Silkkinen sängynpeite

???

Miten olette onnistuneet pesemään silkkisen sängynpeiton, ettei mene pilalle? Ostin viime reissulla, ja koska koira talossa, alkaa näyttää sitä, että peitto on pestävä jossain vaiheessa. Peitto on kirjailtu ja toinen puoli on puuvillaa. Hirvittää laittaa koneeseen, onko käsin "huljuttelu" ainoa mahdollisuus? Kiitos!

15

2655

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuuluu aina

pestä käsin viileässä vedessä. Et maininnut kirjailujen väreistä tai materiaalista mitään, mutta jos kirjailuun on käytetty eri värejä ja materiaalina on puuvilla, on olemassa suuri vaara, että kirjontalanka päästää väriä. Silloin päiväpeitteesi pesu kotikonstein on hankalaa, sillä silkki tulisi pestä 30 asteessa ja puuvilla taas vaatii 60 astetta (tämä on suositus värienkestävyyden suhteen). Parasta kiikuttaa peitto pesulaan ja antaa ammattilaisten hoitaa homma.

Jos peitto on 1-värinen, niin silloin pesu arimman kuidun, eli tässä tapauksessa silkin, mukaan.

Seuraavalla reissulla kannattaa hankkia sitten käytännöllisempi puuvillainen päiväpeitto ja laittaa kaunis silkkiluomus vaikkapa seinälle.

• pesulaan

Vie pesulaan, kerro materiaalit, jos menee pilalle, he korvaavat, HUOM ! Asiantuntijapesula, keinoja heillä on monia, vesipesusta => kemialliseen,....

• ihmeessä

OSTAKAA VAAN
        Sängynpeittoja Intiasta on pesulatkin ihmeessä, kun ei kestä pesua, laatu erittäin huonoa peitteissä ja tyynyn päälliset, sekoittavat puuvillaa silkkiin, joten laatu kärsii, eikä kestä kulutusta.

Mistähän päin Intiaa löytyy ne kunnon silkit, muutamat reissut käynyt, eikä ole hyvää silkkiä vielä nähnyt Goan alueella?

• ympäristöineen
        ihmeessä kirjoitti:

OSTAKAA VAAN
        Sängynpeittoja Intiasta on pesulatkin ihmeessä, kun ei kestä pesua, laatu erittäin huonoa peitteissä ja tyynyn päälliset, sekoittavat puuvillaa silkkiin, joten laatu kärsii, eikä kestä kulutusta.

Mistähän päin Intiaa löytyy ne kunnon silkit, muutamat reissut käynyt, eikä ole hyvää silkkiä vielä nähnyt Goan alueella?

on kuulua hyvälaatuisista silkeistään.

Goalla törmää valitettavan usein huonolaatuisiin tuotteisiin, joita myydään hyväuskoisille turisteille. Muuten Intiassa pätee kyllä ihan sama sääntö kuin missä muuallakin maailmassa: halvalla saat harvoin hyvää.

Olen ostellut erilaisia silkkituotteita ympäri Intiaa, alkaen vaatteista aina mattoihin, eikä ole ollut mitään valittamista.

Ja kuten aikaisemmin tuossa totesin, kannattaa kiinnittää huomiota eri materiaalien yhdistelyihin. Silkki/puuvilla on usein aika hankala yhdistelmä pesemisen kannalta.

• on todella vaikeata
        ihmeessä kirjoitti:

OSTAKAA VAAN

löytää kunnon silkkiä! Voisinpa melkein lyödä vetoa, että myös sinua on jossain määrin huijattu! Lähes kaikkeen 'silkkiin' on sekoitettu puuvillaa, viskoosia, yms. Ja väriähän melkein kaikki intialaiset kankaat päästävät. Olkaapa varovaisia sen pesun kanssa, että voitte edelleen kotona ihailla ja nautiskella Intian väriloistosta!

• Panjimista...
        ihmeessä kirjoitti:

OSTAKAA VAAN

Sita hyvaa silkkia lyodat vaikkapa noista kaupungeista, Bangaloren seudulta myos tietenkin, ja Goasta lisaksi esim kashmirilaisten kaupoista. Jos yksi turisti ei osaa etsia kunnon silkkia, ei se tarkoita, etteiko sita Intiasta loytyisi.

• koneessa...

Niita "silkkisia" sangynpeittoja, mita ne sille Goan turistialueilla myy, voi kylla huoletta pesta hienopesulla kotikoneella. Kokeiltu on, ei kaynyt kuinkaan.

• yhden

Goalta ostetun "silkkisen" päiväpeiton peseminen on onnistunut pesukoneessa, niin se ei tarkoita sitä, että kaikki muut peitot kestäisivät saman käsittelyn. Goaltakin kun löytyy ihan aitojakin silkkituotteita, pitää vain olla valmis maksamaan niistä hieman enemmän, jos haluaa kunnollista laatua. Ja jos ihan oikeasti haluaa tehdä edullisia, mutta kuitenkin hyvälaatuisia ostoksia Intiassa, niin Goahan ei todellakaan ole SE paikka. Siellä pyydetään kaikesta turistihintoja, ja ne ovat melkoisen kaukana tavaroiden todellisesta arvosta.

• ole kallis
        yhden kirjoitti:

Goalta ostetun "silkkisen" päiväpeiton peseminen on onnistunut pesukoneessa, niin se ei tarkoita sitä, että kaikki muut peitot kestäisivät saman käsittelyn. Goaltakin kun löytyy ihan aitojakin silkkituotteita, pitää vain olla valmis maksamaan niistä hieman enemmän, jos haluaa kunnollista laatua. Ja jos ihan oikeasti haluaa tehdä edullisia, mutta kuitenkin hyvälaatuisia ostoksia Intiassa, niin Goahan ei todellakaan ole SE paikka. Siellä pyydetään kaikesta turistihintoja, ja ne ovat melkoisen kaukana tavaroiden todellisesta arvosta.

Goa ei ole sen kalliimpi kuin muutkaan paikat. Jotkut tietysti tyhmyyksissaan maksaa likaa, mutta sitahan ei ola pakko tehda. Goassa on niin kova kilpailu, etta sielta loytaa joitain tuotteita jotain halvemmalla kuin muualta. Jopa polttoaine on Goassa halvempaa kuin muualla. Olen nimittain kaynyt muuallakin ja tehnyt ostoksia muuallakin. Se peitto on kashmirilaiselta silkkisena mainostettuna ostettu ja ihan hyvan hintainen, ei mikaan riepu. Tiedan kylla mita ostan. Sita paitsi kylla silkkia voi pesta muutenkin itse, muutakin kuin Goan peittoja. Pitaa vaan valita oikeanlaista pesuainetta (ei saippuaa) ja pesta hienopesulla. Olen pessyt vaikka minkalaisia silkkivaatteitakin itse eika mitaan ongelmia.

• katsomme
        ole kallis kirjoitti:

Goa ei ole sen kalliimpi kuin muutkaan paikat. Jotkut tietysti tyhmyyksissaan maksaa likaa, mutta sitahan ei ola pakko tehda. Goassa on niin kova kilpailu, etta sielta loytaa joitain tuotteita jotain halvemmalla kuin muualta. Jopa polttoaine on Goassa halvempaa kuin muualla. Olen nimittain kaynyt muuallakin ja tehnyt ostoksia muuallakin. Se peitto on kashmirilaiselta silkkisena mainostettuna ostettu ja ihan hyvan hintainen, ei mikaan riepu. Tiedan kylla mita ostan. Sita paitsi kylla silkkia voi pesta muutenkin itse, muutakin kuin Goan peittoja. Pitaa vaan valita oikeanlaista pesuainetta (ei saippuaa) ja pesta hienopesulla. Olen pessyt vaikka minkalaisia silkkivaatteitakin itse eika mitaan ongelmia.

asiaa hieman eri vinkkelistä, sillä ostan työkseni tuotteita eri puolilta Intiaa ja sen lisäksi minulla on tekstiilialan koulutus, johon kuuluu myöskin tärkeänä osana materiaalioppi. Toistaiseksi Goa ei ole osoittautunut mitenkään edulliseksi ostostentekopaikaksi, etenkin kun suurin osa siellä myytävistä tavaroista on tuontitavaraa muista osavaltioista.

• tietenkaan ole
        katsomme kirjoitti:

asiaa hieman eri vinkkelistä, sillä ostan työkseni tuotteita eri puolilta Intiaa ja sen lisäksi minulla on tekstiilialan koulutus, johon kuuluu myöskin tärkeänä osana materiaalioppi. Toistaiseksi Goa ei ole osoittautunut mitenkään edulliseksi ostostentekopaikaksi, etenkin kun suurin osa siellä myytävistä tavaroista on tuontitavaraa muista osavaltioista.

Eihan Goa tietenkaan ole mikaan tukkumaisen tekstiiliostosten tekopaikka! Kaikkihan tuon nyt tietaa. Ei siihen mitaan vinkkelia tarvita. Goa elaa turismista ei tekstiilien valmistuksesta. Mutta turisteille Goa ei ole sen kalliimpi paikka kuin muutkaan, kunhan vahan osaa tinkia ja katsoa mista ostoksensa tekee.

• vapaasti voit
        tietenkaan ole kirjoitti:

Eihan Goa tietenkaan ole mikaan tukkumaisen tekstiiliostosten tekopaikka! Kaikkihan tuon nyt tietaa. Ei siihen mitaan vinkkelia tarvita. Goa elaa turismista ei tekstiilien valmistuksesta. Mutta turisteille Goa ei ole sen kalliimpi paikka kuin muutkaan, kunhan vahan osaa tinkia ja katsoa mista ostoksensa tekee.

jatkossakin hassata rahasi Goalla, mutta edelleenkään se ei ole edullinen ostospaikka muuhun Intiaan verrattuna, ei tukkuhinoilla eikä kuluttajahinnoilla vertailtuna, siitä nyt vaan ei päästä mihinkään. Itsekin toteat, että Goa elää turismilla ja osa turismillaelämisestä on kaupankäynti turistien kanssa - sama toki pätee muissakin Intian turistikohteissa - siellä pyydetään turistihintoja niin palveluista kuin tuotteistakin. Samalla tinkimistaidolla varustettu henkilö pystyy ostamaan vastaavia tuotteita halvemmalla monesta muusta, vähemmän turistien reiteille osuvista paikoista.

• tiedänkin..
        vapaasti voit kirjoitti:

jatkossakin hassata rahasi Goalla, mutta edelleenkään se ei ole edullinen ostospaikka muuhun Intiaan verrattuna, ei tukkuhinoilla eikä kuluttajahinnoilla vertailtuna, siitä nyt vaan ei päästä mihinkään. Itsekin toteat, että Goa elää turismilla ja osa turismillaelämisestä on kaupankäynti turistien kanssa - sama toki pätee muissakin Intian turistikohteissa - siellä pyydetään turistihintoja niin palveluista kuin tuotteistakin. Samalla tinkimistaidolla varustettu henkilö pystyy ostamaan vastaavia tuotteita halvemmalla monesta muusta, vähemmän turistien reiteille osuvista paikoista.

Minä olen kyllä käynyt Intiassa muuallakin kuin Goassa ja tiedän hinnat. Sitä paitsi satun osaamaan tehdä ostokseni ja käydä syömässä Goassa paikallisten paikoissa. Siellä saa kaikkea aivan muuhun kuin turistien törsäyshinnoilla. Mm. ruoka ja juoma irtoaa hyvin reippaasti alle 100 rupialla Goassakin ja se ruoka on parempaa kuin muualla Intiassa samalla hinnalla tarjolla oleva ruoka. Enkä ostoksiakaan tee missään rantakylien kiskurihintaisissa kojuissa tai Anjunan markkinoilla. Että silleen. Oma mokasi jos sinä et tiedä.

• ???
        tiedänkin.. kirjoitti:

Minä olen kyllä käynyt Intiassa muuallakin kuin Goassa ja tiedän hinnat. Sitä paitsi satun osaamaan tehdä ostokseni ja käydä syömässä Goassa paikallisten paikoissa. Siellä saa kaikkea aivan muuhun kuin turistien törsäyshinnoilla. Mm. ruoka ja juoma irtoaa hyvin reippaasti alle 100 rupialla Goassakin ja se ruoka on parempaa kuin muualla Intiassa samalla hinnalla tarjolla oleva ruoka. Enkä ostoksiakaan tee missään rantakylien kiskurihintaisissa kojuissa tai Anjunan markkinoilla. Että silleen. Oma mokasi jos sinä et tiedä.

joitakin hyviä ostospaikkavinkkejä näin "sivullisellekin". Ensi talvena niitä taas tarvitaan. Kiitos muuten kaikille hyvistä pesuohjeista. Vastuu jää siis lukijalle, eli minulle, kuinka peiton käy aikanaan. Onneksi se on tummansininen, eikä mahdolliset värin irtoamiset näy selvästi.

• Millan..
        ??? kirjoitti:

joitakin hyviä ostospaikkavinkkejä näin "sivullisellekin". Ensi talvena niitä taas tarvitaan. Kiitos muuten kaikille hyvistä pesuohjeista. Vastuu jää siis lukijalle, eli minulle, kuinka peiton käy aikanaan. Onneksi se on tummansininen, eikä mahdolliset värin irtoamiset näy selvästi.

Miten me sinulle voisimme antaa pesuohjeita, kun emme täältä käsin voi tietää millainen se sinun peittosi todellisuudessa on. Vie pesulaan, jos huolettaa, ja jos ei ole niin väliä, niin pistä koneeseen.

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      205
      3141
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1600
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      95
      1462
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1369
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1324
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      156
      1236
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1178
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1009
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      922
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      803
    Aihe