Mitenkä ootta suojanneet pyöröpaalit jäniksiltä. Nyt kun ei linnut nokkineet kovin pahasti niin tässä keväälla ovat sitten jänikset repineet noin 70 paalin kyljet auki. Ilmeisesti paalin läpi tuleva tuoksu vaikuttaa, sillä revityt paalit ovat nuorena tehtyä apilanurmea (ilman s-aineita) kun taas koskemattomat paalit (30kpl) ovat vanhempaa ja karkeaa timoteita.
Jostain kuulin, että muovin päälle räiskitty terva auttaisi? Olisiko muita hyviä vinkkejä? kun haulikon panoksetkin on kalliita!
Pyöröpaalit ja jänikset
6
1175
Vastaukset
- Seudun metsästäjille
Esim. nuoriso voi pienoiskiväärillä hoitaa homman.
Meillä jäi metsästyskauden jälkeen henkiin tasan yksi kpl. rusakoita,siis koko kylälle. - Pupujussit
Meillä aidattiin paalit (700kpl) kaksimetrisellä koiraverkolla. Ei ole jänikset olleet haittona.
- Jänisten Herra
Juu olen täyttänyt reppuruiskun väkevällä suolaliuoksella ja sillä ruiskuttanut paalit , ja on pelannut homma.
- dtkdtgkt
Jäniksethän pitävät suolasta.
- nixi..
dtkdtgkt kirjoitti:
Jäniksethän pitävät suolasta.
Esimerkiksi sitrus-hedelmien siemenet sisältävät erittäin kitkerää tavaraa, mm greippihedelmässä sekä siemenet että kuori. Greipinsiemenuutetta käytetään kaikenlaisten bsillien tappamiseen, luonnon antibioottina. Yleisesti käytössä eläinten hoidossa. Siitä löytyy tietoa netistä. Kitkeriä kasveja varmaan löytyy luonnosta. Mutta siitä pitäisi kehittää tuote joka ei valu sateen mukana paaluista pois. Keksijälle tässä uuden innovaation siemen? Paalumuoviin kerros kitkerää kalvoa jo tehtaalla?
- Homeentappaja..
nixi.. kirjoitti:
Esimerkiksi sitrus-hedelmien siemenet sisältävät erittäin kitkerää tavaraa, mm greippihedelmässä sekä siemenet että kuori. Greipinsiemenuutetta käytetään kaikenlaisten bsillien tappamiseen, luonnon antibioottina. Yleisesti käytössä eläinten hoidossa. Siitä löytyy tietoa netistä. Kitkeriä kasveja varmaan löytyy luonnosta. Mutta siitä pitäisi kehittää tuote joka ei valu sateen mukana paaluista pois. Keksijälle tässä uuden innovaation siemen? Paalumuoviin kerros kitkerää kalvoa jo tehtaalla?
Nerokasta. Tuo greippisiemenuutehan tappaa myös hometta, jolloin paalut pysyisivät terveempinä, samalla kun jänöjusseille tulee kiivas tarve pestä suu heti kun lyövät hampaansa moiseen. No niin, kasvihuoneeseen greippipuita kasvattamaan, ja sopimus paalumuovin valmistajan kanssa``? Eiköhän tuohon löytyisi EU-tukeakin?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois
Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait233073- 412694
Mies mä oon ihan helppo
Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...381513- 841350
- 631261
Mies olen aika erakko nykyään
Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä401009Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?
Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.126922- 33829
Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas
Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi29673Skenaario
Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan59621