Annatko itsesi kuolla?

hande

Tiedän, tiedän liikaa aloituksia, ja shit.

Jos olet teholla, ja vähän huonosti voit.
Nykäisetkö yöllä letkun pois, tai annat satasen siivoojalle että hän tekisi sen?

23

988

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jos on järki päässä ja kivunhoito hoidettu normaalisti roikun luultavasti kiinni elämässä viimeiseen saakka. Uskoisin että keksin kyllä itselleni viihdykettä ja luotan lääkäreihin. Jos taas en mitään ymmärrä tilastani luotan että lääkärit osaavat päättää hoidoistani.

• viivi-amaldiina

minäkin hoidostani lääkäreihin.

• viivatiina

tyttären kanssa että kumpi siellä sit makaakin niin astutaan vahingossa letkun päälle ja sanotaan hups kuinkas siinä noin kävi ihan vahingossa.

• lääkäri ei

anna jos on vähänkin toivoa.

• En halua vielä kuolla. On niin paljon koettavaa.

• toimisin minä

Olen todella ajatellut noin , jos en pysty
      itse kaulakiikkua solmimaan . Mutta toisten
      vaivoiksi en halua.

• aloituksia ei voi olla liikaa!
      Kaikkiin ei tarvi osallistua mutta tila ei ole roblema, joten mikäpä ettei aloituksia voi tehdä omiksi ja vaikka toistenkin tarpeisiin.

Jos ainoastaan "vähän huonosti voin", niin empä uskoisi kiskovan itse, enkä ainakaan pyytäisi ketään niin peruuttamattonta tekoa tekemään.

Ei pyytänyt äitikään, vaikka viimeiset tunnit täytyi keuhkoista erittyvää verta siivota suusta pois imulaitteen lisäksi.
      Silti oli erittäin rauhallinen olo niin äidillä, kuin meillä lapsilla ja muulla saattojoukolla, vaimoilla lastenlapsilla, keitä mukaan ehti.

Hengitys vain hiipui kunnes loppui kokonaan.

Äiti oli niin fiksu, että pitkitti lähtöä kuunnes kaikki ehtivät paikalle, kaukaisimmat 150km. päästä.
      Eikös 'Suomalaiseen luontoon' kuulu, että kaveria ei jätetä vaan ollaan rinnalla loppuun asti kädestä pitäen ja hiuksia kevyesti hivellen?

• Joita on terveenä ja pikkuvaivasena helppo pyöritellä, kun olet teholla,oletkos joskus ollut?
      Ei siellä siivoojat irrottele letkuja ,hoitajia sänkyn ympärys täynnä.
      Minä olen lukemattomina kertoina siellä ollessani,likan vieressä,ajatellut näitä asioita.
      Ei meistä kukaan halua olla virtsan hajuisena raatona toisten vaivoina.
      Tota lähtemistä koskevat päätökset on tehtävä silloin kun jaksaa vetää liikkuvat taakse,teholla sulla ei ole päätösvaltaa asioihisi.
      Elämän halu on yllättävä kaveri se ponnahtaa pinnalle silloin kun noutaja hiipii olantakana,ei niin sairasta ettei se kuvittelis päivää elävänsä.
      Sanoisimpa että tämmönen päätös etukäteen on aika turha sillä harva meistä tuntee ittensä tarpeeksi hyvin,harvat on paniikissa parhaimmillaan.

• totta puhut.ja selvästi kokemuksesta.aika tiukasti ihminen elämästä kiinni pitää ja kaipa siksi on tämä laji säilynytkin.ei kannata paljon rehvastella voimillaan ennakkoon.minäkin puhun nyt tässä tilanteen nähneenä.en onneksi vielä itse siinä ollut uhrina.

• linnunsiipi kirjoitti:

totta puhut.ja selvästi kokemuksesta.aika tiukasti ihminen elämästä kiinni pitää ja kaipa siksi on tämä laji säilynytkin.ei kannata paljon rehvastella voimillaan ennakkoon.minäkin puhun nyt tässä tilanteen nähneenä.en onneksi vielä itse siinä ollut uhrina.

Olen aina yrittäny varoa etten sairautta pilkkais ja kuolema on niin peruttamaton juttu et en tunne sitä.
        Omaa lähtöäni en pelkää,jälkeenjäävistä olen huolissani,Tossa emw kirjotukses tunnistin oman äitini lährön.

• viivatiina

mutta mää en ajatellu asiaa noin syvällisesti enkä tilanetta jolloin on vielä toivoa mutta kun kaikki toivo on menetetty ja niitäkin tilanteita tulee on sairauksia mihin ei oo mitään parannuskeinoja jota elvytykset vaan pitkittää ja sattuu onnettomuuksia joissa jäädään niinkun vaan roikkumaan vaikka mitään mahdollisuutta ei ole koskaan selviytyä takaisin elämään en sentään usko ihmeparannuksiin jos oliskin aina että niin kauan kun on elämää on toivoo mutta joskus vain niin ei ole ja sillon kun tietää mitä tapahtuu niin varmaan jokaisella löytyy sitä elämänhalua.

• viivatiina kirjoitti:

mutta mää en ajatellu asiaa noin syvällisesti enkä tilanetta jolloin on vielä toivoa mutta kun kaikki toivo on menetetty ja niitäkin tilanteita tulee on sairauksia mihin ei oo mitään parannuskeinoja jota elvytykset vaan pitkittää ja sattuu onnettomuuksia joissa jäädään niinkun vaan roikkumaan vaikka mitään mahdollisuutta ei ole koskaan selviytyä takaisin elämään en sentään usko ihmeparannuksiin jos oliskin aina että niin kauan kun on elämää on toivoo mutta joskus vain niin ei ole ja sillon kun tietää mitä tapahtuu niin varmaan jokaisella löytyy sitä elämänhalua.

Olen näit asioita ajankulukseni funtsaillut,mun kirjotuksen pointtina oli juur tämä.
        Jos haluut välttää kasviksena olon sun pitäs tappaa ittes terveenä olles siis jos menee asiat huonosti.
        Toisaalt jos saakin hyvän vanhuuren ja kuolee kotonaan rauhallisesti,sillon kyllä karuttais jos turhaan olis ittes tappanut.
        Elämä on aikamoista arpapeliä ei koskaan tierä milloin arvas lukee,tämä ei voita

• viivatiina
        koti-kiusattu kirjoitti:

Olen näit asioita ajankulukseni funtsaillut,mun kirjotuksen pointtina oli juur tämä.
        Jos haluut välttää kasviksena olon sun pitäs tappaa ittes terveenä olles siis jos menee asiat huonosti.
        Toisaalt jos saakin hyvän vanhuuren ja kuolee kotonaan rauhallisesti,sillon kyllä karuttais jos turhaan olis ittes tappanut.
        Elämä on aikamoista arpapeliä ei koskaan tierä milloin arvas lukee,tämä ei voita

henk kohtaisesti näitten asioitten eteen äiti kuoli normaalisti ja kauniisti syöpään mutta mulla on kaksi tuttua rouvaa joiden miehillä oli molemmilla als toinen kerkes niinkun vetää ite jalat altaan liukastua rantakiveltä toinen kuihtui pois eikä kukaan voinu auttaa.

• viivatiina kirjoitti:

henk kohtaisesti näitten asioitten eteen äiti kuoli normaalisti ja kauniisti syöpään mutta mulla on kaksi tuttua rouvaa joiden miehillä oli molemmilla als toinen kerkes niinkun vetää ite jalat altaan liukastua rantakiveltä toinen kuihtui pois eikä kukaan voinu auttaa.

Ei nää asiat paljoa kiinostaneet mut nyt kun alkaa itte olemaan vanhimmsta päästä toisinaa näitäkin ajattelee.
        Sitä vaan toivoo et sais lähtee niin et ihmisarvo säilyis,yhres laulus toivotaan et sais terveenä kuolla.
        Siin on pinnallisuurest huolimatta asiaa mukana ja se on munkin toive.

• noin men...
        koti-kiusattu kirjoitti:

Äiti oli tehny hoitotestamenti,minkä kuka tahans
        voi tehrä ( Täysikäne )
        Siin sää kiältäyryt olemast kukkasena vaa.
        Hänel ei annettu eres lisähappee enää.Vaiks sil olis tullu ehkä muutama päivä elonpäivii lissää.

Hoitotestamentti on hyvä,mut ruumiintestamenttii
        ajattelen kauhul välil viäläki :(

• viivatiina
        koti-kiusattu kirjoitti:

Ei nää asiat paljoa kiinostaneet mut nyt kun alkaa itte olemaan vanhimmsta päästä toisinaa näitäkin ajattelee.
        Sitä vaan toivoo et sais lähtee niin et ihmisarvo säilyis,yhres laulus toivotaan et sais terveenä kuolla.
        Siin on pinnallisuurest huolimatta asiaa mukana ja se on munkin toive.

vielä kymmenen vuotta sitten ajatellu mutta jotenkin tässä viidenkympin tienoilla tuntu että nyt on eläny jo niin kauan ja rupes jotenkin pelottaan jos tää kaikki vaikka loppuu kun aika on menny niin nopeesti mutta taas tässä parin vuoden aikana on sillei niinkun tasaantunu ja huomaa että jatkuuhan tää vaikkei koko ajan oo varpaillaan siitä ihmisarvostahan vanhusten hoidossa puhutaan ja nykyään kyllä kaikki hoidetaan niin hyvin että monesti käy sillai että sydän sykkii vielä vaikka aivoissa ei ole juuri minkäänlaista toimintaa.

• noin men... kirjoitti:

voi tehrä ( Täysikäne )
        Hänel ei annettu eres lisähappee enää.Vaiks sil olis tullu ehkä muutama päivä elonpäivii lissää.

on mun mielest sitä et terveenä veretään liikkuvat taakse,harvoilla meistä on järkee siihen.
        Appeni teki ruumiin testamentin ja vieläkään en tierä missä hän on,kuoli jo 11v takaperin.

• viivatiina
        noin men... kirjoitti:

voi tehrä ( Täysikäne )

yhdestä sairaudesta ja oon käsittäny että tämäkin mies oli tehnyt sairautensa takia sen testamentin ja kieltänyt elvytyksen mutta kun hän oli vielä kotona kun elvytyksen tarve tuli niin vaimopa ei sanonutkaan asiasta mitään en tiedä eikö halunnu luopua vai joutuko shokkiin ja se pitkitti sitä sairautta monta vuotta kunnes kuihdutti pois näinkin voi käydä.

• ^^j^^
        koti-kiusattu kirjoitti:

on mun mielest sitä et terveenä veretään liikkuvat taakse,harvoilla meistä on järkee siihen.
        Appeni teki ruumiin testamentin ja vieläkään en tierä missä hän on,kuoli jo 11v takaperin.

Hoitotestamentil kiälletää simmone tehohoito,ku tiaros on ettei voi enää parantuu.
        Kyl meil ainaski ilmotettii,et äitin tuhkat saa hakkee sinä kellon aikana.Kysyttii viäl halutaanks
        lainata uurnaa ?

• voi käyrä.
        viivatiina kirjoitti:

yhdestä sairaudesta ja oon käsittäny että tämäkin mies oli tehnyt sairautensa takia sen testamentin ja kieltänyt elvytyksen mutta kun hän oli vielä kotona kun elvytyksen tarve tuli niin vaimopa ei sanonutkaan asiasta mitään en tiedä eikö halunnu luopua vai joutuko shokkiin ja se pitkitti sitä sairautta monta vuotta kunnes kuihdutti pois näinkin voi käydä.

Puoliso pystyy sitä vastustamaanki just tommottis.
        Meijän äiti oli jo sairaalas ja vähän välii kysys:
        "Onks se paperi nyt varmana tääl talles ?"
        Oli se.

• ^^j^^ kirjoitti:

Hoitotestamentil kiälletää simmone tehohoito,ku tiaros on ettei voi enää parantuu.
        Kyl meil ainaski ilmotettii,et äitin tuhkat saa hakkee sinä kellon aikana.Kysyttii viäl halutaanks
        lainata uurnaa ?

Mä tarkotin sitä kun ruumis menee opintovälineeks lääkäriksi valmistuville,ja appiukko on erelleen sil tiellään.
        Eikä tää oo mitää höpö höpö juttuu.

• opiskeli
        koti-kiusattu kirjoitti:

Mä tarkotin sitä kun ruumis menee opintovälineeks lääkäriksi valmistuville,ja appiukko on erelleen sil tiellään.
        Eikä tää oo mitää höpö höpö juttuu.

lääkäriks ja valitteli ku heil on ain pulaa vainajist.

Niin se meneeki,mut kyl lähi-omaiselt kysytää,jos haluu ne tuhkat. Ne myäs sillo saa.Ne myäs saa jättää sinne.

• kuolevani,

ihan antamattakin.

Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      125
      6660
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      162
      4184
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      51
      3399
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      490
      2974
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      285
      1960
    6. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      35
      1639
    7. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      89
      1479
    8. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      15
      1469
    9. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      174
      1419
    10. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      15
      1386
    Aihe