Testamentti vaiko kirje lapsille?

hande

Nyt, kun aika on portilla, pitää miettiä.
Huomenna veivi lentää nurkkan, mitenpä jälkisotkut?

Kuka hitto ottaa selvät papereista?
Maksuja tyrkkää, velvotteita.
Jos sattuu olemaan muutamia vuokra-asuntoja, tai kolme.Maksa vastikkeet, hoida tulosi varmasti kotiin.
Jos on lainaa, eräpäivä tulee varmasti.
Sijoituksia?
Niistä ei tänään tarvitse huolia, ainkaan nousun suhteen...
Kusti polkee kyllä laskut huolella kotiin.

Ai sillä on afrikassa poika?

Ai, meillä on Alaskassa 2000 eekkeriä?
Silläkö on on ollu tauti?
Näitä voi löytyä perikunnan ihmeteltäviksi...

17

863

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hande

2000 eekkeriä Alaskassa, aika vaatimaton pläntti .)

• öljypumppu siinä keskellä edes.

Minä jätän hautuu ym kommervenkit perikunnan kontolle.

Eipähän minun jäämistössä ole mitään sellaista, mistä ei lapset ja vaimo tietäisi.

Muutoinkin lapset ovat saaneet tehdä oman pään mukaan päätöksensä jo hyvin nuoresta. Mm. esikoistytär meni kihloihin ja muutti kohta sen jälkeen yhteen 16:sta ikäisenä ja 13v. myöhemmin edelleen kihloissa saman pojan kanssa asuen jo melko hyvän osan maksetussa -95. valmistuneessa ok.talossa 'Ninjoineen Xaroineen', mutta ikävä kyllä ilman lapsia.(Tämä viimeinen lause siis minun kannalta katsottuna, heistä en tiedä)

Myös opiskelun ym. suhteen on ollut aivan vapaat kädet

Kyllä isän hommat on hyvin rajalliset ja helpot kunhan itse tee niistä vaikeita.

• Idäniines

Vanhat mummot huolehtivat että ne vaaleanpunaiset punttihousut on joka aamu vaihdettu, eihän sitä tiedä milloin noutaja tulee.
        Kyllä minäkin joka päivä...
        Perinnöistä ei ole riidaksi asti, mutta ikuisuushankkeena on selvittää epämääräisten lippusten ja lappusten rytö, muka runoja,päiväkirjaa, mitä lie, suurin osa uuniin.

• ___--___-___-
        Idäniines kirjoitti:

Vanhat mummot huolehtivat että ne vaaleanpunaiset punttihousut on joka aamu vaihdettu, eihän sitä tiedä milloin noutaja tulee.
        Kyllä minäkin joka päivä...
        Perinnöistä ei ole riidaksi asti, mutta ikuisuushankkeena on selvittää epämääräisten lippusten ja lappusten rytö, muka runoja,päiväkirjaa, mitä lie, suurin osa uuniin.

Niin. Aikanani poltin pirtin uunissa muutaman sukupolven paperit. Hauta-adressien polttaminen oli muuten yllättävän kova homma. Mutta niitä oli iso laatikollinen tilaa viemässä. Tuli paljon tuhkaa.

Mitään yllättävää ei löytynyt, olivat kai aiemmin siivonneet "epäsopivan" aineiston. Se tavallaan sääli, ei ole tietoa enää joistain asioista missään muodossa.

Kerran vuodessa ollaan ite poltettu nuotiolla kaikenmailman vanhat kuitit jne. Ja totanoin, kirjeet ja sellaiset tuli hävitettyä parinmuodostuksen varmennettua. Sekin vähän sääli, niitä ois voinut joskus olla kiintoisa lueskella.

=DW=

• sk49
        ___--___-___- kirjoitti:

Niin. Aikanani poltin pirtin uunissa muutaman sukupolven paperit. Hauta-adressien polttaminen oli muuten yllättävän kova homma. Mutta niitä oli iso laatikollinen tilaa viemässä. Tuli paljon tuhkaa.

Mitään yllättävää ei löytynyt, olivat kai aiemmin siivonneet "epäsopivan" aineiston. Se tavallaan sääli, ei ole tietoa enää joistain asioista missään muodossa.

Kerran vuodessa ollaan ite poltettu nuotiolla kaikenmailman vanhat kuitit jne. Ja totanoin, kirjeet ja sellaiset tuli hävitettyä parinmuodostuksen varmennettua. Sekin vähän sääli, niitä ois voinut joskus olla kiintoisa lueskella.

=DW=

ajatella että jälkeeni jäävät polttavat kaikki aikaansaannokseni. Harrastan sukututkimusta. Siitä jää rutosti tietoja, sekä tietoloneelle että mappeihin. Jälkeeni jää vain yksi poika jota ei pätkääkään kiinnosta. Vanha kone joutuu romuksi.
        Minua kiusaa jäämistössäni yksi asia. Olen ollut työnantaja ja siitä jäi jälkeen palkkamapit. Kun lähden joskus vanhainkotiin niin rollaattorin kyydissä on ne perhanan palkkamapit. Niitä täytyy säilyttää 50 vuotta joten ne saa hävittää kun olen täyttänyt 110 vuotta. Yritin selvittää kuka ne huolisi - ei edes elinkeinoelämän arkisto Mikkelissä ota kantaa asiaan. No se niistä.
        Eniten minua harmittaa kun tyttäreni kuoli 18 vuotiaana yllättäen eikä hänellä ollut mitään papereita, ei päiväkirjaa eikä kirjeitä. Olisin halunnut tutustua hänen ajatusmaailmaansa hiukan enemmän.

• :--____-__-_-_

Selkeää kun on rintaperillisiä. Testamentti ei mikään välttämättömyys. Itellä ei oo perillisiä, tein testamentin muijalle. Ei suvut pääse haaskalle.

Noin muuten tuollaisia on turha miettiä. Kaikki montutetaan, eikä ikinä ole jäänyt perintöjä jakamatta käsittääkseni. Jos perillisiä tai sukulaisia ole, kaikki menee valtiolle.

Pankki pitää kyllä huolen veloista jne.

=DW=

• RosaLiiin

ja on viisasta tehdä testamentti, eipä ole sitten epäselvyyksiä ja säästytään monelta riitelyltä ja saadaan ennen kaikkea oikeudenmukainen verokohtelu. Turhahan valtiolle on liikaa veroja maksaa jos niitä pystyy ennakoimaan ja omilla ratkaisuillaan niihin vaikuttamaan.
        Jos on rintaperillisiä niin kannattaa testamentti tehdä silloinkin, huomioidaanhan siinä, kuka hallitsee ja käyttää yms.

"pennuille olen pälättänyt" monet eteentulevat asiat, etteivät olisi yhtä ummikkoja kuin itse olin kun jouduin eka kerran niitten asioiden kanssa tekemisiin.
        Tietävät raha ym asiani, monesti olen neuvoa joutunut kysymään ja yhdessä ollaan pohdittu.
        Eipä tarvitse salailla tai kyräillä näissäkään asioissa. Vaikka kyllä ne joskus sanoo, että " voi äiti sun kanssas..."

• tarralaput

tavaroihin ym ja vähäiset rahat voi tuhlata ja jakaa eläessä.
      Enemmän olen huolissani sinusta kun olet täällä niin ahkerasti?

• hande

Olet vanha elostelija...
      Seksy granny, tai boys ilman vaatteita?
      Tuomarilta nousee tukkakin pystyyn...

• Vain yksi rintaperillinen.

Mutta keskeneräinen omaelämänkerta tartteis kyllä ehtiä kirjoittaa valmiiksi. Olen kirjoittanut kausiluontoisesti ja ne luovatkaudet ovat kieltämättä raskaita.

• Idäniines

että lapset tai jotkut apuun hälytetyt sukulaiset penkoisivat omia yksityisiä ajatuksiani. Hävettäisi haudassakin horinani...
        Vaikka penkoivat pennut ruojat jonkun vanhan päiväkirjani, lukivat. Pahimpia kohtia vielä ääneen toistelivat...

• Idäniines kirjoitti:

että lapset tai jotkut apuun hälytetyt sukulaiset penkoisivat omia yksityisiä ajatuksiani. Hävettäisi haudassakin horinani...
        Vaikka penkoivat pennut ruojat jonkun vanhan päiväkirjani, lukivat. Pahimpia kohtia vielä ääneen toistelivat...

Kivasti kirjoitettu, hävettäisi haudassakin...

Itse en ajattele noin.

• tikkua ristiin
        miljoona kirjoitti:

Kivasti kirjoitettu, hävettäisi haudassakin...

Itse en ajattele noin.

siinäpä selvittäköön perintönsä jos osaavat,ku eivät eläissäni viittineet käydä katsomassa kuinka voi.
        Mikä siinä on ettei nyky nuoret viitti vanhemistaan mitenkään olla huolissaan, vaikka luultavasti saavat perintöäkin?
        Vai oisko viisainta lahjoitta jälkeenjäävä omaisuus valtiolle?

• tikkua ristiin kirjoitti:

siinäpä selvittäköön perintönsä jos osaavat,ku eivät eläissäni viittineet käydä katsomassa kuinka voi.
        Mikä siinä on ettei nyky nuoret viitti vanhemistaan mitenkään olla huolissaan, vaikka luultavasti saavat perintöäkin?

Tässä oli pari kolmenkuukauden päänsärkyjakso, voi kyllä sen kynnenet kerrat lapset ja varsinkin nuorin kysyi vointia, hankki toiseten lasten avustamana verenpaineenmittauslaitteen ja vieläpä kunnollisen 'merkkilaitteen', vaikka opiskelee.

Muutoinkin 15-20 kert. vuodessa käy kotona vaikka etäisyys opintopaikkaan on reilu 200km. ja asuu poikakaverinsa kanssa.
        Keskimmäinen on yökylässä kovasti usein, liekkö syynä laiskuus vai äidin laittama ruoka.:)
        Vahhin asuu lähellä ja kanssakäymistä riittää hänenkin kanssaan.

Ps. Valtio otta perinnöstäkin siivunsa ennemmin tai myöhemmin halusit tai et!;)

• hande
        emw34 kirjoitti:

Tässä oli pari kolmenkuukauden päänsärkyjakso, voi kyllä sen kynnenet kerrat lapset ja varsinkin nuorin kysyi vointia, hankki toiseten lasten avustamana verenpaineenmittauslaitteen ja vieläpä kunnollisen 'merkkilaitteen', vaikka opiskelee.

Muutoinkin 15-20 kert. vuodessa käy kotona vaikka etäisyys opintopaikkaan on reilu 200km. ja asuu poikakaverinsa kanssa.
        Keskimmäinen on yökylässä kovasti usein, liekkö syynä laiskuus vai äidin laittama ruoka.:)
        Vahhin asuu lähellä ja kanssakäymistä riittää hänenkin kanssaan.

Ps. Valtio otta perinnöstäkin siivunsa ennemmin tai myöhemmin halusit tai et!;)

Vanhempi maisterityttö käy kolmen kuukauden välin helsingistä kotota.
        Pusertaa minusta itkut pihalle...
        Nuorempi hakee pois minun haisevasta keski-iästäni.
        Pyrkii johonkin parempaan.
        Ja niin hänen täytyy tehdäkin...

• tikkua ristiin kirjoitti:

Voi kun ikävä kuulla, että kaipaat läheisiäsi ja eivät vieraile luonasi.

Entäs jos ottaisit asiaksesi ja menisit itse kolkuttelemaan niiden ovelle ja kyselemään heidän vointiaan? Nuorilla on myös omat murheensa ja toivovat ehkä myös apua ja tukea.

Itse olen liiankin kiinni omieni elämässä ja kannan huolta heistä. Ja sitä rahallista perintöä minä annan eläessäni sille kenelle se kuuluu.

• jos on

jotakin jätettävää saatavaksi jälkipolville, sillä saamisesta yleensä tapellaan eikä menoista. Laskuja ei perintönä jätetä, vaan poismeno kirjataan ja kustannukset loppuvat siihen.

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      90
      5147
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      53
      4046
    3. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      25
      2159
    4. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      27
      1817
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1785
    6. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      15
      1434
    7. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      27
      1217
    8. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      20
      1026
    9. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      43
      981
    10. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      21
      980
    Aihe