Buster vai Silver

apua vailla

Olen hankkimassa ensimmäistä venettä ja nyt pitäisi valita merkki. Olen jo pitemmän aikaa katsellut Buster XL:ää, Silver Hawk DC:tä ja Silver Shark DC:tä. Vene olisi pääasiassa kalastus- ja retkikäytössä. Kalastus on pääasiassa heittelyä ja välillä vetouistelua. Moottoriksi olen miettinyt Busteriin tai Shark:iin Yamahan 115 hv moottoria ja Hawk:iin Yamahan 100 hv moottoria. Ovatko hyviä moottoreita? Myös muita moottorimerkkejä saa ehdottaa. Entä onko koneen paino liikaa vetouistelussa, eli miten vene jaksaa kantaa ko. moottorin painon? Molemmat venemerkit ovat mielestäni hyvän näköisiä alumiiniveneitä, mutta miten on työjälki ja viimeistely hoidettu. Kokemusta ei ole em. veneistä ja moottoreista tullut.

22

10850

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ?????????

      Olet kaiken maailman venemerkeistä onnistunut seulomaan kaksi merkkiä, joista veneesi nähtavästi valitset, ja sitten käännyt suoli24:n puoleen neuvoja kysymään kumpi on parempi valinta??? Kysyt mm. miten on työn jälki ja viimeistely? Mitä jos vaikka itse katsoisit ja luottaisit omiin silmiisi? Olet ilmeisesti tehnyt niin tähänkin saakka, kun nuo kaksi merkkiä olet finaaliin valinnut. Vai?

      Ei millään pahalla, mutta sama asetelma on täällä aina vähän väliä esillä kysymysten muodossa, enkä todellakaan ymmärrä logiikkaa tämän takana.

      ps. Lehtiä lukemalla ja niiden arkistoja seulomalla löytyy paljon koeajoja, vertailuja jne. Aloita vaikka niistä. Ne antavat paljon enemmän kuin eipäs juupas väittelyt täällä eri merkkien välillä. Lykkyä tykö.

    • testejä

      Enpä osaa sanoa kumpi parempi, mutta muistelen lukeneeni Kippari tai tai vene lehdestä vertailua ja siitä jäi kyllä mieleen että taitaa olla Buster yliarvostettu merkki ainakin ajo ominaisuuksilta.

      Pitääkö sen olla alumiinia ????????
      kaikki ne rikki menee jos kiville ajaa..


      Kaivele netistä artiikeleita, käy kirjatossa selaamassa lehtiä,


      hyvvee kessää

    • Merc 115

      Itselläni oli vastaava pohdinto edellisenä kesänä. Päädyin Shark & 115 hv Mecury pakettiin. Hintataero Hawkiin oli aika pieni ja XL oli tarpeisiini huonommin sopiva. Ohjauspulpettien etuosa on tavattoman lyhyt XL:ssä ja vastavasti Sharkissa tosi tilava. Sharkkiin oli helppo päätyä.

      Vetouistelussa paketti on loistava. Kulutus on minimaalista ja kone pelittää tosi hyvin. Suosittelen kuitenkin n 1 -1,5 h välein pientä siirtymätaivalta, jotta kone lämpenee. Myös kuomupaketti toimii Sharkissa hyvin, joten se kannattaa ehdottomasti ottaa.

      Shark on viimeistelty hyvin ja lasikuituinen sisusta toimii hyvin..

      Sharkissa mikään ei ärsytä ja kaikki toimii hyvin..

    • sskkaa

      Kipparilehdessä oli tänä vuonna pulpettiveneiden vertailu. Suomen suosituinpiin kuuluva Buster L ei saanut muuta kiitosta kuin säilytystiloistaa. Työjälki oli keskinkertaista,ajo-ominaisuudet eivät todellakaan häikäisseet ja penkit...siis laatikot kuin keskenkasvuisille tehdyt. Mutta myy hyvin edelleen koska naapurillakin on sellainen.

      • 3bg

        että testissä ollut Silver sai samat pisteet eli huonoimmaksi tulivat Busterin kanssa yhdessä.

        Sinänsä vähän ihmettelen alkuperäisen kysyjän lähtötilannetta. Kovin on suuresta veneestä koneesta kysymys ensiveneeksi.
        Jos ei vesistö ole todella suuri ja tarpeet ihan saletit, kannattasi aloittaa vähän pienemmällä paketilla, jotta saa kokemusta millaisen veneen todella haluaa. Ja haluaako edes jatkaa veneilyä yhden kesän jälkeen kun huomaa, että venettä tuli itse asiassa käytettyä 20 tuntia.


      • bboater
        3bg kirjoitti:

        että testissä ollut Silver sai samat pisteet eli huonoimmaksi tulivat Busterin kanssa yhdessä.

        Sinänsä vähän ihmettelen alkuperäisen kysyjän lähtötilannetta. Kovin on suuresta veneestä koneesta kysymys ensiveneeksi.
        Jos ei vesistö ole todella suuri ja tarpeet ihan saletit, kannattasi aloittaa vähän pienemmällä paketilla, jotta saa kokemusta millaisen veneen todella haluaa. Ja haluaako edes jatkaa veneilyä yhden kesän jälkeen kun huomaa, että venettä tuli itse asiassa käytettyä 20 tuntia.

        Busterilta oli mukana 15 vuotta vanha malli ja silveriltä kauden uutuusmalli... no enpä itse lähtis noita peltiveneitä hankkimaan, jos ei oikeasti ole tarve sille naarmuuntumista vettymättä kestävään pohjaan. Ne on kuitenki suoraankulkuominaisuuksiltaan uistelunopeuksissa sieltä huonoimmasta päästä, ihan oikeesti.


    • Kakkilainen

      Kyllä minä ottaisin vertailuun mukaan vielä oikean kalastuskäyttöön soveltuvan veneen ilman kaikenmaailman tingentangelia ja niittejä joihin siimat takkuaa...

    • arska

      Tyhmiä kysymyksiä!Tottakai Buster jos meinaat veneillä koko kauden ja tarvitset hyvän veneen etkä mitään jäljitelmää.
      Kestää jäät ja pienet kivet.
      Tehtaan takuu kattaa 5 vuotta ja palvelu muutenkin ok:
      Nimimerkki Buster-fani eli 14 vuotta veneellä ajelua.

      • lupponatsi

        Totta! Todella tyhmiä kysymyksiä.
        Täällä vaan veneiden myyjät nokittaa keskenään. Kyllä sen jo näkee noista kysymyksistä, mitä niillä haetaan...


        ps. Kunnon veneellä ei tarvitse takuun kanssa pelleillä ;)


    • minävaantaas

      oletko ajatellut miten venettäsi tulet kiskomaan? tarvitset xl:lään jarrullisen trailerin joka pitää katsastaa. itse valitsisin mieluummin pienemmän veneen koska se on myöhemmin helpompi myydä jos nälkä kasvaa. esim L ja 60hp sopii vielä jarruttoman trailerin perään ja ei kulutakaan ajossa paljoa.
      L sopii hyvin 60hp koneella normaalipainoisia 4-hlö ja jaksaa mennä matka ajoa nätisti.

      • Buster L suurin

        suositeltu koneteho on 50 hv.


      • Venekuumetta
        Buster L suurin kirjoitti:

        suositeltu koneteho on 50 hv.

        Ei meinaan tahdo löytyä tätä ketjua tuoreempaa keskustelua näistä aiheista oikeen mistään... Itse oon TODELLA kriittisesti pohtinut minkä veneen hankkisin. Asun meren rannalla ja tunnustan että kun alue kivikkoinenkin on, niin alumiinivene on enempi mielessä. Lähinnä varmaan just siks, että on helpompi sietää ajatus lommosta pohjassa kuin ajatus edes vettä tihkuvasta viillosta muovipohjassa.

        MUTTA.

        Ei se silti näin helppoa tunnu olevan. Olen vertaillut sekä Silver Sharkia ja Hawkia Busterin X:ään ja XL:ään. Jostain kummasta toi X viehättää täl hetkel eniten, kun siihen riittää 80 heppanenkin ja sitä kautta oma ajotyylini tuntien polttoaineen kulutus ei ainakaan ihan samaa luokkaa olisi kuin XL:n ja jonku 115 heppasen kanssa olis.


        MUTTA


        Samalla olen kattellu puolella silmillä myös muoviveneitä, sillä niin merikelpoisuus ja etenkin vasta-aallokkoon sopivampi v-pohja mietityttää..


        Hm hm hm. Ei oo helppoo. Ja rahasta ei oo siis kii - en leuhkimalla sano vaan siks, että kun kuitenkin tuun käyttään venettä sit sen 10 - 20 vuotta, niin mielummin maksan enemmän ja ostan kerralla hyvän. Silvereissä ärsyttää se, että mitään et voi muuttaa. X:ssä tykkään siitä, että penkkejä voi jättää rannalle jos lähtee kaverin kaa virvelöimään ja toisaalta mahtuu penkkien kaa sama määrä jengiä kuin XL:ään ja Sharkkiinkin. XL:ssä ärsyttää se, että takana on toki hulppeat jalkatilat, mutta etuosa onki sit tosi pieni.



        Mut et siis: TODELLA mielelläni kuuntelen teitä kaikkia jotka osaa perustellusti tuoda keskusteluun jonkun hyvän veneen, joka ei ole kumpikaan näistä. Tai sit perustelee, että mikä mun teitin mielestä kannattaa ostaa, kiitos?


      • Diamanttia
        Venekuumetta kirjoitti:

        Ei meinaan tahdo löytyä tätä ketjua tuoreempaa keskustelua näistä aiheista oikeen mistään... Itse oon TODELLA kriittisesti pohtinut minkä veneen hankkisin. Asun meren rannalla ja tunnustan että kun alue kivikkoinenkin on, niin alumiinivene on enempi mielessä. Lähinnä varmaan just siks, että on helpompi sietää ajatus lommosta pohjassa kuin ajatus edes vettä tihkuvasta viillosta muovipohjassa.

        MUTTA.

        Ei se silti näin helppoa tunnu olevan. Olen vertaillut sekä Silver Sharkia ja Hawkia Busterin X:ään ja XL:ään. Jostain kummasta toi X viehättää täl hetkel eniten, kun siihen riittää 80 heppanenkin ja sitä kautta oma ajotyylini tuntien polttoaineen kulutus ei ainakaan ihan samaa luokkaa olisi kuin XL:n ja jonku 115 heppasen kanssa olis.


        MUTTA


        Samalla olen kattellu puolella silmillä myös muoviveneitä, sillä niin merikelpoisuus ja etenkin vasta-aallokkoon sopivampi v-pohja mietityttää..


        Hm hm hm. Ei oo helppoo. Ja rahasta ei oo siis kii - en leuhkimalla sano vaan siks, että kun kuitenkin tuun käyttään venettä sit sen 10 - 20 vuotta, niin mielummin maksan enemmän ja ostan kerralla hyvän. Silvereissä ärsyttää se, että mitään et voi muuttaa. X:ssä tykkään siitä, että penkkejä voi jättää rannalle jos lähtee kaverin kaa virvelöimään ja toisaalta mahtuu penkkien kaa sama määrä jengiä kuin XL:ään ja Sharkkiinkin. XL:ssä ärsyttää se, että takana on toki hulppeat jalkatilat, mutta etuosa onki sit tosi pieni.



        Mut et siis: TODELLA mielelläni kuuntelen teitä kaikkia jotka osaa perustellusti tuoda keskusteluun jonkun hyvän veneen, joka ei ole kumpikaan näistä. Tai sit perustelee, että mikä mun teitin mielestä kannattaa ostaa, kiitos?

        Mielestäni molemmat on aika vessoja ja kymmenen vuoden kuluttua ja aika komposteja.
        Sanot että klommo pohjassa on ihan siedettävä. Muoviveneen saa paikattua parilla kympillä?
        Parinkymmenen vuoden kuluttua kun muovipaatti on kulahtanut niin ei ku reilu myllytys ja taas on pakasta vedetty uusi vene alla, aluminin osalta on lähinnä paalaaminen vaihtoehtona.

        Niistä kivistä viellä, käy ihmeessä koe ajamassa sen myyjän kanssa ensin ettei tule jälkkäteen turhaa pettymystä.

        A-P Laine


      • Scandic-mies
        Diamanttia kirjoitti:

        Mielestäni molemmat on aika vessoja ja kymmenen vuoden kuluttua ja aika komposteja.
        Sanot että klommo pohjassa on ihan siedettävä. Muoviveneen saa paikattua parilla kympillä?
        Parinkymmenen vuoden kuluttua kun muovipaatti on kulahtanut niin ei ku reilu myllytys ja taas on pakasta vedetty uusi vene alla, aluminin osalta on lähinnä paalaaminen vaihtoehtona.

        Niistä kivistä viellä, käy ihmeessä koe ajamassa sen myyjän kanssa ensin ettei tule jälkkäteen turhaa pettymystä.

        A-P Laine

        Kiitosta vaan neuvoista! Mut et kun mulla tossa pihalla seisoo myös sellainen mylltyksen tarpeessa oleva Scandic 475, niin kerropa miten sä oot sen tehny? Ite vai pajalla? Millä välineillä jne?


      • myllymiäs
        Scandic-mies kirjoitti:

        Kiitosta vaan neuvoista! Mut et kun mulla tossa pihalla seisoo myös sellainen mylltyksen tarpeessa oleva Scandic 475, niin kerropa miten sä oot sen tehny? Ite vai pajalla? Millä välineillä jne?

        Lue uusimmasta Kipparista (toukokuu numero kait se oli...) siinä kattavat ohjeet gelcoatin kunnostuksesta ja lista tarvikkeista.


      • XL
        Venekuumetta kirjoitti:

        Ei meinaan tahdo löytyä tätä ketjua tuoreempaa keskustelua näistä aiheista oikeen mistään... Itse oon TODELLA kriittisesti pohtinut minkä veneen hankkisin. Asun meren rannalla ja tunnustan että kun alue kivikkoinenkin on, niin alumiinivene on enempi mielessä. Lähinnä varmaan just siks, että on helpompi sietää ajatus lommosta pohjassa kuin ajatus edes vettä tihkuvasta viillosta muovipohjassa.

        MUTTA.

        Ei se silti näin helppoa tunnu olevan. Olen vertaillut sekä Silver Sharkia ja Hawkia Busterin X:ään ja XL:ään. Jostain kummasta toi X viehättää täl hetkel eniten, kun siihen riittää 80 heppanenkin ja sitä kautta oma ajotyylini tuntien polttoaineen kulutus ei ainakaan ihan samaa luokkaa olisi kuin XL:n ja jonku 115 heppasen kanssa olis.


        MUTTA


        Samalla olen kattellu puolella silmillä myös muoviveneitä, sillä niin merikelpoisuus ja etenkin vasta-aallokkoon sopivampi v-pohja mietityttää..


        Hm hm hm. Ei oo helppoo. Ja rahasta ei oo siis kii - en leuhkimalla sano vaan siks, että kun kuitenkin tuun käyttään venettä sit sen 10 - 20 vuotta, niin mielummin maksan enemmän ja ostan kerralla hyvän. Silvereissä ärsyttää se, että mitään et voi muuttaa. X:ssä tykkään siitä, että penkkejä voi jättää rannalle jos lähtee kaverin kaa virvelöimään ja toisaalta mahtuu penkkien kaa sama määrä jengiä kuin XL:ään ja Sharkkiinkin. XL:ssä ärsyttää se, että takana on toki hulppeat jalkatilat, mutta etuosa onki sit tosi pieni.



        Mut et siis: TODELLA mielelläni kuuntelen teitä kaikkia jotka osaa perustellusti tuoda keskusteluun jonkun hyvän veneen, joka ei ole kumpikaan näistä. Tai sit perustelee, että mikä mun teitin mielestä kannattaa ostaa, kiitos?

        Uudessa vm.2010 XL:ssä lähtee muuten takapenkki irti ihan samalla systeemillä kuin X:ssäkin.


    • Jaana_75

      Tuo Buster X on testattu Venemestarin numerossa 4/2013 ja testissä oli vastassa AMT 170 BRs, Faster 525 SC, Silver Wolf BR 510, Yamarin Yamarin Cross 53 BR.

      Buster X oli testin heikoin vene. Moitteita tuli eniten ajo-ominaisuuksista ja ääritilannekäytöksestä.

      Väistökokeessa Buster X hörppää vettä laidan yli: http://i.imgur.com/GtqzuAO.jpg

      Jos hyvää venettä haluaa niin tuo Silver Hawk 540 on tukeva ja aallokossa hyvin etenevä vene. Pläkassä kaikki moottoriveneet toimii hyvin.

    • Pertti B
    • sadfsd

      Jos katsoo viestien päivämääriä niin jengi vastailee 2009 aloitettuun ketjuun.

    • 32422343

      Jos on rahaa niin miksi ostaa surkeaa busteria? AMT veneet vähän eri puusta veistettyä tavaraa ;)

    • AMTn omistaja

      AMT veneet eivät ole puusta veistettyjä kuten ylempänä väitetään. Lujitemuovia.

    • Vaihdoin Hondaan

      Vanha viesti mutta vastaan silti. Yamaha F100 2008 -> ? vm on ikävä pystyakselin/buslan tiivisteongelma, tiiviste kuivahtaa aina kesän aikana ja kone alkaa viheltämään. Suurempaa haittaa ei pitäisi olla, muuta kuin tuo vihellys. En saanut sitä takuuseen korjattua kunnolla, huolto vain avasi koneen alakautta vuosihuollon yhteydessä ja rasvasi (=kesti kesällä kesäkuun loppuun viheltämättä). Eli korjausta ei ole.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ikävä sinua

      Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3633
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

      Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2469
    3. Otavassa tapahtuu!

      Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      36
      2314
    4. Tulemmeko hyvin

      Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      2067
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

      Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1572
    6. Rakas, kerro mulle

      Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1559
    7. Horoskooppikysely

      Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      14
      1372
    8. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

      johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      128
      1310
    9. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

      Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      268
      1293
    10. Kesäseuraa

      Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1275
    Aihe