Ikävää

Yksinäinen Isä

Juhlapyhät on ikäviä hyljätylle. Kolmen lapsen isänä, joka on hyljätty.eli lasten aikuistuttua isä ei ollut enää tarpeellinen muulloin kuin rahan anto aikaan. Isä odottaa ja toivoo,että joku muistaisi,kun on juhla pyhätkin. Mutta ei kukaan muista vanhaa yksinäistä...Isää. Tosin oma on syyni,olen liikaa rakastanut,olen liikaa antanut omaa rauhaa, olen ruma,jota lapset häpee.
Olen vihattu, tosikko ukon kääkkä.Jo monta vuotta ilman lapsia,vieläkin itken ikävääni kun lapseni ei muista ja käy katsomassa. Eikä lapseni kutsu minua omiin juhliinsa koskaan.
Myönnän minun on vika,vaikka en ole tiedä mitään pahaa tehneenikään,vain liikaa rakastanut.
Kysyttäessä eivät myös ole mitään syytäkään sanoneet.
Lapset muistakaa vanhempianna ja isääkin koska silläkin on tunteet,vaikka se onkin ukon jurrikka. Sekin yksin itkee ja odottaa.
Hyvää pääsiäistä kaikille.

6

773

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...kutsua lapsiasi (ovatko jo isoja) vuorotellen luoksesi,niin siten voisit heidän kanssaan jutella ilman ulkopuolisia häiriötekijöitä.(taustoistahan en tiedä...)

      • ja kutsu

        syömään. Jos et osaa laittaa ruokaa, osta jostain pitopalvelusta tms. ruokaa.
        Oletko kertonut heille selkeästi, että sinusta olisi kiva jos he kävisisävät useammin, ja että tunnet itsesi yksinäiseksi. Jospa he ajattelevat, että sinulla pyyhkii ihan hyvin itsesksesi. Onko ex-vaimosi morkannut sinua lapsille, onko se muokannut heidän käyttäytymistään.
        Nuorilla on niin paljon menoja, ei aina muista ajatella vanhempiaan, vaikka niistä tykkäisivät. Nykynuoret on niin kaverisidonnaisia. Niiden kanssa pyöritään, vanbukset nakataan nurkkaan.


      • Mestaroiva,
        ja kutsu kirjoitti:

        syömään. Jos et osaa laittaa ruokaa, osta jostain pitopalvelusta tms. ruokaa.
        Oletko kertonut heille selkeästi, että sinusta olisi kiva jos he kävisisävät useammin, ja että tunnet itsesi yksinäiseksi. Jospa he ajattelevat, että sinulla pyyhkii ihan hyvin itsesksesi. Onko ex-vaimosi morkannut sinua lapsille, onko se muokannut heidän käyttäytymistään.
        Nuorilla on niin paljon menoja, ei aina muista ajatella vanhempiaan, vaikka niistä tykkäisivät. Nykynuoret on niin kaverisidonnaisia. Niiden kanssa pyöritään, vanbukset nakataan nurkkaan.

        kielteinen suhtautuminen ei edesauta asiaa. Suhtaudutko heihin positiivisesti, kiitellen ja kannustaen. Vai pahantuulisen marisevasti, mikään heidän tekemänsä ei ole presiis hyvää.
        Positiivisuus tuo luo, negatiivisuus karkottaa. Tämä on nyrkkisääntö kaikessa kanssakäymisessä.
        Toivottavasti saat suhteet lähemmiksi! Hyvää Pääsiäistä!


    • liikaa minäkin

      Olisimmeko tosiaan liikaa rakastaneet..liikaa antaneet lapsillemme.Olemme sitä ikäpolvea että meillä itsellämme ei ehkä ollut liikaa mitään ja halusimme antaa lapsillemme mistä itse jäimme ilman. Olen äiti joka vieläkin antaa lapsilleen pienestä eläkkeestä minkä suinkin voi, mutta koskaan en edes kiitosta saa ..kotiinsa he eivät koskaan kutsu vaikka itse perheineen käyvät juhlapyhinä syömässä. Kuitenkin rakastan heitä vaikka kyyneleet valuvat....koska haluaisin heidän huomaavan yksinäisen äidin..Voimia Sinulle.

    • Yksinäinen isä

      Olen kutsunut yhdessä ja erikseen,houkutellut kesän viettoon huvilalle yms, mutta ei käy heille. Olin ns. yksinhuoltaja isä eli lapset olivat luonani eron jälkeen melko pienestä lähtien. Elämä piti olla kaikin puolin hyvä ja olikin heidänkin mielestä silloin kun luona olivat ja leipääni söivät. Muutuin pahaksi sen jälkeen kun he muuttivat omaan elämään ja kai äitikin pääsi jonkin verran vaikuttamaan. Mutta en syytä häntä sen paremmin kuin lapsianikaan,vaan oma on vika. Miksi syyttäisi muita,kun ei tiedä mistä moinen johtuu.
      Mutta on vaan hauska huomata miten kasvattajaa arvostetaan,kun ei kutsuta lastensa ristiäisiin tai muihin sellaisiin. Juoru ämmien kautta saan kuulla,että olen tullut ukiksi jo kolmannen kerran. Sadan metrin päässä naapurissa kuulemma käydään.mutta luokseni ei kiireiltä kerkeä.
      Olen heitä kannustanut ja auttanut kannustanut kaikin tavoin.Kouluttautumisessa edesauttanut niin rahallisesti kuin henkisesti. Ei maisteri juhliin kutsuttu, äiti kylläkin kelpasi kalja tölkkeineen.
      Mitäpä tuosta,ottaa vaan välillä luonnonpäälle aika rankasti. En survoudu väkisin.

    • algete

      Tänä päivänä ihmiset ovat niin kiireisiä ja omissa ympyröissään, että heille aiemmin läheiset tahtovat unohtua. Sinäkin etsit syitä itsestäsi, niin tai näin, mielestäni tärkeintä on rakkaus. Oletko myös selvästi sanonut lapsillesi, rakastavasi heitä? Usein osoitamme rakkauttamme tekojen-,mutta emme sanojemme kautta, välittämistämme. Mielestäni voisit kirjoittaa kirjeen lapsillesi ja siinä kertoa,tunteistasi ja ikävästäsi heihin. Kertoa myös, että isät ovat joskus vähän jurrikoita, joten tunteet eivät ehkä välity aina oikeala tavalla. Pyydä myös,olisiko joskus mahdollista tavata saman pöydän ääressä ja keskustella yhdessä, miltä teistä kaikista tuntuu. Sopia joitakin tapaamisia, vaikkapa traditioiksi esim. yhtä pääsiäisen päivistä. Kaikkea hyvää sinulle ukon jurrikka, olet aloittanut avautumisen, kun olet kertonut yksinäisyysestäsi. Jatka samoin myös lastesi suuntaan,vaikka koetkin sen ehkä vaikeaksi. Aina kannattaa yrittää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      2501
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1980
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1958
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1766
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1530
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe