Sitruunan mehu ja arvet.?

*¤*

62

22034

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mmmmmmm

En ole tuollaisesta kuullutkaan... Millaisia arpia sinulla on ja missä paikoissa? Kertoisitko myös vähän aknehistoriaasi?

Näitä on aina ihan mielenkiintoista lukea, joten olisi kiva jos jaksaisit raportoida kokemuksiasi vähän pidemmältä ajalta, kunhan hoito etenee...

• *¤*

eli mulla on sekä punasia että kuoppa-arpia poskissa. En usko et se sitruuna auttais pahemmin niihin kuoppiin mut punasiin saattais auttaa. Oon syönyt vähän päälle yhen roa-kuurin aikoinaan, muutamia finnejä tulee vieläkin.
        Käytin nyt sellasta valmista sitruunan mehua mitä myydään niissä keltasissa sitruunan muotosissa pulloissa.
        voisin vaikka myöhemmin viel kirjottaa et miten toimi ja onko kokeilemisen arvonen =)

• Nimetön
        *¤* kirjoitti:

eli mulla on sekä punasia että kuoppa-arpia poskissa. En usko et se sitruuna auttais pahemmin niihin kuoppiin mut punasiin saattais auttaa. Oon syönyt vähän päälle yhen roa-kuurin aikoinaan, muutamia finnejä tulee vieläkin.
        Käytin nyt sellasta valmista sitruunan mehua mitä myydään niissä keltasissa sitruunan muotosissa pulloissa.
        voisin vaikka myöhemmin viel kirjottaa et miten toimi ja onko kokeilemisen arvonen =)

Kuulostaa jotenkin uskottavalta :) Voisin itse kokeilla. Eihän se kova raha ole yksi sitruuna :)

• *¤*
        Nimetön kirjoitti:

Kuulostaa jotenkin uskottavalta :) Voisin itse kokeilla. Eihän se kova raha ole yksi sitruuna :)

mut kannattaa varmaan kokeilla sit enemmän ku yhen kerran, ne jääkaapis säilytettävät sitruunanmehu pullot vois olla just hyviä tähän kokeiluun mut voi olla et tuore sitruuna on viel parempi =)
        ei oo tosiaan kovin kallis kokeilu..

• näpyt?
        *¤* kirjoitti:

Mäkin ostin tänään sitruunaa, tämän ketjun innoittamana. :) Mutta nyt alkoi mietityttää, että mites finnit reagoi sitruunaan? Mulla kun niitäkin on vielä, aika tulehtuneitakin. Kannattaisko jättää sitruunakokeilu myöhemmäksi, vai auttaako myös finneihin? Toinen juttu jota mietin, että onko kellään kokemusta tästä arpien vaalennuksesta ja rusketuksesta: eihän rusketuksesta tule "läikikäs" jos vaalentaa arpia joillain aineilla? Mulla on ollut testissä omenaviinietikka, sinkkivoide ja nyt alkaa sitruuna, eli oisko jollain näihin kommenttia?

• edelliseen
        näpyt? kirjoitti:

Mäkin ostin tänään sitruunaa, tämän ketjun innoittamana. :) Mutta nyt alkoi mietityttää, että mites finnit reagoi sitruunaan? Mulla kun niitäkin on vielä, aika tulehtuneitakin. Kannattaisko jättää sitruunakokeilu myöhemmäksi, vai auttaako myös finneihin? Toinen juttu jota mietin, että onko kellään kokemusta tästä arpien vaalennuksesta ja rusketuksesta: eihän rusketuksesta tule "läikikäs" jos vaalentaa arpia joillain aineilla? Mulla on ollut testissä omenaviinietikka, sinkkivoide ja nyt alkaa sitruuna, eli oisko jollain näihin kommenttia?

Eli siis lisäystä: joku olikin kommentoinut että ei sitruunat naamassa aurinkoon, mutta eihän aiheuta läikkiä jos pesee pois ennen auringonpalvontaa? Ja sit tosiaan noista muistakin (etikka, sinkkivoide) kaipailisin kokemuksia. :)

• *¤*
        näpyt? kirjoitti:

mun pikkuveli kokeili kans sitä sitruuna juttua kun vähän niinku pakotin =) ja sillä on vielä joitain finnejäki ni mitä nyt näin sitä sitä eilen ni must sen finnitki oli hävinny suurin osa.. oli kyl aika hyvä ku eka suosittelin sille et kannattaa kokeilla ja sit se oli vähän et ei haluu.. mut oli kuitenki myöhemmin pyytäny porukoita ostamaan sille pussin sitruunoita et kai se oli sit huomannu et se oikeesti toimi.. :P jossain oli et silloin ku on laittanu sitä sitruunaa naamaan ni sen jälkee ei kannattais olla paljon auringos ilman suojakerrointa ku muuten saattaa tulla jotain laikkuja.. mut voihan sitä laittaa esim iltasin ni ei se ehkä sit enää seuraavan päivän haittaa jos on auringossa

• -akneilija--
        *¤* kirjoitti:

mun pikkuveli kokeili kans sitä sitruuna juttua kun vähän niinku pakotin =) ja sillä on vielä joitain finnejäki ni mitä nyt näin sitä sitä eilen ni must sen finnitki oli hävinny suurin osa.. oli kyl aika hyvä ku eka suosittelin sille et kannattaa kokeilla ja sit se oli vähän et ei haluu.. mut oli kuitenki myöhemmin pyytäny porukoita ostamaan sille pussin sitruunoita et kai se oli sit huomannu et se oikeesti toimi.. :P jossain oli et silloin ku on laittanu sitä sitruunaa naamaan ni sen jälkee ei kannattais olla paljon auringos ilman suojakerrointa ku muuten saattaa tulla jotain laikkuja.. mut voihan sitä laittaa esim iltasin ni ei se ehkä sit enää seuraavan päivän haittaa jos on auringossa

Hei! Tämän viestiketjun innoittamana päätin itsekin kokeilla sitruunanmehua. Jääkaapista löytyi sitruunan mehua pullossa. Varmasti itse hedelmästä saisi paremmin tehot irti, mutta täytyy myöntää että sitruunan vaikutus naamatauluun löi ällikällä! Minulla on roakuuri vielä kesken, poskista finnit ovat parantuneet, punaiset arvet vain jäljellä. Tunsin vaikutuksen jo heti ensimmäisen käyttökerran jälkeisenä aamuna. Laitoin siis sitruunanmehua vanu-tupolla arpien sekä finnien päälle, annoin kuivaa muutaman minuutin ja rasvasin humektanilla. Seuraavana aamuna iho tuntui tasaisemmalta ja oli paljon paremman näköinen, punoituskin oli hellittänyt hieman. Olen nyt käyttänyt sitruunaa laskujeni mukaan neljänä iltana ja olen todella tyytyväinen :) Tekee ihosta mukavan tuntuisen vaikkei sen käytölle välttämättä syytä olisikaan, eipä ole pahan hintainenkaan hoito ihollesi ;D PS: joku tuossa aikaisemmin kysyi vaikutusta mahdollisesti tulehtuineisiin finneihin. Minulla on vielä otsassa finnejä, ovat parantuneet todella nopeasti sitruunan käytön aloittamisen jälkeen! Iho on roakuurin takia osittain myös erittäin kuiva, sitruuna ei siltikään kirvele. :)

• *¤*
        -akneilija-- kirjoitti:

Hei! Tämän viestiketjun innoittamana päätin itsekin kokeilla sitruunanmehua. Jääkaapista löytyi sitruunan mehua pullossa. Varmasti itse hedelmästä saisi paremmin tehot irti, mutta täytyy myöntää että sitruunan vaikutus naamatauluun löi ällikällä! Minulla on roakuuri vielä kesken, poskista finnit ovat parantuneet, punaiset arvet vain jäljellä. Tunsin vaikutuksen jo heti ensimmäisen käyttökerran jälkeisenä aamuna. Laitoin siis sitruunanmehua vanu-tupolla arpien sekä finnien päälle, annoin kuivaa muutaman minuutin ja rasvasin humektanilla. Seuraavana aamuna iho tuntui tasaisemmalta ja oli paljon paremman näköinen, punoituskin oli hellittänyt hieman. Olen nyt käyttänyt sitruunaa laskujeni mukaan neljänä iltana ja olen todella tyytyväinen :) Tekee ihosta mukavan tuntuisen vaikkei sen käytölle välttämättä syytä olisikaan, eipä ole pahan hintainenkaan hoito ihollesi ;D PS: joku tuossa aikaisemmin kysyi vaikutusta mahdollisesti tulehtuineisiin finneihin. Minulla on vielä otsassa finnejä, ovat parantuneet todella nopeasti sitruunan käytön aloittamisen jälkeen! Iho on roakuurin takia osittain myös erittäin kuiva, sitruuna ei siltikään kirvele. :)

et oli positiivinen kokeilu, samoin mä olin tosi yllättyny et miten se toimi niin hyvin.. aluks ajattelin et taas yks turha kokeilu edessä mikä ei kuitenkaan toimi niinku ei edellisetkään.. mut toisin kävi =) käytin kans aluks sitä valmista mehua mut nyt oon laittanu tuoretta sitruunaa ja on ehkä viel paremmin toiminu.. enää ei edes jokapäivä jaksa laittaa ku iho alkaa olla jo niin hyvän näkönen siel enkunkielisil sivuil suositeltiin vaikutus ajaks noin 10-15 minuuttii

• mamamaosododoajajq
        -akneilija-- kirjoitti:

Olen itsekin roa-kuurilla. Finnit pääosin lähteneet, mutta ihossa on punaisia läiskiä. Ehkä jopa enemmän kuin ennen roaa, koska iho on ohentunut jonkin verran. Uskaltaisiko tätä nyt siis kokeilla vaikka roa onkin vasta aika alkuvaiheessa? Iho on jonkin verran kuiva, mutta ei hilseile sen kummemmin. Ei myöskään kirvele rasvattaessa. Jos sitä kävisi kaupasta ostamassa sitruunan ja kokeilisi jollekin pienelle alueelle? Kannattaisiko tämä tehdä siis näin: -kasvojen pesu -vanutupolla sitruunamehua arpiin -annetaan vaikuttaa jonkin aikaa (kauan?) -huuhdellaan ja rasvataan humektanilla Miltä kuulostais?

• AFlashOfHope?
        mamamaosododoajajq kirjoitti:

Olen itsekin roa-kuurilla. Finnit pääosin lähteneet, mutta ihossa on punaisia läiskiä. Ehkä jopa enemmän kuin ennen roaa, koska iho on ohentunut jonkin verran. Uskaltaisiko tätä nyt siis kokeilla vaikka roa onkin vasta aika alkuvaiheessa? Iho on jonkin verran kuiva, mutta ei hilseile sen kummemmin. Ei myöskään kirvele rasvattaessa. Jos sitä kävisi kaupasta ostamassa sitruunan ja kokeilisi jollekin pienelle alueelle? Kannattaisiko tämä tehdä siis näin: -kasvojen pesu -vanutupolla sitruunamehua arpiin -annetaan vaikuttaa jonkin aikaa (kauan?) -huuhdellaan ja rasvataan humektanilla Miltä kuulostais?

Juuri noin olen ite tehnyt nyt kolme päivää (annan mehun vaikuttaa naamassa 10min) :)) Ei ole vielä ihan näkyvästi toiminut mutta ainakin ihosta tulee mukavan tuntuinen :D

• *¤*
        mamamaosododoajajq kirjoitti:

hyvältä kuulostaa, vaikutusaika on joku 10-15 minuuttia.. tosin yhel sivulla oli et jotku jättää jopa yöks vaikuttaan mut suosittelen tota vaikutusaikaa varsinki jos sul on kuivahko iho.. vaikka ei se sitruuna mul kuivattanu mut en tiiä jos roa-kuuri päällä.. mut kokeile vaik ainaki kerran ni kyl siit luulis et huomaa jos siit on paljon haittaa.

• WhiteStarlight27121
        *¤* kirjoitti:

HOX HOX IHMISET!
        Kai edes jotkut teistä YMMÄRTÄVÄT että kun jotain tuotetta tai tällaista oivaa kotikonstia käyttää... NE EIVÄT VIE EPÄPUHTAUKSIA POIS HETI. sitä voi tarvita jatkaa hyvänkin aikaa jos tahtoo nähdä myös vaikutuksen. eli ei käytännössä MIKÄÄN tällainen vie taikaiskusta näppylöitä pois. (puhun nyt heistä ketkä kokeilevat tätä kerran ja luulevat ettei vaikuta kun ei ole heti tapahtunut mitään ihmettä)
        ~ja nyt vinkkejä perään:
        olen opiskellut ja lukenut erittäin luotettavilta kannoilta, että suklaa, lika, juusto ja esim ranskalaiset tai muuten rasvaiset ruoat; ne EIVÄT TEE LISÄÄ EPÄPUHTAUKSIA. joten pienestä napostelusta ei ole haittaa naamansuhteen. mikä tekee epäpuhtauksia ja miten ne syntyvät?
        - epäpuhtaudet johtuvat hormoneista ja geeneistämme. (hox! vesi ei 'huuhtele' epäpuhtauksia pois sisältäpäin niinkuin jotkut väittävät.) ne syntyvät kun lika jää ns. loukkuun ihohuokosen ja kuolleen ihon väliin. se tulehtuu ja alkaa punoittamaan. toinen, suuri tekijä finneihin ja epäpuhtauksiin on stressi. koeviikko koulussa, ongelmia työpaikalla, kaveriporukassa, seurustelu tai parisuhteessa. kaikki nämä voivat aiheuttaa suurtakin stressiä. stressiä voi vähentää jos esim teet selvän rajan työmaailman ja kotoisan turvasataman välillä vaikka vaihtamalla vaatteet mukavampiin ja rennompiin kotiin tullessasi.
        -TAIDETEOKSET VÄHENTÄVÄT STRESSIÄ!
        on tieteellisesti tosistettu että oli millainen ihminen tahansa kyseessä, vaikka taiteen varsinainen vihamies, taulut ja maalaukset poistavat stressiä.
        -LUO MIELLYTTÄVÄ YMPÄRISTÖ!
        ole ystävien, sukulaisten, sisarusten parissa niin usein kun pystyt, sillä mitä suurempi mielialasi on, sitä vähemmän stressiä, ja sitä enemmän hyvä olosi näkyy ulospäin. kun olet erittäin hyvällä tuulella tai tunnet olevasi maailman onnellisin ihminen, se näkyy ulospäin. ihosi kunto on siis aika lailla kiinni mielialastasi. älä siis ajattele että olet huono ihminen, ruma, kukaan ei välitä sinusta, nimittäin moni ihminen välittää sinusta. aina on joku jota varten olet täällä. opi rakastamaan itseäsi niin osaat rakastaa vielä paremmin lähimmäistäsi. :) ~Starlight

• toinen kokeilija

elikä minulla punertavia väriarpia.
      en tiedä sitten miten sitruunaa pitäisi käyttää,kun sivustoilla osa ilmeisesti pitää sitä naamalla yön yli ja aamulla pesee pois ja osa käyttää vain pesun yhteydessä.

Minä päätin kokeilla jälkimmäistä eli huuhtelin kasvoja lämpimällä vedellä kosteaksi ja sitten halkaisin sitruunan ja sitruunan puolikkaalla töpöttelin kasvoja,purin myös mehua käteen ja levitin sitä nenän päälle jne..

Aluksi mehu kirveli aivan s********ti! annoin sen olla kasvoilla 10 min minkä jälkeen huuhdoin haalealla vedellä pois.

eli näin 1 käyttökerran jälkeen havaitsin sitruunan:supistavan iho huokosia, ehkä hiukan haalentavan arpia ja iho ei tullut kuivaksi mistä olen iloinen,sillä ihoni herkkä ja monet aineet jättävät sen kuivaksi. ajon jatkaa sitruunan käyttöä kerran päivässä,ja kerron sitten viikon päästä tapahtuiko mitään mullistavaa...

ainakin tuolla palstoilla tosi moni ylistänyt sitruunaa ja se tehonnut..

• toinen kokeilija

"purin myös mehua käteen "

siis puristin mehua sitruunasta käteen.

• *¤*
        toinen kokeilija kirjoitti:

"purin myös mehua käteen "

siis puristin mehua sitruunasta käteen.

et olit tyytyväinen ensikokeiluun =) samoin mä aion kans jatkaa sitruunan käyttöä..
        huom. luin tuolta et sen jälkeen ei kannata olla paljon auringossa ku on laittanu sitä naamaan, en sit tiiä mitä se haittaa..
        Ja sit siel oli kans et kannattaa käyttää tuoreen sitruunan mehua mielummin ku sitä pullossa olevaa. Se on kans hyväks ilmeisesti jos juo esim päivässä lasin tai pari vettä mihin on laittanu sitruunan mehua, puhdistaa elimistöä ym..

• *¤*
        *¤* kirjoitti:

et olit tyytyväinen ensikokeiluun =) samoin mä aion kans jatkaa sitruunan käyttöä..
        huom. luin tuolta et sen jälkeen ei kannata olla paljon auringossa ku on laittanu sitä naamaan, en sit tiiä mitä se haittaa..
        Ja sit siel oli kans et kannattaa käyttää tuoreen sitruunan mehua mielummin ku sitä pullossa olevaa. Se on kans hyväks ilmeisesti jos juo esim päivässä lasin tai pari vettä mihin on laittanu sitruunan mehua, puhdistaa elimistöä ym..

noin siellä luki siitä auringosta.. eli voi siis mennä aurinkoon mut kannattaa laittaa aurinkorasvaa ettei tuu jotai täpliä tai sellast ihoon. mut jos nyt näihin aikoihin kokeilee ni auringonpaiste on viel aika harvassa =)

"Most importantly, remember that the lemon juice can stain your skin, in this matter I recommend that if you go out in the sun after having applied the treatment use some sort of sunscreen to prevent stains"

• *¤*

kolmas päivä menossa sitruunanmehun kokeilun alottamisesta ja huomaan jo näkyvästi et arvet on oikeesti lähteny haalenemaan, myös muu iho näyttää vaaleemmalta ja tasaselta entiseen punertavaan verrattuna, eli
      Suosittelen kokeilemaan tätä kikkaa ehdottomasti =)

• mamamsmdda

Todella vaikea uskoa että tällainen voisi toimia. Mutta kai sitä voisi joskus sitten itsekin toimia jos kerran useammilla on positiivisia kokemuksia. Vaalentaako tuo siis ihoa ylipäätään vai vain punaisuutta? Eli jos sitä laittaa koko naamalle niin onko punaisuuden häviäminen ihan plus miinus nolla? Vai kannattaisiko laittaa pelkästään punaisiin täpliin? Onko muuten tukkinut ihohuokosia vain pysyykö iho siistinä sitruunamehusta huolimatta?

En nyt jaksa alkaa lukemaan noita englanninkielisiä sivustoja, mutta onko tämä sitruunan vaikutus pysyvä vai vain hoidon mittainen? Ja kertoisitko vielä, että millaisella hoito-ohjelmalla sä kasvoja hoisat (eli missä järjestyksessä sitruunat, kasvopesut ja kosteusvoiteet)?

• *¤*
        mamamsmdda kirjoitti:

Todella vaikea uskoa että tällainen voisi toimia. Mutta kai sitä voisi joskus sitten itsekin toimia jos kerran useammilla on positiivisia kokemuksia. Vaalentaako tuo siis ihoa ylipäätään vai vain punaisuutta? Eli jos sitä laittaa koko naamalle niin onko punaisuuden häviäminen ihan plus miinus nolla? Vai kannattaisiko laittaa pelkästään punaisiin täpliin? Onko muuten tukkinut ihohuokosia vain pysyykö iho siistinä sitruunamehusta huolimatta?

En nyt jaksa alkaa lukemaan noita englanninkielisiä sivustoja, mutta onko tämä sitruunan vaikutus pysyvä vai vain hoidon mittainen? Ja kertoisitko vielä, että millaisella hoito-ohjelmalla sä kasvoja hoisat (eli missä järjestyksessä sitruunat, kasvopesut ja kosteusvoiteet)?

levitin koko naamaan, muutenki on kyllä arpia aika laajalla alueella.. eli mulla tähän mennessä vaalentanu punasia arpia, kuoppiin en edes oleta et se välttämät auttais mut ei se paha olis =)
        ei mulla oo yhtään tukkinu huokosia, päin vastoin se on supistanu niit ja tehny ihon paremman näköseks.
        olin kyllä itekki aika yllättyny et näin nopeesti huomais et ne vaalenee mut näköjään niin kävi.. kyl tuol englannink. sivuil oli et jotku oli huomannu eron jo ekan kokeilun jälkeen.
        ja tuloksen pitäs olla pysyvä

eli täs on jonku näkönen hoito-ohjelma:

pesen ensin kasvot joko pelkällä lämpimällä vedellä jos ei meikkiä tai sit puhdistusaineella. Sit pursotan sitruunasta vähän sitä mehua lasin pohjalle ja kastan vanulapun siihen ja levitän sitä mehua naamaan. Sit annan vaikuttaa 10 min ja huuhtelen vedellä, jonka jälkeen levitän kosteusvoiteen.

• kokeilen itse

Noilla englanninkielisillä sivuilla on sen varran vuolaasti kehuttu, että pakko se on kokeilla itsekin? Onko haittaa jos on roaccutan kuuri päällä samaan aikaan? Iho on kuitenkin ihan ok kunnossa, ei hilseile tai muuta vastaavaa...

Ensi kerralla kun käyn kaupassa, niin ostan sitruunan ja kokeilen sitä yhdelle pienelle alueelle, missä on muutama punainen täplä. Raportoin tänne sitten kuulumisia.

• *¤*

varmasti ainaki kerran kokeilla vaikka olis roa-kuuri menossa, kyllähän siit sit huomaa et onks siit jotain haittaa.. en kyl usko et olis kun ei ainakaan mulla oo kuivattanu yhtään ihoo se sitruuna.
        Kyllä se ainaki kannattaa kokeilla =)

• Nixu85

Toi kuulostaa kyl aika uskottavalta jutulta,hitto ku ittel on aika pahoja kokemuksia "happohoidosta" kasvoille. Eks sitruunas o jotai happoa? happohoitojen jälkee aknea alko puskea niin että ja nyt Roa-kuuri päällä koht 4kk. Kieltämättä tekis kyl mieli koittaa:)

• mmmmmmmmm

Luin, että olet kokeillut myös arbutinia? Kumpi näistä tuotteista on sitten sun mielestä toiminut paremmin? Tokihan hintaero on ihan huomattava sitruunan hyväksi. Mutta toisaalta toi arbutin voisi olla parempi nyt kun aurinkokin alkaa pikku hiljaa paistaa. Voisi koittaa saada jonkinlaisen päivetyksen sen avulla.

• *¤*
        mmmmmmmmm kirjoitti:

Luin, että olet kokeillut myös arbutinia? Kumpi näistä tuotteista on sitten sun mielestä toiminut paremmin? Tokihan hintaero on ihan huomattava sitruunan hyväksi. Mutta toisaalta toi arbutin voisi olla parempi nyt kun aurinkokin alkaa pikku hiljaa paistaa. Voisi koittaa saada jonkinlaisen päivetyksen sen avulla.

sitruuna EHDOttomasti parempi, oon nyt vast vajaan viikon käyttäny sitä sitruunaa ja paremmat tulokset jo tähän mennessä kun arbutinilla sai 1-2 kuukaudessa.
        mulla ei ainakaan oo tullu yhtään finnejä en jälkeen ku oon kokeillu sitruunaa, edelleen suosittelen, naama näyttää joka päivä vaan paremmalta =)

• *¤*

mehusta on n. 5% sitruunahappoa (luin wikipediasta) eli ei niin kovin paljoo sitä happoa.. tietenki voi vaikka kerran koittaa ni kyl luulen et sit seuraavana päivänä huomaa jos se hoito ei ollenkaan sopinu

• Nimetön

Kokeilin nyt sitten ja en tiiä oliko tää vaan mun omaa kuvitelmaa silmissä mut näytti siltä et ihohuokoset ois pikkasen pienentynyt, mut punasissa täplissä en mitää eroo oo huomannu mut tänänä vasta ekaa kertaa kokeilen. Joten toivottavasti ku koklaan tätä monta päivää niin näkyis jtn positiivista iholla :)

• jotenkin

ihmeelliseltä, että pelkkä sitruunan mehu voisi parantaa punaisia jälkiä. Kaikki "oikeatkaan" aineet eivät tehoa kunnolla..

Mutta pitää kyllä ehdottomasti kokeilla, hintakaan ei päätä huimaa toisin kuin kalliiden apteekkiaineiden.

• *¤*
        jotenkin kirjoitti:

ihmeelliseltä, että pelkkä sitruunan mehu voisi parantaa punaisia jälkiä. Kaikki "oikeatkaan" aineet eivät tehoa kunnolla..

Mutta pitää kyllä ehdottomasti kokeilla, hintakaan ei päätä huimaa toisin kuin kalliiden apteekkiaineiden.

sehän siinä usein on että ne "oikeat" aineet ei aina ihan toimi niinkun pitäis, mut pakko monien firmojen kehitellä niitä kaiken maailman tuotteita et saa rahaa firmalle..
        vaikka on niitä joitain ihan toimiviaki tuotteita mut mä oon nyt huomannu sen sitruunan kaikist toimivimmaks aineeks mitä oon tähän mennes arpiin kokeillu..
        ja halpa hinta on kyl iso plussa =)

• AFlashOfHope?

Anteeksi laiskuuteni mutten jaksa lukea englanninkielisiä sivuja... Mutta siis, olen syönyt 2 kuuria Isotretinoin Actavista, kolmas kuuri just alkanut. Uskallanko siis kokeilla tätä hoitoa kyseisen lääkekuurin aikana, vai tippuuko naamani pois tai jotain? :'D

• *¤*

en usko et se tippuu minnekkään =) mulla ei oo se sitruuna kuivattanu yhtään.. tuolla muuten yhessä ketjussa joku suositteli kookosölyä akneiholle, oli sit eilen pakko ostaa ja kokeilla ja tuli tosi kivaks iho sillä, suosittelen myös sitä.. saa ainaki luontaistuotekaupoista ja on myös syötävää :P http://www.helipietarinen.fi/11 ym

• onko toiminut

Noniin, nyt on muutama viikko kulunut, kun ketjun aloittaja on ekan kerran hangannut sitruunat naamaan. Sopiiko saada jonkinlaista syvempää analyysiä hoitojaksosta? Oletko käyttänyt päivittäin, minkälainen kasvojenhoitorutiini päivittäin, minkälaiset arvet, minkälainen akne takana, minkälainen ihotyyppi ym. ym? Ja tietysti millaisia tuloksia olet saavuttanut? Onko tullut ihohuokosten tukkeumia ja uusia finnejä? Olisin erittäin kiinnostunut jos jaksaisit vastata vähän tyhjentävämmin.

• *¤*

en oo ihan joka päivä jaksanu käyttää sitä sitruunaa, ainakin punaset laikut on vaalentunu paljon, kuoppa-arvet nyt ei oo hävinny mut voi olla et ne on vähän ehkä madaltunu jopa. On nyt tullu parin päivän sisään muutamia finnejä mut saattaa johtua ihan vaan siit et kohta alkaa menkat, silloin usein tulee pari finnii.. Ihotyyppi mul on aika pintakuiva nykyään, se on ollu sellanen siit lähtien ku söin roa-kuurin tai oikeestaan 1 ja puol kuuria noin 3 vuotta sitten.. akne oli silloin aika paha ja oli isoja patteja ym.. ja silloin ihotautilääkäri sano et olis pitäny jo aikasemmin mennä ku tuli sit aika paljon arpia.. roan jälkeen naama ei oo enää menny niin pahaan kuntoon mut muutamia finnejä tulee silloin tällöin. Kasvojenhoitoruutini on aika normaali, eli pesen aamulla pelkäl vedellä sit laitan vähän meikkii ja illal pesen ne pois ja laitan sit sen jälkee sitä sitruunaa naamaan vähäks aikaa jos laitan ja sit kasvovoidetta sen jälkee.. Aion kyl jatkaa viel sitruunan käyttöö mut en ihan joka päivä enää jaksa laittaa, mut on se kyl auttanu ainaki jotain

• jeppistäjee
        *¤* kirjoitti:

en oo ihan joka päivä jaksanu käyttää sitä sitruunaa, ainakin punaset laikut on vaalentunu paljon, kuoppa-arvet nyt ei oo hävinny mut voi olla et ne on vähän ehkä madaltunu jopa. On nyt tullu parin päivän sisään muutamia finnejä mut saattaa johtua ihan vaan siit et kohta alkaa menkat, silloin usein tulee pari finnii.. Ihotyyppi mul on aika pintakuiva nykyään, se on ollu sellanen siit lähtien ku söin roa-kuurin tai oikeestaan 1 ja puol kuuria noin 3 vuotta sitten.. akne oli silloin aika paha ja oli isoja patteja ym.. ja silloin ihotautilääkäri sano et olis pitäny jo aikasemmin mennä ku tuli sit aika paljon arpia.. roan jälkeen naama ei oo enää menny niin pahaan kuntoon mut muutamia finnejä tulee silloin tällöin. Kasvojenhoitoruutini on aika normaali, eli pesen aamulla pelkäl vedellä sit laitan vähän meikkii ja illal pesen ne pois ja laitan sit sen jälkee sitä sitruunaa naamaan vähäks aikaa jos laitan ja sit kasvovoidetta sen jälkee.. Aion kyl jatkaa viel sitruunan käyttöö mut en ihan joka päivä enää jaksa laittaa, mut on se kyl auttanu ainaki jotain

Elikkäs kuuluuko sen hieman kirvellä kun sitä sitruunamehua levitetään arville?

• wwwwwwwwwww

toimiiko teillä paremmin sitruunamehu vain oikea sitruuna??? vai onko sillä väliä kumpaa laittaa?

• se toimii!

Itse olen käyttänyt kaupasta saatavaa 100% sitruunamehua ja se on mielestäni toiminut melko hyvin punaisiin arpilaikkuihin ja kaiken lisäksi, kun olen sekoittanut joukkoon ruokasoodaa, niin näppylätkin ovat kuivuneet ja tasoittuneet nopeasti pois! (: Suosittelen!

• kjhkjhk

onko se sitä pienessä sitruunanmuotosessa purkissa olevaa mehua? itelläni on sitä. paljonko ruokasoodaa sinne suunnilleen sekotat? :)

• Jermula

Meikäläinen innostui kanssa kokeilemaan tuota sitruunajuttua.

Olen kärsinyt finneistä ja mustapäistä sellaiset n. 15 vuotta, nyt iän mukana alkanut hellittämään. (Diagnoosin keskivaikea akne taisin saada jo joskus muinoin ala-asteella.)
      Vaihtelevan tasoisesti nyt aikuisiällä ollut iho pahana ja välillä parempana.

Kaikenlaisia aineita on tullut vuosien mittaan kokeiltua. Mitään roa-kuureja en ole kuitenkaan koskaan syönyt, vaikka ehkä joskus olisi ollut tarvettakin.

Nyt jostain syystä, ehkä stressistä ja hormoneista johtuen iho taas "räjähti" n. kuukausi sitten lähinnä suunympäryksen alueelta. Punaisia laikkuja niistä ensimmäisistä finneistä jäljellä ja nyt pari isompaa, yksi kipeä, syvällä oleva finni.

Miun iho on herkkä, punoittava ja tod. vaalea, eli vaikutuksen luulisi näkyvän, jos sitä on. Oon tosi skeptinen tämän(kin) kokeilun suhteen, mutta ei ole mitään hävittävääkään taas. Tuossa justiinsa pyyhin sitruunan laimentamatonta mehua naamaan ja join lasillisen sitruunamehua ohessa.

Raportoinpa sitten myöhemmin, vaikka parin viikon päästä, miten kävi.

• hkfgfg

mä oon käyttänyt sitä sitruunamehua nyt jo melkee oisko 1kk, ja vaaleimmat arvet on hiukan vaalentunu, punasemmissa menee ikuisuus tai no toivottavasti ei. eli ei se välttämättä heti vaikuta. seon pitkäkestonen juttu(tämäkin)!

• Jermukka
        hkfgfg kirjoitti:

mä oon käyttänyt sitä sitruunamehua nyt jo melkee oisko 1kk, ja vaaleimmat arvet on hiukan vaalentunu, punasemmissa menee ikuisuus tai no toivottavasti ei. eli ei se välttämättä heti vaikuta. seon pitkäkestonen juttu(tämäkin)!

...tuossa ajassa iho kyllä uusiutuu/paranee jo itsestäänkin sen verran, että ne arvet vaalenee, että onkohan siitä sitruunamehusta sitten loppujen lopuksi sulle ollut apua noihin arpiin? (Olen niiiin skeptinen...)

Niin ja tuosta miten se sitruuna vaikuttaa: Sitruunanmehu kiihdyttää ihon uusiutumista ja tappaa myös bakteereja; akne on bakteerien aiheuttama ihosairaus. Ja kai sen pitäisi sitä ihon happotasapainoakin vakauttaa tms, en kyllä tiedä miten laimeaksi laimennettuna. :/ Näin vaan olen jostain lukenut, oikaiskaa/tarkentakaa, mikäli on tarvetta...

Kannattaa varmaan olla varovainen minkä verran sitä mehua naamaan laittaa ettei mene pahemmaksi vain pitkällä aikavälillä, kun onhan sillä iholla ne omat suojamekanisminsakin.

Itte kyllä huomasin, että on finnit pienentyneet sen jäljiltä, kun eilen laitoin mehua naamaan.

Mielestäni sitruunanmehua ei kannata huuhtoa vedellä pois ellei ihan oikeasti tunnu, että polttelee ja kirvelee liikaa, sillä vesihän on "kova" aine ja huuhtelee samalla ne hoitavat ainekset pois naamasta. Itte lätkäisin kosteusvoiteen iholle, kunhan olin antanut sitruunamehun ensin yksinään vaikuttaa n. 10 min.

• hgkjfghk
        Jermukka kirjoitti:

...tuossa ajassa iho kyllä uusiutuu/paranee jo itsestäänkin sen verran, että ne arvet vaalenee, että onkohan siitä sitruunamehusta sitten loppujen lopuksi sulle ollut apua noihin arpiin? (Olen niiiin skeptinen...)

Niin ja tuosta miten se sitruuna vaikuttaa: Sitruunanmehu kiihdyttää ihon uusiutumista ja tappaa myös bakteereja; akne on bakteerien aiheuttama ihosairaus. Ja kai sen pitäisi sitä ihon happotasapainoakin vakauttaa tms, en kyllä tiedä miten laimeaksi laimennettuna. :/ Näin vaan olen jostain lukenut, oikaiskaa/tarkentakaa, mikäli on tarvetta...

Kannattaa varmaan olla varovainen minkä verran sitä mehua naamaan laittaa ettei mene pahemmaksi vain pitkällä aikavälillä, kun onhan sillä iholla ne omat suojamekanisminsakin.

Itte kyllä huomasin, että on finnit pienentyneet sen jäljiltä, kun eilen laitoin mehua naamaan.

Mielestäni sitruunanmehua ei kannata huuhtoa vedellä pois ellei ihan oikeasti tunnu, että polttelee ja kirvelee liikaa, sillä vesihän on "kova" aine ja huuhtelee samalla ne hoitavat ainekset pois naamasta. Itte lätkäisin kosteusvoiteen iholle, kunhan olin antanut sitruunamehun ensin yksinään vaikuttaa n. 10 min.

jep sama homma, nykyään laitan kosteusvoidetta sen jälkeen, en pese sitruunaa enää pois. huomenna menen ostamaan kelo-cote nimistä voidetta, pitäs kuulemma tehokkaasti parantaa arpia. saa nähdä.

• (:o)
        hgkjfghk kirjoitti:

jep sama homma, nykyään laitan kosteusvoidetta sen jälkeen, en pese sitruunaa enää pois. huomenna menen ostamaan kelo-cote nimistä voidetta, pitäs kuulemma tehokkaasti parantaa arpia. saa nähdä.

Mitä jos kokeilee niin ettei laita kosteusvoidetta jälkeenpäin? En ole ikinä laittanut kosteusvoiteita kasvoilleni enkä haluasi nytkään aloittaa, joten auttaako yhtä hyvin jos laittaa vain sitruunamehua ja pesee sen pois?

• Jermukka
        (:o) kirjoitti:

Mitä jos kokeilee niin ettei laita kosteusvoidetta jälkeenpäin? En ole ikinä laittanut kosteusvoiteita kasvoilleni enkä haluasi nytkään aloittaa, joten auttaako yhtä hyvin jos laittaa vain sitruunamehua ja pesee sen pois?

...Miksi et käytä kostusvoidetta? Tai miten ylipäätänsä olet hoitanut ihoasi?

Kuten sanoin jo tuossa aiemmin, itse laitan ensin sitruunamehua, annan vaikuttaa hetken ja sitten lisään siihen päälle kosteusvoidetta. Pointtihan tässä on se, etten pese sitä HOITAVAA sitruunamehua pois, vaan se jää iholle vaikuttamaan sitten koko päiväksi/yöksi kosteusvoiteen ohella. Ja samalla se lisäämäni kosteusvoide laimentaa sitä sitruunamehua, ettei koko naama yllättäen kärähdä.

Jos peset kasvosi heti perään, niin peset tietysti pois sen hoitavan sitruunamehun, eikä se näin ollen ehdi vaikuttaa pitkäaikaisesti. Tosin voihan sitä kuuriluontoisesti käyttää, esim. kuorintana. Sitruuna edistää nimittäin ihon uusiutumista. Jos taas laimennat sen vedellä tai kosveusvoiteella, voit käyttää sitä pitempiaikaisena kuurina. (Näin itse olen ajatellut tehdä)

Kyllähän se sitten kannattaa huuhdella pois, jos se alkaa aivan mahdottomasti polttaa ja kirvellä, mutta jos iho on jo valmiiksi niin herkkä, niin laimentaisin sitä mehua jo heti alkujaan vedellä ja sitten lisäisin kasvoille esim. pumpulilla.

Käsittääkseni sitruuna ei myöskään ole niin kuivattavaa kuin luullaan, itselläni ei ole iho ainakaan kuivunut (ehkä kiitos kosteusvoiteen). Onhan yksi ikiaikainen vinkki laittaa sitruunanpuolikkaat (kun olet ensin niistä mehun puristanut pois) kyynärpäihin, jos iho niissä kuiva ja nojailla niihin. Pitäisi pehmentää kuivaa kyynärpäiden ihoa.

Jermukka kirjoitti:

...Miksi et käytä kostusvoidetta? Tai miten ylipäätänsä olet hoitanut ihoasi?

Kuten sanoin jo tuossa aiemmin, itse laitan ensin sitruunamehua, annan vaikuttaa hetken ja sitten lisään siihen päälle kosteusvoidetta. Pointtihan tässä on se, etten pese sitä HOITAVAA sitruunamehua pois, vaan se jää iholle vaikuttamaan sitten koko päiväksi/yöksi kosteusvoiteen ohella. Ja samalla se lisäämäni kosteusvoide laimentaa sitä sitruunamehua, ettei koko naama yllättäen kärähdä.

Jos peset kasvosi heti perään, niin peset tietysti pois sen hoitavan sitruunamehun, eikä se näin ollen ehdi vaikuttaa pitkäaikaisesti. Tosin voihan sitä kuuriluontoisesti käyttää, esim. kuorintana. Sitruuna edistää nimittäin ihon uusiutumista. Jos taas laimennat sen vedellä tai kosveusvoiteella, voit käyttää sitä pitempiaikaisena kuurina. (Näin itse olen ajatellut tehdä)

Kyllähän se sitten kannattaa huuhdella pois, jos se alkaa aivan mahdottomasti polttaa ja kirvellä, mutta jos iho on jo valmiiksi niin herkkä, niin laimentaisin sitä mehua jo heti alkujaan vedellä ja sitten lisäisin kasvoille esim. pumpulilla.

Käsittääkseni sitruuna ei myöskään ole niin kuivattavaa kuin luullaan, itselläni ei ole iho ainakaan kuivunut (ehkä kiitos kosteusvoiteen). Onhan yksi ikiaikainen vinkki laittaa sitruunanpuolikkaat (kun olet ensin niistä mehun puristanut pois) kyynärpäihin, jos iho niissä kuiva ja nojailla niihin. Pitäisi pehmentää kuivaa kyynärpäiden ihoa.

Kosteusvoiteista puheen ollen, millaista kosteusvoidetta suosittelisit? Itseltäni löytyy kotoa Lumenen miehille tarkoitettu virkistävä kasvogeeli, käykö se?

• Jermukka
        (:o) kirjoitti:

Kosteusvoiteista puheen ollen, millaista kosteusvoidetta suosittelisit? Itseltäni löytyy kotoa Lumenen miehille tarkoitettu virkistävä kasvogeeli, käykö se?

...en osaa oikein suositella mitään erityisesti miehille, kun nainen itse olen, mutta suojakerroin olisi varmastikin hyvä olla päiväsaikaan, jos oleskelet paljon ulkona, sillä jostain luin, että sitruunamehu todellakin vaalentaa ihoa auringossa. Itselleni se ei pahaksi edes olisi noiden arpien kohdalla sillä olen niin vaalea, etten edes rusketu, mutta jos kovin ruskettunut olet, niin en välttämättä suosittele aurinkoon menemään sitruunamehua kasvoilla varsinkaan ilman kosteusvoidetta, jossa suojakerroin mukana. Kannattaa käyttää myös omaa harkintaa, sillä mie en ole kometologi tms. Ainoastaan iho-ongelmista vuosikausia kärsinyt skeptikko. :)

Myös sen olen huomannut, että kannattaa todellakin huolellisesti kosteuttaa epäpuhdasta ihoa, sillä se perinteinen ihon kuivattaminen ei tod. ole hyväksi. Tukkiutuu vain huokoset pahemmin, kun kuivaa ja kuollutta solukkoa naamassa.

Yöksi laitan itselle ihan hajusteetonta ja suojakertoimetonta marketin hyllyltä ostettua kosteusvoidetta, joka on herkälle iholle, sillä jostain ohjelmasta näin, että jos yöksi laittaa naamansa suojakertoimellista kosteusvoidetta, se voi ajan myötä "herkistää" ihoa. Eihän iho yöllä suojakertoimia tarvitse, kun kuitenkin sisällä ollaan.

Ja riippuu tietenkin myös siitä millainen iho sinulla on. Rasvoittuva, sekaiho vai joku muu ihotyyppi? Aika perusturvallinen ratkaisu olisi varmaan tuollainen hajusteeton ja herkälle iholle oleva tehokkaasti kosteuttava voide, mutta en myöskään sano, että tuo Lumenen voide huono vaihtoehto olisi!

Jermukka kirjoitti:

...en osaa oikein suositella mitään erityisesti miehille, kun nainen itse olen, mutta suojakerroin olisi varmastikin hyvä olla päiväsaikaan, jos oleskelet paljon ulkona, sillä jostain luin, että sitruunamehu todellakin vaalentaa ihoa auringossa. Itselleni se ei pahaksi edes olisi noiden arpien kohdalla sillä olen niin vaalea, etten edes rusketu, mutta jos kovin ruskettunut olet, niin en välttämättä suosittele aurinkoon menemään sitruunamehua kasvoilla varsinkaan ilman kosteusvoidetta, jossa suojakerroin mukana. Kannattaa käyttää myös omaa harkintaa, sillä mie en ole kometologi tms. Ainoastaan iho-ongelmista vuosikausia kärsinyt skeptikko. :)

Myös sen olen huomannut, että kannattaa todellakin huolellisesti kosteuttaa epäpuhdasta ihoa, sillä se perinteinen ihon kuivattaminen ei tod. ole hyväksi. Tukkiutuu vain huokoset pahemmin, kun kuivaa ja kuollutta solukkoa naamassa.

Yöksi laitan itselle ihan hajusteetonta ja suojakertoimetonta marketin hyllyltä ostettua kosteusvoidetta, joka on herkälle iholle, sillä jostain ohjelmasta näin, että jos yöksi laittaa naamansa suojakertoimellista kosteusvoidetta, se voi ajan myötä "herkistää" ihoa. Eihän iho yöllä suojakertoimia tarvitse, kun kuitenkin sisällä ollaan.

Ja riippuu tietenkin myös siitä millainen iho sinulla on. Rasvoittuva, sekaiho vai joku muu ihotyyppi? Aika perusturvallinen ratkaisu olisi varmaan tuollainen hajusteeton ja herkälle iholle oleva tehokkaasti kosteuttava voide, mutta en myöskään sano, että tuo Lumenen voide huono vaihtoehto olisi!

Kiitos neuvoista. Onneksi kerroit tuosta auringonvalossa olosta sillä olen ruskettunut ainakin vähän ja en haluaisi sen heti vaalenevan. =)
        Laitan siis sitruunamehut kasvoille vasta illalla kun aurinko on laskenut. :D

• Jermukka
        Jermukka kirjoitti:

Joo, meikäläisellä kävi niin tuon sitruunakokeilun kanssa, että sellaisen n. vajaa viikon kokeilun jälkeen iho kuoriutui ja uusiutui niin voimakkaasti, että lopetin koko touhun toistaiseksi siihen. Kyllä ne finnit sitten siitä paranivatkin tosin. Nyt punaiset jäljet jäljellä.

Eli itse suosittelisin kuuriluontoisena tuota, jos ei laimentele tai huuhtele sitä sitruunaa pois naamasta käytön jälkeen. Nopeuttaa siis ainakin ihon uusiutumista.

• finnipaska

onneks satuun lukee tän! :) kauee finni leuas ja viikon päästä serkun häät.. meen heti laittaa sitruunaa naamaan.. onneks syötiin tänänn kalaa nii on tuoretta sitruunaa ja sit sitä 'pullo sitruunaa' :D

• finnipaska

oon lukenu jostain et kun laittaa hammastahnaa yöks nii se kuivattais finnit..
        oon kokeillu mut oon pyöriny unis nii oli hammastahnaa ympäri sänkyy.. ::D

• Hehkua

Hei

Aivan sattumalta tuli tälläinen eteen, kun tutkin netistä sitruunan kaikkia ominaisuuksia ja minun on pakko kertoa oma kokemukseni asiasta.

Minulla oli vielä noin kuukausi sitten aivan kauhea iho-ongelma, joka oli jatkunut yli 20 vuotta. Kasvoni vaativat päivittäistä pesua, puhdistusta ja rasvaamista ja silti ajoittain iski aina ajoittain jonkinlainen talinerityskohtaus ja kasvoissani oli punaisia laikkuja, joka ajoittain äityi tulehduksesi jos en jostain syystä puhdistanut tai minulla ei juuri ollut salisyylihappoa sisältävää puhdistusainetta, joka sinänsä on ihan ok.

Siis olin etsinyt pitkään hoitokeinoa kasvoihin, kunnes tässä kuukauden päivät sitten luin natriumbikarbonaatista, eli suomalaisittain tutummin ruokasoodasta. Ruokasoodahan on alkalinen aine, joka muuttaa esim. ihon ph arvoja terveellisempään suuntaan, jos elimistö, kuten meillä lähes kaikilla on, hyvin hapan, ruokavaliostamme johtuen. En kerro tästä tämän enempää mutta tietoa ruokasoodasta löytyy esim. Googlen hauilla "sodium bicarbonat", "natriumbikarbonaatti", "natriumvetykarbonaatti" ja "ruokasooda".

Koska ruokasooda on jauhetta, tein ruokasoodasta ja luomukosteusvoiteesta seoksen: noin ruokalusikalliseen kosteusvoidetta lisäsin teelusikallisen ruokasoodaa. Suihkun aikana kun ihohuokoset ovat auki lämpimän veden johdosta, hieroin seoksen kasvoihin aivan kuten kuorintanaamion, annoin olla jonkin aikaa. Jos ihossa ongelmia, iho alkaa kirvelemään, älä välitä siitä. Jonkin ajan kuluttua huuhtele pois ja laita pelkkää sitruunamehua (pulloja myydään kaupassa) ja käytä kasvoveden tapaan. Valmiiksi pullotetussa sitruunamehussa voi olla joitain lisäaineita, mutta niin on kaikissa kasvovesissäkin, usko pois.
      Sitruunamehu kirvelee myös kasvoilla jos on haavaumia tai rikkinäistä ihoa. Mutta tämän jälkeen kasvoilla on aivan ihmeellisen hyvä olo...voit laittaa tämän jälkeen kosteusvoidetta aluksi jos tunnet että ihosi kiristää mutta itse, käytettyäni nyt noin kuukauden tätä reseptiä, kaikki ihoni ongelmat ovat loppuneet täysin ja mikä parasta. Varmaankin yksi maailman halvimmista tavoista pitää iho kunnossa. Ruokasooda maksaa kaupassa alle euron purkki ja sitruunamehu saman verran ja riittää usean viikon käyttöön.

Tämän jälkeen ihoon ei tule finnejä tai muitakaan ongelmia, kun muistat kerran päivässä pestä kasvosi em tavalla. Nyt kuukauden käytön jälkeen en tarvitse edes kosteusvoidetta enää ihollani. Ihossa on kaunis väri ja hohkaa hehkeyttä!!!

Kannattaa kokeilla!

• tippetii

lukioaikana alkoi itselläni olla kamalia ongelmia ihoni suhteen. murrosikä oli mennyt jo ala-asteella, joten se ei johtunut siitäkään. ihoni alkoi vain pukkaamaan talia lisää ja lisää. olin tuskissani valtavien ihohuokosteni takia, kasvoni kutisivat ja raavin niitä ainakin öisin. syömisiäni piti katsoa tarkkaan, ettei tulisi finnejä. menkkojen aikaan niitä saattaa tulla muutenkin, ja TOIVON, ettei tuo hormonilääkitys vielä lisäisi sitä.

kuitenkin - itselläni helpotti jonkin verran tää neutrogenan visiblyclear-kuorintavoide. käytän sitä siis päivittäin, ja se puhdistaa paremmin kuin monet muut kokeilemani tuotteet. omaa ihoani se ei ainakaan kuivata tai ärsytä - olen todella herkkäihoinen, kaikki aikaisemmat tuotteet saivat ihoni vain pintakuivaksi ja tali pysyi huokosissa. ystävälläni sitten kokeilin tuota, hänelläkin oli ihonsa kanssa ongelmia. aluksi tuon kanssa tuntui, että talia on vain lisää, mutta se aluksi tavallaan vetää likaa ja talia esiin, sitten puhdistaa sitä. hetken aikaa iho saattaa olla pahemmassa kunnossa, mutta lopulta helpotus on suuri. haavani ovat lähes kokonaan poissa, ja ihohuokoset rauhoittuneet paljon.

lisäksi joku kyseli sinkkivoiteesta, enkä ainakaan huomannut kenenkään kommentoineen siihen, mutta no, kerronpa joka tapauksessa. itsellä on runsaasti kaikenlaisia arpia kissasta, huonosta ihosta ja sähläämisestä (saan itseni telottua aina). olen saanut niitä haalistumaan sinkkivoiteen avulla ja voide rauhoittaa muutenkin. paksuahan se on, laitan itse yleensä veden kanssa tai humektanin seassa.

mutta pitääpä tuota sitruunajuttua kokeilla vielä. olis kiva saada tämä iho kunnolla siistiksi yo-juhliin. :D

• mmmiiii.ä

Innostuin kokeilemaan tätä ruokasoodajuttua ja sekoitin soodaa herkän ihon perusvoiteeseen. Kokeilussa on myös toi sitruunajuttu mut vielä en oo kokeillu ku vasta ekaa päivää nyt :) on pidemmän aikaa jo pitäny kokeilla tätä.
        Hakusessa ois tasasemman ja kirkkaamman värinen iho, eikä punaisia täpliä. Uskon että toimii :)

• kokeilun alla

Mä kuulin tuosta sitruunamehusta kans joku kuukaus sitte, mutta vasta nyt sain ostettua sitruunamehua (semmone pikkupullo 100% mehua) ja rupesin kokeilemaan. Yllätys, mehu on rauhoittanut punoitusta arvissa ja ne on rauhallisemman näköiset :) Yksi vaaleanpunainen arpi on muuttunut enemmän rusehtavaksi, muuttuu varmaan vähitellen vaaleammaksi. Oon kokeillut vasta pari päivää, ajattelin että hieron vähän mehua 1-2 kertaa päivässä ja jätän mehun, en huuhtele pois. Eihän se myrkyllistä ole.

Itellä on jonkun verran arpia jäänyt finneistä, ja sitten stressin vuoksi ärtynyt huuliherpes on jättänyt ärsyttäviä arpia suun ympärille. Pistän tilkan mehua puhtaalle kämmenpohjalle ja taputtelen kaikkiin arpiin.
      Mulla on myös yks finni punoittanut pari päivää otsassa, sivelin sillekkin vähäsen, ja aamulla se oli kuivunut :D

Aika halpa konsti tämä, mielummin teen kotihoitoa kuin menen vanhempana laserilla korjaileen arpia. Ja arvet kannattaa vissiin hoitaa kun ne on suht tuoreita?

• qhit

Itse olen parina päivänä käyttänyt ja jättänyt yöksi ja itse en huomaa mitää eroa vielä. Pitääkö sitä sitruunaa laittaa miten paljon? Itse olen kostuttanut vanulapun sitruunalla ja sitten vain kostuttanut silllä kasvoja vai pitäisikö sitä sitten laittaa sitten silleen et se kohta jää "märäksi".

• blaablahbala

En kyllä laittaisi sitruunaa kasvoihin (tai teini-iässä laitoin ja ihossa on nyt pysyvästi punaisia kohtia). Alpha hydroxy hapot sen sijaan kyllä auttavat punaisiin arpiin, niitä on mm glykolihappo ja mandelic acid, mutta ne ohentavat ihoa joten pitää muistaa aurinkosuoja.

• Janisutin

Ite mä tänään kokeilin näin, että laitoin sitruunamehua oliiviöljyä merisuolaa ja kyllä on nyt ihan hyvä tunne kasvoissa, tämän jälkeen lisäsin vielä kosteusvoidetta kun olin antanut ensin sitruunan öljyn ja suolan vaikuttaa noin. 10 min
        Eli siis olen finnisestä ihosta kärsivä 15v teini, mutta halusin testata näin sitä :)) Toivotaan, että nyt rupeaisi auttamaan~~

• tttttar

sitruunahappo kuuluu alpha hydroxy happoihin, joiden juuri sanoit auttavan punaisiin arpiin. että näin.

sitaattia ja lähdettäkin vaikka:
        "Many well-known α-HYDROXY ACIDS are useful building blocks in organic synthesis: the most common and simple are glycolic acid, lactic acid, CITRIC ACID, mandelic acid."

http://en.wikipedia.org/wiki/Alpha_hydroxy_acid

• sdfhgkjl
        tttttar kirjoitti:

sitruunahappo kuuluu alpha hydroxy happoihin, joiden juuri sanoit auttavan punaisiin arpiin. että näin.

sitaattia ja lähdettäkin vaikka:
        "Many well-known α-HYDROXY ACIDS are useful building blocks in organic synthesis: the most common and simple are glycolic acid, lactic acid, CITRIC ACID, mandelic acid."

http://en.wikipedia.org/wiki/Alpha_hydroxy_acid

Juu mutta sitruunan PH on liian alhainen.

• meikkiä vai ei?

Kuulostaa hienolta tämä sitruunahappohoito! Olen itsekin kärsinyt aknearvista jo aivan liian monta vuotta ja laserhoidot askarruttavat.

mulla olisi kuitenkin kysymys tähän hoitoon liittyen: teetkö happohoidon illalla ennen nukkumaan menoa vai voiko hoidon jälkeen kosteutetulle kasvolle laittaa meikkiä? tarkoitan, ettei meikki vain tuki ihohoukosia tms...

• -kosme

meikkiä voi laittaa iholle, mutta hyvin pieni kerros niinkuin muutenkin rasvaiselle iholle kannattaa käyttää hyvin pieni määrä meikkiä ja suosittelen meikkivoiteen sijaan meikkivoidepuuteria, se ei tuki huokosia ja iho pääsee hengittämään

ps. olen itse myös kokeillut "sitruunahoitoa", kyllä se tehoaa mutta en suosittele kuitenkaan tekemään sitä joka ilta, mieluiten ns kuuriluontoisena esim yhden viikon aikana joka ilta ja seuraavassa kuussa uudestaan ja kannattaa myös muistaa, että jos teillä olisikin hyvät naamanouhdistusaineet yms niin jos käytätte liian rasvaista voidetta kasvoille ja teillä on rasvainen iho niin ei nämä kikat välttämättä toimi
      eli ostakaa oikeat hoitotuotteet ! ja jos on hyvin pintakuiva ja rasvainen iho (rasvainen iho ei voi olla kuiva) niin todella hyvä idea on naamiot, itselläni kun oli akne käytin joka päivä rasvaisen ihon naamiota illalla, sitä ihan sai käyttää joka päivä ja kuuluikin jos rasvainen iho, tämä kuitenkin oli todella kuivattavaa ja kasvojeni iho oli pintakuiva niin vaihdoin muut tuotteet sekaiholle tarkoitettuihin, niistä saa sekä kosteutusta että puhdistusta ja ne imevät talia hyvin ja rauhoittaa talin eritystä.
      -puhun kauneudenhoidon ammattilaisena ja vinkkejä ihonhoitoon ja tuotteisiin voi kysyä

• tiitumarallaa

Mä sain vähä aikaa sit idean et voisin hieroo sitruunaa naamaani, ja selkään kun sinne on tullut aika ikäviä näppylöitä ja jätän sen kyllä ihan koko yöksi ja sitte vasta seuraavana suihku kertana ne lähtee mutta ei kai se nyt mitään haittaa (:
      Vaikuttaa et tää toimis ku pistelee mukavasti (8 !

• sitruuna

Myös täällä kokeiltu nyt pari viikkoa sitruunaa kasvoille ja olen hämmästynyt miten se kirkastaa ihoa. Arvet joita on paljon kasvoilla ovat vaalentuneet ja ihohuokoset pienentyneet. Kannattaa kokeilla!

Ketjusta on poistettu 22 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      225
      7037
    2. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      45
      1305
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      29
      1118
    4. Yksi kysymys

Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      911
    5. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      49
      885
    6. Katseestasi näin

Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      62
      877
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      96
      846
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      801
    9. Tietenkin täällä

Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      776
    10. Jäähalli myynnissä!

Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      753
    Aihe