vanhan tuontivenetrailerin rekisteröinti

kysyjä åå 009

Onko kellään ennestään kokemuksia, miten käy kun yrittää rekisteröidä vanhan USA:sta tuodun venetrailerin suomen rekisteriin?

Akselinavat, valot ja vetokita on tarkoitus vaihtaa ensialuksi ihan suosiolla uusiin ce-hyväksyttyihin, mutta miten rungon laita mahtaa olla. Onko niissä jotain rhs-profiilipalkkivaatimuksia tai jotain muuta rungon lujuusvaatimuksia?
Rungon liitokset on hitsattu. Ei kai niiden hitsaussaumojen suhteen kysytä jotain alkuperäistekijää tai lujuuslaskelmia?

7

2085

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rekisteriin

      ei millään. ei täytä vaatimuksia vaikka muuttaisi akselit,jarrut,vetopään.

      eikä käy omavalmiste kärrynäkään.

    • omarakentelija

      Vetokidan vaihto ei riitä, pitää vaihtaa koko vetoaisa.

      Eli siis valot, akselit ja vetoaisa pitäisi riittää.

      Runko voi edelleen olla vaikka omatekoinen. Asiasta on ollut vähän epäselvyyttä kun alunperin piti kieltää omatekoiset kokonaan, mutta lopullisessa oli kuitenkin sallittu.

      Esim http://www.teohydrauli.fi/ myy rakennussarjoja edelleen.

      • å 009
        omarakentelija kirjoitti:

        AKE:N ohjeistusta:

        http://www.ajoneuvohallintokeskus.fi/NR/rdonlyres/D72789C4-7794-470E-98D4-88637A6669AD/0/19462082007_vetoaisa.pdf

        http://www.ajoneuvohallintokeskus.fi/NR/rdonlyres/17D4D4BC-7646-4973-A78D-B93F8B5541BE/0/10692082007_LIITE_Esim_vetoaisasta.pdf

        kiitoksia selvenävistä vinkeistä.

        tuossa minun kärryssä on suora vetoaisa vaihdettavissa melko helposti, koska se on pulteilla kiinni siinä keskellä kiinnityspisteessä, johon sivuprofiilit kaartuvat. sivuprofiilit on hitsattu niiden yhtymäkohdassa sellaiseksi tunneliksi jonka kauta vetoaisa menee ja siten aisa on myös säädettävissä.
        saakohan ne hitsaukset ainakin olla rauhassa?

        aisan säädettävyys on käsittääkseni laiton, eli kiinteä pulttaus siihen sitten jotenkin.

        sitten mitens, kun siinä on lehtijouset? pitääkö ne repiä pois ja laittaa samanlaiset tai huonommat, esim. kumiakseliset ce-tarralla varustetut, vai saakohan ne rauhassa?


      • siinä
        å 009 kirjoitti:

        kiitoksia selvenävistä vinkeistä.

        tuossa minun kärryssä on suora vetoaisa vaihdettavissa melko helposti, koska se on pulteilla kiinni siinä keskellä kiinnityspisteessä, johon sivuprofiilit kaartuvat. sivuprofiilit on hitsattu niiden yhtymäkohdassa sellaiseksi tunneliksi jonka kauta vetoaisa menee ja siten aisa on myös säädettävissä.
        saakohan ne hitsaukset ainakin olla rauhassa?

        aisan säädettävyys on käsittääkseni laiton, eli kiinteä pulttaus siihen sitten jotenkin.

        sitten mitens, kun siinä on lehtijouset? pitääkö ne repiä pois ja laittaa samanlaiset tai huonommat, esim. kumiakseliset ce-tarralla varustetut, vai saakohan ne rauhassa?

        vetoaisassa EI ole mitään hitsausta, se käy sellaisenaan. Jos on jarrullinen kärry, pitää olla valmistajan todistus vetopään ja jarrujen yhteensopivuudesta. Lehtijouset saa olla.


      • å 009
        siinä kirjoitti:

        vetoaisassa EI ole mitään hitsausta, se käy sellaisenaan. Jos on jarrullinen kärry, pitää olla valmistajan todistus vetopään ja jarrujen yhteensopivuudesta. Lehtijouset saa olla.

        aisa on suora palkki, eli ei hitsauksia. ainoat hitsaukset on sivukaarien keskinäisessä yhtymäkohdasa mut eivät ole hitsattu vetoaisaan siis.

        hyvä jos vanhat lehtijouset saavat olla. olisikin ollut järjen köyhyyttä repiä laikalla ne veiks.

        alkaa näyttää sitten ihan realistiselle projektille, joka tulee keväällä täs aloitettua.

        kiitoksia neuvoista :)


      • asolanmäki
        å 009 kirjoitti:

        aisa on suora palkki, eli ei hitsauksia. ainoat hitsaukset on sivukaarien keskinäisessä yhtymäkohdasa mut eivät ole hitsattu vetoaisaan siis.

        hyvä jos vanhat lehtijouset saavat olla. olisikin ollut järjen köyhyyttä repiä laikalla ne veiks.

        alkaa näyttää sitten ihan realistiselle projektille, joka tulee keväällä täs aloitettua.

        kiitoksia neuvoista :)

        Ostin veneen traileneenaan päivineen mutta trailerista ei ole mitään paperia hyvä peli on valot ja kaikki kilpi vaan puuttuu miten sais sen rekisteriin vai ajlenko edeleen´´lainakilvillä ´´.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ruumis ojassa

      Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
      Oulainen
      17
      2413
    2. Mitä piirteitä rakastat

      Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      44
      1261
    3. Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!

      Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa
      Puolanka
      70
      907
    4. Miten suomalaiset miehet

      On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää
      Ikävä
      135
      848
    5. Anna mulle vielä tilaisuus

      näyttää kuinka susta tykkään.
      Ikävä
      45
      841
    6. Mitkä asiat tekevät

      kaivatustasi vetovoimaisen?
      Ikävä
      59
      807
    7. Muistatko vielä

      Missä nähtiin ensimmäisen kerran? Miehelle.
      Ikävä
      42
      786
    8. Eräs läheinen sanoi

      Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.
      Ikävä
      44
      755
    9. Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä

      – On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe
      Perussuomalaiset
      164
      742
    10. Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)

      Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis
      Sinkut
      130
      694
    Aihe