vanhan tuontivenetrailerin rekisteröinti

kysyjä åå 009

Onko kellään ennestään kokemuksia, miten käy kun yrittää rekisteröidä vanhan USA:sta tuodun venetrailerin suomen rekisteriin?

Akselinavat, valot ja vetokita on tarkoitus vaihtaa ensialuksi ihan suosiolla uusiin ce-hyväksyttyihin, mutta miten rungon laita mahtaa olla. Onko niissä jotain rhs-profiilipalkkivaatimuksia tai jotain muuta rungon lujuusvaatimuksia?
Rungon liitokset on hitsattu. Ei kai niiden hitsaussaumojen suhteen kysytä jotain alkuperäistekijää tai lujuuslaskelmia?

7

2164

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rekisteriin

      ei millään. ei täytä vaatimuksia vaikka muuttaisi akselit,jarrut,vetopään.

      eikä käy omavalmiste kärrynäkään.

    • omarakentelija

      Vetokidan vaihto ei riitä, pitää vaihtaa koko vetoaisa.

      Eli siis valot, akselit ja vetoaisa pitäisi riittää.

      Runko voi edelleen olla vaikka omatekoinen. Asiasta on ollut vähän epäselvyyttä kun alunperin piti kieltää omatekoiset kokonaan, mutta lopullisessa oli kuitenkin sallittu.

      Esim http://www.teohydrauli.fi/ myy rakennussarjoja edelleen.

      • å 009
        omarakentelija kirjoitti:

        AKE:N ohjeistusta:

        http://www.ajoneuvohallintokeskus.fi/NR/rdonlyres/D72789C4-7794-470E-98D4-88637A6669AD/0/19462082007_vetoaisa.pdf

        http://www.ajoneuvohallintokeskus.fi/NR/rdonlyres/17D4D4BC-7646-4973-A78D-B93F8B5541BE/0/10692082007_LIITE_Esim_vetoaisasta.pdf

        kiitoksia selvenävistä vinkeistä.

        tuossa minun kärryssä on suora vetoaisa vaihdettavissa melko helposti, koska se on pulteilla kiinni siinä keskellä kiinnityspisteessä, johon sivuprofiilit kaartuvat. sivuprofiilit on hitsattu niiden yhtymäkohdassa sellaiseksi tunneliksi jonka kauta vetoaisa menee ja siten aisa on myös säädettävissä.
        saakohan ne hitsaukset ainakin olla rauhassa?

        aisan säädettävyys on käsittääkseni laiton, eli kiinteä pulttaus siihen sitten jotenkin.

        sitten mitens, kun siinä on lehtijouset? pitääkö ne repiä pois ja laittaa samanlaiset tai huonommat, esim. kumiakseliset ce-tarralla varustetut, vai saakohan ne rauhassa?


      • siinä
        å 009 kirjoitti:

        kiitoksia selvenävistä vinkeistä.

        tuossa minun kärryssä on suora vetoaisa vaihdettavissa melko helposti, koska se on pulteilla kiinni siinä keskellä kiinnityspisteessä, johon sivuprofiilit kaartuvat. sivuprofiilit on hitsattu niiden yhtymäkohdassa sellaiseksi tunneliksi jonka kauta vetoaisa menee ja siten aisa on myös säädettävissä.
        saakohan ne hitsaukset ainakin olla rauhassa?

        aisan säädettävyys on käsittääkseni laiton, eli kiinteä pulttaus siihen sitten jotenkin.

        sitten mitens, kun siinä on lehtijouset? pitääkö ne repiä pois ja laittaa samanlaiset tai huonommat, esim. kumiakseliset ce-tarralla varustetut, vai saakohan ne rauhassa?

        vetoaisassa EI ole mitään hitsausta, se käy sellaisenaan. Jos on jarrullinen kärry, pitää olla valmistajan todistus vetopään ja jarrujen yhteensopivuudesta. Lehtijouset saa olla.


      • å 009
        siinä kirjoitti:

        vetoaisassa EI ole mitään hitsausta, se käy sellaisenaan. Jos on jarrullinen kärry, pitää olla valmistajan todistus vetopään ja jarrujen yhteensopivuudesta. Lehtijouset saa olla.

        aisa on suora palkki, eli ei hitsauksia. ainoat hitsaukset on sivukaarien keskinäisessä yhtymäkohdasa mut eivät ole hitsattu vetoaisaan siis.

        hyvä jos vanhat lehtijouset saavat olla. olisikin ollut järjen köyhyyttä repiä laikalla ne veiks.

        alkaa näyttää sitten ihan realistiselle projektille, joka tulee keväällä täs aloitettua.

        kiitoksia neuvoista :)


      • asolanmäki
        å 009 kirjoitti:

        aisa on suora palkki, eli ei hitsauksia. ainoat hitsaukset on sivukaarien keskinäisessä yhtymäkohdasa mut eivät ole hitsattu vetoaisaan siis.

        hyvä jos vanhat lehtijouset saavat olla. olisikin ollut järjen köyhyyttä repiä laikalla ne veiks.

        alkaa näyttää sitten ihan realistiselle projektille, joka tulee keväällä täs aloitettua.

        kiitoksia neuvoista :)

        Ostin veneen traileneenaan päivineen mutta trailerista ei ole mitään paperia hyvä peli on valot ja kaikki kilpi vaan puuttuu miten sais sen rekisteriin vai ajlenko edeleen´´lainakilvillä ´´.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kysymys muille miehille

      Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss
      Ikävä
      140
      7929
    2. Kaipaisin nyt kosketusta

      jota ei koskaan ole ollut. Saisinpa tuntea kätesi niskallani ja silittelemässä päätäni. Sulaisin varmasti siihen.
      Ikävä
      31
      3126
    3. Imaami kysyy, miksi pojat uivat ilman valvontaa

      Kalajoen särkät ovat usean kilometrin pituiset. Siellä on kylttejä, joissa varoitetaan rannan vaaroista. Siellä ei ole
      Maailman menoa
      382
      2198
    4. Mansikkatiloilla hyväksikäytetään ukrainalaisia

      Työolot ovat surkeita ja palkka kelvoton. https://yle.fi/a/74-20172942
      Maailman menoa
      284
      1760
    5. Kerrostaloihin ilmalämpöpumput

      Ulkomailla näkee paljon ilmalämpöpumppuja kerrostalojen ulkoseinissä. Mikä estää taloyhtiötä hankkimasta niitä asuntoih
      Sinkut
      147
      1583
    6. Tukalaa kuumuutta

      Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      21
      1421
    7. Sokea "ystävälle"

      Oletko oikeasti noin sokea?
      Ikävä
      100
      1229
    8. Sinä, ihastukseni

      Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      15
      1228
    9. En ymmärrä käytöstäsi

      Se on ollut eräänlaista hyväksikäyttöä. Että seura kyllä kelpaa palstan välityksellä silloin kun ei ole parempaakaan tek
      Ikävä
      137
      1152
    10. Tiedät ettei tule toimimaan.

      Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      18
      1112
    Aihe