kuin talitiainen, mutta sininen

aamutupakilla

Hei tietääkö kukaan mikä oli tämä kaunis lintu? Kuin Talitiainen, mutta pienempi, ja liki koboltin sininen pää, jossa takana koko pään ympäri valkoinen pienen pieni raita. Ja SINIset siivet

7

837

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • Iloista kevättä
        Jep. kirjoitti:

http://www.elisanet.fi/seppo.harmala/Sinitiainen2.jpg

Kiitos molemmille! En ole aiemmin tavannut tätä kaunista lintua. Onko harvinainen? Asun paritalossa Espoossa, aivan kohtalaisen liikenteen keskelllä. Vaikka tosin olen yllättynyt kuinka paljon lintuja täällä on. Sorsia, hanhia, joutsenia ja tietysti kaikki 'vakkarit'.

• Hukka-Musti
        Iloista kevättä kirjoitti:

Kiitos molemmille! En ole aiemmin tavannut tätä kaunista lintua. Onko harvinainen? Asun paritalossa Espoossa, aivan kohtalaisen liikenteen keskelllä. Vaikka tosin olen yllättynyt kuinka paljon lintuja täällä on. Sorsia, hanhia, joutsenia ja tietysti kaikki 'vakkarit'.

Niitä pesii Suomessa satoja tuhansia pareja, kohta miljoona, mahdollisesti jo yli. Se on erittäin tuttu asukas niin kaupunkilaisille kuin maalaisille ja eräläisillekin, varsinkin etelässä.

• Ruma mies
        Hukka-Musti kirjoitti:

Niitä pesii Suomessa satoja tuhansia pareja, kohta miljoona, mahdollisesti jo yli. Se on erittäin tuttu asukas niin kaupunkilaisille kuin maalaisille ja eräläisillekin, varsinkin etelässä.

Onkohan sinitiaisen levinneisyys jotenkin epätasainen? Minulla on koti Espoossa ja mökki Kangasniemellä. Talviruokintaa pidetään molemmissa paikoissa. Espoossa ei ole näkynyt muita tiaisia kuin tali- ja hömötiaiset. Kangasniemellä sensijaan sinitiainen on vähintään yhtä yleinen kuin talitinttikin (ja melkein kaikkia muitankin tinttejä tapaa).

• tuleeko minusta pihabongari
        Ruma mies kirjoitti:

Onkohan sinitiaisen levinneisyys jotenkin epätasainen? Minulla on koti Espoossa ja mökki Kangasniemellä. Talviruokintaa pidetään molemmissa paikoissa. Espoossa ei ole näkynyt muita tiaisia kuin tali- ja hömötiaiset. Kangasniemellä sensijaan sinitiainen on vähintään yhtä yleinen kuin talitinttikin (ja melkein kaikkia muitankin tinttejä tapaa).

Tuon ilmeisesti Sinitiais -uroksen ensimmäistä kertaa täällä Espoossa. Mutta nyt olen myös tavannut 'rouvan' ja ilolla olen seurannut pariskunnan seikkailuja pihapuskissani. En ole myöskään aiempina vuosina tätä kaunista lintua nähnyt. Toivon, että tulevat myös ensi vuonna. Tosin on myös hauskaa nähdä Satakieli, joka käy pihallani ja myöskin naapurin puussa, ja tuntuu olevan tosi kesy. Yleensä vain kuulee kauniin laulun, mutta harvemmin käy rauhassa pihalla käyskentelemässä.

• Anonyymi

Sinivuokko lintu
      🐦🐦🐦

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!

Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.
      Tunteet
      86
      5467
    2. Kivoimmat asiat elämässäsi?

Ihastuminen? Rakastuminen? Voittaminen? Joku muu?
      Sinkut
      164
      3622
    3. Miksi sinua kiinnostaa mitä täällä lukee?

Käyt täällä ja tiedän sen.
      Ikävä
      53
      3189
    4. Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?

Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä
      Maailman menoa
      203
      2126
    5. Mistä tiedät, että hän on kiinnostunut?

Kiinnostunut sinusta.
      Ikävä
      35
      1931
    6. Et edes ole vanha ja läski

Kunhan halusin loukata.
      Ikävä
      33
      1864
    7. Etkö usko teidän

Koskaan päätyvän yhteen?
      Ikävä
      46
      1823
    8. Voisiko näistä

Painaa kirjan. Montakohan sataa sivua tulisi 🤭 ja mikä sen nimi olisi?
      Ikävä
      57
      1714
    9. Tykkään niin paljon

Ja olen tosi surkeana kun mokasin kerta toisensa jälkeen. 😢
      Ikävä
      19
      1683
    10. Mukavaa perjantaita

Rakkaalle H naiselle...❤️
      Ikävä
      19