalta itsepuolustuksessa ei saa liian tehokas ollakkaan, tai kyse on hätävarjelun liioittelusta. Esim judokana en voi kuvitellakaan kovinkaan herkästi heittäväni ketään täysillä niskoilleen, sehän kuolee. Ei osaa pudota vaan sinkoaa alas ties miten pää edellä. Mutta nuo krav maga jutut jossa joku puukko tempaistaan roiston kädestä on sulaa hulluutta. Siinä voi kelle vaan käydäö huonosti kun teräase on pelissä - vastuutonta ja järjetöntä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5674
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2506
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1987
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      60
      1738
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1601
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1398
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1307
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      13
      1295
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1239
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1193
    Aihe