Sama jumala?

mohammedog

Jos kerran sekä raamatussa että koraanissa esiintyvä Aadam, on yksi ja sama henkilö,
tämänhän täytyy tarkoitta sitä että heidät on luonut SAMA Jumala. Tämän taasen täytyy tarkoittaa sitä
että raamatun ja koraanin Jumala on yksi ja sama?

Nyt taas tarvitaan oppineemman apua, eli Onko asia näin, vai olenko aivan hakoteillä??

33

1589

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olet tosi

      jäljillä.

    • sama jumala.

      Olet hakoteillä,jos niin luulet.Hanki tietoa.

      • Koraani alkaa sanoilla;

        JUMALAA EI OLE! ..mutta allah ja hanen profeettansa!

        -jos Jumalaa ei ole, niin kuka sitten on allah?

        -ja kuka on ME?

        =(ynnaan eta luppuneet enkelit..


      • jotta
        Koraani alkaa sanoilla; kirjoitti:

        JUMALAA EI OLE! ..mutta allah ja hanen profeettansa!

        -jos Jumalaa ei ole, niin kuka sitten on allah?

        -ja kuka on ME?

        =(ynnaan eta luppuneet enkelit..

        missä kohtaa koraania lukee: `jumalaa ei ole`?


    • kirjanoppinut

      Sama jumala. Arabit kirjoittivat koraanin sen mukaan mitä he olivat kuulleet kristittyjan kertovan. Siis muistinvarainen raamattu. Samalla he älysivät että ovat Aabrahamin esikoisen lapsia. Nimittäin Ismaelin. Jos nyt ihmisiä luo joku jumala niin kuinka monta luojajumalaa luulet olevan?

      • ryöväri

        Ei voi olla sama Jumala, koska raamatun mukaan Jeesus on Jumalan poika siis Jumala, mutta koraanin mukaan Jeesus on profeetta eli vain ihminen. Sen lisäksi raamattu kertoo, että vain Jeesuksen nimessä voi vain pelastua. Niin ikään Paavali kiroaa toisenlaiset evankeliumit olivatpa ne sitten vaikka enkeliltä saatuja galatalaiskirjeessä. Keneltä se muuten tuo muhametti sai sen koraaninsa?


    • voi sentään

      yksijumalinen uskonto (Muhammedin perustama)
      Kristyttjen Jumala ei ole sama kuin Islamin Allah! Jeesus on Koranissa yksi Allahin profeetta, mutta ei jumalan poika.

      Islamin jumalalla ei siis ole poikaa, Kristinuskon Jumala taas ANTOI AINOKAISEN POIKANSA, ETTEI YKSIKÄÄN JOKA HÄNEEN USKOO HUKUISI VAAN HÄNELLÄ OLISI IANKAIKKINEN ELÄMÄ!!!

      • kirjanoppinut

        Tai siis ainakin oikeammssa. Sinhän yrität raamatulla todistaa että raamattu on totuus. Jumalahan siunasi esikoiset? Abrahamin esikoinen oli Ismael. Seuraava kristittyjen petos tulee ilmi Eesaun kohdalla jolloin Jaakob pettää sokean isänsä. Sekä Ismael että Eesau ovat siis paremmin oikeutettuja perimään siunaukaen kuin pettäjät.


    • kuuepäjumala.

      Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumala on juutalaisilla ja kristityillä.

      • tietoa.

        Koraani 41:37 Hänen tunnusmerkkejään ovat yö ja päivä, aurinko ja kuu. Älkää kumartako aurinkoa ja kuuta, vaan kumartakaa Jumalaa, joka ne loi, jos Häntä tahdotte palvoa!


    • voi aikoja voi tapoja

      eli olemme samaa sukujuurta kaikki. Apt. 17:26 Ja hän (Jumala) on tehnyt koko ihmissuvun yhdestä ainoasta asumaan kaikkea maanpiiriä ja on säätänyt heille määrätyt ajat ja heidän asumisensa rajat, että he etsisivät Jumalaa, jos ehkä voisivat hapuilemalla hänet löytää-- hänet, joka kuitenkaan ei ole kaukanayhdestäkän meistä. jae 30 jatkaa Noita tietämättömyyden aikoja Jumala on kärsinyt, mutta nyt hän tekee tiettäväksi, että kaikien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus. Sillä hän on säätänyt päivän, jona hän on tuomitseva maanpirin vanhurskaudessa sen miehen kautta, jonka hän siihen on määrännyt; ja hän on antanut kaikille siitä vakuuden, herättämällä hänet kuolleista. Kuullessaan kuolleitten ylösnousemuksesta toiset IVASIVAT, toiset taas sanoivat:"Me tahdomme kuulla sinulta tästä vielä toistekin". Koraanin Jumala ei siis ole sama Jumala mikä on kristityillä ja Juutalaisilla!! Juutalaiset eivät vaan usko (vielä kaikki), että Jeesus oli heidän odottamansa Messias! Allahilla ei ole poikaa! Meidän Jumalamme antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä. Suuria merkittäviä eroja, Islam ei vastaa kysymyksen; Miten minä pelastun!?

      • islamissa

      • voi aikoja voi tapoja
        islamissa kirjoitti:

        Tuosta ole hyvä, http://www.youtube.com/watch?v=5bd9julKFx0

        koska Jeesus sanoo:"Minä olen tie, totuus ja elämä, eikä kukaan tule Jumalan tykö muutoin kuin minun kauttani! Jeesus kuoli ja nousi kuolleista, näin Raamattu kertoo: Apt. 1:1 Edellisessä kertomuksessani kirjoitin, oi Teofilus, kaikesta, mitä Jeesus alkoi tehdä ja opettaa, hamaan siihen päivän asti, jona hänet otettiin ylös, sittenkun hän Pyhän Hengen kautta oli antanut käskynsä apostoleille, jotka hän oli valinnut, ja joille hän myös KÄRSIMISENSÄ JÄLKEEN moninaisten epäämättömien todistusten kautta OSOITTI ELÄVÄNSÄ, ilmestyen heille neljänkymmenen päivän aikana ja puhuen Jumalan valtakunnasta. Tuosta sinulle, mitä muuta vielä tarvitset!!!


      • WeijoLindroos
        voi aikoja voi tapoja kirjoitti:

        koska Jeesus sanoo:"Minä olen tie, totuus ja elämä, eikä kukaan tule Jumalan tykö muutoin kuin minun kauttani! Jeesus kuoli ja nousi kuolleista, näin Raamattu kertoo: Apt. 1:1 Edellisessä kertomuksessani kirjoitin, oi Teofilus, kaikesta, mitä Jeesus alkoi tehdä ja opettaa, hamaan siihen päivän asti, jona hänet otettiin ylös, sittenkun hän Pyhän Hengen kautta oli antanut käskynsä apostoleille, jotka hän oli valinnut, ja joille hän myös KÄRSIMISENSÄ JÄLKEEN moninaisten epäämättömien todistusten kautta OSOITTI ELÄVÄNSÄ, ilmestyen heille neljänkymmenen päivän aikana ja puhuen Jumalan valtakunnasta. Tuosta sinulle, mitä muuta vielä tarvitset!!!

        Kukaan ei voi saada syntejään anteeksi muutoin kuin Jeesuksen veren kautta. Eikä kenelläkään ihmisellä ole ollenkaan Jumalaa ennen kuin on ottanut vastaan Jeesuksen!!! Jeesus kuoli sijaisuhrina Golgatan ristillä meidän syntiemme edestä. "Rangaistus oli Hänen päällänsä, että meillä rauha olisi." Jesaja 53:5. Hän kärsi äärimmäiset kauhut, tuskat ja kivut, sen tähden, että syntien rangaistus vaati niin. Jeesus otti vapaaehtoisesti päällensä rangaistuksen, rakkaudesta meihin. Jos ihminen kuolee synneissään, ilman Jeesusta pelastajanaan, on hän kadotettu. Ota vastaan ylösnoussut Jeesus syntiesi sovittajaksi ja elämäsi Herraksi! Jeesus oli Taivaassa Isän tykönä ennen ihmiseksi syntymistään. Hän tuli Hengessä neitsyt Marian kohtuun, jossa kehittyi ihmiseksi. Siis aina olemassa ollut Jeesus otti itselleen ihmisruumiin sovittaakseen Aadamin suvun lankeemuksen. Se oli sovitettava lihan ruumiissa. Jos et vielä ole ottanut vastaan Jeesusta, niin tee se tänään. Jumala rakastaa sinua ja tahtoo antaa syntisi anteeksi. Hän voi tehdä sen Jeesuksen sijaskärsimyksen tähden. Rangaistus on kärsitty.


      • wrgethrt
        WeijoLindroos kirjoitti:

        Kukaan ei voi saada syntejään anteeksi muutoin kuin Jeesuksen veren kautta. Eikä kenelläkään ihmisellä ole ollenkaan Jumalaa ennen kuin on ottanut vastaan Jeesuksen!!! Jeesus kuoli sijaisuhrina Golgatan ristillä meidän syntiemme edestä. "Rangaistus oli Hänen päällänsä, että meillä rauha olisi." Jesaja 53:5. Hän kärsi äärimmäiset kauhut, tuskat ja kivut, sen tähden, että syntien rangaistus vaati niin. Jeesus otti vapaaehtoisesti päällensä rangaistuksen, rakkaudesta meihin. Jos ihminen kuolee synneissään, ilman Jeesusta pelastajanaan, on hän kadotettu. Ota vastaan ylösnoussut Jeesus syntiesi sovittajaksi ja elämäsi Herraksi! Jeesus oli Taivaassa Isän tykönä ennen ihmiseksi syntymistään. Hän tuli Hengessä neitsyt Marian kohtuun, jossa kehittyi ihmiseksi. Siis aina olemassa ollut Jeesus otti itselleen ihmisruumiin sovittaakseen Aadamin suvun lankeemuksen. Se oli sovitettava lihan ruumiissa. Jos et vielä ole ottanut vastaan Jeesusta, niin tee se tänään. Jumala rakastaa sinua ja tahtoo antaa syntisi anteeksi. Hän voi tehdä sen Jeesuksen sijaskärsimyksen tähden. Rangaistus on kärsitty.

        Jeesus avasi tien jota seurata , vastaamme itse synneistämme eli teoistamme. Elämme monta kertaa ja sillä pyritään kuittaamaan asiat. On vaarallista harhaa uskoa jonkun toisen sovittavan syntisi.


      • Eija_Moilanen
        wrgethrt kirjoitti:

        Jeesus avasi tien jota seurata , vastaamme itse synneistämme eli teoistamme. Elämme monta kertaa ja sillä pyritään kuittaamaan asiat. On vaarallista harhaa uskoa jonkun toisen sovittavan syntisi.

        että on vaikeampaa tehdä oikein, jos ei joudu vastamaan synneistään? Kaikella tekemällämme on seuraukset. Mietin mitä ajattelet synnin olevan? Tässä saattaa olla melkoinen ero ajatuskulmissa.


      • se_sama...
        Eija_Moilanen kirjoitti:

        että on vaikeampaa tehdä oikein, jos ei joudu vastamaan synneistään? Kaikella tekemällämme on seuraukset. Mietin mitä ajattelet synnin olevan? Tässä saattaa olla melkoinen ero ajatuskulmissa.

        En ajattele niin vaan pikemminkin niin , että on vaarallista uskoa harhaan ja tuudittautua sen varaan.Tason vaihdon ( kuoleman) jälkeen sitten havaitsee: eiku...oho. Synti... sen kertoo omatuntomme parhaiten; on vasemmankäden ja Oikeankäden polut. Oikean ratkaisun tekeminen vaatii aina ponnisteluja, väärä ratkaisu on aina kaikkein helpoin. En tuomitse ketään uskostaan, kerron vain oman näkemykseni.


      • Eija_Moilanen
        se_sama... kirjoitti:

        En ajattele niin vaan pikemminkin niin , että on vaarallista uskoa harhaan ja tuudittautua sen varaan.Tason vaihdon ( kuoleman) jälkeen sitten havaitsee: eiku...oho. Synti... sen kertoo omatuntomme parhaiten; on vasemmankäden ja Oikeankäden polut. Oikean ratkaisun tekeminen vaatii aina ponnisteluja, väärä ratkaisu on aina kaikkein helpoin. En tuomitse ketään uskostaan, kerron vain oman näkemykseni.

        en minäkään tuomitse ketään uskostaan. Ajattelen, että paras lähtökohta on rehellisyys ajatteli sitten mitä tahansa. Toisen puolesta ei voi uskoa eikä toista voi pakottaa uskomaan. Niin, tuo omatunto. Itse mietin, että omatuntoni voi olla jossain asioissa vääristynyt. Mietin nyt sinun kulmastasi, miten tämän asian voi mielestäsi varmistaa? Mitähän mahtavat olla oikeankäden polut ja vasemmankäden polut. En ole varma, mitä tällä tarkoitat. Onko oikean käden polku oikein teko ja vasemmankäden polku väärin teko? Minulle synti on eroa Jumalasta. Siis jotain, mikä on tullut väliin ja tämä aiheuttaa maaliin osumattomuuden. Se estää näkemästä selvästi.


      • selvennöksiä,ehkä
        Eija_Moilanen kirjoitti:

        en minäkään tuomitse ketään uskostaan. Ajattelen, että paras lähtökohta on rehellisyys ajatteli sitten mitä tahansa. Toisen puolesta ei voi uskoa eikä toista voi pakottaa uskomaan. Niin, tuo omatunto. Itse mietin, että omatuntoni voi olla jossain asioissa vääristynyt. Mietin nyt sinun kulmastasi, miten tämän asian voi mielestäsi varmistaa? Mitähän mahtavat olla oikeankäden polut ja vasemmankäden polut. En ole varma, mitä tällä tarkoitat. Onko oikean käden polku oikein teko ja vasemmankäden polku väärin teko? Minulle synti on eroa Jumalasta. Siis jotain, mikä on tullut väliin ja tämä aiheuttaa maaliin osumattomuuden. Se estää näkemästä selvästi.

        Oikean käden polku johtaa kohti omaa ylösnousemusta. Vasemman käden polku taas johtaa pois siitä. Ajatukset mieleen juolahtaessa


      • Eija_Moilanen
        selvennöksiä,ehkä kirjoitti:

        Oikean käden polku johtaa kohti omaa ylösnousemusta. Vasemman käden polku taas johtaa pois siitä. Ajatukset mieleen juolahtaessa

        Ajattelet, että oikean käden polku vie kohti taivasta (paratiisia?) ja vasemman käden polku vie poispäin. Olen visuaalinen ihminen. Siis näen ja ajatukseni ovat usein jo tulleet suustani ulos ja pääsen itsekin pohtimaan niitä. Siitä on hyötyä varsinkin silloin kuin havainnoi. Mietin, että taidat olla auditiivinen. Eli käytätkö kuuloa ensisijaisesti ottaessasi vastaan toisten viestejä. Eli toistat mielessäsi mitä luet ja kuulet? Jumalan laki tulee sinulle Koraanista? Onko laki koko Koraani vai osa siitä? Vai onko lakia vain se minkä ymmärrät? Itselleni väärät teot ovat synnin seurausta. Se ei vapauta vastuusta elämässä, mutta helpottaa uudelleen aloittamista. Siis aina voi aloittaa uudestaan oli siten uskova tai uskomaton. Mutta tämä ei ratkaise maaliin osumattomuuden ongelmaa vaan siihen tarvitaan enemmän. Mitä sinulle tulee mieleen ajatuksen synnistä? Itse ajattelen, että olen rikkonut Jumalaa vastaan ajatuksin sekä teoin. Toisaalta ajattelen, että antaa linnun lentää kunhan sen ei anna tehdä pesää (vertauskuva)?


      • sama_taas
        Eija_Moilanen kirjoitti:

        Ajattelet, että oikean käden polku vie kohti taivasta (paratiisia?) ja vasemman käden polku vie poispäin. Olen visuaalinen ihminen. Siis näen ja ajatukseni ovat usein jo tulleet suustani ulos ja pääsen itsekin pohtimaan niitä. Siitä on hyötyä varsinkin silloin kuin havainnoi. Mietin, että taidat olla auditiivinen. Eli käytätkö kuuloa ensisijaisesti ottaessasi vastaan toisten viestejä. Eli toistat mielessäsi mitä luet ja kuulet? Jumalan laki tulee sinulle Koraanista? Onko laki koko Koraani vai osa siitä? Vai onko lakia vain se minkä ymmärrät? Itselleni väärät teot ovat synnin seurausta. Se ei vapauta vastuusta elämässä, mutta helpottaa uudelleen aloittamista. Siis aina voi aloittaa uudestaan oli siten uskova tai uskomaton. Mutta tämä ei ratkaise maaliin osumattomuuden ongelmaa vaan siihen tarvitaan enemmän. Mitä sinulle tulee mieleen ajatuksen synnistä? Itse ajattelen, että olen rikkonut Jumalaa vastaan ajatuksin sekä teoin. Toisaalta ajattelen, että antaa linnun lentää kunhan sen ei anna tehdä pesää (vertauskuva)?

        Olen enemmän visuaalinen ihminen kuin auditiivinen. Osittain kumpaakin. Jumalan Laki kuvaa terminä mielestäni käyttäytymisohjeita joita voi noudattaa tai olla noudattamatta. Koraania en ole lukenut, toki se kirjahyllystäni löytyy. Itse koen synnin kokonaisuutena, siis tapahtumaketju jolla on alku ja loppu. Toisaalta mielestäni Jumalan luokse johtaa monta tietä, toiset ehkä kiertotien kautta. Ajatuksen synti on kokemukseni mukaan siis vaikkapa jos ajattelen kiihkeitä ajatuksia naimisissa olevaa naista kohtaan. Menemättä yksityiskohtiin , testasin tuon käytännössä erästä silloista työyhteisööni kuulunutta henkilöä kohtaan julkisessa tilassa. Havaitsin ajatuksen menevän perille , mutta en teoillani tai sanoillani asiaa paljastanut. Ajatus on siis energiaa joka osuu maaliinsa - jos ei osu- se palaa lähettäjälleen voimistuneena. Olen siis kristitty, lähinnä.


      • Eija_Moilanen
        sama_taas kirjoitti:

        Olen enemmän visuaalinen ihminen kuin auditiivinen. Osittain kumpaakin. Jumalan Laki kuvaa terminä mielestäni käyttäytymisohjeita joita voi noudattaa tai olla noudattamatta. Koraania en ole lukenut, toki se kirjahyllystäni löytyy. Itse koen synnin kokonaisuutena, siis tapahtumaketju jolla on alku ja loppu. Toisaalta mielestäni Jumalan luokse johtaa monta tietä, toiset ehkä kiertotien kautta. Ajatuksen synti on kokemukseni mukaan siis vaikkapa jos ajattelen kiihkeitä ajatuksia naimisissa olevaa naista kohtaan. Menemättä yksityiskohtiin , testasin tuon käytännössä erästä silloista työyhteisööni kuulunutta henkilöä kohtaan julkisessa tilassa. Havaitsin ajatuksen menevän perille , mutta en teoillani tai sanoillani asiaa paljastanut. Ajatus on siis energiaa joka osuu maaliinsa - jos ei osu- se palaa lähettäjälleen voimistuneena. Olen siis kristitty, lähinnä.

        Minä kun luulin, että olet tosi ujo muslimi, joka on äärimmäisen järjestelmällinen. :) Jos, et ole saanut islamista vaikutteita, niin olet saanut jostain muualta. Kristillistä en sinun viesteissäsi havainnut. Kaiken huipuksi luulin sinua vielä naiseksi. Suomalaisten miesten miesten kanssa en tosiaankaan ole yhtä hellä kätinen. Tämä meidän aihe ei kyllä nyt liity palstan aiheeseen.


      • Se _mies
        Eija_Moilanen kirjoitti:

        Minä kun luulin, että olet tosi ujo muslimi, joka on äärimmäisen järjestelmällinen. :) Jos, et ole saanut islamista vaikutteita, niin olet saanut jostain muualta. Kristillistä en sinun viesteissäsi havainnut. Kaiken huipuksi luulin sinua vielä naiseksi. Suomalaisten miesten miesten kanssa en tosiaankaan ole yhtä hellä kätinen. Tämä meidän aihe ei kyllä nyt liity palstan aiheeseen.

        Saatan laittaa sulle yv:n jossain vaiheessa niin jatketaan siellä tätä keskustelua.


      • kirjanoppinut

        Ja miksi? Pelastuko ja mistä? Onko tosiaan raamattuun tuijottaminen ainoa "pelastus"


    • arabit ja persian kieliset
    • djifng0dfih

      Ja eri uskontokunnat näkevät Jumalan omasta näkökulmastaan. On turhaa etsiä eroja eri uskontojen väliltä , yhtäläisyyksiin kannattaa kiinnittää enemmän huomiota. Kaikki me elämme samassa maailmassa ja kukaan ei ole täydellinen . Rauha , tasapaino ja toisten kunnioittaminen kuuluu valistuneen ihmisen motiiveihin.

      • voi aikoja voi tapoja

        se ero on elämä ja kuolema!!Jeesus voitti kuoleman omalla kuolemallaan ja se, että hän nousi kuolleista, pitäisi kertoa sinullekin jotain, siitä taistelusta, jota käydään ihmisen sielusta! Jeesus itse sanoi:"Ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani!" Jos yrität esittää muita pelastumisen mahdollisuuksia, työnnät kristinuskon silloin pois! Mitä tästä ajattelet?!


      • Uskonnonvapaus

        Uskonnonvapaus Suomessa. Suomessa voimassa oleva uskonnonvapauslaki tarkoittaa mm., että Suomeen vieraista kulttuureista tulleet ihmiset vieraine uskontoineen saavat vapaasti harjoittaa täällä uskontoaan. Heidän tulee kuitenkin noudattaa hyviä tapoja. = ”Maassa maan tavalla!” Esim. muslimiuskonnon vihamieliset ja väkivaltaiset piirteet eivät kuulu Suomen uskonnonvapauslain piiriin. Uskonnonvapauslaki sallii kyllä sen, että muslimit saavat sanoa vääräksi muut uskonnot, esim. kristinuskon. Näin he yleisesti tekevätkin. Samoin tekevät monet muutkin uskonnot toisiinsa nähden. Uskonnonvapauslaki sallii sen. – Jokaisella on oikeus vapaasti valita mihin ja miten uskoo tai on uskomatta. Myös Jeesukseen uskovat saavat uskonnonvapauslain oikeuttamina kertoa kaikille ihmisille kaikkialla, että ainoastaan Jeesus antaa synnit anteeksi. He saavat sanoa, ettei yksikään uskonto pelasta tai johda Taivaaseen. Ainoa Tie on Jeesus. Kristityt saavat julkisesti julistaa sitä evankeliumia, joka ilmenee Raamatun sivuilta. Oikeat Jumalan lapset saavat sanoa, että koraani on väärässä ja Raamattu oikeassa. Muslimit taas saavat sanoa Raamatun vääräksi ja koraanin oikeaksi. Ateisti saa sanoa, ettei usko mihinkään. Me olemme vapaita suomalaisia! Muslimit saavat halveksia Jeesusta uskonnonvapauslain perusteella. Näin he tekevätkin, mm. alentamalla Jeesuksen pelkän profeetan tasolle. He saavat vapaasti julistaa väärää oppiaan, ettei Jumalalla muka ole Poikaa. Uskonnonvapauslain henkeen kuitenkin kuuluu, että henkilöiden on oltava sovinnossa vaikka asiat (uskonnot) riitelevätkin. Normaali ihminen kykenee tähän, epänormaali fanaattinen uskontokiihkoilija ei. Kristityillä on Suomessa (toistaiseksi) oikeus, mutta myös taivaallinen velvollisuus ilmoittaa kaikille ihmisille tosiasia, että Jeesus on Ainoa Pelastaja. Jeesuksen antama lähetyskäsky velvoittaa jokaista uskoon tullutta: "Menkää kaikkialle maailmaan ja julistakaa evankeliumia kaikille luoduille! Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen!" (Markus 16:15-16). Lähetyskäskyn perusteella kohteinamme ovat kaikki uskonnot ja ihmiset, eli koko ihmiskunta kaikkine ihmisryhmineen, myös kristinuskonto. Huomioi ero elävässä uskossa olevien ja uskonnollisen kirkkoväen välillä. Uskossa olevat eivät ole milloinkaan suostuneet väkivaltaan. Uskonnolliset taas ovat olleet mukana ihmiskunnan suurimmissa ja verisimmissä massamurhissa. Esimerkkinä mm. katolisen kirkon ja sen inkvisitiolaitoksen aiheuttamat sodat ja murhat. Hitler oli harras katolinen. Kristinuskon (ei kristinuskonnon) Jumala, Taivaan ja maan Luoja, on ilmoittanut itsensä Raamatussa. Mutta ennen muuta Jumala ilmoitti itsensä lähettämällä oman Poikansa, Jeesuksen, kuolemaan ristillä sijaisuhrina syntiemme tähden. Näin Jumala osoitti rakkautensa langenneeseen ihmiseen. Jeesus nousi ylös kuolleista ristinkuolemansa jälkeen. - Muhammed on kuollut. - JEESUS ELÄÄ! Jeesus on Taivaan ja maan Herra, Elävä Henkilö! Hän ei ole uskonnollinen ideologia. Jeesuksen ylösnousemuselämä tuli sydämiimme Pyhän Hengen kautta tullessamme uskoon. Jumalan Pyhä Henki ilmoitti totuuden Jumalasta ja Hänen tahdostaan ihmiseen nähden. Totuus on Raamatussa. Jeesus on antanut Pyhän Hengen kaikille omilleen. Ilman Pyhää Henkeä ei voida löytää todellisuutta. Siksi jokaisen totuutta etsivän tulee hakeutua uskossa olevien pariin, jossa Pyhä Henki toimii. Vieraiden uskontojen vihamielisyydestä huolimatta oikeat kristityt tahtovat kaikille hyvää. Jeesuksen seuraajat ovat jopa valmiita puolustamaan ihmisten oikeutta uskoa väärällä tavalla. Mutta ennen muuta uskoon tulleet Jeesuksen seuraajat tahtovat auttaa jokaisen uskonnon harjoittajan pelastuksen tielle, pois uskonnoista ja yhteyteen heitä rakastavan kristinuskon Jumalan kanssa. – Jumala on hyvä. Hän tahtoo pelastaa jokaisen ihmisen joutumasta helvettiin. Tätä Jumalan hyvyyttä kristityt julistavat kaikille ihmisille, yhtä hyvin juutalaisille, muslimeille kuin Suomen luterilaisillekin. Uskonnonvapaus vääriin uskontoihin nähden kuten oikean uskomisenkin vapaus on eräs inhimillisen elämän perusasia. Väkivaltaisia uskontoja taas ei kenenkään pidä hyväksyä. (Uskonto ja elävä usko Jeesukseen ovat kaksi eri asiaa.) YK:n Ihmisoikeuksien yleismaailmallinen julistus sanoo (18. artikla): "Jokaisella ihmisellä on ajatuksen, omantunnon ja uskonnon vapaus; tämä oikeus sisältää vapauden uskonnon tai vakaumuksen vaihtamiseen sekä uskonnon tai vakaumuksen julistamiseen yksin tai yhdessä toisten kanssa, sekä julkisesti että yksityisesti, opettamalla sekä harjoittamalla hartautta ja uskonnollisia menoja." Eräät suomalaiset nimikristityt ovat kääntyneet muslimeiksi. Oikea kristitty ei milloinkaan voisi tehdä niin. Mutta kaikilla ihmisillä on oikeus vaihtaa uskontoa. Muslimitkin saavat Suomessa vapaasti kääntyä kristityiksi. Suuri kiitoksen aihe onkin, että eräät muslimit Suomessa ovat tulleet uskoon. He ovat löytäneet Jeesuksen, Jumalan Pojan, Herrakseen ja Pelastajakseen. He ovat saaneet syntinsä anteeksi Jeesuksen Nimessä ja sovintoveressä. Näin he ovat tulleet kristityiksi ja pääsevät kanssamme samaan Jumalan Taivaaseen. Vain uskoon tulleet, Jeesuksen vastaan ottaneet, pääsevät Taivaaseen. Yksikään uskonto ei pelasta! JEESUS ON AINOA PELASTAJA! Jeesus sanoo: "Minä olen Tie ja Totuus ja Elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani" (Joh. 14:6). __________________________________________ Rukous- ja siunausterveisin Weijo Lindroos Turku E-mail: http://[email protected] Seurakunnan nettisivut: http://www.Jeesus-on-Herra.com


    • Eija_Moilanen

      En edes yritä paljonkaan kirjoittaa muslimien kulmasta, koska en tiedä riittävästi heidän kulmaansa, mutta itse en missään tapauksessa puhuisi samasta Jumalasta. Toisaalta olen ymmärtänyt, että muslimit kokevat juutalaisten väärentäneen Heprealaisen Raamatun. Tämä tuo ristiriidan myös heille, onko Israelin Jumala sama kuin Allah? Samalla kysäisen onko täällä yhtään muslimia ja pystyvätkö he täällä kirjoittamaan omasta kulmastaan? Itse en missään tapauksessa pyri yhdistämään Raamattua ja Koraania, mutta pyrin antamaan tilaa toisille ihmisille. Saanko vielä kysyä nimimerkistäsi? Eli mitä tarkoitat sillä?

      • Näkökulma

        Totuus on että Jumala, eli Allah on se yksi ja sama Jumala jonka juutalaiset, kristityt ja muslimit jakavat. Kaikki kirjat ovat Allahilta, toora, raamattu ja lopulta koraani. Viimeisin Jumalalta tullut johdatus on siis koraani, johon ihmisen tulee uskoa päästäkseen iänkaikkiseen elämään, paratiisiin, kuolemansa jälkeen. Allah tarkoittaa Jumalaa, eikä Hänellä ole vertaista, ei siis ole poikaa, ei vaimoa, ei ketään Hänen laistaan.
        Joku kysyi miksi koraanissa puhutaan sanalla "me", tämä siksi että Hänhän on kaikkivoima, kaikista suurin, Hän voi puhua itsestään niinkin suurella sanalla kuin "me". Emme voi tietää ennen kuolemaamme miksi Jumala antaa itseään julki sanalla me, sekin selviää islamin sanaan uskovalle kun hän kuolee.
        Allah ei ole mikään kuu jumala, tai jotain muuta ihmeellistä, vaan se sama armollinen, anteeksiantava kaikkivaltias joka antoi Profeetta Mohamedille koraanin sanan ihmiskunnalle levitettäväksi. On täysin väärin ajatella että Profeetta Mohamed(tai joku muu ihminen)olisi laatinut koraanin, se on täysi mahdottomuus. Profeetta Mohamed ei edes osannut lukea eikä kirjoittaa, hän ei olisi voinut laatia ajatonta mestariteosta yhdeltä istumalta. Lisäksi koraani on säilynyt sellaisenaan, alkuperäisenä tähän asti, siitä ei ole eri versioita vaan se on pysynyt muuttumattoma, ja on sitä myös vastaisuudessa.
        Toivoisin, että jokainen joka haluaa tutkia islamia lisää, tekisi sen omassa rauhassaan, eikä lueskelisi ihmisten mielipiteitä koska ne vain johdattavat harhaan. Toki voisi myös hakeutua asiantuntevaan seuraan, jossa saa oikeaa tietoa, eikä mennä paikkoihin jossa totuutta vääristellään ja uskontoa halveerataan ja epäillään.


      • Ryöväri
        Näkökulma kirjoitti:

        Totuus on että Jumala, eli Allah on se yksi ja sama Jumala jonka juutalaiset, kristityt ja muslimit jakavat. Kaikki kirjat ovat Allahilta, toora, raamattu ja lopulta koraani. Viimeisin Jumalalta tullut johdatus on siis koraani, johon ihmisen tulee uskoa päästäkseen iänkaikkiseen elämään, paratiisiin, kuolemansa jälkeen. Allah tarkoittaa Jumalaa, eikä Hänellä ole vertaista, ei siis ole poikaa, ei vaimoa, ei ketään Hänen laistaan.
        Joku kysyi miksi koraanissa puhutaan sanalla "me", tämä siksi että Hänhän on kaikkivoima, kaikista suurin, Hän voi puhua itsestään niinkin suurella sanalla kuin "me". Emme voi tietää ennen kuolemaamme miksi Jumala antaa itseään julki sanalla me, sekin selviää islamin sanaan uskovalle kun hän kuolee.
        Allah ei ole mikään kuu jumala, tai jotain muuta ihmeellistä, vaan se sama armollinen, anteeksiantava kaikkivaltias joka antoi Profeetta Mohamedille koraanin sanan ihmiskunnalle levitettäväksi. On täysin väärin ajatella että Profeetta Mohamed(tai joku muu ihminen)olisi laatinut koraanin, se on täysi mahdottomuus. Profeetta Mohamed ei edes osannut lukea eikä kirjoittaa, hän ei olisi voinut laatia ajatonta mestariteosta yhdeltä istumalta. Lisäksi koraani on säilynyt sellaisenaan, alkuperäisenä tähän asti, siitä ei ole eri versioita vaan se on pysynyt muuttumattoma, ja on sitä myös vastaisuudessa.
        Toivoisin, että jokainen joka haluaa tutkia islamia lisää, tekisi sen omassa rauhassaan, eikä lueskelisi ihmisten mielipiteitä koska ne vain johdattavat harhaan. Toki voisi myös hakeutua asiantuntevaan seuraan, jossa saa oikeaa tietoa, eikä mennä paikkoihin jossa totuutta vääristellään ja uskontoa halveerataan ja epäillään.

        Kristinusko perustuu siihen, että Jeesus on Jumalan poika siis Jumala. Että hän kuoli ristillä meidän pahojen tekojemme tähden. Kolmantena päivänä Jumala herätti Jeesuksen kuolleista ja korotti hänet taivaaseen ja hän istuu nyt Jumalan oikealla puolella ja on sieltä tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita.
        Kun ihminen uskoo Jeesukseen ja kastetaan, niin hän saa syntinsä anteeksi ja saa iankaikkisen elämän. Vielä eräänä päivänä Jeesus tulee ja hakee omansa pois. Kristitty uskoo siis pelastuvansa uskosta Jeesukseen armosta.
        Vanhatestamentti kertoo maailmaan tulevasta Jeesuksesta ja uusitestamentti maailmaan tulleesta Jeesuksesta. Vanhassatestamentissa Jumala antaa alusta lähtien lupauksen, että kerran tulee vapahtaja Jeesus Kristus joka ottaa maaailman synnin pois. Kaikki mitä on tapahtunut ennen Jeesuksen ristiinnaulitsemista voidaan tieteellisesti todistaa, mutta usko alkaa vasta siitä kun Jeesus nousi kuolleista. Sitä ei voi tieteellisesti todistaa siihen tarvitaan uskoa.
        Islam on laki uskonto, joka ei tunnusta Jeesusta Jumalan pojaksi. Vain Jeesus pelastaa ja allahia ei ole olemassakaan. Islam on vain yksi harhaoppi toistensa joukossa. Varoittaahan raamattukin galatalaiskirjeessä: kirottu olkoon toisenlainen evakeliumi olkoonpa vaikka enkeleiltä saatu.


    • käytä järkeä

      noniin.TOKI JUMALA ON SAMA MUTTA KUN JOIDENKIN JÄRKI USKOO ERI ASIOITA!!!!!!!!!huhuu?Esim.kristittyjen sivistyneiden järki ei hyväksy(joten ei voi mitään)että naiset ovat vain paskan veroisia ja mies saa tehdä mitä vaan ja vaimo pitää turpa kiinni tai mies lyö mustelmille ja haukkumisvalta on vain miehillä jne.Monet miehet myös esittävät sukunsa edessä hyvää mutta ovat läpimätiä esim.viheltävät suomalais"huorien" perään ja tykkäävät heistä.Kokemusta on kun luulin kauan yks tyhmä on hyvä.

    • valitettavasti

      Toinen on toinen ja toinen on toinen. Ja kumpikaan ei ole.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1916
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1662
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1584
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe